Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Hyundai i30 İnceleme ve Test Sürüşü - 2012 Hyundai i30


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Hyundai Elantrayı gördüğünde eşim bile (-ki zerre kadar arabadan anlamaz) bu arabayı üzerine para verseler alıpta çocuğumu bindirmem,kağıt gibi kapıları bunun dedi...Düşünün D segmenti iddiasındaki elantranın bile kapıları tüy gibi...Zayıf arabalar ...Hafiflik adına arabanın kaportasını çok zayıf çelikten yapıyorlar ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Latife tadındaki bu dialoğumuzun üzerine yazmıştım, hatırlarsınız sanmıştım yoksa ne haddime böyle bir muhabbet, hem de siz yaşındaki biriyle.

Yakıştırabilmenize üzüldüm, densizliğim için özür dilerim.

Rica ederim, özür dilenecek bir durum yok kesinlikle.

Ben de üzüldüğüne üzüldüm.

1. Ben aslında belli etmesem de yaşlı ve huysuz bir adamım

2. Alzheimer başlangıcı yaşadığım için hafızam çok kötü, geçmişte yazdıklarımı "kim yazmışsa ne güzel yazmış" diye bilmeden okuduğum çok olmuştur.

3. Fordculuk kavramının fazla suistimal edildiğini düşünüyorum hep, ve de burada Ford konulu bir forumda bu esprinin iyice cılkı çıkıyor, uzak durmam gerektiğine karar vermiştim.

Bunların hepsini alt alta yazarak mesajımı okumak lazım, ancak ben de yeniden okuyunca biraz anlamını aşan bir hiddet ve şiddet içerdiğini fark ettim ki böyle bir kastım yoktu.

Sonuçta ortada kötü niyet yok, bu çerçevede forumda yazılarını okuduğum kişilerin tümünün yaşa bakmaksızın farklı renkleri olan saygın ve değerli kişiler olduğuna inandığımı belirtmek isterim.

öyle olmasa zaten burada bulunmaya devam etmezdim/edemezdim...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla Yakup ben de EB'a bindim ve eve döndüm aynı gün. Ve hala söylediğimin arkasındayım.

Ekran bazılarınca önemseniyor olabilir ama Focus'un tek eksiği değil maalesef.

Cevat Bey de sormuşken sayayım...

1. Dizelde otomatik vites seçeneği yok

2. Manüel katlanan ayna yok

3. Bagaj hacmi daha düşük

4. Arka diz mesafesi daha az

5. Geri görüş kamerası yok

6. Garanti süresi daha kısa

7. Fiyat daha yüksek

8 İşçilik kalitesi tatmin edici değil

Ford'un avantajları da var tabii...

1. Daha iyi marka imajı

2. Bence dizelin motor performansı kullanımda daha tatmin edici

3. Daha dinamik ve keyifli sürüş özellikleri

Sonuçta marka taraftarlığı yapma derdinde değilim ama i30 kesinlikle yeni Focus ile rekabet edebilecek bir araç.

İkisi için de 6-12 ay sonra uzun süreli kullanım deneyimi biriktikten sonra yeniden değerlendirme gerekir.

Kesinlikle katılıyorum abicim.

Eğer bu sınıfta bir araç almayı düşündüğümde. 4 seneden evvel olmaz zaten bu

Ben ciddi anlamda yine i30 la focus arasında kalıp bu sefer Fordun donanımı değil. bulduğum 2. el araçlar arasındaki fiyat / temizlik oranı Hangi araca sahip olacağımı belirler.

özellikle benim gibi sunroof ve cam tavan hastaları için yapılmış İ30

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hyundai Elantrayı gördüğünde eşim bile (-ki zerre kadar arabadan anlamaz) bu arabayı üzerine para verseler alıpta çocuğumu bindirmem,kağıt gibi kapıları bunun dedi...Düşünün D segmenti iddiasındaki elantranın bile kapıları tüy gibi...Zayıf arabalar ...Hafiflik adına arabanın kaportasını çok zayıf çelikten yapıyorlar ...

