Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Focus 1.0 Lt Ecoboost 125Ps Test Sürüşü - Türkiye


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

6 ileri.

Ee zaten size özel bir cevap veya yorum degil o :)

Ayrıca o yüksek torq gücü nedir ? nerede is görür ? araştırmak lazım.

her yerde isinize yaramaz o torq..

Valla ben her hafta gümüldüre gidiyorum baran bilir o yolu yüksek tork gücü öyle bir işime yarıyor ki rampalarda.Zırt pırt devir düştü hadi vites düşüreyim derdi olmuyor.Tüm o rampaları 6.vitesten düşmeden çıktığımı biliyorum boş olduğunda önüm :) ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 motorla 1300 kg kasayı Çift Turboyla kaldırmaya çalışıyorsan o motorun az yakacağını da iddia edebilirsin..Tabi sadece iddia olur..Klimayı aç bakalım ne olacak....1.0 Motor Türkiyede tutmaz,ikinci elide patlak olur.....O yüzden full donanım yüklemişler yollamışlar arabaları...Yersen yani...O şerit takibi cart curtu almak isteyen kaç kişi çıkacak hakkaten merak ediyorum...Dur bakalım 1.0 ın akibeti ne olacak....Sene sonunda belli olur...Yalnız bence patlak o motor beyler...Dizel veya ecoboost dururken satsa satsa ancak filolara ve bayan sürücülere satarlar.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ferhat abi bu araçları alanlar zaten tercihini bu yonde yapmıştır yani ainesi iştir kisinin lafa bakılmaz. Söylemene gerek yok ;)

Tabi canım senle aynı fikirdeyim bu konuda tercih meselesi.Birine en donanımlısı ama benzinlisi daha uygundur birine boşu ama dizeli daha uygundur.

Tamamiyle sene içinde yapılacak km ortalaması ve kişinin cebindeki para ile ilgili.

Ama şunuda söylemeden geçemiycem tüplü olucağına 1.0 olsun temiz olsun hatta en boşu olsun.

Babamın ve biladerin aracında var yemin ediyorum korkarak biniyorum o araçları kullandığımda

Çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum ben arabada tüp işini.Kullanana saygı duymakla beraber kazasız belasız ve hatta kaçaksız yolculuklar diliyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim anlamadığım konuyu anlamaktamı zorlanıyoruz...kıyaslama niye yapılıyor...neden dizel motor önceliği ele alınıyor...neden gelen motora hoşgeldin denilmiyor yeni bir çığır acılmış şimdiden...geleceği temsil bir motor...ama herkes kaç litre yakıyor derdinde...motoru anlayıp dinlememek neden...garibiz biraz...

benim anladığım şu....bu motoru ne atmosferik ne dizel ne başka birşeyle kıyaslarım..hepsinin özellikleri üç aşağı beş yukarı belli...bu motor gelecekte dahada geliştirilecek bir örnek...şimdilik bu değerlere sahip..ileride dahada düzelir...ve artık dizelin birşey getirmediği götürdüğü anlaşıldığından yerini bu tip motorlar alıcak yakında mazdanın skyactive teknolojiside geliyor...heyecan verici ve fordu kutluyorum...sadece sorun nekadar dayanıklı olduğu ve oluşabilecek sorunların neler olabileceği...onun için kim neye istiyorsa binsin ama bu motorda kendi kulvarında kendi sürücülerini yaratacaktır ve başarıya ulaşacaktır...bekleyelim kendi sürücü ordusu oluşsun onlardan dinleyelim...

olmamış...cıkssssss demek işin en kolay yolu...hayatımızdaki en bedava şeyde eleştirmek...ben buna kızıyorum yaşam şansı verilmesi hertürlü yeniliğe olmamışsa nedenleri gözden geçirilir..devrim arabası degil bu...yürümedi diye...kaldırıp atılacak....

