Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.0 Ecoboost Sandık motor mu Tamir mi?


Orhan Özgür

Soru

Selamlar. 1.0 ecoboost aracım 116bin kmde, servisin dediğine göre yağlama sorunundan dolayı ve motordan gelen seslerden motorun açılıp onarılması söylendi ancak motorumuzun özelliğinden, onarmak zor ve randıman vermeyebilir diye sandık motor la sıfırlayalım dediler, servis bakımlı olduğu için, ekstralar işçilik yüzde 40 indirimle 370 bin tl söylendi. Turbosu da yeni motor olunca uygun çalışması için yenilenmesi tavsiye edildi. İyi bir usta ile çıkma motor ya da kendimiz alarak yaptırsak nasıl olur. servşs garantili sıfır motorlu araç mı almak istersiniz yoksa yapılmış mı? Sizce ne yapmalıyım fiyat listesi ekte.

WhatsApp Image 2024-06-10 at 18.55.03 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-06-10 at 18.55.03.jpeg

WhatsApp Image 2024-06-10 at 18.55.02.jpeg

WhatsApp Image 2024-06-10 at 18.55.00.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

tabii ki serviste yapilmis sifir motoru tercih ederim. 

 

yalniz bana gore fatura sisirilmis. hadi diyelim parcalar motorun uzerinde gelmiyor. Ancak normal iscilikler yazilmis. indirimli hali 7k tl triger isciligi yaziyor mesela. guncel fiyatlardan haberim yok ancak bu ucret arac uzerinde olan motor icindir diye dusundum. bu iscilik sandik motorda yapilacaksa (kayis takili geliyordur diye dusundum) bile cok daha kolay ve kisa surer. bu sadece ornek bu sekilde cok kalem var faturada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle geçmiş olsun. Forumda yazan diğer başlıklardan benim çıkarımım ; bu motor konusunda kesinlikle yetkili servis tercih edilmesi. Merak ettiğim servis bakımlı bir araçta bu durum meydana gelmesinin sebebi ne? Kullanıcı hatası mı olağan bir durum mu servisin gözünden kaçan bir detay mı? 1.0 ecosport baktığımız bu günlerde kafama takıldı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Triger motorun üzerinde mi emin olamadı nasıl gelecek diye ondan yazdı. ancak şu trafik işlemlerine 20bin yazmış o ne öyle interntete 2bin. Ayrıca etrafımda da duymaya başladım motor değişimlerini bu ne kardeşim m

motor 100 binde gider mi?

Orhan Özgür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Campaign/NHTSA#

23S64/23V905

Issue Date

2024-01-04

Description

On your vehicle, it may be possible for the engine oil pump drive belt tensioner arm to fracture, and separate from the tensioner backing plate, andor the oil pump drive belt material may degrade and lose teeth, resulting in a loss of engine oil pressure.

Safety Risk

A loss of engine oil pressure can result in engine damage andor seizure, which can result in a loss of motive power and a loss of the mechanical vacuum pump required to provide power braking assist, increasing the risk of a crash.

Remedy

Ford Motor Company is working closely with its suppliers to produce parts for this repair. When parts become available, Ford Motor Company will notify you via mail to schedule a service appointment with your dealer for repairs to be completed free of charge parts and labor. Parts are anticipated to be available 2ND quarter of 2024.

Ford hatayı görmüş parça üretecekmiş... eee ne olacak motoru gümleyenlere de o zaman bedava motor versin...

Buna dava açılabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

trigerden kaynakli yag pompasinin tikanmasi ilk seriden beri var diye biliyorum. hala cozulmemis olmasi, bununla iligili bulten yayinlaniyor olmasi cok ilginc.

bence bakimlar duzenli yapildiysa her turlu yasal yoldan hakkinizi arayin, triger degisim zamani henuz gelmemis olmasi lazim. tabii sorunun kaynagi farkli da olabilir. mesela yag lambasi yandiysa, gec sonduyse vs bu sorunu kullanici hatasina cevirmis olabilir vs. 

 

@Ahmet A. abi seninde yag lambasinin gec sonmesi gibi bir sorun vardi ve triger degisiminde pompa degisimi yapilmisti diye hatirliyorum, dogru mu? konu kaynamis sanirim bulamadim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Psa 1.2 puretech ve ecoboost 1.0 motorlarda triger kayısı motor yaği çinde çalışıyor. Zamanla kayısta kopmalar meydana gelip yağ pompasını ve yağlamayi bozup motora zarar veriyor. Psa kullanıcıları da bundan çok çekti. Bende de 1.2 puretech var ve 2 bakımda bir trigerin durumunu kontrol ettiriyorum. Açıkçası yağ içinde çalışan kayışların öyle 100 binleri görmesi pek mumkun olmuyor. Ne kitapçıkta ne servisten bununla ilgili bir tedbir veya tavsiye alamıyorsunuz. Kullanıcılar bilmeyip ciddi sorunlar yaşadıktan sonra kendi tedbirlerini alıyorlar.

 

Ford'un bu motor için belirlediği triger değişim süresi nedir bilemiyorum ama yapısal bir sorun olduğundan, bakim sürelerini aksatmamak kaydıyla kullanıcı hatasına girmesi zor bir konu olduğundan maliyeti servisin karşılaması gerekir normalde ama hem müşteriler bilinçsiz hem de böyle durumlarda marka çirkefe yatar. Ama dava edildiği taktirde ben kazanilabilecegini düşünüyorum eğer ki triger kaynakli tıkanmadan dolayı bu sorun yaşandıysa. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam öncelikle geçmiş olsun.

