Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford 1.5 tdci Motor Yağı Şikayeti


Önerilen Mesajlar

1 dakika önce, Mehmet Gün said:

Türkiye'de catrol magnetec 0-30 yağ yok diye biliyorum. Olanlarda WSS-M2C950-A yı karşılamıyor

 

...doğrudur "pahalı" + "talep yok" gerekçeleri ile getirmiyorlar. 

http://www.fordpartsuk.com/shop/ford_0w30_castrol_magnatec_professional_oil_5ltr__f_1794210_c_1044.htm 

 

...913-C ile aynen devam :) 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Kaan Yagizer said:

@Doğan Kurban 1,0 makinada "ıslak" triger var üstadım. Yani triger kayışın iyice aşağı :) inip arada karteri'de ziyaret ediyor, anlayacağın o makina -nev'i şahsına münhasır- ...yani "pahalı" yağ'a devam. (bkn.kurtarsa tüKKan sizin) 

 

Not: Sorduğun sorunun cevabını bildiğinin ve sırf -terör- olsun diye :smiley2k: araya saplama yaptığının farkındayım.

 

 

 

 

Yok abi valla hep söylenen oydu. Yakıt tasarrufu diye biliyorudum. Hatta daha önce 5-30 yağ koyduklarımı düşünmüştüm ilk bakımda. Sonrasında sorduğumda bana yakıtımın artmasından başka sıkıntı olmaz denmişti. Ondan şeeettim abi. Saygılar abi. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Doğan Kurban said:

Yok abi valla hep söylenen oydu. Yakıt tasarrufu diye biliyorudum. 

 

...o da var ama esas olay trigerini korumak Doğanım. Triger kayışın bildiğin motorun ön tarafı boyunca kartere kadar iniyor, orada "ıslanıyor" ve yeniden yukarı çıkıyor. Devir/Torq ve sıkıştırma oranı derken Trigerin hakkın rahmetine erken kavuşmasın diye onu koruyacak yağ kullanılması şart.

 

...dur bakiim ... senin motorun videosunu bulabilecek miyim?

 

http://rightcarford.co.uk/video/ecoboost.php 

 

yani sen "WSS-M2C948-B" onaylı 5w20 kullanacaksın ... 5w30 senin makinaya yaramaz.

Örnek :

  

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burada en çok kafası karışması gerekenlerden biri benim sanırım, neden ?

4 saat önce, Kaan Yagizer said:

0w30'u 2.0 TDCI'de (örnek: Mondeo 2.0 veya Edge) ve performans makinalarında (örnek: Focus RS) kullanacağız.

Çünkü 2.0 TDCi Mondeo kullanıyorum. Bakım kayıtlarına göre araba 120bin km. (ilk yağ dolumu 0-30 ile geldiyse 105bin km.)  5-30 castrol ile yürüyor, yaklaşık 1 yıldır (15 km.) yazılım ile 177 PS 423 Nm. oldu, ehh biraz performans aracı oldu diyebiliriz. Şimdi bu saatten sonra 0w30'a dönsem mi dönmesem mi bilemedim, anladığım kadarı ile 1.6 ve 1.5'lere göre asıl 2.0 TDCi'lerin  0w30 ile yürümesi daha önemli fakat servislerin azizliğine uğramış durumdalar. 

Arabam yeni yada az km. olsaydı hiç düşünmeden 0w30'a geçiş yapardım, hala geçiş yapmalı mıyım ? Bakıma zaten 1.000 km. kaldı En iyisi denemek olacak galiba :) Hangi marka 0-30 (değerleri karşılayan) yağı kullanmam gerekecek şimdi ?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Hakan Saraylı said:

Burada en çok kafası karışması gerekenlerden biri benim sanırım, neden ?

 

... Hakan üstadım sen 5w30 ile devam ediyorsun, sıkıntı yok.

@Yakup Çağatay 'ın belirttiği gibi 0w30 yeni seviye makinalar için ... 934-B , 937-A vs. yağları bizim için getirecekler (tedarikçiler)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yahu etle beslenen birisinin köfte mi olsun döner mi sorusu ne kadar akademik olacaksa bu tartışma da o kadar abidikgubidik, pardon akademik.

0W-30 motoru soğuk çalıştırmada rahatlatırken 5W-20 sıcakta yağın incelmesi amacı ile kullanılıyor, Kaan Üstadın bahsettiği triger yağ banyosu nedeniyle. Yani gereksinimler farklı noktalarda.  

Yineliyorum:

1. Aşırı soğuk ülke olmadığımızdan 0W veya 5W olmuş anlamlı bir performans, tüketim ve emisyon farkı olmaz. 

2. Yeni nesil motorlarda EDGE talepleri karşılamıyor, nedeni de basit, Ford teknolojisini ve tüketim/emisyon değerlerini düşük HTHS değerine göre planlıyor. Yüksek HTHS motor aşınmasını azaltır ama çalışma düzenine olumsuz etki eder mi kesin cevap veremiyorum. Büyük olasılıkla sorun olmayacaktır.

