Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Focus 1.0 Lt Ecoboost 125Ps Test Sürüşü - Türkiye


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Nedendir bu önyargı?

Ben 34 yaşındayım 15-16 yaşlarımdan beri otomobiller ile çok ilgiliyim, sadece Ford değil tüm markaları takip etmeye çalışırım; merak ederim her markanın mühendisleri neler yapmış diye.

Bugüne kadar hiç bir Ford aracınında güç-performans açısından kullanıcısını üzdüğünü görmedim.Bu neyi gösterir; Ford markası ürettiği motorları iyi bir Arge çalışması ile ve çok kapsamlı testlerden geçirerek tüketicisine sunuyor.Bakın tarihine sizde göreceksiniz ki hiç bir Ford aracı çekmiyor gitmiyor problemi yaşamamıştır bugüne kadar.Bakın günümüze; C sınıfı araçlarda 1.3 ; 1.4 dizeller var 90-95 beygir sürekli bir gidiyor mu yakıyor mu nasıldır nedir ne değildir tartışması var.Bu konuda Fordlardan tereddütünüz var mı? 1.4 dizel 70 hp denen motor fiestaya öyle güzel oturuyor ki; yolda Corollalara soluk aldırmıyor; keza 95 hp. motoru ile neler yapıyor biliyorsunuz.

Yıllar önce arkadaşımda ilk seri fiestanın 1.25 cc lik zetec motorlusu vardı; 200 lü km.lerin üzerine çok rahat çıkardı araç.

Demek istediğim o dur ki 998cc hacminde bir motora 125 beygiri sığdırmış her türlü testten geçmiş ortalıkta kendi sınıfında ödül bırakmamış bir motorun nesi için önyargınız var?

Vaad edilen 0-100 km. hızlanması 125 hp lik honda civic ile aynı ki honda bu gücü verebilmek için devir bandının dibini bekliyor; bu motor bu gücü sana düşük devirlerden itibaren sunuyor.

İnanıyorum ki LPG ile hiç işi olmayan; dizel kullanacak kadar fazla km. yapmayan bir kişi için bu donanımlarla bu araç çok ta alınası, tabii kafası basıyorsa.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Engin ve Bora abiye katılıyorum.

Türkiyede teknoloji değil kafaya uyan iş yapar. Ki halada diyorum 1,0 motor alıp turbolamak benim için aman aman övünülecek bir mevzu değil benim gözümde. 1,0 dan turbo ile 125 değil 225 hp de alınır 325 hp de alınır. (1,6 dan custom turbo ile 600 hp alınıyorsa) Yeterki içini ona göre doldur.

Bu motorun tek artısı harika tork eğrisi bence tork eğrisi konusunda çok detaylı bir çalışma yapılmış ve yılın motoru ödülünüde almış. Eğer çığır açacak mevzu oysa peki öyle olsun.

Bizim halk bakar ve sorar

--Hmmm donanım iyimiş kaç yakıyor bu

-*- Şu kadar lt bey efendi

-- kaç kuruş ediyor o hmmm hesap yapılır 40 kuruş ooo yakıyor yahuu

--lpg takılıyormu buna

-*- hayır efendim takılmıyor

--- Galeri terk edilir. Hesap kitap yapılır kafaya uymaz dizel alınır :)

Ogüncüm...türk halkının garip yapısının en temel taşı kaç paracı adamlar dan oluşmasıdır....

Kimdir bu kaçparacı insanlar....peki...

bunlar güzel bir restoranta gittiklerinde yedikleri her lokmadan zevk almazlar cünkü herlokmada gelecek hesap pusulası yüzünden zor geçer bogazlarından..

bunlar yeni bir kıyafet alırken kumasın dikişine kalitesine bakmazlar...ilk yöneldikleri fiyat etiketidir..diyen yazılarlar kostümle ilgili birşey ifade etmez...

bunlar mobilya magazasına gittiklerinde...mobilyanın kalitesi değil ilk dokundukları anda eliyle temas edip kaçpara diye sorarlar...

bunlar araba alırlar arabanın güvenlik emniyet kalitesini sorgulamazlar kaçpara derler...hatta incelemeden...

kaç paracı insanlar...ölümün bedava olduğunu düşünüp rahatlarlar... :kıhkıh:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Test edip kullanıp, önyargısız yorum yapsak daha güzel olmaz mı ?

