Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019

Önerilen Mesajlar

Bu videoda ST-Line versiyonuyla birlikte yeni Focus'a neler eklendiğini, nelerin değiştiğini anlattım. 

 

Güncelleme: İstanbul'da 170 km daha yol alındı işte yeni yorumlar: https://www.focusclubtr.com/topic/17413-yeni-ford-focus-15-ecoblue-8-ileri-otomatik-test-sürüşü-neler-değişti-2018-2019/?do=findComment&comment=489670

 

 

Video

 

Bu yazıda ise nispeten daha düşük donanımlı sedan Titanium'da yakından bakmıştık.

https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
 

DSC03954.jpg

 

Şimdi Lansmandan Notlar

  • 2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi. 
  • Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor. 
  • Yeni şanzıman ve motorun tüketim zaafiyeti kesinlikle yok eskiyi aratmaz ve yer yer daha az tüketebilir. Geçişlerde gaza basmasanız dahi düşüşlerde hissedebiliyorsunuz özellikle S modunda. Motor sesi eskisi gibi, dizelin hafif zırıltısı hala var.
  • Vites değiştirme kulakçıkları ile vites düşürme, yükseltmeden daha hızlı yapıyor yani aracın vites düşürmesi aktif. Motor gürültüsü ve yol gürültüsü yeni lastiğe rağmen eskiye benzerdi, aynı yolda ve şartta kullanmadıkça bunu yorumlama zor ama bence MCA dahil zaten iyilerdi. SLA ile daha iyi olacaktır onun izolasyonu daha iyi. Rüzgar sesi 120 ile başlıyor 140 sonrası belirgin hale geliyor. 
  • HUD umduğumdan daha güzelmiş o varken gözün kadranı aramıyor
  • Şerit ortalama sistemi ile şerit takip çok daha hoş olmuş, daha fazla güven veriyor.
  • Adaptif Hız sabitleme yukardaki sistemle birlikte gayet iyi işler çıkartıyor bunun bol bol videosunu çekeriz. Trafikte dur kalk yapıyor. Tabela okuyup hızını ayarlayabiliyor. 
  • Oturma pozisyonunda, ekrana erişmede vs sorun yok her şey el altında.
  • Arkası ciddi anlamda geniş, özellikle artan omuz açıklığı ferah hissetiriyor
  • Bagaj yeni haliyle gayet geniş ancak B&O törpülüyor ayrıca ses sistemi bu opsiyon olunca uçup kaçmıyor, bence almaya değmez.
  • Otomatik park "2" artık pedal kullanımını da ortada kaldırıyor. Yavaş yavaş araba elden kayıyor tehlikenin farkında mısınız? 🙂 
  • İlk gördüğüm sedanın (linkteki) bagajındaki bazı çirkin detaylar devam ediyor (eğilince gözüken) ancak yan kaplama halısı bu sefer yerine oturtulmuş, elinle zorlamazsan çıkmaz yerinden bu haliyle mükemmel olmasa da OK.
  • Gözlüklük ve güneşlik içindeki aydınlatma panoramik cam tavan ile geliyor
  • Thor'un çekici LED far ülkeye gelmeyecek. O sabit LED'di malum.
  • Sedan ST-line diye bir seçenek yok.
  • Titanium'daki jantın değiştirilmesi yönünde oldukça fazla baskı yapıldı, mümkün olduklarında bence değişirler.
  • Ford PassConnect, henüz çok kısıtlı ülke için gerekli şartları sağlıyor. BTK vs bir sürü detayı varmış izinlerle alakalı bunlar sağlanınca -Avrupa'ya bağlı- ülkeye gelebilir.
  • Orta konsoldaki yumuşak dizlik, gelmiyor.
  • Şu an ST-Line donanımında manuel vites düşünülmüyor.
  • Göğüsteki Titanium ile gelen açık renk kaplama, aslında EU Titaniumuna ait değil onlarda daha koyu benekli bir tasarım var. Zaten fazla zıtlık oluşturduğu için kötü duruyor. Bunun değişme ihtimalini sordum, böyle gelecek dendi bu da bir paketmiş.
  • Devam ediyorum.

