Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2016 Yeni Opel Astra K Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Astra J benim için "offf ne arabalar var beeee" şeklinde vuku buldu. 1.3 dizelle test sürüşü yapınca gerek sürüş keyfi gerek konfor olarak uzaktan sevmek daha güzel diye düşündüm. Daha sonra eş dosttan duyduklarım da olumsuz fikirlerimi hepten pekiştirdi.

 

En sinir olduğum konu da arka koltuktaki aşırı klostrofobik histi. Şimdi aracın tasarım çizgilerine bakıyorum da, aynı sorunu K'da da görür gibi oluyorum. Ben bu arabanın arkasına eşimi, dostumu oturtmam, oturtamam  :P

 

Neyse özetle bu Opel Astra hayranlığı şuna dönüştü "offf asla almayacağım arabanın tasarımı ne kadar da güzel".

 

Ha bir de ben de Seat Leon'a benzettim niyeyse.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beğendim, genel olarak herşeyi ile yenilenmiş olmasına rağmen makyaj gibi olmuş. İlk görüşte bu yine bizim astra dedirtiyor. Yan kapı çzigileri güzel duruyor. İçi 308, arka stoplarda Gui gibi olmuş. Ama öyle değil böyle yapılır demiş. 

 

Fakat bu Opel'ler lansmanda çok güzel gözükür, gerçeği çıplak gözle genelde malzeme kalitesi, düşük donanımdaki eksilenler sebebiyle bana o kadar güzel gelmez. Cosmo Plus almak gerekir genelde.   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende yorum yapayım :D

 

İlk gördüğümde çok beğendim bazı detayları görünce niye böyle ki dedim ama onlar dert değil. Daha sonra İngiliz bir Golf gördüm karşımda. Önden ve genel olarak onun havasını aldım. Ayrıca genel hatlarından kopmaması çok normal olmuş çünkü tutuldu/sevildi. (Yeni Fiesta da bu yolda)

 

Zaten artık ingiltere'de üretilecek bu da ayrı bilgi olsun. (2-3 sene önce opelcinin açıklaması, eğer değişmediyse doğrudur.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ne desem bilemedim. 

Bazı tasarım detayları gözlerimi yormadı desem yalan olur, fakat genel olarak astra çıktığında zirvede oluyor. 

Bu da muhtemelen öyle olacaktır. 

Ama alır mıyım bilmiyorum. 

 

O uzanan çıtada ve ön ızgaradaki çıta biraz gözlerimi yoruyor. İçi boş opel arması da ZZtop ı çağrıştırdı nedense :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tasarımı zaten güzeldi, içindeki yapılan tasarım iyileştirmeleri yerinde gözüküyor ama asıl soru alternatiflerine kıyasla geride kaldığı verimlilik... Ağırlık düşüşü ile ipucu veriyor ama yine de; Güç ve tork değerleri nasıl? 0-100 hızlanma değerleri nasıl? Tüketim değerleri nasıl? Görmek lazım... Bu konudaki cevaplar sanırım modelin kaderini etkileyecek önemli konular...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çorbaya tuz atayım...

 

Astra yeni nesli ile yine sınıfta rekabeti kızıştıracak gibi görünüyor. 

Üç önemli gelişme var:

  1. Boyutlar küçültülerek Golf değerlerine yaklaşıyor, bu da rekabetin ana hedefini belli ediyor Aslında bu biraz riskli bir adım, genelde her yeni modelle ebadlarda büyüme yönünde (gerek iç gerekse dış boyutlarda) geliştirme yapılır, aynı veya yakın paraya daha büyük araba alıcıyı hep cezbeder. İç hacmin arttırılarak dış boyutların küçülmesi şehir içi uyumunu arttırıyor tabii, ama Yakubun da belirttiği gibi Golf'e yaklaşma çabasını da görmek lazım. 
  2. Ağırlık azaltılarak yeni nesil motorlarla verimlilik arttırılmaya çalışılıyor, ki bu Opel'in hep yumuşak karnı idi. Tabii Abdussamed'in yazdığı gibi verileri görmek lazım başarılı olduğunu söyleyebilmek için.
  3. Özellikle Focus'un başlattığı teknolojik sürücü yardım sistemlerindeki geride kalmışlığını gidermeye çalışıyor.

Sonuçta kuşkusuz başarılı olacak bir model.

 

Nasıl buldun derseniz...

Tasarım bana biraz fazla oynanmış hissi verdi, özellikle Yekta'nın da belirttiği gibi C sütunu hayal kırıklığı. Ayrıca bu aracın arkada işlevsel olarak basık ve karanlık olacağı izlenimini de uyandırdı bende.

