Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Ford Focus 3 Genel Başlık - Tüm Detayları ile 2014 Focus


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ben bizim otomobil mantığını anlamış değilim.

 

Arkadaşlar her firmanın bir tasarımı olur ve bunun öncüsü genelde concept olur bunun ford adı ŞUAN EVOS'dur fiesta'ya takmış millet.. Neye benzeyecekti polo'ya mı :D 


Evos nedir? Ford kullanıp hala bilmeyenlere gelsin :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup çok doğru demiş, bir hormonlu fiesta furyası patladı gitti ama markaların yeni tasarım dillerini yansıtan araçlar önce consept olarak görücüye çıkar sonrada seri üretim araçlara (kısmen) uygulanır. Bunun ilk örnekleri biz yollarda göremesekte mondeo ve satışta olan fiesta oldu. Elbette tasarım dilleri birbirine benzeyecek sonuçta aynı markanın,tasarımcıların ürünleri farklı bir şey beklemek olmaz,olmamalı. Bir tasarım anlayışınız varsa onu tüm modellerinize yansıtırsınız ona ayrı buna ayrı yapayım olmaz,olamaz ki ekstra bir külfettir marka için. Bunun en somut örneği vw'de polo-golf-jetta-passat getirin yan yana ne kadar farklılar birbirinden düşünün.. 

Focus ne hormonlu fiesta ne de hormonsuz mondeodur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neyse uzatmayacağım :) Kişilerin görüşlerini özellikle katı görüşleri değiştirebilmek yetenek ister o bende yok belki yüzyüze..

Vw'de de öyle yürümedi işler tamamen talep ve beğeniye göre değişiyor bakınız makyajlı polo ve golf biraz daha ders çalışmanız lazım :)

 

Bu işler böyle gidiyor focus 2'de de böyleydi Focus Avrupa'da çok başarılı olsaydı değişmezdi bekleyebilirdi ama öyle olamadı maalesef..Yani kimse sizin beğeninizi veya keyfinizi bekleyemez bu adamlar araba satmak zorunda yani hep adım atmak zorundalar. Tüketicilerin takip edip araç alması kalıyor yapacağı tek iş bu :) Bu durum f2 de de böyleydi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Y ve Y'nin tartışmasına katkı olsun diye:

  1. Ford modeller arası benzerliği pek fazla uygulayan bir firma olmadı, ayrıca aynı çizginin değişik modellerini çıkarmak da biraz son yılların trendi. Belki VW bu konuda en istikrarlı ve geçmişi kuvvetli üretici olabilir. 
  2. Evos taslağının kullanıcı ile tanışması ile Mk3 Focus'un tanıtımı yakın zamana düşüyor, 2011 yılı sonuçta...
  3. Hal böyle olunca Evos'un tüketici tarafından nasıl karşılandığının geri bildirimlerinin toplanması, buradaki olumlu havayı gördükten sonra taslaktan üretime geçiş sürecinin yürütülmesi vakit alıcı. Bu nedenle yeni tasarım dili ancak yeni Fusion/Mondeo'ya, onu takiben yenilenen Fiesta'ya ve en sonunda Focus'a zamanla ulaştı. Mk3 Focus ilk tasarlandığında Evos çizgisini taşıması imkansızdı. 

Sonuçta tasarım/üretim sürecinde kendine has bir plansızlıkatn bahsedilebilir ama Ford'da şu anda yeni tasarım dilini oturtmuş görünüyor.

 

Bu arada kıyaslamalı görsellere bakınca makyajlı kasa nedense etkisini kaybetti birden. Zaten yeni tasarımı beğenmeyen çok kişinin de eleştirisini okuyorum.

Gelsin görelim bakalım.

Yine de özellikle geliştirmelerle değişimin olumlu olduğunun altını çizmek lazım.

Sınıf rekabeti astronomik rakamların dile getirilmesini engelleyecektir.

