Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)


Yakup Ç. A.

Recommended Posts

11 dakika önce, ANIL Ö. yazdı:

Bence fazla ezmeye gerek yok her markada en baz ile en dolu model arasında sanki 5 yaş fark varmış gibi.Mesela passatın en boşu ile en dolusu arasındaki fark gibi.D sınıfı araçta o farka çok şaşırmıştım.

9ac86153073957e48ae00e6c9ebb750f.jpg.7a4b6a1626add98e6a10e1a66a2acb61.jpg

Bu Focus'un segmentinde ki en büyük rakibi. Her zaman da karşılaştırıldığı midline plus donanımında ki rakibi. 2015 kasaya ait ve 2016'da direksiyondan kontrol edilebilir tuşlar da geldi. Bir araçta ki kalite algısı sadece iç mekan dizaynı ve kullanılan malzemelerle ölçülmez bunu biliyorum. Ama boş paket yapacağım diye B segment üretimine atıfta bulunur gibi bir üretim yaparsan bulunduğun segmentte kafaya oynayamazsın. Tabii ki herkesin beğenisi farklıdır. Ama şu boş golf ile yukarıda ki görselleri olan boş focus'u kıyasladığında ya Golf'e premium dersin ya da Focus'a B segment dersin hocam.

Link to comment
Share on other sites

Bu arada baz Golf bu şekilde en büyük rakibi ve evet ne kol dayama ne de kapaklı göz var ?

Çok şekle takılmamak lazım Avrupalı gibi, sen ne istediğine bak, alabildiğin opsiyon var mı ? Varsa al fiyatını kıyasla parayı öde bitti ? 

Screen Shot 2018-10-05 at 14.31.03.png

--2 dakika sonra eklendi--

Bu da Focus'un en boşu, focus'u otomatik alırsan en boş olsa da elektronik park geliyor tek fark o. Tabi topuz da ortadan kalkıyor. 

Screen Shot 2018-10-05 at 14.33.42.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

05.10.2018 - 14:26 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Ben şimdi çok basit bir şey diyeyim o halde, bu şekilde sade bir şekilde düşünürsen bunu da düşüneceksiniz ? Yoksa bugün aldığın her teknolojik ürün için bu tür serzenişte bulunup üzülmen kaçınılmaz son.

Sana verilen mal eskiden 1300 kg'idi bunu 100 birime satın alıyordun.

şimdi sana verilen mal torsiyona rağmen 1350 kg ve sana yine 100 birime satıyor adam. Bugün uzaya yollanan uyduda bile her kilonun 50 bin dolara fırlatıldığı söylenir hafif malzeme bu yüzden çok önemli. Bu örneği daha ucuza montajladığını düşündüğümüz süspansiyon eldesi için yazdım. Yani ortada sürekli çıkan bir şey yok ki, baştan aşağı neredeyse her teknik açıdan ilerlemiş bir nihai ürün var karşımızda. 

Ben maliyet kalemlerinin otomobillerde görünmeyen kısımlara kullanmasından memnun olan bir müşteriyim aslında. Fakat baz pakette olsa dolu pakette olsa otomobile yapılan yatırımın dengeli olmasından yanayım. Mk4'ün sürüşü güzelleşti, konforu arttı, çeşitli oyuncaklar eklendi, hissedilen bazı malzeme kaliteleri de iyileşti. Bunların hepsinin farkındayım. Fakat Ford'un Focus'u çıkarırken amacı segment liderliği derdi olmayan Koreli rakibi Hyundai i30'un baz versiyonu ise trend donanımın görsellerinde bir sorun görmem. Ama bir üretici olarak amacın rakip gördüğün markaların müşterisini çalıp daha fazla müşteri kazanmak ise o baz pakette ki iç mekanla maalesef bu olmaz. Çünkü bu işi senden iyi yapan rakiplerin var. Maalesef müşterilerin bir çoğu elle tutabildiği, gözle görebildiği kalite üzerinden otomobili değerlendiriyor. Trend Focus'un içine oturduğunda müşteriyi kendine çekecek, çekmese bile yüzünü buruşturtmayacak hangi ayrıntı var ben göremedim açıkçası. Dediğim gibi bulunduğun ligde sıradan bir model olmak istiyorsan o iç mekanda bir sorun görmem. Ama kafaya oynamak istiyorum diyorsan o şekilde olmaz. Bunun olmadığını da daha önce ki boş focus modellerinde defalarca tecrübe ettik hocam.

