Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Volvo Hız Tehlikelerini Vurgulamak için Araçlarını Sınırlayacak

Recommended Posts

Güvenliğin dünya çapında lideri olan Volvo, tüm araçlarındaki en yüksek hızı 2020’den itibaren saatte 180 km ile sınırlayacak.

 

2020 yılında yeni bir Volvo’da kimsenin ölmemesini veya ağır yaralanmamasını hedefleyen “Vision 2020”, otomotiv endüstrisindeki en iddialı güvenlik vizyonlarından biri olacak. Ancak teknolojinin bu sorunları tek başına sıfırlatamayacağını farkeden Volvo, şimdi sürücü davranışına odaklanmayı kapsayacak şekilde kapsamını genişletiyor.

 

Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/volvo-hiz-tehlikelerini-vurgulamak-icin-araclarini-sinirlayacak/

 

Yeni_Volvo_S60_R-Design.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bu arabayla 180le kaza yaptığımızda ölmeyecek miyiz yani?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Ozan Kar yazdı:

bu arabayla 180le kaza yaptığımızda ölmeyecek miyiz yani?

Yok artık, buradan bunu mu çıkardın 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kadar parayı ver, sonra otobanda 1.6 dizel geçince, "ama benim içimdeki güven hissini hiç bir zaman elde edemeyecek" diye düşünerek tatmin ol :kop:

 

Niye 180 olduğunu Ozan gibi ben de sorguluyor ve merak ediyorum, detayına bakınmalı. Adaptif cruise control 180'e kadar çalıştığı içindir belki :kıhkıh:

Gerçi her markanın cruise control üst limiti farklıdır muhtemelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 üstü hızın aslında ülkemizde illegal olduğunu düşünürsek. Hadi biraz da gösterge payı olsun, 140 üstüne çıkabilen aracı trafikten men edecek bir yasa lazım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bence doğru bir karar. Yolda elinde cep ibreyi 240 a dayayıp çeken mahluklar görünce iyi olmuş diyorum. O zaman şu soru aklıma geliyor, 2000 cc. motor üzeri üretimden kalkacakmı?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gizli özelliklerden açtırırız,sıkıntı yok.Turkish job😎.Arabayı aldık da,gizli özelliklerini de açtık bile😁.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hızlı sürmeyi sevsem de hız yapmayı seven birisi değilim.

Almanya'da uzun süre araba kullanmış birisi olarak hız sınırının olmadığı yollarda 200'ün çok nadir geçildiğini (tabii araba izin veriyor ise) gözlemledim.

Ayrıca Mercedes, BMW ve Audi yıllardan beri bir centilmenlik anlaşması ile güçlü araçlarında hızlarını 250 km/h ile sınırlıyorlar.

Bunun biraz daha aşağıya çekilmesinin de bence hiçbir mahzuru yok. 

Hem yakıt ekonomisine de katkısı olur. 

Ayrıca elektrikli araçların yüksek hızlara ulaşması daha zor. 

Normal araçlarda da şanzıman oranları ile oynayıp ivmelenmeyi keskinleştirmek de mümkün. 

 

Ancak gözden kaçan bir durum var, ki o da hem kullanıcılar hem de endüstri tarafından değerlendirilmeli: SUV'lar yayaya çarpmada daha çok hasar veriyorlar ve SUV kullanımı çok arttı.

ABD'de son on yılda yayaya SUV çarpması sonrası ölümlü kaza oranı %81 artmış. Bunda gövde yapısı etkili, hem daha heybetli, hem daha yüksek, yani altına alabiliyor. 

 

Volvo bu konuda ne düşünür acaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
05.03.2019 - 08:42 tarihinde, Murat Kav. yazdı:

120 üstü hızın aslında ülkemizde illegal olduğunu düşünürsek. Hadi biraz da gösterge payı olsun, 140 üstüne çıkabilen aracı trafikten men edecek bir yasa lazım.

Tam bize göre bir uygulama olur o zaman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bunlarla uğraşana kadar ehliyet sınavının içerisine psikoteknik test de koysalar acep kazalar ne oranda azalır?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5.03.2019 - 08:42 tarihinde, Murat Kav. yazdı:

120 üstü hızın aslında ülkemizde illegal olduğunu düşünürsek. Hadi biraz da gösterge payı olsun, 140 üstüne çıkabilen aracı trafikten men edecek bir yasa lazım.

En güzeli hız yapılacak yollara tümsekler yapsınlar o zaman herkes yavaş gider nasıl😌

Share this post


Link to post
Share on other sites

                        Merhaba Arkadaşlar,

 

                        Haftasonu bir haber okudum. Volvo yapmış olduğu duyuruda, tüm araçlarındaki en yüksek hız limitinin 180 km/sa’ya sabitleneceğini, bunu yapmalarındaki amaçlarının ise ölümcül trafik kazalarını azaltmak olduğunu söyledi. Şirketin söylediğine göre hız limiti 2021 model araçlarda uygulamaya konulacakmış.