 

Ben hala ST bekliyorum, bu sırf yenilendi diye değiştirmeyi isteyeceğim bir model değil. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evos'un tanıtılması mk3'ün tanıtılmasından 6-7 ay sonraya tekabül ediyor diye hatırlıyorum hal böyle olunca o çizgileri taşıması zaten mümkün olamaz. Mk3 için çokta olumlu tepkiler gelmedi ve evos'un bu tepkileri olumlu yöne çevirdiği görülünce tasarım dili buna kaydı,önce mondeo sonra fiesta şimdi de focus geldi bu dilde ve makyajın amacı önce çıkan modele benzetmek değil tasarım dilini yansıtan evos'a benzetmek olsa gerek diye düşünüyorum. Ayrıca vw tasarımlarında tek düzelik varken makyajları ne kadar değiştirebilir çehrelerini buda başka bir soru işareti.. Aslında vw-ford kavgasına dönüştürmenin bir manasıda yok bu tartışmayı gereksiz olur. Sonuç olarak,

-Evet bizim araçlarımız artık eski kasa olarak adlandırılacak bunun kurtuluşu yok

-Evet büyük bir değişim var ama tamamen kasa değiştirdi demek (bence) abartı olur

-Evet tüm modeller belli bir çizgiye sahipler ama kesinlikle birbirlerinin büyüğü küçüğü değiller

-Ve malesef böyle büyük makyaj operasyonlarına alışkın olmadığımız için bize çizgisi değişti izlenimi uyandırıyor,yıllardır farı uzatıp sis farının yeri değişince makyajlandı diyerek aslında aynı araca 5bin tl fazla veren bizler olduğumuz için bu değişim bize mk4 geldi fikri uyandırıyor ne yazıkki..

-Sizin görüşünüze saygı duyarak hala hormonlu fiesta yakıştırmasına karşı olduğumu belirtmek isterim

 

Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türkler öyledir boşver Ayrıca güncel versiyonun full fiyatı 100'e dayandı.. Tüm opsiyonlar dahil fakat zaten tümünü bir araçta toplayamıyorsun ve indirimlerde olunca full focus 80'i geçmiyor kolay kolay dediğim gibi biz böyleyiz Arabanın ne olduğuna değil sadece tipine ve fiyatına bakıyoruz..   Olsun olsun dizel otomatik dolu bir focus 90 bin kağıt..Eee ne bekliyorsunuz ki başka devlet alıyor yarsını..

Arabanın ne olduğunu sanırım gayet iyi biliyorum. iki yıldır, 65000 km'dir kullanıyorum. Bırak benim verdiğim 56.000 TL'nin; Sizin çok güzel kabullendiğiniz 90.000 TL'lik fiyatın karşılığını hayatta vermez. VW çok haklı o zaman dizel highline DSG Golfü 88.000 TL'ye satmaya. Bir de yeni Qashqai fiyatlarını gördüm, o varken dediğin fiyatlara Ford almak ne kadar mantıklı olur onu düşünüyorum. 93.990 TL gibi mükemmel bir fiyata !!! 1.6 Dizel otomatik Tekna donanım ile satılıyor. Tasarım olarak ta Ford tasarımcılarına ders verirler.

 

Bir de bu nasıl bir ülkede bir arabanın fiyatı iki yılda 56.000 TL'den 80.000 TL'ye yükseliyor. Anlayan varsa anlatsın!!!  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arabanın ne olduğunu sanırım gayet iyi biliyorum. iki yıldır, 65000 km'dir kullanıyorum. Bırak benim verdiğim 56.000 TL'nin; Sizin çok güzel kabullendiğiniz 90.000 TL'lik fiyatın karşılığını hayatta vermez. VW çok haklı o zaman dizel highline DSG Golfü 88.000 TL'ye satmaya. Bir de yeni Qashqai fiyatlarını gördüm, o varken dediğin fiyatlara Ford almak ne kadar mantıklı olur onu düşünüyorum. 93.990 TL gibi mükemmel bir fiyata !!! 1.6 Dizel otomatik Tekna donanım ile satılıyor. Tasarım olarak ta Ford tasarımcılarına ders verirler.

 

Bir de bu nasıl bir ülkede bir arabanın fiyatı iki yılda 56.000 TL'den 80.000 TL'ye yükseliyor. Anlayan varsa anlatsın!!!  

 

Hocam sen ne diyorsun anlamış değilim. Kusura bakmayın ama bir araca 56 bin vb fiyat ödeyerek herşeyi satın almadığınız, unutmayın.

Para sizin zevk sizin.

Siz neden gerildiniz fiyatlara onu da anlamış değilim.

