Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Focus'a Donanım Ekleniyor Ve Opsiyonlar Değişiyor (Haziran Üretimleri)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bazı mesajları okuyunca sanki Ford almanız için kafanıza silah dayamışlar hissine kapılıyorum.

Madem bu kadar mutsuzsunuz şikayet etmeyeceğiniz aracı alsaydınız ya...

Kim zorla boğazınıza sarıldı Ford alacaksın diye???

Donanım siparişi ile çalışan ülkelerden Almanya'da ortalama bekleme süresi 8-12 hafta arası.

Aramızda kaçımız parasını yatırıp sabırla aracının gelmesini bekler, ekstra nakliye süresini hesaba bile katmıyorum.

Otosan müşteri profiline göre ortaya karışık sipariş veriyor, daha ilgi çekici olanlar baştan satılıyor, kalanlarda da keyfe keder kombinasyonlar oluyor.

Donanım paketlerine gelince:

Hiçbir donanım dikkatli bir sürücünün yerini tutmaz.

Şerit takip sistemi olmayan şeridi nasıl takip edecek, kaldı ki şerit bacak arasına sıkıştırıp sürme alışkanlığı olan hatırı sayılır bit güruh bu donanımdan fazlası ile rahatsız olur (ya da benim gibi virajları keserek dönenler). Geçiniz...

Uyku açıcı donanım olunca millet araba nasılsa beni uyutmaz diye geçer direksiyon başında ilkinde uyanır, ikincisinde bakmışsın Azrail elinden tutmuş kendi şeridine çekiyor. Uykusuz kullanmayın, gerektiği kadar mola verin, öyle oranı buranı kıpraştıracak şeylere de itibar etmeyin. Bunu da geçiniz...

Park sensörü: 40 yıldır toplasam 3-5 kontrollu tampon dokunmam olmuştur, park sensörlü full Mercedes'li arkadaşım geri geri giderken kendi çocuğunu ezerek hastanelik etti. Dikkatli olun, gözlerinii açık tutun, kontrolu düdüklere bırakmayın, park etmeye de üşenmeyin. Yanı bence bunu da geçiniz...

İşaret levhalarını tanıma sistemi: Levhayı ekranda gösterip yazılı ve sesli ne anlama geldiğini de bildirirse eğitim açısından süper olur, bunun dışında ne koyanın ne de okuyanın gerekli anlamı veremediği tabelayı araba tanısa ne olur tanımasa ne olur, güldürmeyin beni...Ayrıca herkes mi miyop da yoldaki tabelayı göremiyoruz ve araba ekranında görmek istiyoruz?

Otomatik uzun far, kola dokunma tembelleri için düzgün çalışırsa iyi olabilir, ama şakülü kaçıksa da ciddi bir sinir bozucu etkendir. Denemek lazım.

Otomatik start stop yakıt ekonomisi zorunluluğu nedeniyle ister istemez sahip olacağımız ve kullanmaya alışacağımız bir donanım, bugün opsyonsa da yarın öbür gün zorunlu olacak düşük emisyon sevdası nedeniyle.

Aktif şehir için güvenlik ya da city stop, bence gerçekten yararlı tek donanım bu, bir kere bariyere bir kerede öndeki arabaya çarpmayı engelledi, olmadık nedenlerle, şükran duyuyorum, ikisinde de ben kullanmıyordum, yani daha ciddi sıkıntı olurdu.

Son söz: Önce sürücülüğünüze sonra aracınızın oyuncaklarına güvenin.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Bey söylediklerinizin hepsine katılıyorum park sensörü hariç. Aracımı zaman zaman eşimde kullanıyor. Ara sıra kullandığı için aracın boyutlarını kestiremiyor. İhtiyaç meselesi yani. Diğer özellikler bana çok lazım değil. Ha var güzel. Zaten elektronik işlere uzak çoğu kullanıcı adı geçen özellikleri kullanamaz. Babama cruise kontrolü beş defa anlatmışımdır, hala kullanamıyor. Değil şerit takip, city stop vs.. Ha aracı alırken herşeyi olsun, full olsun takıntısı varsa bilemem. Sonuçta aracımdan, sürüşünden ve motorundan çok memnunum, çok keyif veriyor.

Ben bazı donanımları fiyat seviyesine de bakınca olması gereken minumum donanım olarak görüyorum. Tabi bu kişiden kişiye değişir. Herkesin önceliği farklı. Benim için klima,esp, abs, ısıtmalı ayna, park sensörü gerekliler listesinde.

