Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

anlaşılmaz şekilde elf total grubu yağlar yine dikkatimi çekiyor bilmiyorum bende mi sorun var? :)

eğer düzgün bir satıcı bulabilirsem şu yağı kullanacağım

 http://totalengineoils.com/quartz-9000-future-nfc-5w30/

bizim araçlara uygun olması gerek çakma ingilizce ile anladığım kadarıyla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

anlaşılmaz şekilde elf total grubu yağlar yine dikkatimi çekiyor bilmiyorum bende mi sorun var? :)

eğer düzgün bir satıcı bulabilirsem şu yağı kullanacağım

 http://totalengineoils.com/quartz-9000-future-nfc-5w30/

bizim araçlara uygun olması gerek çakma ingilizce ile anladığım kadarıyla

Tabii uygun...

Kullanılabilir.

 

Arkadaşlar yağlar mucize yaratmıyor, standartı karşılasın yeter.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merak ettiğim şu; ben opet fullmax c3 almıştım geri verip fullmax aldim. C3 degil.

Şimdi c3 ile normal fullmax arasinda ne fark var. C3 serisi dpf filtresi olan motorlar icin onerilen bir yagmis. Ben yanlislikla o yagi koysaydim bir sorunla karsilasir miydim?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merak ettiğim şu; ben opet fullmax c3 almıştım geri verip fullmax aldim. C3 degil.

Şimdi c3 ile normal fullmax arasinda ne fark var. C3 serisi dpf filtresi olan motorlar icin onerilen bir yagmis. Ben yanlislikla o yagi koysaydim bir sorunla karsilasir miydim?

Muhtemelen hayır, zaten benim beklentim ford yakın zamanda standartını o standarttaki yağa geçirecek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce de yazmıştım, DPF üniteleri külle tıkanmasın diye sülfat külü, fosfor ve sülfür (SAPS) artıklarından fakir yağ kullanımı önerilir. 

Bu yağlar da ACEA C grubunda tanımlanır.

Bu yağların temel özelliği TBN (Total Base Number) değerinin daha düşük olması. TBN alkali rezervleri tanımlar, motoru temizleyen alkali özellikli deterjanlar ve yanma sürecinde oluşan asitleri nötrleştirecek alkali rezervlerinin olması motorun yıpranmasını azaltacak özelliklerdir.

Diğer bir deyişle C serisi yağlar DPF'yi koruma ile motoru koruma arasında bir denge sağlamaya çalışırlarken, A/B serisi motor koruma önceliklidir.

Olasıdır ki Ford daha etkin bir rejenerasyon sistemi kullandığı ve motorları genelde yağ yakmadığı/eksiltmediği için kül artıklarından çekinmiyor.

Sonuç olarak soruya dönersek: C serisi yağ kullandığınızda teorik olarak motor aşınması göreceli fazla olur, ama bu görecelilik bence pratikte fark edilir düzeyde olmaz.

Üreticinin tavsiyesine uymak, en azından garanti süresi içerisinde en doğrusu.

Bu bilgileri kaç servis yetkilisi bilir onu araştırmak da size düşsün... :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabii uygun...

Kullanılabilir.

 

Arkadaşlar yağlar mucize yaratmıyor, standartı karşılasın yeter.

sağol cem abi 

bendeki sorunu buldum galiba  :)

yakıt alımlarında totali kullanıyorum ve memnunum 

galiba bunu motor yağı için genellediğimden bu total elf grubu yağlar sempatik geliyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • 1 ay sonra...

biraz araştırma yaptığımda mobilin son teknoloji ürünü esp 5-30 karar kıldım ve aracımda 8000 km beri kullanmaktayım. motor performansına faydası oldu gibi geliyor. üst devirlerde motor sanki daha rahat çalışıyor gibi geldi. deneme amaçlı 5000 -6000 lerde bir zorlanma hissetmedim. 8000 den sonra yağı el ile kontrol edince kayganlığı gayet iyi, rengide hala sarıya yakın. ben bundan sonra mobil esp 5-30 kullanmayı düşünüyorum. ancak mobil in internet sitesinde bilgilerde ford onaylı Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5w-30 görünüyor. 

