Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2013 Skoda Octavia İzlenim - İç Mekan


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yeni octavia gerçekten çok iyi. Özellikle sedan almayı düşünenler ve focus sedana ısınamamışlar için en iyi seçim olur. 

Jettadan çok daha kaliteli. (meksikadan gelmiyor) Jettanın yüksek fiyata satılmasının nedenlerinden biri Meksika'dan gelen araçların extra vergisi var. ( pazarda pahalı ürün = iyi ürün algısı her zaman vardır bunu vw grubu çok iyi kullanıyor ) 

 

(+)

Aracın içi ve konsolu oldukça şık

140hp tsi turbo ve kompresör var 0-100km hızlanması 8,4sn

Kullanması zevkli

1.2 TSI 105hp kağıt üzerinde yakıt tüketimi düşük

İçi oldukça ferah makam aracı gibi

Sürücü koltuk tarafı iri kişilere göre yeterli genişlikte ( focus birazcık daha dar bu konuda bazı kişiler sığmıyormuş(!) )

Sade ve işlevsel konsol

Otomatik vites sedan jettadan başka doğru düzgün alternatifi yok hatta daha iyisi yok.

Donanımları full, lastik basınç sensörü bile var.

Araç sağlam güvenli yol tutuşu gidişi fena değil.

Tasarımı çok iyi ( sanırım sadece 35+ yaş üstüne hitap ediyor, Focusun 19-65 yaş aralığında kullanıcı kitlesi var )

Tok bir araç güvenlik 5 yıldızı var.

Arka camda silecek var

Fiyatı da özelliklerine göre yüksek değil. 

 

(-)

Dizel için DSG şanzuman saatli bomba gibi ne zaman patlayacağı belli değil. Bu yüzden alanlar ilave para verip garantiyi uzatıyor genelde ve garanti bitmeye yakınken aracı elden çıkartıyorlar.

1.4 TSI motor 140hp korkutan bir motor...(hem yakın çevremde şahit olduğum hemde şikayet sitelerinde okuduğum kronik sorunlar can sıkıyor...)

Motor arıza ışığı yanarsa araçtan soğursunuz. Güvenemiyorum şahsen dopingli sporcuya benzetiyorlar bu motoru.

Manual dizel seçeneği 5 vitesli. ( 6 değil )

1.6 tdi motor performansı 1.6 tdci kadar iyi değil 

5 ileri vites manualin vites geçişleri şanzumanı debriyajı vasat. hatta sesli geçiyor.( Benzinli olan 6 ileri vites )

Satış noktaları, showroomları ve servisleri yetersiz.

2. el değer kaybı yüksek  

Kasko primleri, yedek parça, bakım maliyetleri sormak lazım yüksek olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Donanımları full, lastik basınç sensörü bile var.

 

Full donanım'a takıyorum ben :D 

 

Aktif şehiriçi'si bile yok desem hani :D ne cevap alacağız misal bu sebeple fiyat/donanım daha mantıklı.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben 3  hafta önce coralla-focus-octavia arasında kalmıştım.

 

octavia 2 defa test sürüşü yaptım. 1.6 dizel ambition paket sanırım en son 53000 bırakmışlardı.

 

konforlu idi , direksiyonunuda sevmiştim. çok ferahtı. Passatın ekranının aynısı idi. güvenlik donanımları çok üst düzeydi.rahattı.

 

yalnız;

 

sesi focustan fazla gibi idi. konfor donanımları sensörler, cruze kontroller siyah camlar flan azdı. oturdugum yere en yakın skoda 1 saatti. Servis azlığı garantisinin 2 yıl olması, bakımlarının yanılmıyorsam 10000 de 1 olması , özellikte VWnin 3 sırada aracı olması çabuk satılmaması en azından focus ya da coralla kadar, vazgeçmemi sağlamıştı.

 

çok düşünüdüm, çok karşılaştırdım. aynı para verdiğim halde özelliklik olarak beygir olsun donanım olsun artısı focusun fazla idi.

 

Alırken benim için önemli olan özelliklere puan verip mesela cruze control 2 puan , beygir 1 puan bagaj 1 puan,yakıt 1 puan, d,ng,l mesafesi 1 puan topladıgımda focus toyata civic ve octavia ile fabia tokatlamıştı.

 

Ama güzel araba 2. eline güvensem ya da fiyatları az daha aşşağı çekseler alırdım.Anlamadım zaten doğuş otomativ :)



Full donanım'a takıyorum ben :D

 

Aktif şehiriçi'si bile yok desem hani :D ne cevap alacağız misal bu sebeple fiyat/donanım daha mantıklı.. 

 

Bence zaten lastik basınç sensörü olmasın daha iyi. arabaya binerken bakıveririm.çünkü saçma sapan ölcer uyarı verırse ugraş dur :) hem nasıl diyor çok kişi bindi yada kilolu biri verdi. basınç az git hava bas mı diyor ayıp olur yaw :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...
  • 2 ay sonra...

Beyler bana mukayyet olun :) . Beni bi kaşıntı tuttu , jazzı verip  çok fena octavia 1.2 tsi DSG elegance alasım var.Kurların gerilemesiyle firmalar ufak ufak indirim yapıyor. Bunlar da indirim yaparsa almayı düşünüyorum.. 

 

Yakup bu başlığı açtığında antik 4 kolluyu beğenmediğimi söylemiştim alt donanım fazlaca boş demiştim. Beni dinlemişler 1.2 nin otomatik üst donanımını getirmişler . 

