Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bu araç sadece Türkiyede satılmıyor ki TA gereksiz olsun.

Sanırım en haksız eleştriniz burada, hangi araçla kıyasla güven vermiyor?

1-TA tuşu daha küçük hatta menünün içine girilerek on veya of yapılacak yani yazılım ile çözülebilirdi, kocaman bir tuş atanmasına gerek yoktu, o kocaman tuşu ikiye bölerek mute ve pause tuşu yapılabilirdi.

2- Wolksvagen, BMW ve Audi grubuna kıyasla bunu söyledim. Zaten bu araçtan sonra (kredi borcu bittikten sonra), alacağım araba bu 3 markanın orta sınıfından biri olacak. Hyundai, Kia, Renault, Citroen vb. değil tabiki.

Şunu söyleyebilirim ki; Ford markası halen araştırma ve geliştirme aşamasında bazı sorunlarını çözmesi uzun yıllar alacaktır. Oysa ki en eski otomobil üreticilerin biri olan Ford'un bu marka oturtma sürecini uzun yıllar önce çözmesi gerekirdi. AR-GE ye yeterli bütçe ayırmadıklarından mıdır nedir, gözbebeği olan focus'ta bile halen bazı kritik sorunlar aşılamamış.

Mute tuşunun olmaması eksiklik kabul ediyorum ancak TA tuşu için olan yorumunuz tamamen oznel.

Audiyi zorlamadım bilmiyorum, BMWnin daha iyi olması zaten normal. Golfude kullanmadım ancak focustan iyi değil. Heleki tam bağımsız arka suspansiyon kalktıktan sonra.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Umut Bey maalesef çok öznel değerlendirmelerde bulunuyorsunuz.

 

Öncelikle kıyaslama yaptığınız araçları Ford mühendisleri duysa Focus'u da "premium" sınıfa sokma nezaketini gösterdiğinize çok sevinirlerdi. 

En az %50 fazla ödeyeceğiniz araçta daha iyisini bulmanız da doğal olur. Kaldı ki bu da her zaman geçerli değil, arkadaşımda 2012 model dizel A6 var, USB girişi olmadığından yalnızca sıfır adet parçayı karıştırabiliyor ve sesi de transistörlü cep radyosu kıvamında, mavidşiten hiç bahsetmiyorum, ne zaman benle gelse sürekli bir diş gıcırdatması yaşıyor, Audi'ye kızgınlığına engel olamıyormuş...

 

Bazı özellikler seçtiğiniz donanım düzeyi ile ilgili.

Söz gelimi ben hoparlörler ve ses kalitesinden memnunum ve oldukça müşkülpesent ve eğitimli bir kulağım vardır. 

Hoparlör zırıltı sorunu ilk serilerde vardı, yenilerde giderildi, eskilerde de servis ile biraz boğuşmak gerekse de giderilebiliyor.

Bende 10 istasyon tuşu var, AM ve FM yanında FM AST ve AM AST kanalları da düşünüldüğünde iki bantta 40 istasyon hafızası yapar ki fazlası zaten mutad değil.

TA yani trafik anonsları yıllardır Avrupa ülkelerinde çok aktif izlenen ve anlık / doğru trafik bilgileri ulaştıran bir sistem ve emin olun müzik keyfi kadar önemli bir seçenek. Türkiye'de bunun hala doğru dürüst aktive edilememiş olması da bizim ilkelliğimiz  maalesef. Ayrıca Titanium'larda düğme yarım ve ses kontrolü ile diğer yarısını paylaşıyor. Mute yokluğuna bir şey diyemem, o bir eksiklik gerçekten.

 

Kokpit tasarımı kişisel tercihlere göre olumlu veya olumsuz algılanabiliyor, ben sürücüyü saran dinamik yapıyı güzel ve kullanışlı buluyorum. Siz beğenmemişsiniz ve alanı daralttığı eleştirisinde yalnız değilsiniz. Ancak bunu aracı almadan görmüş olmanız gerekirdi. 

