Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford 1.5 tdci Motor Yağı Şikayeti


Önerilen Mesajlar

47 dakika önce, Kaan Yagizer said:

... gelişme var mı diye sordum.

 

"Çok miktarda ve ayrı noktalardan onay almamız lazım, yazışma yaptık - konuştuk, cevap bekliyoruz. Cevabın daha da gecikeceğe ikna olursak Avrupa'yı beklemeden kılavuzlarda + elektronik ortamda gerekli değişikliği biz devreye sokarız" dendi.

 

...yani bu başlık altında paylaşılan bilgi doğru, evrak ve elektronik ortamdaki bilgini revize'si için onay bekleniyor.

Değişikliğin içeriği bellimi. Onayın gecikmesinden sanki aslında değişikliğe onay verilmesine pek taraftar değiller gibi bir anlam çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

37 dakika önce, Kaan Yagizer said:

 

 

5w30'u da kullanabilirsiniz ... ibaresi ... 5w30 yağ kullanmalısınız (ya da ona benzer şekilde...tabi daha kibar/net ifade ile) şeklinde değişecek.

Sen kalk milyonlarca Euro harcayarak bir motor geliştir. Bu motora bu yağ konulmalı de, sonra Türkiye istiyor diye o yağı değiştir. Ford böyle bir şeye onay verirse yazıklar olsun. Yok eğer en baştan kitapçığa yanlış yağ yazmışsa o daha büyük facia. Tabi bu benim kişisel görüşüm yanlış düşünüyor da olabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Mehmet Gün said:

Sen kalk milyonlarca Euro harcayarak bir motor geliştir. 

 

...milyonlarca değil, Arge iki haneli (euro) çıkar bence.

 

Şimdi, Mehmet Gün said:

 sonra Türkiye istiyor diye o yağı değiştir. 

 

... Türkiye'de ikmal edilen sarf malzemesi ne ise mecburen o kullanılacak. (bkn. hayaller ve gerçekler)

 

Şimdi, Mehmet Gün said:

Ford böyle bir şeye onay verirse yazıklar olsun. 

 

... neden onay vermesin ki?

 

Garanti prosedürünün sorumlusu Ford EU değil ki ... Ford Türkiye. Ford Motor Co.'nun ve Koç Holding'in ortak şirketi. Ford - Otosan Garanti ve benzer prosedürler konusunda onay almıyor, almak zorunda da değil.  Konuyu Ford EU ile paylaşmak sadece -Profesyonel Nezaket- olarak nitelendirilebilir ... 

 

Uç bir örnek olacak ama ... Ford-Otosan araçlara (emisyon/yasal sınırlar içinde kalmak kaydı ile) Komili Ayçiçek yağı tavsiye edebilir, sonuçta sıkıntı doğar ise yasal/etik kurallar gereği bunu göğüslemek Ford EU'nun değil Ford-Otosan'ın görevi/sorumluluğu. 

 

Aynı şekilde Ford-Otosan kendi ürettiği motor - parça - araçlar için alıcı ülkelere "tavsiyelerde" bulunuyor ... ama o kadar. Yukarıda belirttiğim gibi yerel teşkilat etik/yasal sınırlar içinde kalmak kaydı ile uygun bulduğu uygulamayı devreye alıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Kaan Yagizer said:

 

...milyonlarca değil, Arge iki haneli (euro) çıkar bence.

 

 

... Türkiye'de ikmal edilen sarf malzemesi ne ise mecburen o kullanılacak. (bkn. hayaller ve gerçekler)

 

 

... neden onay vermesin ki?

 

Garanti prosedürünün sorumlusu Ford EU değil ki ... Ford Türkiye. Ford Motor Co.'nun ve Koç Holding'in ortak şirketi. Ford - Otosan Garanti ve benzer prosedürler konusunda onay almıyor, almak zorunda da değil.  Konuyu Ford EU ile paylaşmak sadece -Profesyonel Nezaket- olarak nitelendirilebilir ...

 

Uç bir örnek olacak ama ... Ford-Otosan araçlara (emisyon/yasal sınırlar içinde kalmak kaydı ile) Komili Ayçiçek yağı tavsiye edebilir, sonuçta sıkıntı doğar ise yasal/etik kurallar gereği bunu göğüslemek Ford EU'nun değil Ford-Otosan'ın görevi/sorumluluğu.