Bu arada burası belki yeri değil ama esp ile ilgili test yapabilecek, eğitim alabilecek yer arıyorum. Bundan önceki aracımda da vardı. Bir kere babamın arabasında kafadan hafif kaydırarak devreye sokmuştum. Ama çoğu standart sürücü bunun ne olduğunu, ne işe yaradığını bilmiyor. Yani abs devreye girdiğinde pedal titreşiminden korkup ayağını frenden çeken sürücü misali olmamak için kontrollü test yapmak istiyorum. Bu da trafiğe açık alanda olacak iş değil. Altımdaki aracın tepkilerini görmek, bilmek ve esp devreye girdiğinde ne yapıp yapamadığını bilmek istiyorum. Youtube falan izliyoruz ama gerçek durumda hissedip kullanmak gerekli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi çok güzel özeltlemiş,benim tek ekliyeceğim park sensörü iyi olur(otamatik park gereksiz)en son sattığım aracımda sensör yoktu ufak tefek deymeler olmuştu Cem abininde dediği gibi kontrollü,city stop güzel ama gerisi pazarlama boncukları,albenileri sadece en azından benim gözümde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sunulması iyidir. Kimse dayatmiyor sonuçta ki 8 donanım var gibi oldu zaten sayıyı attım.

Köfte - Para

Sunulmayınca bizi enayi yerine koyuyorsunuz demeyi biliyoruz getirince ne gerek var pahalı vs demek o denli hatalı.

:dont:

Tercih meselesi bu isler , hayat da böyle zaten.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tercihlere saygımız sonsuz,ben sadece kendi tercihimi belirtim,bu arada otasana isyan avrupada aynı donanımda olup bize sunulmayan yada kırpılanlardandır :dont:

Abi her araç , market tercihe göre düzenleniyor.

İçtiğin kola'nin tadı her ülke de farklı.

Bizde standart olan bazı ayrıntılarda onlarda olmuyor bunları görmüyoruz o da ayrı tabi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada Ford ile ilgili olarak şunu söyleyebilirim. Atacağı kazık varsa bırakın ufak tefek donanımda atsın. Bakın 3.nesil Megane HB ve Fluence'lar da ilk günden beri bir kalite tartışmasıdır gider. İlk gelen parti araçlar ithal idi. Bunlar tahmini 4-5bin araçmış. Daha sonrasında özel üretilip ithal edilen bazı seriler hariç hepsi Türkiye üretimi idi. Ve arada gözle görülebilen ve görülemeyen farklar vardı. Yerli imalatlarda orta konsol havalandırma açma-kapama düğmesi yoktu, ön dashboard tek parça değildi, gündüz farları tesisatı çekilmediği için çalışmıyordu, kumandadan çift tıklayınca camlar kapanmıyordu, bazı noktalarda plastik kalitesi farklıydı, araçlar 2cm yüksek üretiliyordu, şöför koltuğu ithaldeki kadar aşağı inmiyordu, deri vites ve direksiyon hızla soyulup garantiden sorunsuz değişiyordu, 2-3 ay içinde silecekler bozuluyordu vs. Bunlar gözüken problemlerdi. Bende, babamda ve kardeşimde 2 Megane+1Fluence vardı. Sonuçta yerli araçları kullandığımda sürüş kalitesi, aracın sağından solundan gelen sesler, genel tokluk hissi çok gerideydi. Yani dünyadan üretilenle aynı kalitede yürüyen aksam ve iç aksam almıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ne kadar ekmek o kadar köfte.Silah zoruyla aldırmıyor opsiyonları.İsteyen alır istemeyen almaz.Adamlar Premium markalar gibi koymuşlar donanımları istersen al istersen alma.Direksiyon titreyecek nasılsa diyipte uyuma olayı olmaz...O mantıkla yüyürseniz abs esp ebd hepsi gereksiz güvenlik donanımları.Ki bu donanımlar ödül almış donanımlar öyle rastgele opsiyon koyalım zengin gözüksün meselesi değil iş sadece...Siz tedbiri alacaksınız gerisi araca kalmış..

Araçları silah zoruyla satmıyorlar ama satılan araçta kalite olacak.Test ederek alsanız bile ilerleyen zamanlarda kronik ve olmaması gereken sorunlar çıkabiliyor. 2011 model makyajlı kasa Nissan Qashqai lerde bile arka çamurluktan ıslak yolda su sesi geliyor içeri.ve bagajdan su alıyor yağmurlu havalarda aracı kullanırsanız.Test aşamasında bunları test etmek zor oluyor.2011 model araç alıyorum diye gidiyorsunuz showrooma bayiye.Öyle sorunların çıkabileceği,o kadar büyük imalat hatalarının olduğunu aklınızdan geçirmezsiniz.Hadi aklınıza geldi aracın orasını burasını söküp inceleyecek misiniz ? torpidodan gelecekte ses gelir mi ? camlar ıslakken zorlanarak çalışacak mı ? çukura girdiğimde far ayarları bozulacak mı gibi sorular bitmez. Ama gerekse markanın prestijine ve markaların araçları piyasaya sürmeden önce test edip öyle sürmesine ve büyük hataların olmayacağına inanarak aracı alıyorsunuz.İlk birkaç gün şikayet az olur zaten.Ne zamanki yaz kış yaparsın arabayla ondan sonra soğursun soğuyacaksan. Tani ufak şeyleride takmamak lazım. Araçlar makine yapımı ama makineleri insanlar yapıyor ve programlıyor.Ki en gelişmiş makine için bile %100 hatasız üretiyor diyemiyor kimse.