 

Direksiyon sistemi çok iyi, yüksek hızlarda sertleşse de yine dinamik kontrole izin veriyor, kullanım alışkanlıklarınızı buna göre ayarlamanız gerekir.

 

Viraj ortasında hangi araçla fren yaparsanız yapın yük öne yığıldığı ve arka aksı boşalttığı için dengesi bozulur, Focus bu anlamda oldukça nötr davranan ve ufak sapmaların da direksiyonla hızla ve güvenle kontrol edilebildiği bir araç. Daha üst sınıf dahil yakın ebadlardaki hiçbir araçla kıyaslamada geri kalmaz. Maharet viraja olması gerekenden hızlı girmemektedir ki bu da araç ile ilgili bir durum değildir. Direksiyon sistemine alışık değilseniz ve virajda kontrol için sert çevirmeler yaparsanız güvensizlik hissi oluşabilir, yani süreç biraz araca alışmakla ilgili...

 

Turbo dizel motorlarda hızlanmada en kritik durum yanlış devirde (1600-1700 dd altında) yakalanmaktır. Bu durumda yüksek torkun devreye gireceği devire kadar sabırlı olmak gerekir. Ford'un işletim sistemi gereği ilk iki viteste torku kısıtladığı doğrudur, ancak bu da aracın önden çekişi de göz önünde bulundurulduğunda daha kontrollu bir hızlanma için patinaj destek sistemi ile birlikte kullanılan bir güvenlik uygulamasıdır. Doğru devirde olmak koşulu ile ben buna rağmen ne dizel ne benzinli turbo motorlarda bir hızlanma eksikliği hissetmedim. yeterince uzun süre ve yeterince farklı araç kullanmış bir kişi olarak da gözlemlerime güvenirim.

 

Ford'u savunur duruma düşmek en son isteyeceğim şeydir, ancak aracınızı iyi tanımazsanız sözünü ettiğiniz markalarda da aradığınız herşeyi bulamayabilirsiniz. 

Naçizane...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhabalar, öncelikle fikirleriniz ve bilgilerinizi palaştığınız içim teşekkür ederim. Ancak şunları da söylemek isterim;

1- Bir markanın salt savunucusu veya salt karşıtı olmak ne kadar doğrudur? Biz aldık diye herkes aynı ürünü almak zorundamıdır? Ya da bize göre doğru olan başkasına göre doğru olmayabilir, bu durumu kabul etmek gerekir. Önemli olan bir markanın savunucusu olmak değil, konulara doğru yaklaşabilmek ve tarafsız olabilmektir.

2- Cem bey, Focus'un premium sınıfında olmadığını bende biliyorum ve C sınıfında Focus'a alternatif çok az aracın olduğunu da biliyorum. Söylemek isteğim Ford markasıyla ilgiliydi. Büyük markalar ufak ayrıntılarla ustalaşırlar ve marka haline dönüşürler. İşte ben bu noktada Ford'u diğer Alman grubu markalarına göre hala yeterli bulmuyorum ve kendini yenileyerek geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Örnek olarak "Oto Park Assist" sisteminin hala tam oturmadığını, ufak hatalar olduğunu düşünüyorum. Park bulundu uyarısından sonra sürücüye ileri vites attırarak aracı ilerletmesi ve ileri gittikten sonra geri hamle yapması bir hatadır. Sıkışık trafikte hemen arkadan başka bir sürücü gelerek park alanını kapıyor. Çünkü kaç kere bu uygulamayı kullanmak istedimse otomatik park yapmayı bir türlü başaramadım ve artık kendim manuel park yapıyorum. Oto park olayını unuttum.

