Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019

Recommended Posts

45 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Video

 

İçeriği güncelleyeceğim.

güzel bi anlatımdı emeğine sağlık Yakup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video için teşekkürler emeğine sağlık.

- yanlış anlama sesin biraz bıkkın çıkıyor sanki arabada hayalkırıklığı yaşamışsın gibi hissettirdi bana 😞 Sinanın coşkusundan sonra senin vücud dilin ve ses tonun umduğunu bulamadığını düşündürdü. 

- autoholddan hiç bahsetmedin. keşke auto holdu da videoya çekseydin. Var mı yok mu . Elfreni otomatik devreye girip çıkmıyor mu , sonda manüel devreye aldın da. 

- Sinan sport moddan bahsetti. Arabada sport mod yok. Sürüş seçeneklerindeki sportu mu kastetti acaba. Keşke o kalkışta sport modda mısın gösterseydin. 

- Powershifte göre nasıl buldun asla çift kavrama kadar hızlı vites değiştiremiyor değil mi? Günlük kullanıma yeterli tabii ama ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Video için teşekkürler emeğine sağlık.

 - yanlış anlama sesin biraz bıkkın çıkıyor sanki arabada hayalkırıklığı yaşamışsın gibi hissettirdi bana 😞 Sinanın coşkusundan sonra senin vücud dilin ve ses tonun umduğunu bulamadığını düşündürdü. 

- autoholddan hiç bahsetmedin. keşke auto holdu da videoya çekseydin. Var mı yok mu . Elfreni otomatik devreye girip çıkmıyor mu , sonda manüel devreye aldın da. 

 - Sinan sport moddan bahsetti. Arabada sport mod yok. Sürüş seçeneklerindeki sportu mu kastetti acaba. Keşke o kalkışta sport modda mısın gösterseydin. 

- Powershifte göre nasıl buldun asla çift kavrama kadar hızlı vites değiştiremiyor değil mi? Günlük kullanıma yeterli tabii ama ...

 

- Çok soğuk çok 😄 Akşama kalınca bağırmadığımı fark ettim izlerken. Arabayı zaten daha önce görmüştüm malum 🙂 Ayrıca karşıdan biri çekmeyince sanki yanında biri varmış gibi konuşuyorsun ister istemez 😄 

- Tüm elektronik el freni ile autohold var, tekrar hareketi yumuşak. Otomatik kalkmıyor evet.

- Modları göstermiştim buton var işte oradan seçiyorsun ama önemli bir değişim söz konusu değil, klasik var mı var o kadar.

- Hızı anlamak çok zor, çok fark yok gibi hangisi hızlı onun kararını veremedim. 

 

Sürüş detayları için tekrar çekeceğim zaten bu yetmez ben de adam akıllı her şeye bakamadım. Denk geldiği kadar sadece.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emeğin için teşekkürler hocam. Çoğu test çekiminden daha doyurucu şekilde bilgileri vermişsin. Kapsamlı sürüş kısmında SW versiyonu seçme imkanın olursa çok iyi olur. Torsiyonlu modeli lansman bile olsa artık hemen herkes anladı diye düşünüyorum. Muhtemelen ileride hiç kimse SW test etmeyecektir. O sebeple bağımsızla gelen bu versiyonu teste alabilirsen izlenme, bilgilenme ve karşılaştırma imkanı daha fazla artar.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Emeğin için teşekkürler hocam. Çoğu test çekiminden daha doyurucu şekilde bilgileri vermişsin. Kapsamlı sürüş kısmında SW versiyonu seçme imkanın olursa çok iyi olur. Torsiyonlu modeli lansman bile olsa artık hemen herkes anladı diye düşünüyorum. Muhtemelen ileride hiç kimse SW test etmeyecektir. O sebeple bağımsızla gelen bu versiyonu teste alabilirsen izlenme, bilgilenme ve karşılaştırma imkanı daha fazla artar.

Otosan test aracı çıkarmaz muhtemelen SW olarak ama olursa veya birinden şahsi olarak bulursam denerim tabi. En azından yazıyla anlatırım.

Bu arada 2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi. 

