Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Ford Focus 3 Genel Başlık - Tüm Detayları ile 2014 Focus


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

benimde yazmama gerek kalmadı, eb lara ps konmadığını.. ama direksiyondan vitesi manuel seçmek benim çok istediğim bir özellik..

dizel motorlar bence çok iyi hele dendiği gibi tasarruf sunacaksa, %10-12 yi bile bulsa yeterli.. reno çift turbosunu kimse almaz, bir tarafta fluence diğer tarafta focus 1.6 120 bg dursa..birazda fiyat, tasarım ve teknolojiye bakmak lazım..

dikey parketmeyi geri geri yapması, anlamadım pek.. kaç kişi geri park ederki..çok zor park edilecek yer olmalı, ancak geri manevranın avantajından faydalanmak için olur.. herkes ileri park eder ki bagaj kapağı açılıp içine birşeyler koyabilelim..

eski başlığa yazmıştım.. eğer hs tuşları burada algılandığı gibi aynı hizadaysa sıkıntı. ben en çok cancel-reset tuşunu kullanırım.. hız sabitleyiciyi açtıktan sonra  ş.içinde, öndeki araca yaklaşırsam, iptal ederim, gaz kesilip araba yavaşlar..öndeki toparlarsa tekrar reset ile eski hıza çıkartırım arabayı.. veya öndeki araç artık yavaşsa, + ya basar öndeki araçla aynı hızda giderim. şimdi bunları yapmak zorlaşır yeni düğme sistemi ile..

en alttaki usb nin yanında, bir usb girişi daha vardır umarım, müzik girişi için.

 

direksiyondaki  hs tuşları hariç focus bence her yönüyle albenisi olan bir araba olmuş.. hangi paket ne getirip-götürecek, fiyatı ne olacak, görelim bakalım..

 

birde ford artık focus 3 ile ve devamında kendini aşmış bir marka olarak ilerliyor..  yeni teknolojiyi erken sunup tüketicilerle buluşturuyor.. ne yaparsam satarım mantığı yok, satmam için en iyisi olmam lazım mantığını kavramışlar. zamanla vw e kafa tutarlar avrupada

 

öyle ya birileri dolu kore arabası alacağıma boş vw alırım derdi, şimdi rakip.. ford...kore arabaları değil. hele focus 3.5 u görünce sadece en yüksek donanıma hs koyan vw nin dötüde 3.5 atacaktır.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Üzerinde yazışmaya değer bir dizi değişiklik olmuş.

Diğer başlıkta yazdıklarımı kısmen buraya da alarak yorumlayayım...

 

Focus Mk 3 baştan böyle olmalıydı

Neredeyse Mk 4 denilebilecek kadar değişmiş

Tüm değişiklikleri beğendim, kesinlikle albenisi artmış, fetişizm konusunda deneyimsiz olduğum için cinsel cazibesi konusunda yorum yapamayacak olsam da, daha şık, daha asil, daha dinamik göründüğü kesin.

Önde tek panjur eski kasanın orta - yan - kaput altı şeklindeki dağınıklığını gidermiş ve gözü yormayan ve değerli hissi yaratan bir tasarıma yer vermiş. Fazla kromaj eleştirisi getirilebilir belki...

Çıkıntılı kaput, incelmiş far kasası, şekilsel uyumlu sis farları ile hem sadeliğe vurgu yapılırken hem de dinamik görüntü sağlanmış.

Yan çizgide değişiklik fark etmedim. Sadece bu jantları pek beğenmedim, aslında rengi de...

Arka tasarımda da stoplar küçülmüş, bagaj kapağı yeniden tasarlanmış ve stoplarla entegre daha keskin bir iniş gösteriyor, muhtemelen aerodinamiye katkısı vardır. 

İç mekanda genelde sadeleşme var. Isı kontrol ünitesine koltuk ısıtma da eklenmiş, bazı kontrol düğmeleri vites yanına alınmış, ESP Off'u da burada görmek isterdim.  

Ses kontrol ünitesi de sadeleşmiş ve dokunmaya duyarlı büyük ekrana kavuşmuş.