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 motorla 1300 kg kasayı Çift Turboyla kaldırmaya çalışıyorsan o motorun az yakacağını da iddia edebilirsin..Tabi sadece iddia olur..Klimayı aç bakalım ne olacak....1.0 Motor Türkiyede tutmaz,ikinci elide patlak olur.....O yüzden full donanım yüklemişler yollamışlar arabaları...Yersen yani...O şerit takibi cart curtu almak isteyen kaç kişi çıkacak hakkaten merak ediyorum...Dur bakalım 1.0 ın akibeti ne olacak....Sene sonunda belli olur...Yalnız bence patlak o motor beyler...Dizel veya ecoboost dururken satsa satsa ancak filolara ve bayan sürücülere satarlar.....

Bence satar çünki o aracı alan kişi klimayı açtığında aracın bayılacağını biliyor ona göre alıyor.Mesela dizel fiesta lar 1.4 ve 70 bg lik motorlar performans değil ekonomi vaadediyor.Onu alan da bunu biliyor en azından elindeki katalog ta 0-100 ü 14.8 saniye olduğunu görüyor.Bunun gibi yeni 1.3 lük dizel astralardan alan bir kişi biliyorki o araç ekonomi ağırlıklı üretilen bir araç.

Sonuç olarak 1.0 lık motor bence 1.6 lık atmosferik motoru dahi geçer satışta.Çünki performans arıyan benzini düşünmeyen bir çok insanın alacağı araba 1.6 180 bg lik ecoboost dur.Hatta şundanda eminim şu an 1.6 lık atmosferik motor u kullanan bir çok arkadaş 1.0 daha önce çıksaydı onu alırlardı kanısındayım.

Tabi bu dediğim 1.0 lık yeni motorun satış fiyatının 1.6 lık motorun altına düşerse gerçekleşicek bir durum.Şu anki fiyat aralığı ile tabiki fazla satamazlar

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tevfik abi bosver :) ne dersen de klişe yıkmak bize kalmadı. Ama dediklerinde son derece haklısın.

Elma armut ve kaysı ayrımı ile tercih nedir ayıramıyoruz..

Facebook'daki saçma sapan yorumları okuyup gülüyordum yani cevap vermeye gerek kalmayacak türden umarım öyle yorumları burada da görmeyiz yoksa aylardır boşa yazıp araştırmışız diyecez..

Herşeyden önce bu motorun altında türk mühendis imzası var. Tebrik etmek lazım. Öncü olmuşlar risk almışlar. Rakipleri bile böyle değerlendirip alkışlıyor. Biz eksik bulmada ustayız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim anlamadığım konuyu anlamaktamı zorlanıyoruz...kıyaslama niye yapılıyor...neden dizel motor önceliği ele alınıyor...neden gelen motora hoşgeldin denilmiyor yeni bir çığır acılmış şimdiden...geleceği temsil bir motor...ama herkes kaç litre yakıyor derdinde...motoru anlayıp dinlememek neden...garibiz biraz...

benim anladığım şu....bu motoru ne atmosferik ne dizel ne başka birşeyle kıyaslarım..hepsinin özellikleri üç aşağı beş yukarı belli...bu motor gelecekte dahada geliştirilecek bir örnek...şimdilik bu değerlere sahip..ileride dahada düzelir...ve artık dizelin birşey getirmediği götürdüğü anlaşıldığından yerini bu tip motorlar alıcak yakında mazdanın skyactive teknolojiside geliyor...heyecan verici ve fordu kutluyorum...sadece sorun nekadar dayanıklı olduğu ve oluşabilecek sorunların neler olabileceği...onun için kim neye istiyorsa binsin ama bu motorda kendi kulvarında kendi sürücülerini yaratacaktır ve başarıya ulaşacaktır...bekleyelim kendi sürücü ordusu oluşsun onlardan dinleyelim...

olmamış...cıkssssss demek işin en kolay yolu...hayatımızdaki en bedava şeyde eleştirmek...ben buna kızıyorum yaşam şansı verilmesi hertürlü yeniliğe olmamışsa nedenleri gözden geçirilir..devrim arabası degil bu...yürümedi diye...kaldırıp atılacak....

