Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı 2014 2015 2016 2017 2018 Ford Focus Detaylı Donanım Listesi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Lastik basınç sistemi artık yasal zorunluluk, artık kimi araçlarda görsel diğerlerinde de düşük basınç uyarı ikazı şeklinde var. (bütün markalarda) 

ESP ve lastik basınç zorunlu ama çok önemli olan ABde 2011den beri zorunlu olan gündüz farları TRde zorunlu  değil . Yuhh ki ne yuhh. Ben sanayi bakanlığına protesto yazdım yarabbi şükür dediler. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kanun ve kurallar... ne denebilir ki?

 

Örnek vermek gerekirse Sanayi ve Teknoloji bakanlığı Euro emisyon normlarına uygunluk belgesini yayınladı, hatta hidrojen yakıt hücreleri için standartları bile koydu "SGM-2014/4" Eylül2014 E6 için son tarih dedi, arkasından da bu dead line'ı Ocak2016'ya attı. Ford'un elinde 1,5tDCi'lar hazır, hepsi E6'ya uyumlu (bkn.az yakar/çok kaçar) ama yasal zorunluluk olmadığı için 1.5 makinalar (düz vites) piyasaya sürülmüyor.

 

Kuşkusuz sadece Ford'dan bahsetmiyorum, hemen herkes için benzer söylemler geçerli. İmalatçı/İthalatçı yasanın çizdiği sınırları aşmıyor ama zorunlu olmadıkça (ama yasal, ama pazar payı adına) beleşe selam bile vermiyor. 

 

Uzun lafın kısası kanun emretmiyorsa ya da sonunda pazar payı kaybına yol açmıyorsa bu sektöredeki hiç bir firma sırf içinden geldiği için beleşe ekipman/aksesuar vermez. Acı ama gerçek :( 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Kaan Yagizer,Farkındaysan firmaya bir şey demiyorum. Elbette kar amaçlı bir kuruluş, yasaların emrettiği ve rekabetin gerektirdiğinden daha ötesini yapmasına gerek yok. Olsa zaten adı şirket değil STK, vakıf veya organizasyon olurdu.

Devletin görevi bu bizi korumak kollamak. Ben bu devlete dünya kadar vergiyi neden veriyorum.  Elbette firmalara toplum için gerekli olanı dikte etmeli. Tam 4 yıldır AB dahilinde zorunlu olan bir şey burada değil. Neyse konuyu dağıtmayalım :)  

 

Bu 8 inch hareket halinde veya dururken USBden vs mp4 oynatıyor mu ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar ben makyajlı focus almak istiyorum da bu titanyum smart paket özellikleri standart özelliklere de yer alıyor titanyum à ek olarak ikibin küsür verip startını onları ekliyor nasıl oluyor

Ne dediniz tam olarak son cümle anlaşılmıyor ?

İlk mesajı detaylı incelediniz mi?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam bu smart paket titanyum da standart mı yoksa ekstra ücretmi çünkü smart paket özellikleri donanım listesinde titanyum da standart özellik gibi geldi bana

Ilk sayfada görülüyor zaten. Makyajlı kasada smart paket diye birşey yok.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Bende bir bilgi paylaşayım aracım focus 1.6 powershift style makyajlı kasa (henüz teslim alamadım) şimdi alanlar sabit park sensörlü alacaklar 2015 de alacaklara park sensörü titanium kasada olacak. Otomatik vites aldığım için  kapanan dikiz aynası kendi kendine park etme gibi çoğu özellik maalesef yok arabada


ben aracıma fiyat alırken otomatik focus stylea 59 düze 54.5 fiyat almıştım. ama döviz artışından fiyatlar değişti

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ESP ve lastik basınç zorunlu ama çok önemli olan ABde 2011den beri zorunlu olan gündüz farları TRde zorunlu  değil . Yuhh ki ne yuhh. Ben sanayi bakanlığına protesto yazdım yarabbi şükür dediler. 

