Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

1.0 Ecoboost Üst Üste 3.kez Dünyanın En İyi Motoru Seçildi - 2014 Yılın Motoru


Yakup Ç. A.

Recommended Posts

Ford'un Fındığı tekrar yılın motoru ödülünü aldı ayrıca 1.0 litre altı en iyi motor ödülünü de kazanmış oldu.

  • ''2014 International Engine of the Year'' Yılın Motoru ödülünü 3.kere peş peşe 1.0 Ecoboost'un oldu.
  • Ford bu motoru 10 ayrı modelinde sunmakta ayrıca 1.0 altı motorlar olarak da 3.kere peş peşe ödülü aldı.
  • Motor 100 - 125 ve artık 140 ps olarak da sunulmakta 
  • Turbocharger,F1 motorlarının turbosundan neredeyse iki kat devir çeviriyor - Saniyede 4.000'den fazla -
  • Motor, Almanya,Romanya ve Çin'de üretilerek dünya çapında 72 ülkede satılıyor.
     

Tebrikler Ecoboost :yeah:
 

FocusClubTr--1403706071.jpg

 

 

Eski Başlıklarımız:

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Bu motora sahip araçların piyasada aranan araçlar olması için 2-3 sene daha lazım. Halen çevremde aracımın 1.0 olduğunu söyleyince dalga geçmeye çalışan ve bu konuda ciddi olan insanlar var.


Eskiden araçların 100 bin km testini yaparlardı. Aşınan ya da bozulan aksamları incelerlerdi falan. 1.0 ecoboostun 100 bin km testi var mı ki.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

daha ne demeli bilemiyorum..

 

merak etmeyin bence kaç km de olursa olsun sorun çıkacağını sanmam..erken km lerde..

herkes motorun ömrü diyor. dizel motor neden uzun ömürlü.. otomobillerdeki dizel 4-500.000 giderken, otobüslerdeki dizel neden 1-1.5 milyon km gidiyor? ve benzinli neden 350.000..

çünkü  90 la gitmek için atmosferik benzinli 2600 devir(5 vitesli ise), dizel oto atıyorum 1800 devir(6 vites), otobüs 1300 devir çevirir(sanırım 7-8 vites olsa gerek). yani az devir az yıpranma.. yoksa dizel motor bloğunun metali kripton dan gelmiyor..

1000-1200 cc atmosferik benzinli motor eğer 250.000 km dayanıyorsa bizim motor turbosundan daha az devir çevirdiği için 300-350.000 km gider..

1.0 motoru düz yolda 3 ve 4. viteslerde 1500 devir, 5 ve 6. viteslerde 1750 devirde kullanabilirsiniz.. daha yüksek devir demek daha fazla yakıt ve yıpranma demektir..

 

tüm bu arabalarda motor ömrü uzarken ebette turbo masrafı çıkma olasılığı var.. yani her ilacın bir yan etkisi var gibi..

Edited by Mehmet Demir
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

dizel motor neden uzun ömürlü.. otomobillerdeki dizel 4-500.000 giderken, otobüslerdeki dizel neden 1-1.5 milyon km gidiyor? ve benzinli neden 350.000.. çünkü  90 la gitmek için atmosferik benzinli 2600 devir(5 vitesli ise), dizel oto atıyorum 1800 devir(6 vites), otobüs 1300 devir çevirir(sanırım 7-8 vites olsa gerek). yani az devir az yıpranma.. yoksa dizel motor bloğunun metali kripton dan gelmiyor..

Biraz konu dışı ama ekleme yapmam gerek...

Dizel motorun daha uzun ömürlü olmasının nedeni sadece devir değil.

Turbo olduktan sonra benzinli veya dizel fark etmez düşük devirde yeterli tork olduğundan ikisi de korunarak kullanılabilir, ama aynı devir bandını kullansalar bile dizel daha ömürlü olur.

Çünkü

  1. Dizel motorlar sıkıştırma patlamalı olduğundan daha yüksek basınç altında çalışırlar, 1.0 EB 10:1 iken 1.6 TDCi 16:1 mesela. Bu da ister istemez motorun daha sağlam yapılasını gerektirir.
  2. Dizel daha soğuk çalışır, devir dışında aşınmayı kolaylaştıran en önemli etken ısıdır.
  3. Dizel yağlama özelliği taşır ve yüzeylere yapışarak koruyucu etki gösterir, benzinse deterjan özellikli solventdir, patlar ve temizler.

Tabii burada uzun ömürden bahsederken neyin ömründen bahsettiğimiz de önemli, dizel blok ve içindeki hareketli elemanlar açısından daha uzun ömürlü olabilir, ama enjeksiyon sistemi daha hassastır ve arıza çıkarabilir, turbo ve değişik pompalar iki sistemde de farklılık göstermez.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Bu başarıyı dizel+otm. seçeneğinde de sürdürmeleri dileği ile... :)

 

Bu arada, ne zaman çıkacaksa çıksın artık da paramızı ona göre ayarlayalım :P

 

2015 de çıkacak ama Satış Danışmanı bi arkadaşımdan aldığım bilgiye dayanarak söylüyorum 75 - 85 aralığında olacak :(

Link to comment
Share on other sites

Peki aracın motorunu devamlı düşük devirlerde kullanmaya çalışmanın motor veya elemanlarının ömrüne negatif bir etkisi var mı acaba? :smiley2k:

Aslında çok yok.

Şöyle ki, eğer motor iyi ısınmadan düşük devirde yüklenirsen yağlanma optimal olmayacaktır ve aşınma göreceli fazla olacaktır.

Yine düşük devirde dip gaz yaparsan motorun verimliliği göreceli düşük olduğundan çiğ yakıt oranı, dolayısı ile kurumlanma artacaktır.

Yani ekstrem durumlarda "göreceli" olumsuzluklar var, çok önemsemeye değmez. 

Tabii düşük devirden ne kastettiğimiz de önemli.

Orta yol 1500 dd diyelim... 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bu fındık İstanbul trafiğinde 15-25 ortalama hız ile 100 km.de kaç litre yakar? Bilen, tecrübe eden var mıdır?

trafik önemli burada, sürücü sürüş karakteride.. ben olsam 7 litreyle sürebilirim diye düşünüyorum..

Link to comment
Share on other sites

Bu fındık İstanbul trafiğinde 15-25 ortalama hız ile 100 km.de kaç litre yakar? Bilen, tecrübe eden var mıdır?

Sitemizde ilgili motorun tüketim başlığı mevcut. Yakıt kategorisinde yer alıyor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.