Sync 2 oldukça gelişmiş bir sistem, mesela "karnım acıktı" dediğinde yakındaki restoranları hemen ekrana getirebiliyor :)

Tabii ülkemize nasıl gelecek, hangi donanımda bulunacak, ne kadar ulaşılabilir olacak onları zaman gösterecek.  

Öndeki gözün varlığı, çakmağın ve USB yeri daha kullanışlı görünüyor.

Kısacası çok olumlu gelişmeler.

Ve evet bizim Focus'ların pabucu dama atılır ister istemez. 

Hatta kimilerimizin kendini aldatılmış hissetmesine bile neden olabilir. 

 

Motorlara gelince...

Yakubun tablosu Avrupa açıklamaları ile tam örtüşmüyor. Benzinlilerde 1.6 atmosferik sadece 85 PS versiyonu ile kalacak diğerlerinin yerine yeni 1.5 ünite kullanılacak şeklinde açıklamalar.  

Ayrıca 1.5 120 PS dizel bence çok uygun bir performans değeri, çok satacaktır hele ki PS ile birlikte gelirse. 

Performanslı motorlar genelde forumda ilgi görse de halk arasında çok itibar edilmeyen ve bu nedenle niş pazar olma özelliğini koruyacak üniteler.

Dizelin değişmesinde önemli bir etken de Euro 6 normlarının yürürlüğe girecek olması.

Daha önce de yazmıştık, 1.5 hacim seçimi de Uzak Doğu'daki vergi dilimlerine bağlı bir ölçüde de.

Benzinlilerde ort. %5, dizellerde %8 ekonomi beklentisi var.

 

Ayrıca eminim araçta Fiesta'da olduğu gibi görünenin ötesinde de iyileştirmeler var ve bunlar da etkili olacaktır, daha konforlu ve sessiz sürüş gibi.

 

Bunlar da Frankfurt'taki ön tanıtımdan canlı fotoğraflar:

 

 

 

Tek kelimeyle "Tebrikler" Ford!

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 February 2014 - 10:41 tarihinde, Cem Boneval yazdı:
Yakubun tablosu Avrupa açıklamaları ile tam örtüşmüyor. Benzinlilerde 1.6 atmosferik sadece 85 PS versiyonu ile kalacak diğerlerinin yerine yeni 1.5 ünite kullanılacak şeklinde açıklamalar.

 

Abi avrupa'da olmayacak ama bizde olacak motorlar var maalesef o da 1.6'lar :D Şuan da da 1.6 satmıyor bazı ülkeler mesela.. 

 

Buarada eskiden de yazmıştım şimdi yenilemek istiyorum, ps veya otomatik yazdığına bakmayın hepsi yenileniyor, tamamen açıklanmadığı sürece şu şudur demek için erken.

 

 

CANLI FOTOLARI BEKLİYORUM

 

 

 

12740410823_5995d83598_h.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tek kelimeyle mükemmel , süper bir focus geliyor . ..Su internette arabadan anliyormus gibi yorum yapanlar hele vw golf u yere göğe sigdiramayanlar yeni focusu görsünler ondan sonra konussunlar , gerçi görselerde birsey degismez onların kalıplaşmış düşünceleri vardır ford cok yakar 1.0motor cekmez 1.5 180ps yakıtın anasını aglatır falanda filan ...fordun satışları yeni focusla daha da artacaktır hele otomatik dizelle çıta daha da yükselir, yeni mondeo da geldi mi tamam işte :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de bayıldığımı söylemeliyim . Tabii resimlerdeki versiyon 100Knın altında olmaz.

Engin Hocamın söylediği gibi trend versiyon bizim için daha önemli. 

Fakat resimlerdeki malzeme kalitesi C segmentinin çok üstünde hissettirdi bana. 

Dokunmatik ekran ,BT, USB giriş  yokuş kalkış, stop start lastik basınç vs euro 6 bir araçta standart olmalı artık..

 

Jalopnikte eleştirili bir değerlendirme var. Resimlerin altındaki numaralara tıklayın bir kısım ile ilgili yorum çıkıyor. Mesela ilk resimde 3 no ya tıklayın. Şu siyah kelebek cam fail olarak verilmiş..

