Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Tdci Yakıt Tüketim Değerleri


Aydın Baran

Önerilen Mesajlar

Birde 6.vites sürekli 80 de giden dizel motorun vay haline :D

Bende bu şekilde biraz zorlandığını hissediyorum. Hız sabitleyici kullanacaksam 90km 6.vites yapıyorum. Düşük devir, yüksek vites kurumlanma da yapıyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla çatlayacağı yere kadar gitsin. hatta olsa 7. vitese de atacam da yok işte.

Bravo diyebiliyorum ancak...

Şehirlerarası o yollarda 80 km/h ie 1500 dd ile gitmekle motorun çatlamayacağı kesin, ama sürücü ben olsam sıkıntıdan çatlarım, o da kesin...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende aynısını yapıyorum. Ama bizim dizellerde buji olmadığı için başka bir problem çıkarır mı bilmiyorum. Başak bir açıdan da dizelin yüksek torkunun bize vitesle fazla oynamamak gibi bir avantaj getirmesi gerekmiyor mu zaten?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende aynısını yapıyorum. Ama bizim dizellerde buji olmadığı için başka bir problem çıkarır mı bilmiyorum. Başak bir açıdan da dizelin yüksek torkunun bize vitesle fazla oynamamak gibi bir avantaj getirmesi gerekmiyor mu zaten?

Çıkaracağı en büyük problem aşırı kurumlanma olur.

Dizelde devir fazla düştüğünde araç toparlamakta zorlanır; yeterli tork devrine ulaşana kadar titrer ki bu da hoş değil.

En doğrusu -ki yakıttanda avantaj sağlar- max. tork devrinde gitmektir.

Siz aracınızı 6. vites 2000 devirde kullansanız aracınız daha az yakıt harcar; sizi aldatan durum anlık tüketimde gördüğünüz değer.

Ama unutmayın daha uzun süre kullanıyorsunuz o hızla giderek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çıkaracağı en büyük problem aşırı kurumlanma olur. Dizelde devir fazla düştüğünde araç toparlamakta zorlanır; yeterli tork devrine ulaşana kadar titrer ki bu da hoş değil. En doğrusu -ki yakıttanda avantaj sağlar- max. tork devrinde gitmektir. Siz aracınızı 6. vites 2000 devirde kullansanız aracınız daha az yakıt harcar; sizi aldatan durum anlık tüketimde gördüğünüz değer. Ama unutmayın daha uzun süre kullanıyorsunuz o hızla giderek

Tecrübelerime göre 6. viteste 74 - 75 km/saat limit gibi onun altında dediğiniz gibi çok ciddi zorlanma emareleri gösteriyor.

Dediğiniz devirlerde denemeler yaptım ama her seferinde daha yüksek tüketim değerleri elde ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben dizel Focus umu uzun süre hemen hemen hiç 2000dd altına düşürmeden kullandım; aman kurumlanmasın, motora yük binmesin diyerek. Sonrasında birgün denemek için 5. viteste 80km sabit hızla gidince Ankara - Eskişehir arasını 3.4litre ortalama tüketimle aldım; tüketimi bir yana bırakın da o nasıl bir sabır örneğiydi öyle!! :)

Bu şekilde kullanmanın tüketime etkisi tartışılmaz ancak uzun vadede aracın yakıt ve özellikle hassas çevreci sistemlerine geri dönüşü biraz kötü olabiliyor; aracını sürekli 1200-1500dd de kullanan benzinli Astra lı bir arkadaşımız aracında 45.000km den sonra hızlanırken "kademeli" bir biçimde gaz tepkisi almaya başladığını söyledi geçenlerde, netice itibariyle sürekli ş.içi düşük devirde kullanımdan kaynaklanıyormuş, aynı şekilde kullanılan dizel Astra larda sık sık Dpf devreye giriyor zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toparlarsak:

- Düşük devir özellikle hızlanma sürecinde çiğ yakıt oranını olumsuz yönde etkileyeceğinden kurumlanmayı arttırır.

