Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4)

Recommended Posts

Öncelikle Focus serisi eklendi, talep olursa diğer Ford modelleri de eklenir.

 

2018 - 2019 Focus MK4
1.5 Ti-VCT 
Motor Yağı: 
5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz. 

1.0 EcoBoost
Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.

1.5 EcoBoost
Motor Yağı: 
5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.

1.5 EcoBlue
Motor Yağı:
 0W-20 - Şartname WSS-M2C952-A1 eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 0W-30 kullanabilirsiniz.

 

2014 - 2015 - 2015 - 2016 - 2017 -2018 MCA Focus MK3
1.6 Ti-VCT 
Motor Yağı: 
5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B veya 5W30 Şartname WSS-M2C913-C 

1.0 EcoBoost
Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30

1.5 EcoBoost
Motor Yağı: 
5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-20 

1.5 TDCI
Motor Yağı:
  0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa WSS-M2C913-D veya  ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 

1.6 TDCI
Motor Yağı:
 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C  eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 

 

2011 - 2012 - 2013 - 2014 Focus MK3

1.6 Ti-VCT & 1.6 EcoBoost
Motor Yağı: 
5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-C. 

1.0 EcoBoost
Motor Yağı: 
5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 

1.6 TDCI
Motor Yağı: 
5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C 

 

2004-2011 Focus MK2

Tüm Benzinli Modeller (1.6 ve altı)
Motor Yağı:
5W-30 - WSS-M2C913-C Şartnamesini sağlayan yağlar kullanılabilir. Eğer bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-B da kullanılabilir. Yine bulamazsanız ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 spesifikasyonuna uygun, viskozitesi SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10 W-40 olan yağlar kullanılabilir. 

1.6 TDCI
Motor Yağı: 
10W-30 - Şartname WSS-M2C291-A, 2008 sonrası Ford Otosan, ülkemizdeki yakıt kalitesi arttığı için 5W-30 - Şartname WSS-M2C-913-B kullanılmasını önerdi. (Detaylı açıklaması burada)

1999-2004 Focus MK1
Motor Yağı: Ford/Motorcraft Formula E 5W-30 eğer bulunamazsa 5W-30 viskozitesinde WSS-M2C913-A veya WSS-M2C912-A1 şartnamesine uygun yağlar kullanılabilir.

 

Alternatif yağlar hakkında:  Bu yağların kullanılması daha uzun marş süresine, düşük yakıt ekonomisine motorda performans kaybına ve düşük emisyon değerlerine yol açabilir. 

Yağlar Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular: http://www.focusclubtr.com/topic/1094-yağlar-hakkında-yanlış-bilinen-doğrular/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford kullanılacak yağların Avrupa Otomobil Üreticileri Derneğinin ( European Automobile Manufacturers Association - ACEA) 2008 yılında tanımladığı A5/B5-08 standartını karşılamasını talep ediyor.

Ayrıca kendi belirlediği standartlar var, WSS M2C913-C (bir önceki versiyon B idi) ve WSS M2C925-B.

İlki hem dizel hem benzinli için ve 5W-30 değerinde, ikincisi ise tasarruf öncelikli, dÜşÜk sÜrtÜnmeli 5W-20 ve sadece benzinliler için.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisin genelde kullandığı yağ bu: http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w30.aspx#

Kutusunda da yukarıda yazdığım spesifikasyonlara uyduğunu gösteren yazı oluyor.

Sonuçta 5W-30 yağ kullanacağız.

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzinlide FMY FORMULA FE 5W/30 tavsiye edilmiş, araç LPG'li aynı yağı kullanabilir miyiz yoksa LPG'li olunca başka bir yağ kullanıyor muyuz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzinlide FMY FORMULA FE 5W/30 tavsiye edilmiş, araç LPG'li aynı yağı kullanabilir miyiz yoksa LPG'li olunca başka bir yağ kullanıyor muyuz ?

Bununla devam :yeah:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kitapciktan alinti:

MOTOR YAGI

Motor yaginin degistirilmesi

Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30 motor yagi kullanin.