Bir de çizgisi hoş ama kişiliksiz, yani en az beş modele benzetmek mümkün, ki belirtilmiş yorumlarda, aslolan benzeyen değil benzetilen olmaktır, ve bence bu konuda 1-0 yenik başlıyor.

Boydan 49 mm, dingil mesafesinde 23 mm daha kısa, 26 mm daha alçak ve fakat diz mesafesi 34 mm artmış, bu da bagaj küçülmüş demektir. Golf ebadlarına yakın ama hala 11 cm uzun.

 

Benzerlik üretim teknolojisinde de var, VW'nin MQB modüler yapı teknolojisinin benzerini D2XX kodu ile GM de uygulamaya başlamış. Bu 120-200 kg arasında hafifleme sağlamış, Haliyle üretim maliyetlerini de olumlu etkiliyor ve en azından Almanya Opel aracın eskisi ile aynı fiyattan satılacağını belirtmiş.

Mehmet Demir Hocam endişe etmene gerek yok, hafifletme yürüyen aksamdan yapılmaz. Ağırlık azalmasının yanında önemli bir kazanç da ağırlık noktasının daha alçağa çekilmesi olmuş, bu da eminim yol tutuşa yansıyacaktır.

 

İç tasarım ise sade, işlevsel ve oldukça şık. Ben sadece büyük ekranın altında ortadaki fallik uzantı görünümündeki düğmeyi hiç beğenmedim, biraz daha az dikkat çekici bir çözüm bulunabilirdi, ama tabii dert değil.

Akıllı telefon uyumluluğunun bir adım öteye taşınması da iyi olmuş.

 

En çekici yenilik kuşkusuz Intellilux LED matris far sistemi. Her bir tarafta 16 LED ünitesinden oluşan ve hiç bir mekanik parçası olmayan bu sistemin yararlı özellikleri şunlar:

1. Yol koşullarına göre en uygun aydınlatmayı sağlamak (otomatik uzun far yazmak hafife almak olurdu)

2. Karşıdan gelen araç varlığında sürücüsünün gözünü alıcı LED ünitelerini söndürerek tedbir almak.

3. Araç ömrünü kolaylıkla aşacak uzun ömür

4. Her zaman parlak ve verimli aydınlatma.

 

Opel-Astra-mit-blendfreiem-Matrix-Licht-

 

Otomatik park, kör nokta uyarısı, 60 km/h altında etkin çarpışma önleyici, şerit takip ve tabela tanıma gibi sistemler yanında bir diğer yenilik premium sınıf dışında ilk defa "Telematik" sisteminin sunulması. LTE modülü üzerinden OnStar isimli sistem ile otomatik acil çağrı, uzaktan denetim ve yedi telefona kadar Hotspot hizmeti mümkün. Telefon yardımı ile yağ düzeyi, lastik basıncı, aracın yerini öğrenmek mümkün, kapılar kilitlenebiliyor, acil yardım hattına bağlanarak hata tespiti yapılabiliyor, ayrıca navigasyon yardımı alınabiliyor falan filan. ABD'de yıllardır var olan ve yıllık 20-35$'a sunulan bu hizmet şimdilik Avrupa'da ilk yıl ücretsiz.

 

Opel-Astra-Generation-K-mit-OnStar-Vorsc

 

Sonuçta çağı yakalayan bir araç olmuş.

 

 

Motorlarda da durum şöyle:

Benzinli

1.0 Ecotec (Üç silindir) 105 PS

1.4 Ecotec 100 PS

1.4 Ecotec 145 PS

1.6 Ecotec 200 PS

Dizel

1.6 CDTI 95 PS

1.6 CDTI 140 PS

1.6 CDTI 170 PS

 

Hangileri ülkemize gelir hep beraber göreceğiz. 

Haliyle yüksek beygirliler bana cazip geliyor.

 

Sürüş izlenimleri için biraz daha beklememiz gerekecek, ama olumsuz bir sürpriz çok düşük olasılıktır.

 

Hayırlı olsun diyelim, yaşasın rekabet, bundan karlı çıkacak bizler oluruz. 

 

Opel-Astra-K-IAA-2015-Vorschau-1200x800-

 

Eskiyle yeni halefle selef:

 

Opel-Astra-2015-gegen-Golf-Vorschau-1200

Opel-Astra-2015-gegen-Golf-Vorschau-1200

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey kaleminize sağlık sadece ebatlarla ilgili noktada aracın rakiplerine oranla çok küçük kalacağını hatta Golf'e yaklaşacağını hiç düşünmüyorum zira C sınıfını fiziki olarak karşılaştıran bir tabloda yanlış hatırlamıyorsam J kasa en üst sırada yer alıyordu ancak bu fiziki Büyüklük içeride verimli kullanılmamıştı. Umarım yanılmam

M.Özdemir GÖKTAŞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.