Sıfırını 600 liraya aldığım nokia cep telefonumun navigasyonu bu zamana kadar bindiğim araçların orjinal navigasyonundan daha üstün.Sürekli güncelleme var ücretsiz olarak.İnternetide kullanabildiği için Bulunduğun civarda ne var ne yok hangi taksi durakları var telefonları ne hepsini gösteriyor maşallah :dont: Diğer özelliklerine değinmek istemiyorum çok detaylı güzel navigasyon özellikleri var.Tek sorunum uyduları biraz geç buluyor kapalı havalarda.Oda normalmiş.

Bmw,Nissan,Audi,Volkswagen,Chrysler,Volvo araçların modellerinde opsiyon olarak sunduğu navigasyon sistemlerini az çok tanıyorum.İnceledim kullandım. eyvallah araca optimize öyle telefon gibi asmıyoruz bi yerlere,mantar gibi durmuyor ama Güncellemeler çok zayıf.Harita için o markanın sd kartını alacaksınız hatta Harita dvd si.onada bi para vereceksiniz.bulmak apayrı bir sorun bulsanız bazen açmıyor vs hep debdebe.

Şu ikinci eli 300 lira olan telefonumda hiç sıkıntı çekmeden güncel haritayla sorunsuzca navigasonu kullanıyorum.Aracı alırken deli gibi para ödeyenler ağlıyor navigasyon kullanamıyoruz güncel değil diye :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

walla bir ara Garmin-Asus A10 cep telefonu kullandım.

Garmin'i bilenler bilir.

Adamlar telefona bir navigasyon koymuşlar, açar açmaz saniyesinde bağlanıyor uyduya, haritalar ayrıntılı.. (en ufak büfe, tüm restaurant, market, hastane ne varsa hepsinin ayrıntılı adresleri ve telefonları)

Ancak android 2.1 idi.. düşük versiyon olduğu için değiştirdim..

Diyeceğim o ki, gerçekten cep telefonlarındaki navigasyon sistemleri, çoğu aracın entegre navigasyon sistemin daha iyi.. bu anlamda Çağlar arkadaşımıza katılıyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu navigasyona döndüyse:

İyi bir navigasyon sistemi için üç şeye bakarım - bağlantı hızı, bağlantı stabilitesi ve güncelleme olanakları.

İlk ikisi donanımsal üçüncüsü yazılımla ilgili.

Yazılım güncellemelerini araç navigasyonlarında sağlamak göreceli zor, sık güncelleme çıkmıyor ve maliyeti de yüksek.

Telefonlar GSM şebekesinden de pozisyon bilgisi alabildiklerinden daha hızlı yönlendirme yapabiliyorlar ancak onlarda da ekran küçük.

Sonuçta 5" civarında Başarsoft destekli portatif navigasyon bence fiyat-kalite oranı olarak başarılı...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu navigasyona döndüyse:

İyi bir navigasyon sistemi için üç şeye bakarım - bağlantı hızı, bağlantı stabilitesi ve güncelleme olanakları.

İlk ikisi donanımsal üçüncüsü yazılımla ilgili.

Yazılım güncellemelerini araç navigasyonlarında sağlamak göreceli zor, sık güncelleme çıkmıyor ve maliyeti de yüksek.

Telefonlar GSM şebekesinden de pozisyon bilgisi alabildiklerinden daha hızlı yönlendirme yapabiliyorlar ancak onlarda da ekran küçük.

Sonuçta 5" civarında Başarsoft destekli portatif navigasyon bence fiyat-kalite oranı olarak başarılı...

Son 5 yıldır bu dediğiniz tarzda 5 inch çin malı navigasyon kullanıyorum yazılımını ve haritalarını speedcam dosyasını arada netten güncelliyorum çok da memnunum. Ha cihaz mı eskidi yenisi 200 tl civarında al yenisini daha hızlı olsun .Cem hocama kesinlikle katılıyorum. özer aygül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkesin navigasyon tercihi farklı :)

Focus'a eklenen donanımlardan döndü dolaştı navigasyona kadar geldi konu.

Benim anlamadığım şu var.Bu navigasyonu beleş kullanıyoruz.Kimse kullanma parası almıyor.Kim kazanıyor bu işten? İnsanlığa yarar olsun diyemidir yani?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkesin navigasyon tercihi farklı :D Focus'a eklenen donanımlardan döndü dolaştı navigasyona kadar geldi konu. Benim anlamadığım şu var.Bu navigasyonu beleş kullanıyoruz.Kimse kullanma parası almıyor.Kim kazanıyor bu işten? İnsanlığa yarar olsun diyemidir yani?

Firma, şirketlere veriyor..Ve yıl süreli güncelleme sunuyorlar genelde.. :)

Yani başta telif hakkı cart curt alınıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.