WSS-M2C913-B sayili Ford Teknik özelliklerinin gereklerini karsilayan SAE 5W-30 viskoziteli alternatif motor yaglari da kullanilabilir.

Motor yaginin doldurulmasi

Bu teknik özellikleri karsilayan bir yag bulamazsaniz, ortam sicakligina göre, ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 teknik özelliklerini karsilayan

SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10W-40 viskoziteli yaglardan birini kullanmalisiniz. Bu yaglarin

kullanilmasi daha uzun mars periyotlari, düsük motor performansi, düsük yakit ekonomisi ve artan salimseviyeleri ile sonuçlanabilir.

ben Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 kullaniyorum ama baska yag kullanmadigim icin karsilastirma yapamiyorum. sadece yag da eksilme olmadigini söyleyebilirim

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 November 2012 - 22:26 tarihinde, Eren Gökmen yazdı:

 

kullanilmasi daha uzun mars periyotlari, düsük motor performansi, düsük yakit ekonomisi ve artan salimseviyeleri ile sonuçlanabilir.

Zaten özellikleri birbirine bu kadar yakın yağlarda standart kullanıcı olarak bir fark tespit etmeniz mümkün değil.

Ford Avrupa özellikle yeni 1.0 EB için 5W-20 yağ öneriyor, amaç benzin tasarrufuna katkıda bulunmak.

Ancak ikinci ondalık düzeyinde bir tasarruf için göreceli ince yağ kullanmayı çok da akılcı bulmuyor ve 5W-30'a devam diyorum kendi adıma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

castrol magnatec 5w 30 a1 bence en uygun yağ bu kendi aracım için konuşuyorum. serviste mobil Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 kullanıyorlar. castrol daha sarsıntısız motorun daha rahat çalıştığını hissedebiliyorsunuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

castrol magnatec 5w 30 a1 bence en uygun yağ bu kendi aracım için konuşuyorum. serviste mobil Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 kullanıyorlar. castrol daha sarsıntısız motorun daha rahat çalıştığını hissedebiliyorsunuz

Kubilay Bey açıkcası yeni motorlar, özellikle benzinliler, zaten o kadar medeni çalışıyorlar ki iki farklı marka ama aynı özellikte yağ arasındaki çalışma farkını hissedebileceğimi hiç zannetmiyorum.

Eski yağ ile yeni yağ arasındaki farkı algılamak mümkün bununla beraber...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubilay Bey açıkcası yeni motorlar, özellikle benzinliler, zaten o kadar medeni çalışıyorlar ki iki farklı marka ama aynı özellikte yağ arasındaki çalışma farkını hissedebileceğimi hiç zannetmiyorum.

Eski yağ ile yeni yağ arasındaki farkı algılamak mümkün bununla beraber...

doğrudur cem abi farkı çok dikkat edince anlayabiliyorsunuz.belkide psikolojik bir durum. her iki yağ da yeni iken soğuk motoru düşünüyorum geçen kış mobil vardı bu kış magnatec var arabamda castrol gerçekten farklı soğuk motorda hissedebiliyorsunuz.( soğuk derken öyle çokta soğuk değil 10 15 derece falan) laf aramızda 15 000 km de serviste bakım yapıldıktan sonra 7500 km de bir motor yağı ve hava filtresi değişimi yaptırıyorum. bazen serviste bazen dışarıda. şahsi fikrim 15 000 km lik bakım periyodu türkiye şartları için biraz uzun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Selamlar, x2 Makyajlı Ranger'ın ilk fiyat listesi yayınlanmış. Çok ilginç bir şekilde 4x2 de sunulmuş, şu an major Avrupa ülkelerinde yok ve tanıtımda da sadece 4x4 demişlerdi demek ki atmosferik focus gibi istisnai bölgeler mevcutmuş. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2019-ford-ranger-turkiye-donanim-ve-fiyat-listesi/
       