Hayata Hosgeldin küçük yeni motor. Uzun ve sağlıklı bir ömrün olsun. :)

Abi o dediğin teknoloji otursun satış fiyatı, ekonomi ve performans olarak gelişsin. Dizel veya LPG nin sağladığı ekonomiyi sağlasın alırız o zaman. Ne vaad ediyor bu motor. Satış fiyatı ucuz değil, yeni teknoloji yaptık diye yüklemişler fiyata, performans ortalama, ekonomi iddia edildiği gibi değil. Sınırlı bir profile hitap edecek. Benim beklentim dizele alternatif ekonomiyi, kabul edilebilir bir performans ve uygun fiyatla sağlaması idi.

Hepsi sonuçta araba motor, elma armut nerede? Bana ne getiriyor, hangi beklentimi karşılıyor, neye ve kime hizmet ediyor. Motora turbo takmak Amerika'yi yenidenkesfetmek değil. Kategorisinde çok başarılı olmuştur, ama ben mühendis değilim kullanıcıya bu ülke şartlarında ne getiriyor ona bakıyorum. Amerika' da yaşasak başka seyler söyler, başka acılardan karşılastirirdik.

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup öncelikle emeğine sağlık yine sağlam bir çalışma yapmışsın.....

Bende yazılanları okudum ve şunu elkemek istiyorum....Ben çok yol yaptığım ve zaman zaman sportif kullandığım için ekonomik olduğu nu düşündüğüm dizel tercihimdir....Ama sadece iş ve ev arası, yılda bir kez de tatil için 1,0 otm. olsaydı 1,6 yerine tercih ederdim(vergi avantajı v.B) ama yok ozaman sorunda yok....Neticede çok beğendiğim bir araç sadece ihtiyaca göre motor ve donanım seçmek kalıyor..... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 motorla 1300 kg kasayı Çift Turboyla kaldırmaya çalışıyorsan o motorun az yakacağını da iddia edebilirsin..Tabi sadece iddia olur..Klimayı aç bakalım ne olacak....1.0 Motor Türkiyede tutmaz,ikinci elide patlak olur.....O yüzden full donanım yüklemişler yollamışlar arabaları...Yersen yani...O şerit takibi cart curtu almak isteyen kaç kişi çıkacak hakkaten merak ediyorum...Dur bakalım 1.0 ın akibeti ne olacak....Sene sonunda belli olur...Yalnız bence patlak o motor beyler...Dizel veya ecoboost dururken satsa satsa ancak filolara ve bayan sürücülere satarlar.....

Biliyorum bu yazdıklarını sana birileri bir gün hatırlatacak, sen de "ehehehe" diye cevap vereceksin.

Klima teknolojisi sen ilgilenmeyeli bayağı gelişti, pek etkilemiyor artık, eskidendi o.

Ayrıca biliyorsun dip gaz kompresörü devreden çıkarıyor.

Yere göğe oturtamadığın şerit takip sistemi nedense birden gündeminden düşmüş.

Araba alırken full + full tercihini yapan tek sen misin zannediyorsun?

Ön yargı sana yakışmıyor, daha fazlasını bekliyorum!

olmamış...cıkssssss demek işin en kolay yolu...hayatımızdaki en bedava şeyde eleştirmek...ben buna kızıyorum yaşam şansı verilmesi hertürlü yeniliğe olmamışsa nedenleri gözden geçirilir..devrim arabası degil bu...yürümedi diye...kaldırıp atılacak....

Alıntıyı kısalttım ama harika olmuş, her satırın altına imza atarım, özellikle "garibiz biz" nitelemesine. Ağzına sağlık...

