Jump to content

Dizel mi Benzinli mi?


Yıldırım Polat
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Elma mı alayım Armut mu? Hangisi daha kalorili ve tadı güzel bunun istatistiğini yaptık. :) Bu tür hesaplara anlam katmamak gerek. 

 

Ford için ise alt donanıma bakmayın özellikle dizelde iskonto yüksek karşılaştırma çok hatalı çıkar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Senede 10-15 bin km yapan için dizel iş değil(şimdi toktu hızlanmaydı performans tü diyecekler)kısaca km de benzin dizel farkı 10-15 krş yapar senede 1500-2000 tl gibi bir fark olurki 27000 tl lik fark 15 senede amorti 15 sene sonra dizel aracı benzinli fiyatına ancak satılır zaten 150 bin km geçen dizel ile benzinli araç arasında fiyat farkı ikinci elde nerdeyse Yok gibi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Demekki mesele para meselesi. Kimse dizel veya benzinli araç aşığı değil. Ucuz diye benzinli alıp sonrada yav bu çok yakıyor deyip tüplü bomba taktırmaya koşacağınıza dizel alın. Sanki yabancı memleketlerdeki gibi 3000_5000 benzinli motor biniyorsunuz. Sırf yokuşta ki performansı için bile dizel alırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Sırf yokuşta ki performansı için bile dizel alırım.

Sırf bu yüzden 1 yıllık aracı dizelle değiştirmiş birisi olarak aynen öyle diyorum. Bütçe el veriyorsa kesinlikle dizel. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sırf bu yüzden 1 yıllık aracı dizelle değiştirmiş birisi olarak aynen öyle diyorum. Bütçe el veriyorsa kesinlikle dizel. 

Aynen katılıyorum sürüşü tat vermedikten sonra donanımlı benzinli olsa ne olur(tabi turbolular hariç)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

araçlar çok yakmıyor benzin çok pahalı bu da vergilendirme ile ilgili. Suç Araçlarda değil suçun kimde olduğu belli. 

Tüplü bombayı anlamadım ama herkes özgür istediği gibi benzinli de alır Lpg dönüşümü de yapar. Talep olmasa ford brc ile anlaşmaz güvenli olmasa kimse kullanmaz. 

Sadece dizel arabalar değil turbo benzinli ecoboost araçlarda yokuşta iyidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu dizel hesap kitap işi 0 araç alımlarında mantıklı olabilir. Sonuçta 27 bin fark verip de dizele binmek aile aracı için tasarruf yaratmaz. Ancak ikinci el araç alanlar bu hesabı niye yaparlar anlayabilmiş değilim. 100 bin civarındaki temiz bir dizel Focus 55-60 bin bandında edinilebilir. Aynı benzinli Focus ise (1.6 ti-vct) yine yaklaşık fiyatlarda. Peki o zaman neden benzinli tercih edelim ki? Kaldıki 60 bine alınan Focus satıldığında yine aynı rakamı görecek. Öyleyse zarar olmadığı gibi yakıttan ve konfordan fayda var. Yıllık 50 bin yapana da 5 bin yapana da ikinci elde dizel öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Puma SUV, yılın ilk yarısında Ford’un Avrupa’da en çok satan modeli oldu ve Ford’un geleneksel en çok satan modelleri olan, Fiesta ve Focus’u geçti.
       
      Tüm rakamlar ve bilgiler: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-puma-fiesta-ve-focusu-gecerek-avrupanin-en-cok-satani-oldu/
       
      Ford’da bir ilk: Avrupa’da en çok satan aracı bir SUV oldu. Şirket rakamlarına göre Ford, ilk altı ayda 83.266 Puma modeli sattı ve Transit Custom 70.604 ile 2. sırada yer aldı. Puma'nın bu yılki güçlü satışları onu Dacia Duster ve Hyundai Kona'nın önüne geçerek Avrupa'nın küçük SUV segmentinde Peugeot 2008, Renault Captur ve Volkswagen T-Cross'un ardından dördüncü sırada yer aldı.  
       
       

    • Kadir Deligöz
      Yazan: Kadir Deligöz
      Herkese merhaba ;

      06/07/2021  Tarihinde başıma gelen talihsiz ve bir o kadar korku dolu anlarımı forum ile paylaşmak istedim. 

      Aracım 2015 model 1.5 182 bg. ecoboost motora sahip,otomatik vites ford kuga. Balıkesir'den çıkıp izmir'e gitmek için yola koyuldum. Akhisar civarında mola verip tekrar yola koyuldum. Bu süre ve yolculuk esnasında aracımda bir problem yoktu. Hiç bir uyarı hata kodu hatta motordan yada araç kondisyonundan bile aracım bir ödün vermedi. Sabuncubeli tüneline yaklaşırken aracıma çekiş düştü,bende araçtan şüphe edip aracın bir video görüntüsü aldım. Aracı s3 alıp pedala tamamı ile bastığım halde hızım düşmeye devam etti. Bu süreçte yaklaşık 3 km civarıdır diye düşünüyorum. Tünele girdiğim de araç çekişi düzeldi. Garipsedim klima vs diye düşündüm. Tünelden çıkınca bilirsiniz ki İzmir bornavaya kadar rampa aşağı inersiniz. Tünelden çıktım ve aşağı inmeye başlarken aracımı yavaşlatmak istediğimde aracın frenleri şişmiş yavaşlama eylemi bile göstermiyecek hale gelmiş. Aracı sport moda alıp motor freni yaptırarak,el freninin kullanarak bir şekilde durdumdum. Burada ki soğuk kanlılığımı ve şaşkınlığıma hala daha inanamıyorum. Konuyu çok uzatmadan,devam edeyim.. 