 

Herhangi bir test aracından tüketim ekranı. Bunu bilerek çektim sürekli denenen bir araç olması sebebiyle.

IMG_5989.jpg

 

Detayı gördünüz mü? Ne yapmış Fört 😄 

IMG_5988.jpg

 

Dinamik led alınca sedan

IMG_5992.jpg

 

SW - SLA 

 

IMG_5973.jpg

 

IMG_5974.jpg

 

SW bagaj - askı ve koltuk yatırma

 

DSC04002.JPG

 

Wagon'a elektrikli bagaj kapağı eklendi 

DSC03991.JPG

 

DSC04001.JPG

 

DSC04000.JPG

 

Tekrar SW SLA

DSC03976.JPG

 

Sedan/HB torsiyon

 

DSC03977.JPG

 

Geri vitesler beyaz LED, ancak fren ve sinyaller ampül

 

IMG_5967.jpg

 

IMG_5963.jpg

 

Bu açıdan her şey çok iyi

IMG_5962.jpg

 

Jantlar güzel ve standart. Bu kombin ile araba konforsuz değil. Tabi ki bir 16" konforu yok ancak rahatsız etmez.

 

Snapseed 5.jpg

 

Snapseed 4.jpg

 

Snapseed 3.jpg

 

Wagon ST-Line

 

DSC04003.JPG

 

Yok canım ne Volvosu 🙂 

DSC03990.JPG

 

SUV mu Wagon mu bu şimdi? 🙂 

DSC03989.JPG

 

DSC03986.JPG

 

DSC03984.JPG

 

DSC03982.JPG

 

Gözlere cila

 

DSC03954.jpg

DSC03955.jpg

 

DSC03968.jpg

 

DSC03965.jpg

 

Mutlu son :zha: 

 

DSC03960.jpg

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Video için teşekkürler emeğine sağlık.

- yanlış anlama sesin biraz bıkkın çıkıyor sanki arabada hayalkırıklığı yaşamışsın gibi hissettirdi bana 😞 Sinanın coşkusundan sonra senin vücud dilin ve ses tonun umduğunu bulamadığını düşündürdü. 

- autoholddan hiç bahsetmedin. keşke auto holdu da videoya çekseydin. Var mı yok mu . Elfreni otomatik devreye girip çıkmıyor mu , sonda manüel devreye aldın da. 

- Sinan sport moddan bahsetti. Arabada sport mod yok. Sürüş seçeneklerindeki sportu mu kastetti acaba. Keşke o kalkışta sport modda mısın gösterseydin. 

- Powershifte göre nasıl buldun asla çift kavrama kadar hızlı vites değiştiremiyor değil mi? Günlük kullanıma yeterli tabii ama ...

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
11 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Video için teşekkürler emeğine sağlık.

 - yanlış anlama sesin biraz bıkkın çıkıyor sanki arabada hayalkırıklığı yaşamışsın gibi hissettirdi bana 😞 Sinanın coşkusundan sonra senin vücud dilin ve ses tonun umduğunu bulamadığını düşündürdü. 

- autoholddan hiç bahsetmedin. keşke auto holdu da videoya çekseydin. Var mı yok mu . Elfreni otomatik devreye girip çıkmıyor mu , sonda manüel devreye aldın da. 

 - Sinan sport moddan bahsetti. Arabada sport mod yok. Sürüş seçeneklerindeki sportu mu kastetti acaba. Keşke o kalkışta sport modda mısın gösterseydin. 

- Powershifte göre nasıl buldun asla çift kavrama kadar hızlı vites değiştiremiyor değil mi? Günlük kullanıma yeterli tabii ama ...

 

- Çok soğuk çok 😄 Akşama kalınca bağırmadığımı fark ettim izlerken. Arabayı zaten daha önce görmüştüm malum 🙂 Ayrıca karşıdan biri çekmeyince sanki yanında biri varmış gibi konuşuyorsun ister istemez 😄 

- Tüm elektronik el freni ile autohold var, tekrar hareketi yumuşak. Otomatik kalkmıyor evet.

- Modları göstermiştim buton var işte oradan seçiyorsun ama önemli bir değişim söz konusu değil, klasik var mı var o kadar.