 

Aynı şekilde Ford-Otosan kendi ürettiği motor - parça - araçlar için alıcı ülkelere "tavsiyelerde" bulunuyor ... ama o kadar. Yukarıda belirttiğim gibi yerel teşkilat etik/yasal sınırlar içinde kalmak kaydı ile uygun bulduğu uygulamayı devreye alıyor.

Madem arge o kadar ucuza mal oluyor. Neden Mercedes bazı modellerde Renault motoru, BMW bazı modellerde psa motoru kullanıyor. Birazcık Euro harcayıp kendi motorunu yapmıyor.

Mesele sadece garanti konusu değil ki, garantiden sonrası ne olacak bu yük tüketicinin sırtına binecek. Zaten garanti süresinde ve km sinde o motora ne olacak. Ama bu yağ yüzünden her motorun ömründen 20.000 km eksilirse bu ülkeye ve tüketiciye yazık değilmi. Fazla harcayacağı yakıtta cabası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mehmet Gün said:

Madem arge o kadar ucuza mal oluyor. Neden Mercedes bazı modellerde Renault motoru, BMW bazı modellerde psa motoru kullanıyor. Birazcık Euro harcayıp kendi motorunu yapmıyor.

 

 

...yanlış anlaşıldım (sanırım) "iki haneli" derken 7 - 8 milyon Euro'ya değil, 15-20 milyon Euro'ya mal olmuştur demek istedim. Yani sizin telaffuz ettiğinizden daha fazla para harcanıyor. Çapraz ürün (sadece motor da değil) kullanmanın temel nedeni aşırı yüksek Arge bedelleri.

 

Bir saat önce, Mehmet Gün said:

Mesele sadece garanti konusu değil ki, garantiden sonrası ne olacak bu yük tüketicinin sırtına binecek.

 

...hangi yük? Yağ bedelinden söz ediyorsak 0w30 yağ daha pahallı.

 

Motor "erken" biterse ... deniyorsa. Standart bir motorun fizibil ömrü en az 250-300k ... 0w30 yerine 5w30 kullanıldığında bu (atıyorum) %5 azalsa 300k'da değil, 285k'da kapak açılır ... bu yük'ten mi bahsediliyor? Türkiye'nin istatistiklerine göre 300k'ya ulaşmış binek araçlar genelde -üçüncü- (ikinci bile değil) sahibi ile buluşuyor ... 10+ yaşında ve 300,000km'ye ulaşmış kuZu kapak açtığında zaten bir şekilde "hesaplı" şekilde onarımı halledilir / hallediliyor. (örnek:işçilik indirimi / ikame parça kullanımı vs.) 

 

Yakıt tüketimi? ... sizce 0w30 ile 5w30 kullanımında ne kadar tüketim fark'ı doğar? (0w30 ile 5w30 arasında yağ/bakım maliyeti farkı bence cebinizden çıkacak bedeli kat be kat geçer.)

 

Sonuç : T.C'de 5w30 ile devam ediyoruz. Kılavuzlar vs. onay gelince veya onay gecikeceği netleşir ise değişecek. 

 

 

 

 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
edit : İmla
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

39 dakika önce, Mehmet Gün said:

Ama bu yağ yüzünden her motorun ömründen 20.000 km eksilirse bu ülkeye ve tüketiciye yazık değilmi. Fazla harcayacağı yakıtta cabası.

Bu başlık altında defalarca Ford'un yağ stratejileri konusunda bilgilendirme yapmaya çalıştım.

Ayrıca bu konunun gereğinden fazla önemsendiğini ve gereksiz bir tartışma sürecinde olduğumuzu da anlatmaya gayret ettim.

5 yerine 0 yağ kullanılmasının temel nedeni çok düşük ısılarda daha "akışkan" olması ve bu sayede sıfırın epeyi altındaki ısı değerlerinde yakıt tüketimine belki binde 3-5 düzeyinde katkıda bulunması. 

