Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2018 Focus Mk4 Olası Tasarımlar


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

ya onu geçen düşündümde bilmediğimi fark ettim :D ne işe yarıyo kendisi? Egzozdu boruydu vs dedim ama niye devasa?

Valla benim arabaya binen bi arkadaş bu araba arkadan itişli mi diye sormuştu [emoji1]

Bolu tüneli gibi şaft tüneli var [emoji1]

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla konu dışı olacak ama günlerdir aradığım fotoyu Cem hocam paylaşınca dayanamadım.

 

 

mb4r35.jpg

 

Foto üzerinde beyazla belirttiğim kısmın ismi nedir,yada neye yarar? Çukura girdikten sonra elimle tampon altını yoklarken buranın sol köşesinde çatlak olduğunu farkettim,eğer ciddi bir yerse servis veya başka bir çözüm arayacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çukura girdikten sonra elimle tampon altını yoklarken buranın sol köşesinde çatlak olduğunu farkettim

 

rüzgar kesici, havanın ön tamponun altına girmesini engelleyip aracın önünden altına dolan havayı arka tarafa yönlendiren parça. hover etkisini azaltmak adına yapılmış bir dizaynsal çalışma (arç tabanının mümkün olduğunca -pürüzsüz- yapılması, egzost sisteminin şaft tüneline çekilmesi vs. hep aynı mantığın sonucu.

...yüksek hızda aracın altına dolan hava max.verim ve minimum sürtünme + girdap ile çıkıp gitsin ... o hava aracın altında -yastık- oluşturup yol tutuşa negatif etki etmesin... amaç bu.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Semih G., öyle güzel çizmişsin ki uzun süre beyazla belirttiğin kısmı aradım  ^_^  

Biraz kalın olsaymış daha belirgin olacakmış abi haklısın :)

Ayrı bir parça ve başka parçalara tutturulmuş gibi geldi bana o yüzden böyle parçanın profiline uygun belirtmeye çalıştım inş anlaşılır. 

Rot/balans ve jantta bir şey var mı diye göstermeye gittiğimde nasıl farketmedim ben bunu ona da şaşıyorum ya neyse..

rüzgar kesici, havanın ön tamponun altına girmesini engelleyip aracın önünden altına dolan havayı arka tarafa yönlendiren parça. hover etkisini azaltmak adına yapılmış bir dizaynsal çalışma (arç tabanının mümkün olduğunca -pürüzsüz- yapılması, egzost sisteminin şaft tüneline çekilmesi vs. hep aynı mantığın sonucu.

...yüksek hızda aracın altına dolan hava max.verim ve minimum sürtünme + girdap ile çıkıp gitsin ... o hava aracın altında -yastık- oluşturup yol tutuşa negatif etki etmesin... amaç bu.  

Cevap için teşekkür ederim abi,bir kaç yerde radyatör alt bakalit gibi isimler bulmuştum ve işin içine radyatör girince ufak bir tırsıntı oluşturmuştu. 

Eğer alakası yoksa çokta kafaya takılmadan ve aceleye getirmeye gerek olmadan boş vakitte yaptırılabilinecek bir parça öyleyse

Semih G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Ortak tasarım dili acayip zor bir konu.. Bir ürünü çoğunluğa beğendirmek çok bilinmeyenli bir denklem.. Bu işi bir miktar kolaylaştırmanın yan etkiye sahip iki yolu olduğunu düşünüyorum aslında...

1- Tüm istekleri dikkate alarak hedef kitlesini bir miktar daraltıp, daha onlara yakın ve heyecan veren ürünler tasarlayacaksınız... (ki satılacak müşteri sayısını, çeşidini azaltır)

2- Heyecandan ve herkesin "istediğim tamda bu" fikrinden bir miktar uzaklaşarak, daha geniş bir pörtföyün gönlündeki araca yaklaşacaksınız.. (ki daha zor bir pazarlama süreciyle birlikte çokta heyecan taşımayan ve her daim eksik bir tarafı olduğu düşünülen bir aracı her önüne gelene satabilmeyi gerektirir bkz: Golf )

Ama herşeye rağmen müşteri taleplerini çok iyi okumak ve doğru kararı vermek golü getirir... Öyleki bu söylendiği kadar kolay değildir zira bazen müşteri dahi kendine sunulmadan önce ne istediğini bilmeyebilir... Profesyonel pazar araştırmaları dahi yanıltıcı sonuçlar doğurabilir.