Anlamadığım neredeyse her civata sökümüne ble işçilik yazmışlar. Enjektörler komple, emme manifoldu, turbo v.s.

Gerçekten bu parçaların hepsi arızalı mı?

Normalde motor yağsız kalırsa veya hararet yapıp yatak sararsa rektefiye yapılırdı. Şimdi neden yapılmıyor. Güzel bir özel servis yapamaz mı bu işi. En fazla ne olabilir ki? piston segman krank taşlama varsa sibopların yenilenmesi.

Ben mi yanlış biliyorum acaba. Şimdiki motorlarda olmuyor mu bu işlemler. Çok mu geride kaldık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10.06.2024 - 18:36 tarihinde, Ramazan D. yazdı:

Yağ pompasının kayışıymış. Kayışta 3 adet diş kopmuş, pompa süzgeci kayış parçaları doluydu. Trigerle beraber, su pompası, yağ pompası, yağ pompa kayışı, klima kayışı, gergi rulmanı, kulbutor kapak contası, antifriz, yağ ve filitresi değişti. Kayışları yağ içinde çalışan motorlarda karterin açılıp karterle beraber süzgecin temizletilmesi ve  yağ pompa kayışının kontrol edilmesinin faydalı olacağını düşünüyorum.


126000 km de oluyor. Ve 10000 km de bir liquimoly 5/20 yağı ve orjinal parçalarla filitrelerini değiştiririm. Buna rağmen triger değil yağ pompa kayışı dişleri kopuyor. Aslında korkacagımız 135000 km/9 yılda değişecek trigerin yanısıra yağ pompa kayışının zaman aralığının belirlenerek değişiminin yapılması ve yağ pompa süzgeçinin 15-30-45k… km  bakımlarında temizlenmesi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş mesajlarımda vardı ama;

2013 ocak trafiğe çıkışlı aracımı 9.yıl 100k km gibi trigeri değiştirttim. buradaki arkadaşların tavsiyesi üzerine yağ pompası kayışıda değişti.

içerdeki filtre çok temizdi. kayışlarda filtre tıkayacak düzeyde yıpranma yoktu. triger değişiminize 1 yıl var. hep otokoç a yaptırdım. eğer sizin de aracınızın rutin bakımı ford yetkili servisde düzenli yapıldı ise dışardan müdahale edilemeyecek bir şey yüzünden hatanın sizde olması imkansız.

motor un üzerinde triger de gelir hatta çoğunda turbo da gelir. alt karteli söküp önce yağ pompası ve kayışına bakılabilir. bunlar mı ses yapıyor bariz motordan mı? motor yağ yakmıyorsa, basınç testleri normal çıkıyorsa motorda ne gibi bir arıza olabilir ki?

arkadaşların dediği gibi aşırı şişirilmiş bir fatura güya %40 da indirim var.

 

bakın şu motor 132bin tl.. yağ soğutucusu var, turbo yok.

Ford focus servis motoru 1.0 ecoboost benzinli (komplemotor.com)

 

yarım motorda değişebilir sorun silindir bölgesinde ise:

Ford Fiesta Focus 1.0 Ecoboost Yarım Motor (komplemotor.com)

 

önce alttan yağ pompasına, kayışına, filtresine vb bakılsın.. (marşa basınca yağ lambasının geç söndüğü oluyor mu?kışon bariz belli olurdu soğukta) sorun varsa yapılsın.. sese bakın.. triger zamanı da gelmiş.. devir daim pompası değişir beraberinde. antifiriz vb..

 

iyi bir sanayi ustası, ford dan anlayan bu işi yapar sonunçta tamir yok sök tak var.. komple motorla 200, yarım motorla 100 bine bitecek iş.. triger, antifiriz, devir daim, hidrolik yağı vb değişimleri ile.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11.06.2024 - 06:57 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

@Ahmet A. abi seninde yag lambasinin gec sonmesi gibi bir sorun vardi ve triger degisiminde pompa degisimi yapilmisti diye hatirliyorum, dogru mu? konu kaynamis sanirim bulamadim.

biraz geç (hatta bayağı) gördüm mesajı.

Doğru hatırlıyorsun 🙂 

Konu silinmiş galiba bende bulamadım. Özetleyeyim;

 

Benim 1.0 EB Focusta  140k km civarında soğuk motor ilk çalıştırmada yağ lambası çalıştıktan 10 sn sonra sönüyordu, motor sesi o 10 sn de garipti normal değildi.

Yağ değişimi filtre değişimi vs hiçbir şey çare olmadı. sonra serviste triger değişimi zamanı karter söküldü. yağ pompası tağ süzgeci vs kontrol edildi.

Yağ süzgecinde pislik biriktiğini görmüştük. Trigerden ve motor iç aşınmasından oluşan partiküller olabileceğini söylemişti usta. 

Pandemi vs vardı, 3 ay yurtdışından parça bekledik ikame araç verdiler o süreçte.

Pompa, süzgeç, triger vs değişti. sonrasında sıkıntı düzeldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.