 

AB'de gündüz farlarının zorunlu olduğunu kim söyledi? Zorunlu olsaydı, fordlarda standart olurdu zaten. Bugün Avrupada bir çok ford aracı (ve başka bir çok marka) gündüz farı olmadan satılıyor.

 

Kanun ve kurallar... ne denebilir ki?

 

Örnek vermek gerekirse Sanayi ve Teknoloji bakanlığı Euro emisyon normlarına uygunluk belgesini yayınladı, hatta hidrojen yakıt hücreleri için standartları bile koydu "SGM-2014/4" Eylül2014 E6 için son tarih dedi, arkasından da bu dead line'ı Ocak2016'ya attı. Ford'un elinde 1,5tDCi'lar hazır, hepsi E6'ya uyumlu (bkn.az yakar/çok kaçar) ama yasal zorunluluk olmadığı için 1.5 makinalar (düz vites) piyasaya sürülmüyor.

 

Kuşkusuz sadece Ford'dan bahsetmiyorum, hemen herkes için benzer söylemler geçerli. İmalatçı/İthalatçı yasanın çizdiği sınırları aşmıyor ama zorunlu olmadıkça (ama yasal, ama pazar payı adına) beleşe selam bile vermiyor. 

 

Uzun lafın kısası kanun emretmiyorsa ya da sonunda pazar payı kaybına yol açmıyorsa bu sektöredeki hiç bir firma sırf içinden geldiği için beleşe ekipman/aksesuar vermez. Acı ama gerçek :( 

 

Tüm Avrupa'da Euro 6'ya geçiş, otomobil firmalarının lobi faaliyetleri sayesinde yeni yıla ertelenmişti. Bizim bakanlık, buna istinaden düzenleme yapmıştır.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende bir bilgi paylaşayım aracım focus 1.6 powershift style makyajlı kasa (henüz teslim alamadım) şimdi alanlar sabit park sensörlü alacaklar 2015 de alacaklara park sensörü titanium kasada olacak. Otomatik vites aldığım için  kapanan dikiz aynası kendi kendine park etme gibi çoğu özellik maalesef yok arabada

ben aracıma fiyat alırken otomatik focus stylea 59 düze 54.5 fiyat almıştım. ama döviz artışından fiyatlar değişti

Hayırlı olsun güzel seçim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

AB'de gündüz farlarının zorunlu olduğunu kim söyledi? Zorunlu olsaydı, fordlarda standart olurdu zaten. Bugün Avrupada bir çok ford aracı (ve başka bir çok marka) gündüz farı olmadan satılıyor.

 

 

 

Wikide şöyle yazıyor. Ayrıca kaynaklar aşağıda..

http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp

 

 

 

European Union Directive 2008/89/EC requires all passenger cars and small delivery vans first type approved on or after 7 February 2011 in the EU to come equipped with daytime running lights.[14][15][16]

 

 

Kaynak: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-11-133_en.htm

Kaynak: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/vehicles/daytime_running_lights/index_en.htm

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tüm Avrupa'da Euro 6'ya geçiş, otomobil firmalarının lobi faaliyetleri sayesinde yeni yıla ertelenmişti. Bizim bakanlık, buna istinaden düzenleme yapmıştır

 

evet ... EC 1 Ocak 2015 tarihinde E6'ya geçiyor ve aynı uygulama (erteleme gelmez ise) biz de de 1 Ocak 2016'da başlayacak. Zaten pek çok kişinin söylediği şey E6'nın içten yanmalı motorların  sınırlarını fazlası ile zorladığı. Ufukta bir E7 belirirse o çıtayı içtenyanmalı motor, geleneksel aktarma organları vs. ile aşmak pek mümkün (ya da fizibil) görünmüyor. Herkesin aniden hibrid damarının kabarmasının da nedeni bu işte. E7 gelirse (üreticiler) hazır olmak istiyor.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.