      Aracı durdukdum motoru açtığımda kaputta ve motor koruma kapağında yağ gördüm. Ford yardımı aradım. Çekici ile aracı izmirde Yetkili servise çektik. Burada aracın motor sökülüp yeni motor koyulması gerekiyor dediler,bende sebebini sordum bir cevap alamadım. Durum böyle olunca aracı balıkesir yetkili servise çektirdim. Şimdi burada ki danışmak istediğim durum şu.. 2015 model FORD Kuga araç yağ değişimini,lastik basıncını söyleyen,en ufak mekanik arıza yı ekrana yansıtan,kendi kendini park eden bir araç bu. Bu teknolijide bir araçta yaklaşık 15-20 dk içinde ne motor yağı,ne fren yağı nede su kalıyor. Araçta hiç bir yağ durmamış. Bakımları serviste yapılan bir araç bu,şaşırdığım yani takıldığım konu hiç bir arıza lambasının yanmaması. Hala araç serviste ve hiç bir arıza lambası hala daha yanmıyor. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      F-150 Lightning, Ford’un şimdiye kadar ürettiği en akıllı, en yenilikçi kamyonet. Anlık torktan akıllı çekmeye, kablosuz bağlantı ile yazılım güncellemelerin evinizin güç kaynağına kadar farklı bir deneyim.
       
      Tüm bilgiler:  https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-f-150-lightning-tanitildi-artik-o-da-elektrikli/
       
      F-150 Lightning, 563 beygir gücü, 1050 nm anlık tork – şimdiye kadarki tüm F-150’lerden daha fazla – ve genişletilmiş menzilli bir pil ile donatıldığında 4 saniyenin ortasında 0-96 km/saat süreyi hedefliyor. 0’dan saatte 100 km hıza yaklaşık 5 saniyede çıkabiliyor diyebiliriz. Yerleşik şarj cihazı gücü (giriş/çıkış) 19,2 kW / 17,6 kW.

      Standart menzilli batarya ile 426 beygir gücü ve 1050 nm anlık tork sunulması bekleniyor. Yerleşik şarj cihazı gücü (giriş/çıkış) 11,3 kW / 10,5 kW.
       
      Mevcut Ford Co-Pilot360™ teknolojisinin bir parçası olarak BlueCruise, ABD ve Kanada’da 100.000 milden fazla önceden tanımlanmış bölünmüş otoyolda gerçek eller serbest sürüşe izin veriyor – gelecekte daha fazla Eller Serbest Mavi Bölge sunulacak.
       
       







    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Anahtarsız girişe sahip olan araba hırsızlığı sayısının artmasıyla mücadele etmek amacıyla Ford, Fiesta’nın uzaktan kumandasına bir uyku modu ekledi. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-anahtarsiz-girisli-araba-hackerlarina-karsi-savasiyor/
       
      Ford kumandanın içindeki yeni bir hareket sensörü, kumandanın 40 saniyeden uzun süre hareketsiz kaldığını tespit ediyor ve uyku modununa geçiyor ve böylelikle kumanda sinyal yaymayı kesiyor.
       
      Ford Fiesta ve Fiesta Van, yeni kumandaları standart olarak ekstra bir ücret ödemeden şu an sunuyor, Fiesta’nın ardından gelecek aydan itibaren Ford Focus üretimine de dahil olacak yeni kumandalar.
       
       


    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Ford ve Google 1 Şubat'ta, Ford’un dönüşümünü hızlandırmak ve bağlantılı araç deneyimini yeniden keşfetmek için stratejik ortaklığı duyurdu.
       
      Tüm detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-modernizasyonu-hizlandirmak-icin-google-ile-isbirligi-yapiyor/
       
      Özetle 2023'te başlayacak olan bu ortaklık altı yıl boyunca devam edecek. İşletim sistemi Android'e geçiyor. Apple CarPlay gibi diğer tercihler sunulmaya devam edecek. Yerleşik olarak Google Haritalar gelecek vs vs. (oh be kurtulduk nav'dan)
       
      Küresel olarak sunulacak, adı ne olur bilinmez ama artık SYNC olmaması nokta atış olur. İyice çorba olacak yoksa kafalar 😄 
       
      Bkz: Sync 4 https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-sync-4-iletisim-ve-eglence-sistemi-kablosuz-apple-carplay-android-auto/
       

  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.