 

http://jalopnik.com/2015-ford-focus-this-is-it-1528745130 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tek kelimeyle mükemmel , süper bir focus geliyor . ..Su internette arabadan anliyormus gibi yorum yapanlar hele vw golf u yere göğe sigdiramayanlar yeni focusu görsünler ondan sonra konussunlar , gerçi görselerde birsey degismez onların kalıplaşmış düşünceleri vardır ford cok yakar 1.0motor cekmez 1.5 180ps yakıtın anasını aglatır falanda filan ...fordun satışları yeni focusla daha da artacaktır hele otomatik dizelle çıta daha da yükselir, yeni mondeo da geldi mi tamam işte :)

1.0 çekmez gitmez sözünü ben hala duyuyorum. Gidiyor diyorum yok diyorlar :) bazı şeyler insanlar da kalıp olmuş o kalıpları yıkamazsınız :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok fazla değişmiş ön profil ya.

Farlar ozellikle ama siyah zeminli full araç. Standart titaniumu gormek gerek.

Yine tekrarliyorum asil makyaj motor gelistirilmis suspansiyon ve teknolijide :yeah:

Yakup artik Mk2.5'u satip bi Mk3.5 cakarsin :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Autobild'den görüntülü yorumlar

 

Ford-Focus-Facelift-2014-Sitzprobe-1200x800-ba1da3e5ebb8d88f.jpg

 

Makyaj tasarım öğeleri hemen dikkat çekiyor ve Fiesta, Fusion/Mondeo ile uyumlu görünüm sağlıyor.

 

Ford-Focus-Facelift-2014-Sitzprobe-1200x800-548edc8d622342e5.jpg

 

Ön panjur büyürken tampon da biraz daha aşağı konumlanmış. Köşeli sis farları, kromajla süslenmiş yuvaları, ince far grubu ile birlikte bütün olarak ön cephenin daha sakin ve ağırbaşlı görünmesini sağlıyor. 

Kaput aralığı da biraz daha daralmış, olması gerektiği gibi olmuş.

 

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-89eefab9ade720a3.jpg

 

Yeni Bi-xenon far grubu akılla aydınlatma özelliğine sahip, hız arttıkça ışık hüzmesi genişliyormuş.

 

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-6df530b84276e0cd.jpg

 

Arka stopların küçülmesi, bagaj kapağı tutacağının ve diffüzörün sadeleşmesi ile arka da daha sakin ve dengeli bir görünüme kavuşmuş (bu arada ben diffüzörün düz kara plastik görüntüsünü hiç beğenmedim).

 

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-c0fa320c9ea0c07e.jpg

 

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-7c26eddbc6397e71.jpg

Steyşında arkada değişiklik yok.

 

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-4c8d70ef73673f78.jpg

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-11f00f9ac5cedbf0.jpg

 

 

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-810e522f3b25c874.jpg

 

Ford-Focus-Facelift-2014-1200x800-64a49466501bd839.jpg

İç mekandaki iyileştirmeler de kayda değer. Sync 2 sözel komutlarla çok kolay (şimdilik İngilizce) kullanılabiliyor.

USB bağlantısı ve cihazın saklanacağı göz pratik olmuş.

Orta konsoldaki sürgülü kapaklı gözlerde büyük şişeler dahi yer bulabiliyor.

Sonunda ileri geri ayarlanabilir bir kolçak yapılmış.

Temas edilen hemen her yerdeki malzeme kalitesi arttırılmış.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi güzel de bu dandik Ford - Otosan yüzünden, resimlerdeki donanımların % 90'ının Türkiye'ye gelmeyeceğine eminim. Ha gelirse de fiyatını çok merak ediyorum. Orta sınıf bir kompakta 100.000 TL verecek akıllıyı zor bulurlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi güzel de bu dandik Ford - Otosan yüzünden, resimlerdeki donanımların % 90'ının Türkiye'ye gelmeyeceğine eminim. Ha gelirse de fiyatını çok merak ediyorum. Orta sınıf bir kompakta 100.000 TL verecek akıllıyı zor bulurlar.

Avrupa'da olup Türkiye'de olmayan 2 tane iç mekan özelliği söyleyin bakalım güncel kasa da..Veya dış mekan her ne ise..

Merak ettim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.