Üstelik de standarta 3 koluyu koymuşlar. 

 

Şu yaşıma geldim artık otomatik vites xenon farlı falan bir araba kullanayım diyorum. Şimdi focus temmuza gelmez bize. gelir otomatiği gelmez gelir bxenon en üstün üstüne 8 binlik opsiyon olur falan. 

 

Şöyle yarış mavi (içi de krem olursa ) ne güzel olur beee.. 

 

skoda-octavia-rs-skoc09_51dd7a6be2c2e-bi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok ayıp 66 kağıt tit-x 1.0 araba :)

 

Çok kısa süre önce 57 liraydı listesi :D (4 mayıs 2013'den sonra)

Bende bir sorun var sanırım. Kİmse beğenmiyor ama bence premiumlar hariç en yakışıklı kompakt HB focus. Kesinlikle almak istediğim bir araba . Ama kayınbiraderin 1.2 DSG golfünü kullandıktan sonra benim otomobile bakışım değişti. Patlasa da çatlasa da DSG diyorum. Golf de millet beğenmese de çok iyi bir baz donanım sunuyor. dokunmatik ekran, elektronik el freni , stop start vs vs. Şimdi ben bunlara fena alıştım ve hepsini istiyorum.

 

Şu an focus alacak olsam 1.6 powershift+tit+Xpak+sony olması lazım ki hala bunda dokunmatik yok. Neyse sony var en azından. Fiyatı 71900 . Sipariş arabası olacağı için 71 altına inmezler.   Daha da  mazdada gördük turbo kullanana artık atmosferik iyi gelmiyor. 1.6 PS nin 1.6 kısmı beni çok üzer eminim.. 

Bakalım kısmet bu akşam skodaya bir uğrayayım diyorum.. 

 

Yalnız üstte Yakupun verdiği videoda OPCci panpalar yalıtım ve süspansiyonu hiç beğenmemişler (1.6 tdinin) . Bir sürü yurt dışı incelemeye baktım tamam yalıtımda golf, yol tutuşta focus değil ama gayet iyi diyorlar. 1.2 yi test etmeden almamak lazım . 

 

Bakalım kısmetse olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Akşam gittim. Kapıya parkettim ki kapı önünde 2-3 tane octavia duruyor. Bir tanesi benim almayı düşündüğüm yarış maci fakat tamponundan RS olduğunu anladım (muhtemelen patronun falandır) fakat içi siyah döşeme bana olmaz. 

İçeri girdim içerde 3 tane octi var kahve siyah ve beyaz. Beyaz olan 13 tü herhalde direksiyon 4 kollu idi. Kahverengi ise 3 kollu içi yarı deri bej idi ve dizel DSG idi.  Fiyat araba 78 bin 2 bin yarı deri .1350 metalik boya ve 400 sigorta ile 81750 idi.. 

 

Neyse bej yarı deri döşeme , sade ama güzel ön göğüs, 3 kolu modern direksiyon ve alabildiğince genişlikle benim yaşımdakiler için oldukça iyi bir alternatif gibi duruyor. Bu arada 2 şey öğrendim. Opsiyonel park pilot yani fordun tanıttığı paralel park asistanı octaviada tersine de işliyor. Yani sıkışık bir yerden çıkmanızı da sağlıyor (güzel düşünmüşler).. Diğeri de vitesin önündeki boşluğa phonebox adını vermişler. Bu boşluk nasıl yaptılarsa anten ile bağlantılı imiş ve telefonun daha iyi  çekmesi amaçlanmış. 

 

Neyse geldik sorulara pek ilgi alaka yok. Yarış mavi dedik. Stokta yarış mavi yok (belli zaten dağ taş beyaz gri siyah) . Siparişler 8-12 haftada gelir. Fiyat garantisi yok dedi. İyi olur ben zaten alırsam temmuzda alırım o zamana kadar da fiyat düşer dedim. Ne düşmesi fiyatlar yukarı dedi. Daha nereye yukarı 100bine mi vereceksiniz dedim. 72de sipariş açıp 84e verdiğim oldu dedi. Dedim maviyi sipariş etsek içi bej olur mu. Sipariş olacağı için olur tabii dedi (Yalnız bej kumaş döişemede orta kol dayama deri mi kumaş mı sormayı unuttum, öyleyse 2000 daha verip yarı deri döşeme almak lazım). Son olarak 1.2 tsi DSG test edebilir miyim dedim. Bence hiç bir bayiide 1.2 test aracı yoktur dedi. Ben de dedim ki ben performans denemesi istemiyorum, bak zaten 1.2 golfle geldim . Satıcıda bir hayret bakışı... Testlerde çok ses alıyor ve süspansiyonlar sert diyorlar.  acaba 1.2 de aynı mı sadece kabin sesi ve süsüpansiyon konforu için deneyeceğim dedim. 

 

Valla ne bileyim 1.2 tsi dsg park pilot+yarı deri+sunroof vs ile 75i geçiyor. Verilmesi çok da makul değil ama tip ferahlık ve kabin olarak çok çok çok beğendim arabayı.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Opsiyonel park pilot yani fordun tanıttığı paralel park asistanı octaviada tersine de işliyor. Yani sıkışık bir yerden çıkmanızı da sağlıyor (güzel düşünmüşler)..

Bknz, makyaj :kıhkıh:

Octi güzel araba bende test etmek istiyorum.Ayağım gitmedi bir türlü şu doğuş showroomları kastırıyor. Test etmek bile dert araba kapının önünde git internetten ayırt diyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.