Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kışın Karlı Havada Araç Bakımı & Temizliği Hakkında Önerileriniz ?


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

silecek cama yapışacağı için sileceği camdan ayırırken sileceğin lastiği yıpranır ve kısa sürede eskir eğer sürekli karda buzda  cama yapışırsa  1 senede sileceklerin ömrü bitecektir,eğer silecekler havada durursa cama yapışmayacağı için sileceğin lastikleride deforme olmaz...

bende diyorum ki neden ayırıyorsunuz, karları buzları temizleyin kaloriferi açın 1 dk(rezistans varsa çok daha çabuk) sonra sileceğe basınca hiç birşey kalmıyor zaten

 

tavisye olarakta: kendi adıma, öncelikle motoru çalıştırıp max tuşuna basıyorum o sırada elimle karların kabasını alıyorum sonrasında binip silecekleri çalıştırıp devam.

Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hava soğukken lastiklerin havasını ayarlamak mantıklı olabilir. Ne kadar farkeder bilmiyorum da bence önemli. Uzun süreli fren yapmadan gitmeyin, yoldaki tuz disklerde birikirse frenin ilk birkaç saniyesinde beklenmedik tepkiler yaratabiliyormuş. Her zaman viteste bırakın. El frenini sonuna kadar çekmeyin deniyor da o ne kadar önemli onu da bilmiyorum. 

Bagaja uyduruk xxxxxl boy bir yağmurluk arayışındayım arabayı temizlerken veya zincir takmam gerekirse üstüm başım batmasın diye de şimdilik bulamadım, detaylı olarak araştırıcam. Çeki demiri ve çekme halatını ulaşılabilir yerlere koymalı. Çeki demirini kaybetmemeli 50-70 arası bir fiyatı var minicik uyduruk lanet parçanın. Zincir taktıktan sonra 50-100 metre sonra germeyi unutmayın kaportaya zarar verme ihtimalleri çok yüksek. Ektrem durumlarda lastik tamir kitinin yarım yedek lastikten daha etkili olacağını da düşünüyorum. 

Şimdilik aklıma bunlar geldi. Çok şey unutmuşum arabayı kapalı otoparka parketmeye başlayınca  :)

 

Bir de karda kışta sürüş teknikleri, yapılması yapılmaması gerekenlere dair bir konumuz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sabahı şerifleriniz hayrola...

Bu gün erkenden uyandı(rıldı)m tekrar uyumaya çalışıyorum :)

Edit: Alışkın olmadığım nasılda belli yaa, burası genel sohbet değil ki :D :D

neyse konuyla alakalı olsun, el frenlnin donmaihtimaline karşı önlem alınmalı, el frenini çekmeyin diyemem ama dikkatli olmal lazım,

bir de merak ettiğim bir şey var, bu kampanalar falan donabiliyor o malım da diskler de donar mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Finaller bitsin açarım, bulduğum videolar da paylaşmaya çalışırım. 3-5 gün sabredin :)

Benim bildiğim yeterince soğuk olursa el freni de düz fren de donabiliyor ve açılması çok zahmetli olabiliyor. Ama viteste, direksyonu kaldırama doğru çevirerek bırakmak ne kadar doğru ve güvenli onu da bilmiyorum. Ben el freni çekmeyince tedirgin oluyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu sabah arabaya bindim kontağı açtım kızdırma bujisi işareti en az 3-4 sn. yanık kaldı.

Muhtemelen daha soğuk yerlerdeki arkadaşlarda daha uzun yanıyordur; ben hazırlıksız yakalandığım için çekemedim; bir arkadaş fotoğrafını çekip ekleyebilir mi; yazın çok konuştuğumuz bir konuydu bu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanya'da camın buz tutmasını önlemek için bizim araç içine koyduğumuz şu alüminyum folyo rengi güneşliği camın dışına seriyorlar. tabi burada yürütürler o ayrı mesele ^_^

 

(O değil de kendimi baya baya Enver Paşa gibi hissediyorum. Bi Alman hayranlığı bi bişiler...)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almanya'da camın buz tutmasını önlemek için bizim araç içine koyduğumuz şu alüminyum folyo rengi güneşliği camın dışına seriyorlar. tabi burada yürütürler o ayrı mesele ^_^

 

(O değil de kendimi baya baya Enver Paşa gibi hissediyorum. Bi Alman hayranlığı bi bişiler...)

Daha kolayı var kuru havada gazete kağıdı sermek.

Bu arada Almanların eylemleri örnek alınabilir, karakterleri değil!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Akşamdan indim silecekleri kaldırdım, sabah indiğimde 30-40 cm kar vardı aracın üstünde.

Aracı çalıştırdım silecekler aynalar manuelde tabi. Motor ısınırken ve klima ön camı ısıtırken üstündeki karları iyice temizleyip yola çıktım...

Bi sıkıntı yaşamadık şükür...

 

not: İlk arabam olduğundan ve buralara uzun süreli kar yağmadığından silecek işini burdan öğrendim faydasını da gördüm. Çünkü yer yer buz tutmuştu camın üstü.... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birde farları manuelde bırakmak gerekiyor aksi halde sabah araç çalıştırıldığında sileceklerde  (yağmur sensörü) çalışıyorki büyük sıkıntı ve masraf çıkabilir...

Abi silecekleri kapatsan yetmiyor mu? Ki bunu yaz kış rutin yapmakta fayda var, aksi halde kuru camı silebiliyor.

Farlarla alakayı çözemedim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ya ben dün akşam arabayı temizleyeyim  , ondan önce şu arabayı çalıştırayımda arabayı kardan temizlerken ısınsın dedim ...  malum otomatik silecek olduğunu unutmuşum , kapı açıkken bir çalıştır sen  , bir kova kar arabanın içine doldu ...  hay dedim otomatikportakal   ...  silecek kaldırmanın en büyük yararı size bu olabilir  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.