3- Bunların dışında,  USB sisteminde, Müzik gövde konsolunda, hoparlör sisteminde, volüm yükseldiğindeki cız diye gelen ince cızırtıtı sesinde, yakıt tüketiminde sınıfının ortalarında olmasında (yani ne az ne de çok tüketiyor hakkını tüketiyor),  epas sisteminin aşırı sertliğinde, iç mekandaki bir çok plastik malzemelerin sert malzemeden yani yumuşak plastik yerine sert ve kalitesiz plastik kullanılmasında, arka yolcular için basit iki kol tutacağının sadece titanyum modeline konulmasında, C sınıfı bir aracın orta paketi olan style paketinde bile hale sürücü kolçak yerinin konmamasında, start&stop teknolojisinin artık standart olarak diğer tüm markaların koymasına rağmen focusta tdci modellerinde koymamasına, ilk serilerdeki bazı özelliklerin sonradan gelen diğer serilerde çıkartılmasına (start and stop ve bluetoth gibi),  vb. gibi. Dediğim gibi ben tarafsız yaklaşıyorum ve diğer örnek verdiğim araçları kullanıp deneyen birisi olarak söylüyorum. Ford'un daha yiyecek çok ekmeği katedecek daha çok yolu var..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhabalar, öncelikle fikirleriniz ve bilgilerinizi palaştığınız içim teşekkür ederim. Ancak şunları da söylemek isterim;

1- Bir markanın salt savunucusu veya salt karşıtı olmak ne kadar doğrudur? Biz aldık diye herkes aynı ürünü almak zorundamıdır? Ya da bize göre doğru olan başkasına göre doğru olmayabilir, bu durumu kabul etmek gerekir. Önemli olan bir markanın savunucusu olmak değil, konulara doğru yaklaşabilmek ve tarafsız olabilmektir.

2- Cem bey, Focus'un premium sınıfında olmadığını bende biliyorum ve C sınıfında Focus'a alternatif çok az aracın olduğunu da biliyorum. Söylemek isteğim Ford markasıyla ilgiliydi. Büyük markalar ufak ayrıntılarla ustalaşırlar ve marka haline dönüşürler. İşte ben bu noktada Ford'u diğer Alman grubu markalarına göre hala yeterli bulmuyorum ve kendini yenileyerek geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Örnek olarak "Oto Park Assist" sisteminin hala tam oturmadığını, ufak hatalar olduğunu düşünüyorum. Park bulundu uyarısından sonra sürücüye ileri vites attırarak aracı ilerletmesi ve ileri gittikten sonra geri hamle yapması bir hatadır. Sıkışık trafikte hemen arkadan başka bir sürücü gelerek park alanını kapıyor. Çünkü kaç kere bu uygulamayı kullanmak istedimse otomatik park yapmayı bir türlü başaramadım ve artık kendim manuel park yapıyorum. Oto park olayını unuttum.

3- Bunların dışında,  USB sisteminde, Müzik gövde konsolunda, hoparlör sisteminde, volüm yükseldiğindeki cız diye gelen ince cızırtıtı sesinde, yakıt tüketiminde sınıfının ortalarında olmasında (yani ne az ne de çok tüketiyor hakkını tüketiyor),  epas sisteminin aşırı sertliğinde, iç mekandaki bir çok plastik malzemelerin sert malzemeden yani yumuşak plastik yerine sert ve kalitesiz plastik kullanılmasında, arka yolcular için basit iki kol tutacağının sadece titanyum modeline konulmasında, C sınıfı bir aracın orta paketi olan style paketinde bile hale sürücü kolçak yerinin konmamasında, start&stop teknolojisinin artık standart olarak diğer tüm markaların koymasına rağmen focusta tdci modellerinde koymamasına, ilk serilerdeki bazı özelliklerin sonradan gelen diğer serilerde çıkartılmasına (start and stop ve bluetoth gibi),  vb. gibi. Dediğim gibi ben tarafsız yaklaşıyorum ve diğer örnek verdiğim araçları kullanıp deneyen birisi olarak söylüyorum. Ford'un daha yiyecek çok ekmeği katedecek daha çok yolu var..

 

 

Ben cevap vermeyecektim ama bu sefer gerçekten eksik bilgilere sahipsiniz.Tamamlamak bir nevi görevimiz.