3. Yağ konusunu bu kadar önemsiyorsanız bir de hanımın evde, lokantaların mutfaklarında kullandıkları kızartma yağlarına bir göz atın. Doğrudan bedene zararlarını bilseniz asla tüketmezsiniz. Bu tartışmalar yanında çerez kalır...

Ben kendimi obsesif kompülsif bilirdim, meğer hiç de yalnız değilmişim. 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 15.01.2016 at 09:07, Cem Boneval said:

Sadece işçilik yansıtılır, sizin götürdüğünüz yağ için para talep edeceklerini düşünmediniz değil mi?

 

Ortalama 400 tl lik servis ücretinin yarısına yakını nı yağa yazıyorlardı, şimdi yağ için para talep edemicekleri için ne kadar ücret yazarlar onu merak etmiştim :)

21 saat önce, Kaan Yagizer said:

..peki neden inat ediyor, ayak diretiyor 0w30 kullanmıyoruz? (bkn.manyak mıyız?)

 

İki ürün var elinizde ... birbirlerine inanlımaz yakın kimyasal içerik'e sahipler, ikisi de onaylı, ikisi de benzer makinalarda + benzer testlerde fabrika tolerans değerlerinde sonuç veriyor.  Peki neden 5w30 konusunda ısrar ediyoruz?

 

...cevap çok basit.

 

- Maliyet

 

...bize maliyet değil ama , size maliyet.

 

İlk dolum yapan firma nam'ı yürüsün + reklamı olsun diye zaten yağı fabrikaya musluk suyu fiyatına verir. Yani araca fabrikada 0w30 veya 5w30 koymanın arasında "bir kaç euro" fark ya var, ya yok. Ama bakıma geldiğinizde .... :smiley2k:

 

Örnek : 913-C onaylı Castrol : http://www.hepsiburada.com/castrol-magnatec-5w-30-4-litre-motor-yagi-pm-otm65a021  kabaca 80TL (4lt'lik ambalaj) ama 0w30'a geçince fiyat http://www.hepsiburada.com/castrol-edge-0w30-4-lt-benzinli-dizel-motor-yagi-pm-otm85c055 epey yükseliyor kabaca 134TL (4'lik ambalaj) ... yani litre fiyatı 20TL'den 33,5TL'ye yükseliyor ... focus'a yağ değiştirsen durduk yerde 50-60TL (yaklaşık) fazladan para vereceksiniz. 

 

...dava bu ... tamamen "duygusal"

 

not: yağ örnekleri sadece basit fiyat karşılaştırması amaçlı konmuştur, spec / ambalaj / marka vs. elma-elma fiyat karşılaştırması için seçilmiştir. 

 

"Ben parasını verir XYZ kullanırım!" ... kullanacağınız yağ üretici onaylı ise neden olmasın? Atalarımızın belirttiği gibi -paşa gönül kriteri- , siz bilirsiniz :) 

 

Merhabalar Kaan bey,

 

Forum a yeni üye oldum, çok eski sayılamam o yüzden kusuruma bakmayın tanımıyorum, ama yazışmalardan anladığım kadarıyla Ford yetkilisisiniz galiba. Sabırla verdiğiniz cevaplar için teşekkürler, burda olmanız bence çok güzel.

 

Her nekadar 5W-30 yağ kullanmayı önersenizde ben şahsım adıma bundan sonra 0W-30 kullanmak istiyorum, bir Ford un yetkilisi olarak size sormak istediğim şu;

 

Aşağıda şuanda Türkiye'den ulaşabildiğimiz markaların 0W-30 yağlarının spesifikasyonlarını teknik sayfalarından alıp yan yana koydum, aracımın garantisinin bozulmaması için hangi yağı kullanabilirim?? İşin birde bu tarafı var, yani hem kullanma klavuzundaki yağı kullanmak istiyorum, hemde garanti dışına çıkmak istemiyorum, hemde Türkiyeden bu yağı temin edebilmek istiyorum. İsterseniz konuyu servis mühendisliğine de aktaralım, isterseniz dosyanın excell halinide atabilirim. Herkes açabilsin diye jpg olarak paylaştım şimdilik. Daha önceki servis bakımımda uygun fiyatlı olduğunu söylediğiniz yağa 130 mu 150 tl mi ne yazılmıştı, şuanda bu yağı piyasadan temin etsem yine aynı fiyata almış olacağım, benim için çok bişey değişmicek, belki bi 50 daha fazla vermem gerekebilir ama yıllık 50tl çokda büyük para değil.

 

Birde yağların teknik özelliklerine baktığımda Castrol EDGE 0W-30 daha iyi olduğunu düşünüyorum ama tabi bu konuda Cem bey gibi bi üstat varken fazla konuşmakta istemiyorum :)   Viskozitesi, donma noktası ve sülfat oranı ile sanki Castrol Edge daha iyi gibi, Cem Bey ve bilgisi olan herkesten konu hakkında yorum rica ederim.

