Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Bi-Xenon Montajı


Aydın Baran

Önerilen Mesajlar

Arıza çıkma nedeni Xenon'ların 35 W olup daha düşük akım çekmeleri ve sistemin bunu ampul arızası olarak algılamasından kaynaklanıyor.

Tüm uğraşlar da beyni aldatıp farları çalıştırmak için. 

 

aslında sorun başka, 35W ampul çekiyor emin olmamakla birlikte 5Wta balast çekiyor. 40W çekince arıza lambasını yakarmı bilmiyoruz yaksa bile 15W telafi edilir, dahada önemlisi bu durumda araç elektriği kesmiyor. yani hiç bir değişiklik yapmadan kullanılır olabilirdi.

 

Sorunun esas kaynağı xenon ilk açılışta anlık olarak aşırı akım çekiyor, doğrudan bağlantı yapıldığında araç bunu kısa devre olarak görüp elektriği kesiyor. Piyasada bunu engellemek için kondansatör kullanılıyor ancak mantığını anlamadım, Servet yada Oktay abi açıklar belki :) F3te oda işe yaramıyor dediler ama doğrumu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aslında sorun başka, 35W ampul çekiyor emin olmamakla birlikte 5Wta balast çekiyor. 40W çekince arıza lambasını yakarmı bilmiyoruz yaksa bile 15W telafi edilir, dahada önemlisi bu durumda araç elektriği kesmiyor. yani hiç bir değişiklik yapmadan kullanılır olabilirdi.

 

Sorunun esas kaynağı xenon ilk açılışta anlık olarak aşırı akım çekiyor, doğrudan bağlantı yapıldığında araç bunu kısa devre olarak görüp elektriği kesiyor. Piyasada bunu engellemek için kondansatör kullanılıyor ancak mantığını anlamadım, Servet yada Oktay abi açıklar belki :) F3te oda işe yaramıyor dediler ama doğrumu bilmiyorum.

En sonunda Electronics Workbench indirip şu sorulara çare arayacam :)

Sen şu far bağlantılarını gönderecektin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

orunun esas kaynağı xenon ilk açılışta anlık olarak aşırı akım çekiyor, doğrudan bağlantı yapıldığında araç bunu kısa devre olarak görüp elektriği kesiyor. Piyasada bunu engellemek için kondansatör kullanılıyor

Aslında tam doğru değil, park lambasını paralel bağlayınca uyarı vermiyor. Yerine belki uygun bir direnç de kullanılsa olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında tam doğru değil, park lambasını paralel bağlayınca uyarı vermiyor. Yerine belki uygun bir direnç de kullanılsa olur.

Veriyor abi çeşitli sekillerde denedim ben :) xenon dogrudan orjinal hattan beslenmiyor kesiyor elektriği. Sadece kondansator olayını denemedim.

Oktay abi direk aküden role ve terikleyici kullanarak yapmsnın en mantıklı olcağını söyledi. Bide ozan bey sixinde focusda böylebi sorun olmuş. Siz nasıl çözdünüz ?

Oktay abinin dediği sekilde, kondansator yok. Rolede diyot olmazsa saptırıyor yalnız. Arıza mesajini versede calisiyor, onuda engellmek icin dediği gibi direnc takanlar var ama ben mesajla birlikte kullanıyorum.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bugun ariza isigi yakmicak bi xenon seti aldim. role ile akuden gucu alicam. ama ampul ariza isigi yakmasin diyede el yapimi bi kit verdi aldigim yer onlarida xenonu bagliyinca halojen ampullerin duyuna baglicam. boylece ariza isigi yakmicakmis :) denemedim ama ins olucak :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bugun ariza isigi yakmicak bi xenon seti aldim. role ile akuden gucu alicam. ama ampul ariza isigi yakmasin diyede el yapimi bi kit verdi aldigim yer onlarida xenonu bagliyinca halojen ampullerin duyuna baglicam. boylece ariza isigi yakmicakmis :) denemedim ama ins olucak :)

Forumda o sekilde kullanan cok var. Role olunca xenon araçtan izole olmuş oluyor zaten. Röleyle diyotu eklemenizi tavsiye ederim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sasmaz 1. caddede cancan otodan aldim. bu el yapimi seyler anladigim kadariyla halojen ampulun harcadigi enerjiyi harcicak. araba beyni halojen ampuller sorunsuz calisiyo olarak algilicak bunu. el yapimi dedigim sey 10cmlik aleminyum profil borusunun icene siyah cam silikonuyla bisey koymuslar. bu isinma fazla olursa silikona felan zarar vermezmi?  ben o kiti daha saglam bi halemi getirsem?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sasmaz 1. caddede cancan otodan aldim. bu el yapimi seyler anladigim kadariyla halojen ampulun harcadigi enerjiyi harcicak. araba beyni halojen ampuller sorunsuz calisiyo olarak algilicak bunu. el yapimi dedigim sey 10cmlik aleminyum profil borusunun icene siyah cam silikonuyla bisey koymuslar. bu isinma fazla olursa silikona felan zarar vermezmi? ben o kiti daha saglam bi halemi getirsem?

Evet aynen, ampul kadar enerji harcayıp arabayı kandırıyor. Onları yapan Mustafa usta farin hemen altındaki Demir profile vidaliyor fazla bakamadım ama ilk bir kac dakikada fazla ısınmıyordu, daha sağlam olması icin bisey yapmaya gerek yok metal biyere temas etsin yeter. Bu arada tekrar edeyim arıza mesajı sistemin çalısmasına engel değil sadece fari açınca çıkıyor bir kac sn sonra gidiyor, ben sadece bu uyarıyı kaldırmak icin fazladan 2 far kadar daha elektrik harcamaya gerek duymuyorum, tercih meselesi.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

peki ben ballastlari role felan kullanmadan direk fardan guc alarak baglarsam farlari kapatirmi. Izmirde bi tuningcide denemistim tek fara baglayip xenonu denedik xenon ampul sorunsuz bi sekilde yandi. belli bi sure sonrami sorun olusturuyo yada 2 fara xenon baglayincami kapatiyo?

Cem Durna tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.