- Hızı anlamak çok zor, çok fark yok gibi hangisi hızlı onun kararını veremedim. 

 

Sürüş detayları için tekrar çekeceğim zaten bu yetmez ben de adam akıllı her şeye bakamadım. Denk geldiği kadar sadece.

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Emeğin için teşekkürler hocam. Çoğu test çekiminden daha doyurucu şekilde bilgileri vermişsin. Kapsamlı sürüş kısmında SW versiyonu seçme imkanın olursa çok iyi olur. Torsiyonlu modeli lansman bile olsa artık hemen herkes anladı diye düşünüyorum. Muhtemelen ileride hiç kimse SW test etmeyecektir. O sebeple bağımsızla gelen bu versiyonu teste alabilirsen izlenme, bilgilenme ve karşılaştırma imkanı daha fazla artar.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
6 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Emeğin için teşekkürler hocam. Çoğu test çekiminden daha doyurucu şekilde bilgileri vermişsin. Kapsamlı sürüş kısmında SW versiyonu seçme imkanın olursa çok iyi olur. Torsiyonlu modeli lansman bile olsa artık hemen herkes anladı diye düşünüyorum. Muhtemelen ileride hiç kimse SW test etmeyecektir. O sebeple bağımsızla gelen bu versiyonu teste alabilirsen izlenme, bilgilenme ve karşılaştırma imkanı daha fazla artar.

Otosan test aracı çıkarmaz muhtemelen SW olarak ama olursa veya birinden şahsi olarak bulursam denerim tabi. En azından yazıyla anlatırım.

Bu arada 2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi. 

 

Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor 😄 

 

Manuel 1.5 Ecoboost istiyoruz 😄 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup eline sağlık, güzel bir video olmuş. Sinan Koç sedan versiyonu çekmişti. İkisi arasında tercih yapacak olsam kesinlikle St Line versiyonundan yana hakkımı kullanırdım. Tabi ikisini de canlı canlı görmek lazım ama St Line bi başka duruyo yaaa 😁😁 Birgün parayı bulursam giderim bayiye derim '' Bana bi St line focus, yükle ne kadar opsiyon varsa'' 😂😂😂

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

Yakup eline sağlık, güzel bir video olmuş. Sinan Koç sedan versiyonu çekmişti. İkisi arasında tercih yapacak olsam kesinlikle St Line versiyonundan yana hakkımı kullanırdım. Tabi ikisini de canlı canlı görmek lazım ama St Line bi başka duruyo yaaa 😁😁 Birgün parayı bulursam giderim bayiye derim '' Bana bi St line focus, yükle ne kadar opsiyon varsa'' 😂😂😂

ST-Line ilk günden beri iyi evet. Veya Titanium'a ST-line tamponu takıp devam edilebilir diğer detayları boyaya bakar 😄 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
56 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Otosan test aracı çıkarmaz muhtemelen SW olarak ama olursa veya birinden şahsi olarak bulursam denerim tabi. En azından yazıyla anlatırım.

Bu arada 2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi. 

 

Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor 😄 

 

Manuel 1.5 Ecoboost istiyoruz 😄 

Vallahi ben 3 yıl boyunca lanet mcp şanzıman bile kullandığım için bu 8 ileri bana şahane gelecektir 😄 Otomobilin hakikaten pek bir eksiği yok. Bir tek arka kol dayamayı ararım uzun yollarda. Onu da belki ilerleyen aylarda koyarlar araca zor bir şey değil.

 

Bununla beraber ilk defa Ford'un opsiyonları para verilip alınacak kıvama gelmiş. Hatta ' kesinlikle ' alınmalı denilebilecek bir çok donanım var. Çünkü çok etkili çalışıyorlar. Belki günün birinde ucuzlar hayaliyle yaşamaya devam.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aaa ooo da varmış buda varmış diyemedim vallaha ford bir yerden yaparken öbür taraftan çalmaya devam etmiş ...

kapı koruması süper 

ayak altı ledler kapı içi ledleri multicolor ambiyans gitmiş döşeme elektriklimi ?hafıza var mı ?

insan şu arabaya siyah deri alcantara karışımı bir koltuk koymazmı mavi dikişli mavi aracın içinde kırmızı dikiş nedir yav direksiyonu iki parça yapmazmı deri alcantara şeklinde ön koltukların arkasındaki kumaşı bari çalma be kardeşim arka kol dayamayı bile yok etmiş 🙂

kapıların açıldığı yerdeki kumaş hakkındaki fikirlerine katılıyorum...