Link to comment
Share on other sites

5 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Ben maliyet kalemlerinin otomobillerde görünmeyen kısımlara kullanmasından memnun olan bir müşteriyim aslında. Fakat baz pakette olsa dolu pakette olsa otomobile yapılan yatırımın dengeli olmasından yanayım. Mk4'ün sürüşü güzelleşti, konforu arttı, çeşitli oyuncaklar eklendi, hissedilen bazı malzeme kaliteleri de iyileşti. Bunların hepsinin farkındayım. Fakat Ford'un Focus'u çıkarırken amacı segment liderliği derdi olmayan Koreli rakibi Hyundai i30'un baz versiyonu ise trend donanımın görsellerinde bir sorun görmem. Ama bir üretici olarak amacın rakip gördüğün markaların müşterisini çalıp daha fazla müşteri kazanmak ise o baz pakette ki iç mekanla maalesef bu olmaz. Çünkü bu işi senden iyi yapan rakiplerin var. Maalesef müşterilerin bir çoğu elle tutabildiği, gözle görebildiği kalite üzerinden otomobili değerlendiriyor. Trend Focus'un içine oturduğunda müşteriyi kendine çekecek, çekmese bile yüzünü buruşturtmayacak hangi ayrıntı var ben göremedim açıkçası. Dediğim gibi bulunduğun ligde sıradan bir model olmak istiyorsan o iç mekanda bir sorun görmem. Ama kafaya oynamak istiyorum diyorsan o şekilde olmaz. Bunun olmadığını da daha önce ki boş focus modellerinde defalarca tecrübe ettik hocam.

Ben sana şöyle bir şey söyleyeyim Ford Avrupa'da veya genel olarak artık Ford olmak istemiyor yavaş yavaş Volvo ve VW arasında kendini çekmeye çalışıyor. Bunu söyleme amacım şu, hedef sadece en çok satmak değil. Bu sebepledir ki (yorumum) sürekli satışlarımızın %60'ı en az Titanium ve üzeri deyip duruyorlar. 

Bu arada ben de kesinlikle kol dayama ve ekranla satışa çıkmasını isterim, gördüğüm tüm yetkililere de 10 kere söyledim. Dediğim gibi bu yazdıklarım nihai sonuç değil şu an Türkiye'ye girmiş olan 3-5 araç için geçerli. Gördüğüm kadarıyla; sadece baz donanım ve manuel viteste kol dayama yok. Bugünün şartlarında da Türkiye'de FİLO'ya benim arabam daha ucuz demezsen para kazanabileceklerini de çok sanmıyorum o yüzden en baz donanımda ne olup olmadığını fiyatlar gelince göreceğiz, Style gibi ekranlı bir model gelirse bu hiç dert olmaz bence. 

Link to comment
Share on other sites

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ben sana şöyle bir şey söyleyeyim Ford Avrupa'da veya genel olarak artık Ford olmak istemiyor yavaş yavaş Volvo ve VW arasında kendini çekmeye çalışıyor. Bunu söyleme amacım şu, hedef sadece en çok satmak değil. Bu sebepledir ki (yorumum) sürekli satışlarımızın %60'ı en az Titanium ve üzeri deyip duruyorlar. 

Bu arada ben de kesinlikle kol dayama ve ekranla satışa çıkmasını isterim, gördüğüm tüm yetkililere de 10 kere söyledim. Dediğim gibi bu yazdıklarım nihai sonuç değil şu an Türkiye'ye girmiş olan 3-5 araç için geçerli. Gördüğüm kadarıyla; sadece baz donanım ve manuel viteste kol dayama yok.

Motor, şanzıman ve donanım seçeneklerinden tutup iç mekan malzeme ve işçilik kalitesine kadar belli oranda atılım yapmaya çalıştıklarını ben de görüyorum hocam. Hatta direkt en büyük kusurları olan işçilik kalitesi ve iç hacim işlevselliği hususlarında da belli adım öteye gittiler yeni çıkan fiesta olsun, mondeo olsun, hatta mk4 focus olsun.. Bu gelişmelerle bir yerlere gelmeye çalıştıklarını, pazarda daha fazla söz sahibi olup daha fazla müşteriye hitap etmeye çalıştıkları da doğru.

