Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Focusu bedava renk olan opak Colorado kırmızı alıp sonra 300-400TLye şeker kırmızıya yakın bir renge kaplatmak mantıklı . O da kırmızı o da kırmızı ruhsata işletmeye de gerek yok. 1000TLden fazla cepte kalır.

Ne dersiniz ? :) .

Fikir iyi abicim ama ben kaplama fiyatları minimüm 1000 lira civarında diye biliyorum. 300-400 ede vardır belki ama ucuz etin yahnisi mevzusu var abicim
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eski tip cclar gaz kelebeği konumunu sabitliyor abicim. Bu yüzden yokuş yukarı yavaşlarken yokuş aşağı gaz vermeye devam edip iyice hızlanıyorsun ve yakıt tüketimi avantajınıda ortadan kalkıyor.

bizde yokuş aşağı eğer o hızın altına düşme durumu varsa o hıza çıkabilecek kadar gaz veriliyor. İhtiyaç yoksa tamamen gazı kesiyor. Ama rampa aşağı giderken araç kendi ağırlığı ile sabitlenen hızdan daha yüksek hıza çıkabiliyor yinede.

walla kendi ağırlığı ile hızlanmıyor, bariz şekilde motor freni uygulayıp sabit hızda tutuyor.. en azından mk3'te böyle..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eski tip cclar gaz kelebeği konumunu sabitliyor abicim. Bu yüzden yokuş yukarı yavaşlarken yokuş aşağı gaz vermeye devam edip iyice hızlanıyorsun ve yakıt tüketimi avantajınıda ortadan kalkıyor

Rampa aşağı inerken aracın hızlanması ve devirin artması tamamen tersine hareketten kaynaklanıyor,motorun gücü lastikleri değil,lastiklerin akışından motor devirleniyor fakat bu tüketime yansımıyor,güc tekerlerden gelip ekstra yakıta ihtiyaç duymuyor araç.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yüksek devirlerde bendede hızda değişim olmuyor

Ama 80-90 a falan sabitlediğimde rampa aşağı inerken CCu kapatsamda CC açık olsada hiç gzabasmadan 100 civarına geliyor buda normal abicim. amabenzinli motorla dizel motor bu konularda farklı abicim. Ondan dolayı sende motor freni olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rampa aşağı inerken aracın hızlanması ve devirin artması tamamen tersine hareketten kaynaklanıyor,motorun gücü lastikleri değil,lastiklerin akışından motor devirleniyor fakat bu tüketime yansımıyor,güc tekerlerden gelip ekstra yakıta ihtiyaç duymuyor araç.

Bahsedilen araç astra :)

Focusta durumun farklı olduğunu aracın kendi ağırlığı ile hızlandığın kestiğin bölümde söyledim Alper kardeşim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bahsedilen araç astra :)

Focusta durumun farklı olduğunu aracın kendi ağırlığı ile hızlandığın kestiğin bölümde söyledim Alper kardeşim :)

Ben olayı focus 2 ve focus 3 gibi değerlendirmişim,dikkatli okuyunca farkettim eyv. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Manuel araçlarla dik bir yokuştan üst viteste inerken hız cc ye ayarlanandan farklı olarak artabilir, aksi şekilde yokuş çıkarken de düşebilir, araç otomatikse bu esnada vites değişimiyle kompresyon ya da gaz verebilir, manuel F III de araç ilaveten fren yapıyorsa farklıdır bunun dışında yeni nesil araçların cc sistemleri benzer mantıkla çalışır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce yazışıldı mı bilemedim...

Kullanım kılavuzunda bir özellik belirtilmiş, lastik basınç kontrolu diye.

ABS algılayıcıları yardımı ile lastik turunun hesaplandığını ve bir lastiğin tur sayısı diğerlerinden fazla ise bunun düşük basınçtan kaynaklandığını ön gören ve yol bilgisayarına uyarı mesajı düşüren bir sistem bu.

3-4 psi eksik havada uyarı verebildiğinden bahsediliyor bu arada.

Tabii hatalı uyarı vermesine neden olacak durumlarda yok değil, sonuçta çok güvenilir olmasa bile iyi bir uyarı sistemi gibi duruyor.

Soru: Bu Türkiye'deki modellerde var mı?

Hiç tesadüf edeniniz oldu mu?

Ayrıca yol bilgisayarından lastik basınç kontrol değerini sıfırlamaktan bahsediliyor, ancak benim menülerde bu yok.

Sonuçta olay tamamen yazılımsal, donanım olarak eksik yok.

Haydi bakalım kuyuya taşı atan ben, çıkaracak olan 40 akıllı da sizler :)

Türkiye'de bu donanım yok maalesef.Yani donanım eksik, sensör yok

Aracınızın özelliklerinde olsa yazardı..

Lastik Basınç Sensörleri yok

(Eksi) Lastik Basınç Sensörleri

Aha bunu bizim vosvoscular yapıyorlardı. :D Şimdi Vw için yazıyorum.. Bu işlem için gerekli olan donanımlar zaten araçlarda var.(ABS sensörü illa ki var standart olarak araçlarda. :) ) Sadece hava basınçlarını hafızaya alma düğmesi ile ufak bir kodlamaya bakıyor.(Tabi ki vw de. Fordda düğmeye ihtiyaç kalmayabilir. İşler y.b. den yürüyor gördüğüm kadarıyla) :) Sanıyorum Ford'da buna benzer bir mantık kullanmış. :) Bence biraz uğraşla çözülebilir. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende genel başlık diye buraya yazayım :yeah: Toplamda 8 kere falan benzinciye girdim 7sinde pompacılar yakıt kapağını açıp şöyle 10 saniye kadar baktı :D çoğunda abi sen sok ucunu o girer kendi kendine dedim :) Bugunse 2 kişi bakmaya başladı merak ettim indim abi hayırdır dedim "bu dizel mi benzinmi hiçbiryerinde yazmıyor eskide Tdci yazardı arkadında anlardık dedi. Dedim abi sadece dizelin pompası uyuyor kurşunsuzun pompası girmiyor öyle yapmışlar dedim ama adam neolur neolmaz diesel etiketi yapıştırdı :) Sizinde başınıza gelmiştir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.