ısıtmayı koymuşsun soğutmayı masajıda ekleyiver yok yok bu ford iflah olmaz 😄 

motoru hiç bir şekilde göremedim vakit olursa genel hatları ile bir dahaki videoda bir kaputu açıp gösterirsen memnun olurum 🙂

eline emeğine sağlık :d

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup eline sağlık.Çok kapsamlı bir anlatım olmuş.Özellikle aracın iç mekanının genişlemiş olması çok ilgimi çekti.C Max kullanıcısı olarak benim için en önemli kriterlerden biri..

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Trend X manuel karşınızda.
       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - İç Mekan
       

       
      Evet araç Trend X ve manuel vites ancak elektrikli park freni mevcut, haliyle Auto hold ve bardaklarda ve eşya gözünde aydınlatma mevcut. Kol dayama da hareketli. 
       

       
      Yol bilgisayarı en boş donanımlarda 4.2" ve siyah/beyaz geliyor. Titanium ve ST-Line'da bu ekran renkli geliyor ve hayaletimsi bir ekran oluyor.
       

       

       
      Titanium da böyle geliyor hiç fark yok. Ambiyans aydınlatma olarak kapı ve ayakta yok sadece. Ayak için yer var mı? Bakmayı unuttum. 

      Klasik küllük yerini almış, ama onu raydan kolaylıkla çıkartabiliyorsunuz.

       
      İşte çıkmış hali 🙂 

       
      Bu da tam kapalı hali

       
      Kol dayama içi

       
      Sustalı anahtar tasarımı Mondeo ile aynı olmuş. Sustasız hali Mk3 ile aynı

       
      4 kapıda tutacak var eskiden yoktu diye aklımda

       
      Arkada 12v ve haritalık

       
      Koltuklar
       

      Genel bir görünüm daha

       
      Kapılar da Titanium ile aynı, içinde keçe var üstler yumuşak kaplama. Ben anlamadım bu arabanın Titanium'dan hiç farkı yok. - Otomatik kararan dikiz aynası yok- Fark yok diyorum ama kontrol ettim araç seri olarak düşük olarak geçiyor Titanium değil. 
       

       
      EKRANLAR
       
      Çözünürlükler iyi. Her ikisi de 4.2"; ortadaki renkli, gösterge ise siyah beyaz, özellikleri Titanium ile aynı.
       

       
      Araç sedan olunca görsel de sedan ancak full gibi görsel var. HB ile HB geliyor

       
      Basınçlar TIR'dan indiği gibi 🙂 

       

       

       
      SYNC 3 gibi, gece gündüz modu var. 

       
      Gündüz

       
      Gece

       
      Gece olunca göstergeler uyumlu oluyor. İçinde aşırı bir fonksiyon olmadığı için kullanımı zor değil.

       
      Torpidoda ufak bi bez var sadece, Titanium ile aynı.

       
      Tavan yine universal üretimden çıkıyor ancak bu sefer 1 delik var diye aklımda diğer taraf aklımda değil 😄 

       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - Dış Mekan
       
      Jantlar klasik renkten farklı, biraz daha koyu.

       

       
      Far sensörü

       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - Bagaj
       
      Yedek lastik bu şekilde.

       
      Bahsi geçen 510 lt'lik bagaj ise bu. Titanium'larda gördükleriniz genelde B&O ile geldiği için daha sığ idi. Bu haliyle koltuk yatınca düz zemin olamıyor.


       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Öncelikle Focus serisi eklendi, talep olursa diğer Ford modelleri de eklenir.
       
      2018 - 2019 Focus MK4
      1.5 Ti-VCT 
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz. 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.
      1.5 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.
      1.5 EcoBlue
      Motor Yağı: 0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 0W-30 kullanabilirsiniz.
       