 

Zaten benim en çok anlayamadığım ve isyan ettiğim nokta da tam budur; sürüşü çok güzel yapıyorsun, konforu da buna eklemeyi başarıyorsun, şanzımanını geliştirdin, ödüllü motoların da var, iç mekan hacmini hallettin, donanım olarak çağa uygun oyuncakları da sunmaya çalışıyorsun, her şey iyi güzel giderken denizi geçip derede boğulmamak gerek.. Dediğim gibi belki çok büyük bir sorun olarak görülmeyecektir bir ekran, bir kol dayama ve bir sürgülü bardaklık eklentisi. Fakat ilk intiba cidden önemli. Müşterilerin çoğu içine bindiğinde hiç beğenmediği bir aracı test sürüşüne bile çıkarmıyor. Benim en büyük isyanım Ford'un denizi geçip derede boğulmayı sevmesi. Zor değil yani 1-2 detaya daha özenmek.

 

İnşaallah Türkiye paketi dediğin gibi böyle olmaz hocam. 1-2 rötuşla düzeltilebilecek görsel algı yüzünden güzelim aracı baştan eksi notla sürmemek gerek insanların önüne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Otomatik vites düğmesinde P-R-N-D ve M var ama S yok. Şanzıman ile ilgili bir durum mu yoksa sürüş modları ile mi ayarlanıyor? 

--4 dakika sonra eklendi--

Gayet donanımlı araç herşey var, siz niye beğenmediğiniz. Para verince hepsi oluyor ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

18 dakika önce, Erhan Er. yazdı:

Otomatik vites düğmesinde P-R-N-D ve M var ama S yok. Şanzıman ile ilgili bir durum mu yoksa sürüş modları ile mi ayarlanıyor? 

 

Evet.

https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-yeni-ford-focus-mk4-tanitildi/

Alıntı

 

Normal, Sportif ve Eko modları, Focus’ta ilk kez sunuluyor ve sürücülerin gaz pedalını, sekiz vitesli otomatik şanzımanı, Elektronik Güç Destekli Direksiyon (EPAS) ve sürüş koşullarına uyması için ACC özelliklerini hemen ayarlamasını sağlar. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Şöyle bir kolaj yaptım.

 

1- Mk4 Trend - Titanium

2- Akşam elektrikli hali eskisi ile çok benzer.

3- Mk3 Titanium 

 

gösterge12.jpg

 

ST tanıtımıyla birlikte gerçek hayalet ekran gelir belki diye umuyorum. 

Bu ekranlar konusunda forddaki durgunluğu anlamadım ben, Amerikalılar mı engel oluyor acaba. 2007'de mondeo ile büyük bir atılım yapmışlardı . Ama aradan geçen 10 yılda hep yerinde saydı. Şu anda D segmentinde bile hala eski ekranları kullanıyor. MK4'de sanırım çok az büyümüş (4" den 5" e geçmiş gibi, ama tasarım anlamında ucuzcu bir hava halim olmuş). Göz dijitale alışınca artık analog çok demode görünüyor. Bu anlamda ford, dijital göstergeli rakipleri karşısında 1-0 yenik başlıyor.

Link to comment
Share on other sites

lastik konusunda haklısınız. aracı satacağım diye birisanın üretimi dayton aldım. lassa 530 tl idi dayton 250.

ayrıca direksiyonun yüksekliğini ayarlamak istenildiğinde o kol umarım çıkıntı oluşturmuyordur f3 teki gibi. diz değdiğinde fena acıtıyor

Edited by Ali Gök
Link to comment
Share on other sites

43 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Bu ekranlar konusunda forddaki durgunluğu anlamadım ben, Amerikalılar mı engel oluyor acaba. 2007'de mondeo ile büyük bir atılım yapmışlardı . Ama aradan geçen 10 yılda hep yerinde saydı. Şu anda D segmentinde bile hala eski ekranları kullanıyor. MK4'de sanırım çok az büyümüş (4" den 5" e geçmiş gibi, ama tasarım anlamında ucuzcu bir hava halim olmuş). Göz dijitale alışınca artık analog çok demode görünüyor. Bu anlamda ford, dijital göstergeli rakipleri karşısında 1-0 yenik başlıyor.

D segmentini ben de anlamadım -mevcut Mondeo ekranı bence çok güzel- ancak Lincoln'e koyduklarını neden koymadıklarını anlamadım. Özellikle MCA Edge ile. 

 

Bu Edge'in Lincoln hali

Yeni_2019_Lincoln_Nautilus_13.jpg

 

Bu onun da büyüğü

 

Lincoln-Aviator-16.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Yakup Ç. A. changed the title to Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)
  • Yakup Ç. A. pinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.