Artık firmalar, düşük hacimli turbo beslemeli motorlara yöneldi. İllede Lpg takıntısı olanlar için(benim gibi :D ) bu araçlarada lpg uygulanabilirliği yaygınlaşacaktır zaten. Keza şehiriçi 7lt ort. olursa ben dahi lpg düşünmem yüksek ihtimal.

Ben şahsen bir sonraki aracımı bu tür düşük hacimli turbo benzinli bir araç olarak düşünüyorum şimdiden.(Focus 1.0, Golf 1.2, Astra 1.4 vs gibi) En büyük adayda bu 1.0 motor. Tek merak ettiğim dayanıklılık süreleri ve bakım maliyetleri.

Hayırlı olsun Ford ailesi ve kullanıcıları için.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nedendir bu önyargı?

Ben 34 yaşındayım 15-16 yaşlarımdan beri otomobiller ile çok ilgiliyim, sadece Ford değil tüm markaları takip etmeye çalışırım; merak ederim her markanın mühendisleri neler yapmış diye.

Bugüne kadar hiç bir Ford aracınında güç-performans açısından kullanıcısını üzdüğünü görmedim.Bu neyi gösterir; Ford markası ürettiği motorları iyi bir Arge çalışması ile ve çok kapsamlı testlerden geçirerek tüketicisine sunuyor.Bakın tarihine sizde göreceksiniz ki hiç bir Ford aracı çekmiyor gitmiyor problemi yaşamamıştır bugüne kadar.Bakın günümüze; C sınıfı araçlarda 1.3 ; 1.4 dizeller var 90-95 beygir sürekli bir gidiyor mu yakıyor mu nasıldır nedir ne değildir tartışması var.Bu konuda Fordlardan tereddütünüz var mı? 1.4 dizel 70 hp denen motor fiestaya öyle güzel oturuyor ki; yolda Corollalara soluk aldırmıyor; keza 95 hp. motoru ile neler yapıyor biliyorsunuz.

Yıllar önce arkadaşımda ilk seri fiestanın 1.25 cc lik zetec motorlusu vardı; 200 lü km.lerin üzerine çok rahat çıkardı araç.

Demek istediğim o dur ki 998cc hacminde bir motora 125 beygiri sığdırmış her türlü testten geçmiş ortalıkta kendi sınıfında ödül bırakmamış bir motorun nesi için önyargınız var?

Vaad edilen 0-100 km. hızlanması 125 hp lik honda civic ile aynı ki honda bu gücü verebilmek için devir bandının dibini bekliyor; bu motor bu gücü sana düşük devirlerden itibaren sunuyor.

İnanıyorum ki LPG ile hiç işi olmayan; dizel kullanacak kadar fazla km. yapmayan bir kişi için bu donanımlarla bu araç çok ta alınası, tabii kafası basıyorsa.

Motor kötü değildir. Teknolojisi iyidir. Hepsi tamam. Ama bir arabanın alınır, satılır olması tek başına bunlardan ibaret olmuyor. Az km yapacağım, 5-6bin fazla verip C segmentine atlayayım diyen bu arabayı alır. Fiyatının 40-45 aralığında olması, aşırı aksessuara boğulup 50küsür bin liraları geçmemesi gerekir.

Bunu alacak olan diğer araçlara bakacak, Astra benzinli bunun yanında çok mu kötü arabadır mesela? Fiyatına bakacak, cebinde parasına bakacak, 1.0T nedir bilmiyorum diye düşünecek, maceraya girmeyelim diyecek. Bakınız Astra ayda kaç adet satıyor. Uzun dönem bende bu piyasa zaten arabadan anlamıyor, uyduruk arabalar acayip satış yapıyor diye düşünüyordum. Ama bu düşünceyle araba sahibi olunca bir alış satışta ciddi kayıp yaşıyorsun, iki aslında piyasanın uygun fiyatlı, tırnak içinde ekonomik yürüyen araçlara yönelerek aslında çokta yanlış birşey yapmadığını anlıyorsun. Alım satımda normalin ötesinde para kaybetmiyorsan, ucuza biniyorsan araba piyasada tutuluyor. Benim gözümde yürüyen bomba olan lpg nasıl bu kadar yaygın tutuluyor.? Çünkü ucuza binmek, ucuza sürmek önemli bir kriter.