      2014 - 2015 - 2015 - 2016 - 2017 -2018 MCA Focus MK3
      1.6 Ti-VCT 
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B veya 5W30 Şartname WSS-M2C913-C 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30
      1.5 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-20 
      1.5 TDCI
      Motor Yağı:  0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa WSS-M2C913-D veya  ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı:  5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C  eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
       
      2011 - 2012 - 2013 - 2014 Focus MK3
      1.6 Ti-VCT & 1.6 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-C. 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı: 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C 
       
      2004-2011 Focus MK2
      Tüm Benzinli Modeller (1.6 ve altı)
      Motor Yağı: 5W-30 - WSS-M2C913-C Şartnamesini sağlayan yağlar kullanılabilir. Eğer bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-B da kullanılabilir. Yine bulamazsanız ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 spesifikasyonuna uygun, viskozitesi SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10 W-40 olan yağlar kullanılabilir. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı: 10W-30 - Şartname WSS-M2C291-A, 2008 sonrası Ford Otosan, ülkemizdeki yakıt kalitesi arttığı için 5W-30 - Şartname WSS-M2C-913-B kullanılmasını önerdi. (Detaylı açıklaması burada)
      1999-2004 Focus MK1
      Motor Yağı: Ford/Motorcraft Formula E 5W-30 eğer bulunamazsa 5W-30 viskozitesinde WSS-M2C913-A veya WSS-M2C912-A1 şartnamesine uygun yağlar kullanılabilir.
       
      Alternatif yağlar hakkında:  Bu yağların kullanılması daha uzun marş süresine, düşük yakıt ekonomisine motorda performans kaybına ve düşük emisyon değerlerine yol açabilir. 
      Yağlar Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular: http://www.focusclubtr.com/topic/1094-yağlar-hakkında-yanlış-bilinen-doğrular/
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
      Dizel otomatik ve benzinli otomatik de olacak diye biliyoruz, manueller yanına. Yakında tanıtılacak zaten biraz daha sabır 🙂 
       
      https://www.focusclubtr.com/topic/16445-2019-focus-st-mk4-casus-çekimi/?page=2&tab=comments#comment-485792
       
      Bunlar da olası motor seçeneklerinden sızıntılar.
       

       
       

    • Yazan: Ömer ozcan
      2018 mart ayında sorgulamadan araştırmadan birazda ilk aracımı almam hasebiyle tecrübesizliğimden 2012 model ford focus benzinli otomatik araç aldım.2. ayda aracın şanzımanında ki sarsıntıları hissetmeye başladım. Ankara kartaş ford yetkili servisine götürdüm kayıt açmadan baktılar sorun yok dediler ancak araç beşik gibi sallanıyordu ertesi hafta kayıt açtırdım birlikte test sürüşüne çıktım kayda değer bir titremenin olmadığını söyledi.Bende olayı resmileştirmek adına kontrol edilip bir sorun olmadığını kaşeleyip vermesini istedim ve aldım bu sırada şanzımanın mekanik sesler çıkardığını araç bazen gazdan ayağımı çektiğim halde devirin yükseldiğini, gaza geç tepki verip sonra biirden ne atıldığını ilettim ancak ustamız dalga geçer gibi powershiftin çalışma prensibi bu olabilir mekanik sesler illa çıkar vb. cümleler kurdu. Araştırmalarım sonucu hemen hemen her kullanıcı benzer sorunları yaşıyor onlarca şikayet var.Hata türkiyede bilinçli bir kullanıcı hakkını arıyarak çözüme ulaşmış araç değişimi yapılmış ford tarafından(ilgili link: https://forum.donanimhaber.com/ford-powershift-sanziman-titreme-problemi-kronik-problem-cozulemiyor--116371787 ) Avustralya forda bu kronik arızalı şanzımanından dolayı 10 milyon dolar gibi Avustralya tarihindeki en büyük cezayı kesmiş(İlgili link: https://www.abc.net.au/news/2018-04-26/ford-hit-with-record-10-million-fine-for-unconscionable-conduct/9699474 ). Ben benzer sorunları yaşayan arkadaşlarla bir konsorsiyum kurarak birlikte hareket etmek istiyorum. Gelin birlikte hakkımızı arayalım.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.