 

Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor 😄 

 

Manuel 1.5 Ecoboost istiyoruz 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yakup eline sağlık, güzel bir video olmuş. Sinan Koç sedan versiyonu çekmişti. İkisi arasında tercih yapacak olsam kesinlikle St Line versiyonundan yana hakkımı kullanırdım. Tabi ikisini de canlı canlı görmek lazım ama St Line bi başka duruyo yaaa 😁😁 Birgün parayı bulursam giderim bayiye derim '' Bana bi St line focus, yükle ne kadar opsiyon varsa'' 😂😂😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

Yakup eline sağlık, güzel bir video olmuş. Sinan Koç sedan versiyonu çekmişti. İkisi arasında tercih yapacak olsam kesinlikle St Line versiyonundan yana hakkımı kullanırdım. Tabi ikisini de canlı canlı görmek lazım ama St Line bi başka duruyo yaaa 😁😁 Birgün parayı bulursam giderim bayiye derim '' Bana bi St line focus, yükle ne kadar opsiyon varsa'' 😂😂😂

ST-Line ilk günden beri iyi evet. Veya Titanium'a ST-line tamponu takıp devam edilebilir diğer detayları boyaya bakar 😄 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

ST-line tamponu takıp devam edilebilir diğer detayları boyaya bakar

Focus 3.5 Titanium paketlerin RS ' e çevrilmesi gibi 😁😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Otosan test aracı çıkarmaz muhtemelen SW olarak ama olursa veya birinden şahsi olarak bulursam denerim tabi. En azından yazıyla anlatırım.

Bu arada 2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi. 

 

Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor 😄 

 

Manuel 1.5 Ecoboost istiyoruz 😄 

Vallahi ben 3 yıl boyunca lanet mcp şanzıman bile kullandığım için bu 8 ileri bana şahane gelecektir 😄 Otomobilin hakikaten pek bir eksiği yok. Bir tek arka kol dayamayı ararım uzun yollarda. Onu da belki ilerleyen aylarda koyarlar araca zor bir şey değil.

 

Bununla beraber ilk defa Ford'un opsiyonları para verilip alınacak kıvama gelmiş. Hatta ' kesinlikle ' alınmalı denilebilecek bir çok donanım var. Çünkü çok etkili çalışıyorlar. Belki günün birinde ucuzlar hayaliyle yaşamaya devam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa ooo da varmış buda varmış diyemedim vallaha ford bir yerden yaparken öbür taraftan çalmaya devam etmiş ...

kapı koruması süper 

ayak altı ledler kapı içi ledleri multicolor ambiyans gitmiş döşeme elektriklimi ?hafıza var mı ?

insan şu arabaya siyah deri alcantara karışımı bir koltuk koymazmı mavi dikişli mavi aracın içinde kırmızı dikiş nedir yav direksiyonu iki parça yapmazmı deri alcantara şeklinde ön koltukların arkasındaki kumaşı bari çalma be kardeşim arka kol dayamayı bile yok etmiş 🙂

kapıların açıldığı yerdeki kumaş hakkındaki fikirlerine katılıyorum...

ısıtmayı koymuşsun soğutmayı masajıda ekleyiver yok yok bu ford iflah olmaz 😄 

motoru hiç bir şekilde göremedim vakit olursa genel hatları ile bir dahaki videoda bir kaputu açıp gösterirsen memnun olurum 🙂

eline emeğine sağlık :d

Edited by Serkan Karakoca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yakup eline sağlık.Çok kapsamlı bir anlatım olmuş.Özellikle aracın iç mekanının genişlemiş olması çok ilgimi çekti.C Max kullanıcısı olarak benim için en önemli kriterlerden biri..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Ford Otosan ürün uzmanı ile Mk4 ile Mk3'ü karşılaştırıp, teknolojileri deneyimleyip anlatmaya çalıştık. Ayrıca merak edilen soruları da iletmiş olduk. Forumu iyi takip edenler birçok şeye hakimdir ancak, iyi seyirler tekrar 🙂 
       
      Foruma yazılan yorumlar kuşkusuz ayrıca dikkate alınacaktır, eksik etmeyin derim 👍
       
       
       
    • By Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • By Yakup Çağatay
      Öncelikle Focus serisi eklendi, talep olursa diğer Ford modelleri de eklenir.
       
      2018 - 2019 Focus MK4
      1.5 Ti-VCT 
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz. 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.
      1.5 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 5W-20 kullanabilirsiniz.
      1.5 EcoBlue
      Motor Yağı: 0W-20 - Şartname WSS-M2C952-A1 eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 ile tanımlanmış olan SAE 0W-30 kullanabilirsiniz.
       
      2014 - 2015 - 2015 - 2016 - 2017 -2018 MCA Focus MK3
      1.6 Ti-VCT 
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B veya 5W30 Şartname WSS-M2C913-C 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30
      1.5 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-20 
      1.5 TDCI
      Motor Yağı:  0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa WSS-M2C913-D veya  ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı:  5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C  eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
       
      2011 - 2012 - 2013 - 2014 Focus MK3
      1.6 Ti-VCT & 1.6 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-C. 
      1.0 EcoBoost
      Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı: 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C 
       
      2004-2011 Focus MK2
      Tüm Benzinli Modeller (1.6 ve altı)
      Motor Yağı: 5W-30 - WSS-M2C913-C Şartnamesini sağlayan yağlar kullanılabilir. Eğer bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-B da kullanılabilir. Yine bulamazsanız ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 spesifikasyonuna uygun, viskozitesi SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10 W-40 olan yağlar kullanılabilir. 
      1.6 TDCI
      Motor Yağı: 10W-30 - Şartname WSS-M2C291-A, 2008 sonrası Ford Otosan, ülkemizdeki yakıt kalitesi arttığı için 5W-30 - Şartname WSS-M2C-913-B kullanılmasını önerdi. (Detaylı açıklaması burada)
      1999-2004 Focus MK1
      Motor Yağı: Ford/Motorcraft Formula E 5W-30 eğer bulunamazsa 5W-30 viskozitesinde WSS-M2C913-A veya WSS-M2C912-A1 şartnamesine uygun yağlar kullanılabilir.
       