 

1- Size zaten savunmuyoruz siz görüşünüzü yazdınız arkadaşlarda görüşünü yazıyor nasıl ki siz test edip kıyaslıyorsunuz emin olun yukarda yazanlar en az sizin kadar tecrübesi vardır. Belki siz son 1-2 yıldır Ford dediğiniz markayı kullanıyorsunuz ben kendimden örnek vereyim 13 yıldır ford'a biniyorum ve buna ek olarak birçok marka da var. Kaldıki site münasebetiyle binmediğimiz c sınıfır araba kalmamıştır heralde.. Kimi zaman kiralayıp detaylı test ettiğimiz bile oluyor. Sitemizde okadar fazla ford dışı yazılar bulabilirsiniz ki tarafsız olmamaya gayret ettiğimiz ortadadır. Lütfen diğer başlıklarımıza da bakmaktan çekinmeyin.

 

2- Otomatik park olayını daha önce hangi araçta denediniz ona göre cevap vereceğim ? HALA demenizi anlamadım çünkü Ford İLK KEZ focus ile sundu herkes bilmez aylardır daha iyisi için ZATEN ar-ge yapılmakta ve 2. JENERASYONU ford Mondeo ile sunulacak. Şuan dikine park dışında daha iyi tanıyan c sınıfı araba gösterin bana ? Gidip bizzat test edip siteye ekleceğim. 

 

3- Ne kadar ekmek o kadar köfte diyorum ve yine ekleyeceğim bana tüm modellerine aynı kaliteyi sunan marka gösterin ? Alman diyorsunuz şuan Astra ve Golf bence en iyi rakipleri arka kapısında sizin şikayet ettiğiniz sert plastiği kullanıyor bunlar maaliyet umut bey otomobil sektörü son yılarda ne halde olduğunu unutmayın her firma nereden neyi azaltırım diye düşünüyor ki kaldıki siz ilerlemediğinden bahsediyorsunuz Focus 2 ile 3 arasında oldukça fazla inceleme yapmadığınızı anlıyorum. Müzik sistemi keza öyle adamlar size sony opsiyonu koymuş. Alabilmek mümkün. 

Start- Stop ülkemize sunulması tamamen farklı istek doğrultusunda hatalı araç gönderiminden kaynaklanıyor yani ford ile ilgisi yok ford yıllardır bu sistemi en akıllı çalışma karakteri ile sunan bir marka. Avrupa'da bunlar halen sunumakta ülkemizde ise tubo beslemeli tüm Focus'larda standart.

Ford'un yiyecek ekmeği tabiri oldukça yanlış sadece satış politikasında kusur bulabilirsiniz ki bu da gayet normaldir. 

 

Bende 4. madde ekliyim bu araba orta direk sınıfı için üretilmiş 40 bin'den 70 bin tl'ye uzanan rakamlarla aynı arabayı satın alıyorsunuz herşeyi standart koyarsa focus IV'de beklentilerinizi yine bulamazsınız :) 

 

Bu yorumlar sizin gibi benim tecrübelerimdir. Katılırsınız katılmazsınız önemli değil 

 