      XLT 4x2 2.0L EcoBlue 170PS 6 İleri Manuel 200.900 TL
      XLT 4x2 2.0L EcoBlue 170PS 10 İleri TAM Otomatik 211.900 TL
      XLT 4x4 2.0L EcoBlue 170PS 6 İleri Manuel 221.900 TL
      XLT 4x4 2.0L EcoBlue 170PS 10 İleri TAM Otomatik 232.900 TL
      Wildtrak 4x4 2.0L EcoBlue 213PS 10 İleri TAM Otomatik 263.500 TL
      Fiyatlar Temmuz ayı için geçerli.
      Yeni-Ford-Ranger-Fiyat-Listesi_1.pdf
       
      Baz Donanım listesi
       
      4×2 XLT
       
      Gövde rengi tampon
      Krom Ön Izgara, kapı ve bagaj kapağı kolu
      Yan basamaklar
      Krom spor barlar
      Krom kaplamalı, elektrikli, ısıtmalı yan aynalar
      16” alaşım jantlar
      Halojen Farlar
      Ön sis farları
      Bagaj alanında yük bağlama kancaları
      Çift bölgeli iklim kontrollü dijital klima
      Yağmur sensörü
      Otomatik yanan ön farlar
      Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası (önceden manuel viteslerde yoktu)
      Deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu
      Isıtmalı ön cam
      Tek dokunuşla açılıp, kapanan ve sıkışma engelleyen elektrikli sürücü camı
      Elektrikli ön ve arka camlar
      SYNC III
      8” renkli dokunmatik ekran
      Direksiyon üzerinde müzik sistemi kontrolü
      Bluetooth – 2x AUX – 2x USB – 1 x SD Kart (önceden manuel vites ile tek USB vardı)
      6 hoparlör
      Soğutuculu orta konsol (önceden sadece 4×4 ile vardı)
      4 yöne ayarlanabilen bel destekli sürücü koltuğu
      Arka park sensörü  (önceden sadece otomatik vites ile vardı)
      ESP, ABS, EBD ve HLA
      Acil Durum Fren Desteği
      Acil Fren Lambası
      Adaptif Yük Kontrolü
      Devrilme Kontrol Sistemi
      Römork Savrulma Sistemi
      Lastik Basınç İzleme Sistemi
      Sürücü ve Yolcu ön hava yastığı
      Yan hava yastıkları (önceden sadece Wildtrak ile vardı)
      Perde hava yastıkları (önceden sadece Wildtrak ile vardı)
      Sürücü diz hava yastığı (önceden sadece Wildtrak ile vardı)
      Hız Kontrol Sistemi ve Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı
      Start / Stop Sistemi
       
      Devamı
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2019-ford-ranger-turkiye-donanim-ve-fiyat-listesi/
    • By Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • By Yakup Çağatay
      Yeni Ford Ranger, %9’a varan yakıt verimliliği ile gelişmiş performans sunarken, gelişmiş bağlantı ve sürücü yardımı teknolojileri tanıtıldı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-ranger-yenilendi-2-0-ecoblue/
       
      Ranger’in güçlü yeni 2.0 litrelik EcoBlue motoru aşağıdaki kombinasyonlarla sunulmakta:
      130 PS 340 Nm tork; 8,0 l/100 km
      170 PS 420 Nm tork; 8,3 l/100 km 
      213 PS 500 Nm tork; 9,2 l/100 km; Bi-turbo.
       
      Artık hepsi 4x4 ve Xenon eklenmiş bir de.
       

       

       

       
       
    • By Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Bu videoda ST-Line versiyonuyla birlikte yeni Focus'a neler eklendiğini, nelerin değiştiğini anlattım. 
       
      Güncelleme: İstanbul'da 170 km daha yol alındı işte yeni yorumlar: https://www.focusclubtr.com/topic/17413-yeni-ford-focus-15-ecoblue-8-ileri-otomatik-test-sürüşü-neler-değişti-2018-2019/?do=findComment&comment=489670
       