      Alternatif yağlar hakkında:  Bu yağların kullanılması daha uzun marş süresine, düşük yakıt ekonomisine motorda performans kaybına ve düşük emisyon değerlerine yol açabilir. 
      Yağlar Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular: http://www.focusclubtr.com/topic/1094-yağlar-hakkında-yanlış-bilinen-doğrular/
       
    • By Yakup Çağatay
      Yeni Ford Ranger, %9’a varan yakıt verimliliği ile gelişmiş performans sunarken, gelişmiş bağlantı ve sürücü yardımı teknolojileri tanıtıldı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-ranger-yenilendi-2-0-ecoblue/
       
      Ranger’in güçlü yeni 2.0 litrelik EcoBlue motoru aşağıdaki kombinasyonlarla sunulmakta:
      130 PS 340 Nm tork; 8,0 l/100 km
      170 PS 420 Nm tork; 8,3 l/100 km 
      213 PS 500 Nm tork; 9,2 l/100 km; Bi-turbo.
       
      Artık hepsi 4x4 ve Xenon eklenmiş bir de.
       

       

       

       
       
    • By Yakup Çağatay
      Trend X manuel karşınızda.
       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - İç Mekan
       

       
      Evet araç Trend X ve manuel vites ancak elektrikli park freni mevcut, haliyle Auto hold ve bardaklarda ve eşya gözünde aydınlatma mevcut. Kol dayama da hareketli. 
       

       
      Yol bilgisayarı en boş donanımlarda 4.2" ve siyah/beyaz geliyor. Titanium ve ST-Line'da bu ekran renkli geliyor ve hayaletimsi bir ekran oluyor.
       

       

       
      Titanium da böyle geliyor hiç fark yok. Ambiyans aydınlatma olarak kapı ve ayakta yok sadece. Ayak için yer var mı? Bakmayı unuttum. 

      Klasik küllük yerini almış, ama onu raydan kolaylıkla çıkartabiliyorsunuz.

       
      İşte çıkmış hali 🙂 

       
      Bu da tam kapalı hali

       
      Kol dayama içi

       
      Sustalı anahtar tasarımı Mondeo ile aynı olmuş. Sustasız hali Mk3 ile aynı

       
      4 kapıda tutacak var eskiden yoktu diye aklımda

       
      Arkada 12v ve haritalık

       
      Koltuklar
       

      Genel bir görünüm daha

       
      Kapılar da Titanium ile aynı, içinde keçe var üstler yumuşak kaplama. Ben anlamadım bu arabanın Titanium'dan hiç farkı yok. - Otomatik kararan dikiz aynası yok- Fark yok diyorum ama kontrol ettim araç seri olarak düşük olarak geçiyor Titanium değil. 
       

       
      EKRANLAR
       
      Çözünürlükler iyi. Her ikisi de 4.2"; ortadaki renkli, gösterge ise siyah beyaz, özellikleri Titanium ile aynı.
       

       
      Araç sedan olunca görsel de sedan ancak full gibi görsel var. HB ile HB geliyor

       
      Basınçlar TIR'dan indiği gibi 🙂 

       

       

       
      SYNC 3 gibi, gece gündüz modu var. 

       
      Gündüz

       
      Gece

       
      Gece olunca göstergeler uyumlu oluyor. İçinde aşırı bir fonksiyon olmadığı için kullanımı zor değil.

       
      Torpidoda ufak bi bez var sadece, Titanium ile aynı.

       
      Tavan yine universal üretimden çıkıyor ancak bu sefer 1 delik var diye aklımda diğer taraf aklımda değil 😄 

       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - Dış Mekan
       
      Jantlar klasik renkten farklı, biraz daha koyu.

       

       
      Far sensörü

       
      Focus Mk4 Trend X 1.5L Ti-VCT 123 ps manuel vites - Bagaj
       
      Yedek lastik bu şekilde.

       
      Bahsi geçen 510 lt'lik bagaj ise bu. Titanium'larda gördükleriniz genelde B&O ile geldiği için daha sığ idi. Bu haliyle koltuk yatınca düz zemin olamıyor.


       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.