- Kurumlanma DPF üzerinde de olumsuz etki gösterir.

- Gerek kurumlanma gerekse DPF rejenerasyonu için 1500-2000 km'de bir en az 15 dakika 3000 dd ve sütünde seyredip temizlik yapmak gerekecektir, bu da yakıt ortalamasını olumsuz etkileyecektir haliyle.

- Bu şekilde uygulama ile elde edilen uzun süre tüketimi ile kurumlanmış ve bu nedenle göreceli verimsiz çalışan bir motorun neden olacağı tüketimin karşılaştırmasını da yapmak lazım.

- Motor kontrol ünitesi talepleri kaydederek ve inceleyerek gaz tepkimelerini belirleyebilmekte ve düşük devirli kullanılan araçlarda hemen arzulanan performansa ulaşılamamaktadır.

Konu oldukça karmaşıktır ve tek bir doğrusu yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende aynısını yapıyorum. Ama bizim dizellerde buji olmadığı için başka bir problem çıkarır mı bilmiyorum. Başak bir açıdan da dizelin yüksek torkunun bize vitesle fazla oynamamak gibi bir avantaj getirmesi gerekmiyor mu zaten?

Buji nasil yok varda görevi benzinden farkli

Sabri Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey;

Yeni nesil araçlarda dikkatimi çektiği kadarıyla 1. viteste seri hızlanılırsa araç diğer viteslerde de gaza daha hızlı tepki veriyor; en azından Focus, Astra ve Corolla araçlarımda böyleydi ancak dediğim gibi özellikle 1. viteste; diğer viteslerde ne yapsam da aracın tepkileri sonradan değişmiyor.

Bunun nedeni dediğiniz gibi kontrol ünitesinden mi kaynaklanıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kadir Utku Özen, 29 Kasım 2012 - 10:55 tarihinde yazdı. Bende aynısını yapıyorum. Ama bizim dizellerde buji olmadığı için başka bir problem çıkarır mı bilmiyorum. Başak bir açıdan da dizelin yüksek torkunun bize vitesle fazla oynamamak gibi bir avantaj getirmesi gerekmiyor mu zaten? Buji nasil yok varda görevi dizelden farkli

Benim bildiğim dizellerde ateşleme bujisi yok. sadece kızdırma bujileri var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem bey;

Yeni nesil araçlarda dikkatimi çektiği kadarıyla 1. viteste seri hızlanılırsa araç diğer viteslerde de gaza daha hızlı tepki veriyor; en azından Focus, Astra ve Corolla araçlarımda böyleydi ancak dediğim gibi özellikle 1. viteste; diğer viteslerde ne yapsam da aracın tepkileri sonradan değişmiyor.

Bunun nedeni dediğiniz gibi kontrol ünitesinden mi kaynaklanıyor?

Arkasındaki tekonolojinin detaylarını çok iyi bilmiyorum.

Ancak önceleri BMW gibi premium markalarda uygulanan "öğrenen motor kontrol ünitesi" teknolojisi şu anda elektronik gaz pedalı olan hemen tüm araçlarda var bildiğim kadarı ile. Pedal tepkilerini izleyerek yumuşak kullanıyorsanız tepkiyi azaltan, sürekli yükleniyorsanız da arttıran (ya da normal düzeye çeken) bir ayarlama söz konusu.

Hatta bu yüzden uzun süre şehir için de kullanılmış araçlarda program resetlendiğinde araç daha atak hissedilebiliyor.

Ya da mesela ben ekonomi ve rahatlık odaklı 2000 dd ve altında birkaç gün kullandığımda motor ani hızlanmalarda sağırlaşıyor, bir süre zorlayarak kullanınca ataklığını geri kazanıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus 3 1.6 Tdci Yakıt Tüketim Değerleri olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.