Keyifli Sürüşler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuda fikrini belirten tüm arkadaşların fikirlerine saygı duyuyorum ve eksik bilgilerim olduysa tamamladığınız için teşekkür ediyorum ama dediğim gibi tüm bu yukarıda saydığım ufak ufak eksiklikler beni genel anlamda memnuniyetsisizliğe sevk etti. Aracı ilk alırken iç mekanının tasarım anlamındaki darlığını kabul ederek almıştım, diğer özellikleri bu durumu bastırır diye düşünmüştüm ama aracı kullandıkça ve her geçen gün genel karakteristiğini tanıdıkça bu araç hakkındaki fikirlerim değişti. Hiç olmasaydı 160*170-180 km. hızlara çıktıkça yere yapışarak ve hızı mümkün olduğunca sürücüye hissettirmemesini beklerdim ama bu konuda da yine geride kalıyor. Tek avuntum ise en yakın benzer rakibi jetta dan daha üstün olması. (Jetta'nın 6. vitesi yok, jetta 105 bg. focus 115 bg. jettanın da malzemesinden çalmışlar plastik, işçilik vs.) Bu şekilde  aracı sevsem de sevmesem de en az 3 sene kullanacağım, sonra satıp duruma göre test ve değerlendirme yapacağım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuda fikrini belirten tüm arkadaşların fikirlerine saygı duyuyorum ve eksik bilgilerim olduysa tamamladığınız için teşekkür ediyorum ama dediğim gibi tüm bu yukarıda saydığım ufak ufak eksiklikler beni genel anlamda memnuniyetsisizliğe sevk etti. Aracı ilk alırken iç mekanının tasarım anlamındaki darlığını kabul ederek almıştım, diğer özellikleri bu durumu bastırır diye düşünmüştüm ama aracı kullandıkça ve her geçen gün genel karakteristiğini tanıdıkça bu araç hakkındaki fikirlerim değişti. Hiç olmasaydı 160*170-180 km. hızlara çıktıkça yere yapışarak ve hızı mümkün olduğunca sürücüye hissettirmemesini beklerdim ama bu konuda da yine geride kalıyor. Tek avuntum ise en yakın benzer rakibi jetta dan daha üstün olması. (Jetta'nın 6. vitesi yok, jetta 105 bg. focus 115 bg. jettanın da malzemesinden çalmışlar plastik, işçilik vs.) Bu şekilde  aracı sevsem de sevmesem de en az 3 sene kullanacağım, sonra satıp duruma göre test ve değerlendirme yapacağım..

 

Makyajlı Titanium Focus alırız başka yolu yok :kıhkıh:  :guitar:  :kıhkıh:

 

Şaka bir yana hayırlısı olsun

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Makyajlı Titanium Focus alırız başka yolu yok :kıhkıh:  :guitar:  :kıhkıh:

 

Şaka bir yana hayırlısı olsun

Sağolun Yakup bey, teşekkür ederim, dediğiniz gibi hayırlısı olsun.. :)

Baran, focus iyidir bunu baska markaya gecince uzulerek anlarsin :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aydın üstadım büyük ihitimalle bir sonraki aracım; 1.6 veya 2.0 dizel passat olacak.

 

1.6 dizel vw yağ eksiltme sorunu Toyota'dan daha fazladır. Üstelik vw bunu bir sorun gibi görmediğinden hiç bir iyileştirme, tamir vs. yapmamaktadır, garantiye dahil etmemektedir. İyi araştırın almadan önce.

 

Focus'un ses sitemini bilmiyorum ama vw ses sisteminin o kadar mükemmel olmadığını çok iyi biliyorum. Navigasyonlu diye 3 bin lira fark alıp harita temin edemediklerini, üstelik bu cihazda BT bile olmadığını, 3 yıl sonra temin ettikleri haritada Adana ş.içnin 15 yıl önceki sokak isimleriyle kayıtlı olduğunu gözlerimle gördüm. USB 2011 modellerde bile yok üstelik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.6 dizel vw yağ eksiltme sorunu Toyota'dan daha fazladır. Üstelik vw bunu bir sorun gibi görmediğinden hiç bir iyileştirme, tamir vs. yapmamaktadır, garantiye dahil etmemektedir. İyi araştırın almadan önce.

 

Focus'un ses sitemini bilmiyorum ama vw ses sisteminin o kadar mükemmel olmadığını çok iyi biliyorum. Navigasyonlu diye 3 bin lira fark alıp harita temin edemediklerini, üstelik bu cihazda BT bile olmadığını, 3 yıl sonra temin ettikleri haritada Adana ş.içnin 15 yıl önceki sokak isimleriyle kayıtlı olduğunu gözlerimle gördüm. USB 2011 modellerde bile yok üstelik.

Çok güzel bir bilgi. Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yol tutuş olarak bana A5'ten daha çok güven veriyor Focus da Tr'de tüm VW grubunun çok geniş kitlelerce amansızca savunulması sebebi ile ilk kez belirtiyorum muhtemelen.

Kuru zemin, düzgün lastik havaları ve lastikler ile kasıtsız olarak hiç kaymadı araba çok şükür ki kaşınmışlığım var güvenli yerlerde test amacıyla :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.