Abi o dediğin teknoloji otursun satış fiyatı, ekonomi ve performans olarak gelişsin. Dizel veya LPG nin sağladığı ekonomiyi sağlasın alırız o zaman. Ne vaad ediyor bu motor. Satış fiyatı ucuz değil, yeni teknoloji yaptık diye yüklemişler fiyata, performans ortalama, ekonomi iddia edildiği gibi değil. Sınırlı bir profile hitap edecek. Benim beklentim dizele alternatif ekonomiyi, kabul edilebilir bir performans ve uygun fiyatla sağlaması idi.

Engin senin beklentilerini karşılayamayabilir, benimkini de öyle, ama söz gelimi halim selim aile babası çok performans düşkünü değil, sessiz ve rahat bir motor istiyor, çok da para vermek istemiyor, İşte ona satarsın, bu portföy zenginleştirilebilir. Avrupa'da her 4 Focus'tan biri bu motorla üretilip satılıyor. Fabrika yeterince motor yetiştiremiyor.

Ayırca fiyatlara bakarsanız (nakit):

Trend X 5K

1.6 Atm. 43.870

1.0 EB 45.420

1.6 TDCi 95 PS 53.500

Dizele göre 8.000 TL farkı çoğu kimse bu şartlarda göze almaz, hem MTV düşük, hem yakıt farkı aşırı değil, değmez...

Atmosferik muhtemelen yeterli motor üretimi olursa otomatik şanzımana sınırlı kalır.

Bu piyasada bu motoru kaldırır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Engin ve Bora abiye katılıyorum.

Türkiyede teknoloji değil kafaya uyan iş yapar. Ki halada diyorum 1,0 motor alıp turbolamak benim için aman aman övünülecek bir mevzu değil benim gözümde. 1,0 dan turbo ile 125 değil 225 hp de alınır 325 hp de alınır. (1,6 dan custom turbo ile 600 hp alınıyorsa) Yeterki içini ona göre doldur.

Bu motorun tek artısı harika tork eğrisi bence tork eğrisi konusunda çok detaylı bir çalışma yapılmış ve yılın motoru ödülünüde almış. Eğer çığır açacak mevzu oysa peki öyle olsun.

Bizim halk bakar ve sorar

--Hmmm donanım iyimiş kaç yakıyor bu

-*- Şu kadar lt bey efendi

-- kaç kuruş ediyor o hmmm hesap yapılır 40 kuruş ooo yakıyor yahuu

--lpg takılıyormu buna

-*- hayır efendim takılmıyor

--- Galeri terk edilir. Hesap kitap yapılır kafaya uymaz dizel alınır :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Trend X 5K

1.6 Atm. 43.870

1.0 EB 45.420

1.6 TDCi 95 PS 53.500

Dizele göre 8.000 TL farkı çoğu kimse bu şartlarda göze almaz, hem MTV düşük, hem yakıt farkı aşırı değil, değmez... Atmosferik muhtemelen yeterli motor üretimi olursa otomatik şanzımana sınırlı kalır. Bu piyasada bu motoru kaldırır.

Üstelik o dizel ile arasında 30 bg fark var . Birbirimizi kırmayalım aranızda 95lik 1.6 dizel o focus alan var mı yok. O motor tutulmuyor. Performans olarak 1.0T 125in oldukça gerisinde o motor..

Fordu ford yapan 1.6 kuvvetli dizeli yani 115lik.

115lik dizel ile 125lik 1.0T arasında fiyat farkı donanım farkıyla birlikte 10bin TLlerin üstüne çıkıyor.

Dolayısıyla bu araba satılabilir . Gelsin de görelim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ogün öyle olması bu motoru alacak kişi için daha iyi..

Bir motorun çok satmasının hiç faydası yok aksine zararı var bakınız 4-5 bin tl'lik fark dizelde 10 lira olmuş hala dizel de dizel diye tutturan var..

Yakıt fiyatları eskisi gibi 1 tl fark'a sahip değil 50 kuruşlarda geziyor.. Valla takdir alacaklara kalmış.

O yüzden müstehaktır öyle hesap yapanlara fazla para ödemek..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.