               

                       Sizce bu gerçekten ölümleri azaltacak bir önlem midir ? 180 km az bir sürat mı ki engelleyecek ölümlü kazaları ? Sağlam araba olduğundan şüphe yok, heralde araç içindekileri koruyabildiğini içselleştirmiş olacak ki, araç dışında kalan insanları koruyabilmek adına aldığı bu karar sizce ne kadar mantıklı ?

 

  

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Bunlarla uğraşana kadar ehliyet sınavının içerisine psikoteknik test de koysalar acep kazalar ne oranda azalır?

ehliyetsiz gezenler artar başkada bişi olmaz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      2019 Yeni BMW 1 Serisi Tanıtıldı. Üçüncü neslinde arkadan tahriği terk edip önden tahriğe geçen 1 serisi başarılı olabilecek mi?
       
      Tüm Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-bmw-1-serisi-tanitildi/
       
      Tamamen yeni BMW 1 Serisi iç ferahlık açısından büyük bir adım attı. Enine motorlara ve daha düşük bir orta tünele sahip önden çekişli mimari, yolculara önceki modele göre gözle görülür derecede daha fazla alan sunuyor. Bu özellikle arka koltuktakiler için geçerli. Arkadaki yolcular ayrıca 13 milimetrelik daha fazla dirsek alanının keyfini çıkarırken, sürücü ve öndeki yolcu bu açıdan fazladan 42 milimetrenin rahatlığını sürecek. Bagaj kapasitesi 20 litre artarak 380 litre oldu (arka koltuk sırtlığı katlanmış durumdayken 1.200 litre). Bagaj bölmesinin minimum genişliğide 67 milimetre arttı. Ayrıca elektrikle çalışan bagaj ilk kez BMW 1 Serisi ile artık satın alınabilecek.
       
      Yeni model üç dizel ve iki benzinli motor seçeneği ile piyasaya sürülecek. BMW 1 Serisi ürün serisinde yeni olan, BMW 116d ve BMW 118i için bir seçenek olarak tanımlanabilen oldukça gelişmiş yedi vitesli Steptronic çift kavramalı şanzıman mevcut. 
       
      BMW 118i 1.5L üç silindirli motor, 140 hp ve 220 nm.
      BMW M135i xDrive 2.0L dört silindirli motor, 306 hp ve 450 nm
      BMW 116d 1.5L üç silindirli motor, 116 hp ve 270 nm.
      BMW 118d 2.0L dört silindirli motor, 150 hp ve 350 nm.
      BMW 120d xDrive, 2.0L dört silindirli motor, 190 hp ve 400 nm.
       

       

       
       
      Sport Line içi
       

       

       
    • By Yakup Çağatay
      Tamamen Yeni Lincoln Corsair, yükselen Küçük Lüks SUV segmentine dahil oluyor. Tüm yeni Lincoln'lar gibi isimler değişiyor, selefi MKC yerini Corsair'a bıraktı.
       
      Corsair için Amerikalı Kuga’nın lüksleştirilmiş versiyonu diyebiliriz. Boyut ve teknoloji olarak aynı özelliklere sahipler.
      Kuga ile arasındaki farklar burada: https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-lincoln-corsair-tanitildi-luks-kuga/
       
      Corsair turboşarjlı dört silindirli iki motor seçeneği sunuyor. Biri 2.0L 250 bg ve 372 nm diğeri 2.3L 280 bg güç ve 420 nm. Tüm motorlar 8 ileri otomatik şanzıman ile eşleştirilmiş.
       
       




       

    • By Yakup Çağatay
      📍İşte Ford Puma'nın ilk görüntüsü, gelecek yıl başında genişleyen Ford model serisine katılmak için hazırlanan Crossover model Romanya’da montajlanacak.
      📍Sınıfında en iyi yük alanını ve bagaj kapasitesini sağlayacak ustaca esnek arka istifleme çözümü mevcut. (456 LT)
      📍Ford Puma yakıt verimliliği ve performansı, gelişmiş Ford EcoBoost Hybrid 48 volt teknolojisi ile optimize edilecek. (1.0 EcoBoost motor 155 ps’e kadar güç sunacak)
       

      Casus çekimlerinden diğer detaylar kontrol edilebilir: https://anasayfa.focusclubtr.com/forddan-yeni-sehir-crossoveri-casus-cekim-2020/
    • By Yakup Çağatay
      2019'da yeni nesil Mustang Shelby® GT500®, Mustang performansının zirvesi olacak.
      700 beygir'den fazla güç öngörülen yeni Shelby GT500 fast-back coupe, orijinal 1967 Mustang performans modelinin iki katı kadar güçlü olacak.
       
       
       


    • By Yakup Çağatay
      3.0L Ecoboost 365 hp 515 Nm 10 ileri otomatik vites (AWD)
      2.3L Ecoboost 300 hp 420 Nm 10 ileri otomatik vites (RWD ve AWD)
       
      Tamamı 7 koltuklu arkadaşın. Standart donanımda 8" dokunmatik ekran var üstlerde gördüğünüz 10.1". Dijital gösterge ise 12.3" ve artık dokunmatik ekrandan bilgi çekebiliyor.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-yeni-ford-explorer-tanitildi/
       

       

       

       
       

       

       
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.