Benim yorumuma neden taktınız kafayı onu da anlamadım.

 

Tasarım konusuna gelince qq ne ile aynı tasarımda olmuş bir bakın bakalım :D Ders kim kime veriyorsa versin ondan da banane ? Bize ne ? Zorla cepten para çıkartan mı var

 

Siz sakin olun biraz forumda olur mu.. 

 

Fiyat konusunu anlamak istiyorsanız fiyat başlıklarında yorumlarımız var belki anlarsınız o zaman bi bakın..Biliyorum bakmazsınız, özet;

 

2 yıl önce 56 bin'e tdci hb titanium aldınız sanırım (PROFİL BİLG.) şimdide de aynı model araç (2014) 70 bin tl hatta belki daha az pazarlığa oturmam lazım. eee 2 yıl önce euro kaç paraydı ve ötv yüzde kaçtı ? 

 

Şubat 2012, 1 euro: 2.35 tl

Şubat 2014, 1 euro: 3.00 tl  (bunun meali %30 artış demektir)

 

Ötv %: 37 (2012 eylül)

Ötv %: 40 (2013)

Ötv %: 45 (2014 ocak)  (bunun meali ise %6 artış demektir)

 

Bu farkları ekleyin sonra konuşalım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben nedense bu tarz ön ızgaraları beğenmiyorum.

Şimdiki F3'ümün ön ızgarası çok güzel bence; keşke makyajda onu değiştirmeselerdi...

Hem arabam eski kasa olarak da sayılmazdı ve belli de olmazdı. :kıhkıh:

Aksilik olmazsa 2018 temmuzuna kadar bu arabamı kullanacağım.

Umarım çok fazla yeni kasa çıkarmazlar da hava atmaya devam edebilirim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağatay ın hesabından bende yaptım ve ilginç bir sonuca ulaştım..araç 2012 aralık syle focus sedan 1.0.. faturam evde bedeli 30.000 tl..

 

aralık 2012 : Euro: 2,35   +%30  şubat 2014 : Euro 3,00

30,000 tl                                       39,000

11,100  ötv%37                            17,500 %45

7,400 kdv                                      10.100

----------                                      -------------

48,500       araç artış %37             66,500

 

(ben herşey dahil 49 a aldım, 250 tl +2 yıl

garanti ile, birde trafik sigortası

var malum fiyata dahil)

 

bugün style 1.0 motor yok ama diğer donanımları karşılaştırarak bir fiyat çıksa, satılsaydı max 61.000 tl olurdu..  yukarıdaki hesaptan şu anlaşılıyor..

ford arabayı hala ucuza satıyor :D

 

buradaki müdür arkadaş, yılbaşından önce Euro kuru 2.4 tl den hesaplanıyor demişti, şimdide gidip sorsak belki 2.8 diyecektir.. kur henüz fiyatlara %100 yansımış değil yani..

 

Türkiye de yaşamanın bedeli bunlar, tartışıp durmayın..  ben 2 memur maaşı ile, açık konuşalım, eğer arabamın 2. eli iyi prim yapmazsa; bir daha focus alamam, önceki aracım Hyundai ye dönüş yaparım..Hyundai de trendini her geçen yıl arttırıyor, bu sene ford dan 1.5 milyon fazla sattı.. dacia ya kalmam inşallah 7 sene sonra :angry:

 

** bende mevcut ızgarayı daha çok seviyorum.. yeni ızgara sanırım ilk sızdırıldığında daha çirkindi.. biraz toparlamışlar..altını falan..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mehmet Demir,

 

Hocam sizin hesap bayaa karışmış aralık 2012 ötv %37 olacak diğeri şubat 2014te %45 olacak :) 

 

 

Birde vergisiz fiyatın üzerine önce ötvyi sonra ötvli fiyattan kdvyi hesaplayıp ekleyeceksiniz yani ötvnin de kdvsini ödüyoruz :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mehmet Demir,

Hocam sizin hesap bayaa karışmış aralık 2012 ötv %37 olacak diğeri şubat 2014te %45 olacak :)

Birde vergisiz fiyatın üzerine önce ötvyi sonra ötvli fiyattan kdvyi hesaplayıp ekleyeceksiniz yani ötvnin de kdvsini ödüyoruz :D

Aynen bu şekilde öpüyorlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.