Bir de şöyle birşey var. Bundan önceki benzinli aracımla yılda 12-13bin km yapıyordum. Bu arabayla 4 ayda 9bin kmye geldim. Benzine bir yılda verdiğim parayı bu seferde mazota veririm, ama çok daha fazla gezer tozarım. Arabayı ucuza yürütünce çok daha az düşünerek istediğin yola gidiyorsun.

Büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öperim :)

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

her ürünün bir alıcısı vardır. İnsanlar kendi talepleri istekleri neyse ona göre bir ürünü tercih ediyorlar. Bence bu konuda kimsenin terddütü olmasın. Vatandaş ancak 45 bin tl çıkartabiliyorsa gidip dizele sarılmayacaktır. senede 300 tl vergi avantajından faydalanıp, atmosferik motora göre 1-2 lt yakıt tasarrufunu da hesaba katacaktır. tork değerlerine bakınca aracın atmosferik motordan yarım adım önde olduğuda zaten ortada. 95 ps lik dizelle bile karşılaştırmak bence adaletli olmayacaktır. biraz ekonomi isteyen, performansı önemsemeyen tüketicilere yönelik bir araç elbetteki alıcısı olacaktır.

Gelelim dizel konusuna önceki sayfalarda arkadaşlar 115 ps lik motorun performansını beğenmemişler. neye göre beğenmemişler bir spor arabaya göre mi. 70-80 bin tl sınırına kadar en hızlı araçlar içerisinde derim. Hatta kendi aracımın performansı beni biraz ürküttü, daha düşük güçlü bir araç alsaymışım diye hayıflandım bile, sonuçta çoluk çocuğumuzu taşıyoruz. Bu performansı üretirkende klimalı kullanımda araç 23 krş yakıyor.(dizel 3,80 tl)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor kötü değildir. Teknolojisi iyidir. Hepsi tamam. Ama bir arabanın alınır, satılır olması tek başına bunlardan ibaret olmuyor. Az km yapacağım, 5-6bin fazla verip C segmentine atlayayım diyen bu arabayı alır. Fiyatının 40-45 aralığında olması, aşırı aksessuara boğulup 50küsür bin liraları geçmemesi gerekir.

Bunu alacak olan diğer araçlara bakacak, Astra benzinli bunun yanında çok mu kötü arabadır mesela? Fiyatına bakacak, cebinde parasına bakacak, 1.0T nedir bilmiyorum diye düşünecek, maceraya girmeyelim diyecek. Bakınız Astra ayda kaç adet satıyor. Uzun dönem bende bu piyasa zaten arabadan anlamıyor, uyduruk arabalar acayip satış yapıyor diye düşünüyordum. Ama bu düşünceyle araba sahibi olunca bir alış satışta ciddi kayıp yaşıyorsun, iki aslında piyasanın uygun fiyatlı, tırnak içinde ekonomik yürüyen araçlara yönelerek aslında çokta yanlış birşey yapmadığını anlıyorsun. Alım satımda normalin ötesinde para kaybetmiyorsan, ucuza biniyorsan araba piyasada tutuluyor. Benim gözümde yürüyen bomba olan lpg nasıl bu kadar yaygın tutuluyor.? Çünkü ucuza binmek, ucuza sürmek önemli bir kriter.

Bir de şöyle birşey var. Bundan önceki benzinli aracımla yılda 12-13bin km yapıyordum. Bu arabayla 4 ayda 9bin kmye geldim. Benzine bir yılda verdiğim parayı bu seferde mazota veririm, ama çok daha fazla gezer tozarım. Arabayı ucuza yürütünce çok daha az düşünerek istediğin yola gidiyorsun.

Büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öperim :)

dikkat et Mr.T seni bigün öpmesin....biryerlerinden... :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 ileri.

Ee zaten size özel bir cevap veya yorum degil o :)

Ayrıca o yüksek torq gücü nedir ? nerede is görür ? araştırmak lazım.

her yerde isinize yaramaz o torq..