       
      Video
       
      Bu yazıda ise nispeten daha düşük donanımlı sedan Titanium'da yakından bakmıştık.
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Şimdi Lansmandan Notlar
      2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi.  Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor.  Yeni şanzıman ve motorun tüketim zaafiyeti kesinlikle yok eskiyi aratmaz ve yer yer daha az tüketebilir. Geçişlerde gaza basmasanız dahi düşüşlerde hissedebiliyorsunuz özellikle S modunda. Motor sesi eskisi gibi, dizelin hafif zırıltısı hala var. Vites değiştirme kulakçıkları ile vites düşürme, yükseltmeden daha hızlı yapıyor yani aracın vites düşürmesi aktif. Motor gürültüsü ve yol gürültüsü yeni lastiğe rağmen eskiye benzerdi, aynı yolda ve şartta kullanmadıkça bunu yorumlama zor ama bence MCA dahil zaten iyilerdi. SLA ile daha iyi olacaktır onun izolasyonu daha iyi. Rüzgar sesi 120 ile başlıyor 140 sonrası belirgin hale geliyor.  HUD umduğumdan daha güzelmiş o varken gözün kadranı aramıyor Şerit ortalama sistemi ile şerit takip çok daha hoş olmuş, daha fazla güven veriyor. Adaptif Hız sabitleme yukardaki sistemle birlikte gayet iyi işler çıkartıyor bunun bol bol videosunu çekeriz. Trafikte dur kalk yapıyor. Tabela okuyup hızını ayarlayabiliyor.  Oturma pozisyonunda, ekrana erişmede vs sorun yok her şey el altında. Arkası ciddi anlamda geniş, özellikle artan omuz açıklığı ferah hissetiriyor Bagaj yeni haliyle gayet geniş ancak B&O törpülüyor ayrıca ses sistemi bu opsiyon olunca uçup kaçmıyor, bence almaya değmez. Otomatik park "2" artık pedal kullanımını da ortada kaldırıyor. Yavaş yavaş araba elden kayıyor tehlikenin farkında mısınız? ?  İlk gördüğüm sedanın (linkteki) bagajındaki bazı çirkin detaylar devam ediyor (eğilince gözüken) ancak yan kaplama halısı bu sefer yerine oturtulmuş, elinle zorlamazsan çıkmaz yerinden bu haliyle mükemmel olmasa da OK. Gözlüklük ve güneşlik içindeki aydınlatma panoramik cam tavan ile geliyor Thor'un çekici LED far ülkeye gelmeyecek. O sabit LED'di malum. Sedan ST-line diye bir seçenek yok. Titanium'daki jantın değiştirilmesi yönünde oldukça fazla baskı yapıldı, mümkün olduklarında bence değişirler. Ford PassConnect, henüz çok kısıtlı ülke için gerekli şartları sağlıyor. BTK vs bir sürü detayı varmış izinlerle alakalı bunlar sağlanınca -Avrupa'ya bağlı- ülkeye gelebilir. Orta konsoldaki yumuşak dizlik, gelmiyor. Şu an ST-Line donanımında manuel vites düşünülmüyor. Göğüsteki Titanium ile gelen açık renk kaplama, aslında EU Titaniumuna ait değil onlarda daha koyu benekli bir tasarım var. Zaten fazla zıtlık oluşturduğu için kötü duruyor. Bunun değişme ihtimalini sordum, böyle gelecek dendi bu da bir paketmiş. Devam ediyorum.  
      Herhangi bir test aracından tüketim ekranı. Bunu bilerek çektim sürekli denenen bir araç olması sebebiyle.

       
      Detayı gördünüz mü? Ne yapmış Fört ? 

       
      Dinamik led alınca sedan

       
      SW - SLA 
       

       

       
      SW bagaj - askı ve koltuk yatırma
       

       
      Wagon'a elektrikli bagaj kapağı eklendi 

       

       

       
      Tekrar SW SLA

       
      Sedan/HB torsiyon
       

       
      Geri vitesler beyaz LED, ancak fren ve sinyaller ampül
       

       

       
      Bu açıdan her şey çok iyi

       
      Jantlar güzel ve standart. Bu kombin ile araba konforsuz değil. Tabi ki bir 16" konforu yok ancak rahatsız etmez.
       

       

       

       
      Wagon ST-Line
       

       
      Yok canım ne Volvosu ? 

       
      SUV mu Wagon mu bu şimdi? ? 

       

       

       

       
      Gözlere cila
       


       

       

       
      Mutlu son  
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.