Yanlış hatırlamıyorsam Donald Keough (Coca Cola markasının temel taşlarından) un kitabında bahsediyordu... 80 lerde Coca Cola, profesyonel pazar araştırmaları ve müşteri taleplerinin profesyonelce incelenmesi neticesinde, formülündeki şekerli tadı biraz daha artırma kararı alıyor, sonrasında şirket yönetimi bunun tarihi bir hata olduğunu anlıyor ve vakit kaybetmeden geri adım atıyor.. Hatta bunu erken farkettikleri için kendilerini şanslı bile sayıyorlar. Pörtföy genişledikçe bazı meseleleri başarmak gerçekten zorlaşıyor... Kim bilir belki de "aşk" yada "ilham" dedikleri şey direkt bu başarıyla ilgili en önemli etkenlerdendir. Bu yüzden işini sevmeden yapan bir satış temsilcisi bile, bırakın bayiyi o markanın kalbindeki bir dinamittir bazen.

Yok yok gereksiz derinleştik ben Focus tarihi gelişiminin bende uyandırdığı göreceli kanaati ve F4 ten beklentimi söyleyecektim

F1- Bu aracın özellikle tasarım projesinde bir miktar "aşk ve ilham" tozu karışmış olmalıydı, şüphesiz daha teknik detaylarda bu tozdan nemalandı...

F2- F1 in başarısına zeval verme korkusunun tembelliği ve heyecansız bir tecrübe pekiştirme

F3- İlk iki jenerasyon neslinden gelen ama genetik babası tartışılır fazla genç başka bir araba... Başarısız ve ucuz bir heyecan arayışı, makyajla birlikte gelen doğru toparlanmalar...

F4- Nispeten beğendiğim yeni "Kinetik" tasarım dilinin daha dengeli ve kullanışlı hale getirildiği, çok flu da olsa F5-F6-F7 daha çok hesaba katılarak uzun vadeli hedeflere sahip bir araç... Şüphesiz bunun için en azından proje yöneticilerinin çay servisini yapanlara da olsa birazcık "aşk" katmak farz...

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

f1 deki ruh hiçbirinde yok.iç ve dış tasarımı radikaldi

.focus 2 ve 2.5  en büyük sıkıntı kabin gürültüsü ; lastik sesi bir yerden yol sesi bir yerden  insanı yıpratıyordu.

 

 focus 1 ve 2 deki arka stopların c stununa bağlatılı olma durumu f3 lerde de olsaydı karakteristik çizgisi olarak devam edebilirdi

f3 deki stopların arka çamurluğa doğru garip bir şekilde uzaması çok çirkin marşbierlerin ve tampon eteklerinin kara plastik olmasıda ucuz gösteriyor led gündüz lambalarınıda bu kadar cimri pazarlamaları çok kötü radyo antenin demode olması  ve yan camları çevreleyen  krom çerçevenin mondeo da bile zoraki kullanılması eksiklerden bazıları. içinde ise hacimsel sıkıntılardan bahsediliyor bence sıkıntı yok ama beni en çok rahatsız eden içeriden bakıldığında kapı döşemelerinin yanında kapı kaportasının gözükmesi  kadran ve göğüste kullanılan minicik demode ekranlar(makyajla düzeltildi)ve vites el freninin olduğu konsolun biraz daha güçlendirilmesi benim gözümdeki f3 ün eksileri.

 focus 4 de sahip olmak istediğim araç olabilir çünkü ben ford cuyum ve ford kullanmak bana haz veriyor.ben focus 3 almaya gitmiştim kaderimde halk arabası varmış :)

Bahadır Atay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
22 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Olmaz ama olur ya!

 

http://www.omniauto.it/magazine/38345/nuova-ford-focus-2017-rendering

 

Yakışıklı olmuş...

2018-ford-focus-render-by-omniauto.jpg

 

Güzel olmuş ama pek yeni gibi durmuyor. Aslında spor paket diye böyle bir tampon çok iyi olurdu.

 

Bence focusta, yeni kuga/edge tarzında bir ön ızgara yüksek ihtimal. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şu plakanın altındaki alt çıkıntı focus 3.5 da siyah sanırım..ve siyah olması daha iyi..park ederken burun kaldırıma sürtüp boya kalkması olabiliyor

burnu olmasa, yandan astra sanacaktım.. kapı kollarını takip eden çizgi birçok modelde var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Yakup Ç. A., başlığı 2018 Focus Mk4 Olası Tasarımlar olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., bu konuyu kilitledi
Misafir
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.