Benim gibi düşünenler vardır muhakkak. :)

Valla Rize de çok işe yarıyor o yüksek tork. Malum her taraf dağ tepe

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim gibi düşünenler vardır muhakkak. :)

Valla Rize de çok işe yarıyor o yüksek tork. Malum her taraf dağ tepe

Ben oralarda doğdum ve büyüdüm 10 senedir de atmosferik kullandım.

Tüketim harici sizden geç çıkabileceğim yer bilmiyorum. Torq'un ne olduğunu okuduğum dal sebebiyle çok iyi biliyorum o yüzden yine söylüyorum her zaman bunun faydasını göremezsiniz.

Ağır yük altında bunun faydasını maksimum alırsın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haklı çıkmak amacı ile tartışmaya gerek yok, bazı mesajlarda o havayı sezdim de...

Herkes düşüncesini yazdı sayılır, bu kadar klavyemizi meşgul etmesi bile dikkat çekici bir yenilik olduğunun göstergesidir.

Artık oturup bekleyeceğiz Otosan ne kadar usta pazarlamacı, Türk halkı ne kadar bilinçli tüketici hep beraber göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürekli tüketim karşılaştırmaları gündeme geliyor...

Basit bir tablo yaptım hemen tüm güncel modelleri kapsıyor, fabrika verilerinden yıllık tahmini km giriyorsunuz, şehir içi ve dışı ayrı ayrı size ederini hesaplıyor, yakıt fiyatlarını da güncellemek mümkün.

Buradan bilgisayarınıza indirebilirsiniz: https://docs.google....hsOEMwcWc#gid=0

Örnek hesaplama (benim için geçerli olan 10.000 km şehir içi ve 2.000 km şehir dışı üzerinden hesaplanmış) şöyle gözüküyor:

tuketim3.jpg

Bu şartlarda ben EB'a yaklaşık 5000-6000 TL ucuza sahip olmama karşın günde 3-3,5 TL EB motor kullanma bedeli ödüyorum, ki buna seve seve katlanırım.

Tabii tercih meselesi.

Tabii fabrika verileri esas alındı, bu verileri yakalayamıyor olabilirsiniz ama taş çatlasın +%20 eklenir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yorumların çoğunu atlayarak okudum, ama gördüğüm kadarıyla bayağı önyargılı bir kitle var. Otomobil ile alakam 3-5 senelik birşey ama buna niye bu kadar tepki gösteriliyor anlamadım. Atmosferik yerine üretilmiş, 1L süt kadar boyutu olan bir motor değil mi bu?! 125 bg ve 170nm tork çıkarılmış ki bu gayet tatminkar değerler. Geçen günlerde de bu konuyu babamla konuşuyorum misal otomatiği gelirse gelecek sene altarnatif olabilir bize diyor.(Anne faktörü devrede artık). Bu motorun yakacağı babam tarzı sürüş ile Adana şehir içi 9, Şehir dışı 7-7.5 olur ki bunlar babamın katlanabileceği değerler. Octiş bile babam tarzı sürüş ile şehir içi 8.5-9'larda geziyorsa bunu normal karşılar.

Tabi bunlar babamın sürüş profilinin kendine getirdikleri ki alışkındır 8'lere 9'lara şehir içinde, türk tüketicisi çok daha sakin kullanıyordur.(Ayda yılda bir biniyoruz basalım biraz tarzı bir profili var babamın. :) )

Babamın değimiyle focus'a tüp takılmaz zaten, bagajı bir kere çok küçükmüş(tabi bütün kıyaslamalarda octişle beraber tutuluyor :D - tabi tam stepne ile gördüğünden de olabilir ). Türk tükedicisinin kafasındaki profil 1.0 olduğu için tedirgin olacak, eğer çevreden birkaç kişi alırsa(ve olumlu görüş belirtirlerse(överlerse :D )) genel olarak sürü pskolojisinden bu motor satılacak.

Sonuç: Sağlam bir reklam ve her yerde bu motor için test sürüşü parkurları lazım. Her fırsatın değerlendirilmesi ve bu motorun tüketiciye ısıtılması lazım. Bunlar olursa tatminkar bir satış profili yakalanır; ama elbette önyargılı bir kitle olacaktır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.