 

569a15e4d86ad_0w-30Yalarvezellikleri.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence atılan taş ürkütülen kurbağaya değmez bir durum var ortada 

 

Cem üstadımızın da belirttiği gibi eğer konu motor ve turbo sağlığıysa yağa sıra gelene kadar yapılacak tonla şey var. 

 

Bu arada araç konusunda kimse benden daha titiz olamaz teorisi de çökmüş bulunmaktadır.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Hasan Seyyitoğlu said:

Bence atılan taş ürkütülen kurbağaya değmez bir durum var ortada 

 

Cem üstadımızın da belirttiği gibi eğer konu motor ve turbo sağlığıysa yağa sıra gelene kadar yapılacak tonla şey var. 

 

Bu arada araç konusunda kimse benden daha titiz olamaz teorisi de çökmüş bulunmaktadır.  

 

Yıllık 50 tl bence çokda büyük para değil Hasan Bey, bana göre 150-200 TL fazladan para verecek olsam haklısınız ama yıllık 50-100 tl bence çokda büyük bir masraf sayılmaz, en azından kafam rahat eder. Ben şuanda aracımda çok soğuk havalarda ilk çalıştırmada ciddi ses alıyorum ayrıca iş yerimle evin çok yakın, araç bazen 1 bazen 2 kademe anca ısınıyor (normal 4.kademeye kadar ısınması gerekiyor) ki kontağı kapatıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50 TL yağ masrafı ucuza gelsin diye Otosan ın 5-30 koydurduğuna beni kimse inandıramaz madem bu yağın en önemli özelliği yakıt ekonomisi ve emisyon, 1 yılda 50 TL yakıt tasarrufu bu yağla sağlanamaz mı? 

Motulun bu ürünü bulunabilirse gereksinimleri karşılıyor zannımca. 

https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/8100-eco-clean-0w30?f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=43

 

ew.JPG

Bu arada aynı tartışma Rus forum stesinde de dönüyor.

http://fkclub.ru/forum/viewtopic.php?f=77&t=4214&start=240

Mehmet Avcı tarafından düzenlendi
ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

0-30 un 5-30 a göre yakıt tasarrufu sağlayacağı kesin bence. Maalesef Ford'un istediği özellikleri taşıyan 0-30 yağ olarak Türkiye'de sadece motul var. Mobil ve castrol'un yurt dışında bu özellikte yağları var ama TR de yok. benim yağ değişimime daha çok var inşallah o zamana kadar gelir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 dakika önce, Mehmet Gün said:

0-30 un 5-30 a göre yakıt tasarrufu sağlayacağı kesin bence. Maalesef Ford'un istediği özellikleri taşıyan 0-30 yağ olarak Türkiye'de sadece motul var. Mobil ve castrol'un yurt dışında bu özellikte yağları var ama TR de yok. benim yağ değişimime daha çok var inşallah o zamana kadar gelir.

 

Motul 8100 Eco-clean 0W30 de sadece n11 de yağçarşısı diye bi yerde buldum, ne kadar orjinaldir bilmiyorum.

 

Aşağıdaki linkde Motul Türkiye Distribütörler i var, ilk ikisinin internet sitesi var, ancak ürünler sayfasında Motul 8100 Eco-clean 0W30 ürünü görünmüyor, talep olmadığından onlarda getirmiyor olabilir, bi konuşmak lazım satış kısmı ile.

 

https://www.motul.com/tr/tr/contact

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Çağatay Özsoy said:

Cem Bey ve bilgisi olan herkesten konu hakkında yorum rica ederim.

Hangilerini kullanabilirsiniz?

HTHS değeri 3 veya altında olsun ve en azından ACEA A5/B5 standartını karşılayacak. 

Bu durumda...

MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30 (A5/B5'i karşılıyor ve HTHS 3)

http://urun.n11.com/motor-yagi/motul-8100-eco-nergy-0w-30-5-litre-P60531959

Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 (Önceki standartları -WSS-M2C913-A/B- karşılıyor, A5/B5'i de ve HTHS 3, yani bence tam uyumlu kabul edilmeli) 

http://urun.n11.com/motor-yagi/mobil-1-fuel-economy-0w-30-tam-sentetik-yuksek-performans-P91103910

SHELL HELİX ULTRA A5/B5 0W-30 (Sadece A5/B5 karşılanıyor, HTHS ve standart verilmemiş, zorda kalınırsa kullanılabilir)

http://urun.n11.com/motor-yagi/shell-helix-ultra-a5b5-0w-30-4-litre-P35816414

 

 

 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3. Yağ konusunu bu kadar önemsiyorsanız bir de hanımın evde, lokantaların mutfaklarında kullandıkları kızartma yağlarına bir göz atın. Doğrudan bedene zararlarını bilseniz asla tüketmezsiniz. Bu tartışmalar yanında çerez kalır...

Ben kendimi obsesif kompülsif bilirdim, meğer hiç de yalnız değilmişim. 

Biz evde tereyağından sade yapıyoruz :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.