Tek bir araçta bu yakıt tüketimi gaz ayağındaki hafif bir huzursuzlukla bile aşılacak bir ekonomi demektir, yani pratikte fark etmezsiniz.

Ha binlerce araba binlerce km yaptığında emisyondaki düşüklük çevrecilere hoş görünebilir.

Ve Ford da bu hoş görünme arzusundadır.

Motor ömrüne ise Erzurum'un kışında her gün birkaç km'lik evden işe - işten eve yapmıyorsanız tekli ondalık hane oranında bile fark yapmaz.

Yani kaygılanmayın. Ters bir durum yok.

Gerçekten çevreyi düşünüyorsanız tepki verilebilecek o kadar çok eylem yöntemi var ki bu onlardan biri değil kesinlikle.

Neyse son kere yazayım ve bu trenden ineyim, hala içiniz rahat etmediyse devam edin yakınmalarınıza başka sözüm kalmadı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Kaan Yagizer said:

 

...yanlış anlaşıldım (sanırım) "iki haneli" derken 7 - 8 milyon Euro'ya değil, 15-20 milyon Euro'ya mal olmuştur demek istedim. Yani sizin telaffuz ettiğinizden daha fazla para harcanıyor. Çapraz ürün (sadece motor da değil) kullanmanın temel nedeni aşırı yüksek Arge bedelleri.

İlk mesajımda bende arge bedellerinin yüksekliğini belirtmek için o ibareyi kullanmıştım. 

Neticede firmalar binde bir fark yaratmak için bile bir sürü emek, zaman ve para harcıyorlar. Değişik yağ kullanarak bence onların bu çabası boşa gitmiş oluyor.

 Bu firmalar hesaplarına gelmediği zaman "yağ motorun her şeyidir, motorda en önemli konu yağdır" derler. Tr de yağ değişim aralığını Avrupa'ya göre daha kısa tutarlar. Yağ değişimini biraz geciktirdiğinizde motor arızası çıkarsa yandınız, garantiye sokmamak için bin dereden su getirirler. Hesaplarına geldiğinde de yağın ne önemi var o yağ olmazsa bu yağı kullan derler.

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
On 15.01.2016 at 16:04, Kaan Yagizer said:

 

... Hakan üstadım sen 5w30 ile devam ediyorsun, sıkıntı yok.

@Yakup Çağatay 'ın belirttiği gibi 0w30 yeni seviye makinalar için ... 934-B , 937-A vs. yağları bizim için getirecekler (tedarikçiler)

 

Merhaba Kaan Bey, 

 

Aracımın 30 bin bakımına 1-1,5 ay kaldı, konu ile ilgili son gelişmeler nelerdir? Uzatılmış garantim olduğumdan standartları karşılasa da dışarıdan kendim yağ getiremem ne yazik ki mümkün değil diye biliyorum. Bu yüzden tekirdağ/istanbul civarı ford un M2C950-A standardında yağ bulacağım veya tedarik edebilecek servis var mıdır?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Çağatay Özsoy said:

 

Merhaba Kaan Bey, 

 

Aracımın 30 bin bakımına 1-1,5 ay kaldı, konu ile ilgili son gelişmeler nelerdir? Uzatılmış garantim olduğumdan standartları karşılasa da dışarıdan kendim yağ getiremem ne yazik ki mümkün değil diye biliyorum. Bu yüzden tekirdağ/istanbul civarı ford un M2C950-A standardında yağ bulacağım veya tedarik edebilecek servis var mıdır?

 

 

standartları karşılayan yağı (faturasıyla birlikte) garanti devam etse bile kullanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Ozan Kar said:

standartları karşılayan yağı (faturasıyla birlikte) garanti devam etse bile kullanabilirsiniz.

normal 100 bin 3 yıl garantisinde evet aynen öyle ama 100 bin 4 yıl garantisi için yani +1 yıl garantisi için dışardan parça getirmeme şartı arıyorlarmış ne yazikki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Çağatay Özsoy said:

normal 100 bin 3 yıl garantisinde evet aynen öyle ama 100 bin 4 yıl garantisi için yani +1 yıl garantisi için dışardan parça getirmeme şartı arıyorlarmış ne yazikki.

bunu bilmiyordum, ilginçmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.