 

Mobil Super 3000 X1 Formula FE aşağıdaki onay ve spesifikasyonları karşılar veya geçer: 5W-30 
ACEA A5/B5 
API SL 
Ford WSS-M2C913-C
Ford WSS-M2C913-D

 

Mobil Super 3000 X1 Formula FE ExxonMobil tarafından aşağıdaki şartları talep eden uygulamalarda kullanımı tavsiye edilir: 5W-30 
API CF

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 aşağıdaki onay ve spesifikasyonları karşılar veya geçer:   
BMW Longlife 04 
MB-Approval 229.31 
MB-Approval 229.51 
Volkswagen (Benzinli / Dizel) 504 00 / 507 00 
Porsche C30 
Chrysler MS-11106 
Peugeot Citroen Araçları B71 2290 
B71 2297 
AVTOVAZ LADA cars

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 aşağıdaki imalatçı onaylarına sahiptir:   
ACEA C2, C3 
API (Motor Test Gereksinimlerini Karşılar) SM / SN 
JASO DL-1 
AAE (STO 003) Group B6

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ExxonMobil tarafından aşağıdaki şartları talep eden uygulamalarda kullanımı tavsiye edilir.   
API CF 
Volkswagen (Benzin) 502 00 / 503 00 / 503 01 
Volkswagen (Dizel) 505 01 / 505 00 / 506 00 / 506 01 
Longlife Service'i olmayan ve 1999-2003 arasında DPF'si olmayan Birim-Enjektör / Pump-Duse ve 2006 yılı öncesindeki modeller için R5/V10-TDi hariç tüm VW motorları  

 

sizce hangisi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

biraz araştırma yaptığımda mobilin son teknoloji ürünü esp 5-30 karar kıldım ve aracımda 8000 km beri kullanmaktayım. motor performansına faydası oldu gibi geliyor. üst devirlerde motor sanki daha rahat çalışıyor gibi geldi. deneme amaçlı 5000 -6000 lerde bir zorlanma hissetmedim. 8000 den sonra yağı el ile kontrol edince kayganlığı gayet iyi, rengide hala sarıya yakın. ben bundan sonra mobil esp 5-30 kullanmayı düşünüyorum. ancak mobil in internet sitesinde bilgilerde ford onaylı Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5w-30 görünüyor. 

1. Yağın hissedilir performans artışına neden olması neredeyse imkansız, sonuç psikolojiktir.

2. Yağın etkinliği beş duyu ile anlaşılmaz, kompleks viskozite ölçümleri yapmak gerekir, bunun yerine üreticinin değişim aralıklarına uymak daha kolay ve mantıklıdır.

3. ESP 5-30 ACEA C serisi bir yağ, C serisinin  özelliklerini mesaj #141'de yazmıştım.

Garantisi bitmiş araçta kullanmanızın önemli bir sakıncası yok, ancak aradaki fiyat farkına değmez bence.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Yağın hissedilir performans artışına neden olması neredeyse imkansız, sonuç psikolojiktir.

Müsadenle bir ekleme yapmak istiyorum abi.

Yağ değişimi geçmiş veya özelliğini yitirmiş yağ performans kaybı yaratacağı için yağ değişim sonrası performans değişimi olacaktır. Aksi taktirde ölçümleme yapmadan performans değişimi hissedilemez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müsadenle bir ekleme yapmak istiyorum abi.

Yağ değişimi geçmiş veya özelliğini yitirmiş yağ performans kaybı yaratacağı için yağ değişim sonrası performans değişimi olacaktır. Aksi taktirde ölçümleme yapmadan performans değişimi hissedilemez.

Müsaadenle ben bunun da pek hissedilir bir şey olmayacağını yazmak isterim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müsaadenle ben bunun da pek hissedilir bir şey olmayacağını yazmak isterim. 

Diyosunki yağı değiştirmesekte olur? :)

Özelliğini kaybetmiş yağ adındanda belli ettiği gibi özelliğini yitirmiştir görevini yerine getirmeyeceği için performans kaybı yaşanır. Bunda hemfikirizdir umarım?

 

Tabi bizde totometre olmadığından ölçemiyoruz. ;)

Servet Özkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...
  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4) olarak değiştirdi
  • Ozan Kar, bu konuyu kilitledi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.