Abicim. Hyundai kendi çeliğini kendi üretiyor.

Fordun kgsu örnek rakam veriyorum 50 liraya alabildiği hafif alaşımlı sağlam çeliğin kilosunuhyundai 30 liraya maleder.

Ayrıca hafiflik güvensizlik değildir. Ayrıca İ30 hafif bir araç değil 1400 kg civarı ağırlığı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok güzel değerlendirmeler olmuş, herkesin eline koluna sağlık.

Benimde Çok merak ettiğim bir araÇ, ilk fırsatta gidip test edicem.

Dizel otm. vites performansını manuel FIII dizel ile karşılaştırmak biraz i30'a haksızlık olur kanaatindeyim; manuel ile karşılaştırma yapmak daha doğru olacaktır.

Okuyup gördüklerim kadarıyla tebrikler hyundai.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel otm. vites performansını manuel FIII dizel ile karşılaştırmak biraz i30'a haksızlık olur kanaatindeyim; manuel ile karşılaştırma yapmak daha doğru olacaktır.

Kesinlikle çok yerinde bir katkı. çünkü şanzıman ataleti motorun canlılığını gizliyor olabilir.

Ayrıca düz vitesin de geçişlerine oranlarına bakmak lazım.

Antalya'da topu topu iki tane Elite vardı, biri hemen satılmış, diğeri de otomatik test aracı idi.

Yani aradıysam da bulamadım sürecek düz vites.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle çok yerinde bir katkı. çünkü şanzıman ataleti motorun canlılığını gizliyor olabilir.

Ayrıca düz vitesin de geçişlerine oranlarına bakmak lazım.

Antalya'da topu topu iki tane Elite vardı, biri hemen satılmış, diğeri de otomatik test aracı idi.

Yani aradıysam da bulamadım sürecek düz vites.

İstanbul'da bi yerde var diye duydum, gidebilirsem giderim belkim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hafta sonu gidemedim ama gitmemede gerek kalmamış. 8 sayfayı okuyup videoları izleyince test etmiş kadar oldum.

Elinize emeğinize sağlık arkadaşlar çok güzel ve etkileyici incelemeler olmuş.

İlk fırsatta bende test edicem inş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu akşam üzeri Hyundai yükseliş otomotive uğradım, son derece güleryüzlü genç bir bayan karşıladı aracı gayet detaylı anlattı, donanımlar arasındaki farkları söyledi.Ben hiçbirşey bilmiyormuş gibi davrandım sorular sordum falan.

Neyse test sürüşüne geçitk; kullandığımız ara. gümüş gri renkli Elite donanım paketli dizel otm. araçtı.Cam tavanın altındaki döşemenin elektrikli açılır olması çok hoş, yanlış hatırlamıyorsam c-max x pakette bu döşeme el ile çekiliyordu yanılıyormuyum? ancak arka kısımdaki cam ile ön kısımı ayıran metal parça ki bu parça konuda konuşulmuştu hiç şık değil sanki oraya bir parça kaynatılmış öyle bırakılmış gibi.Oysa içeriye bakan kısmı biraz daha şık yapılabilirmiş.

Vitesi D konumuna alıp ayağımı frenden çekip gaza basınca elektronik el freni boşa çıktı ve araç ilerlemeye başladı, fakat o da ne direksiyon üflesen dönecek hiç hoş değil.Direksiyon modları ile oynadık ve en sert olan spor moda geçtik, fakat focustan sonra bu direksiyon hiç hoşuma gitmedi çok hissiz geldi.

Biraz ilerleyip ana yola çıkacakken frene basmam ile ikimizde öne yapıştık, fren pedalına dokunur dokunmaz araç yapışıyor olduğu yere, tamam frenler iyi denebilir ama böylede konforsuz olmaz ki bu durumda hoşuma gitmedi.Neyse ana yola çıktık, aracın ses yalıtımı güzel, motor sesini de beğendim.Ve araçta en çok hoşuma giden şey vites geçişleri oldu, ne yükseltirken ne düşürürken en ufak bir sarsıntı yok resmen şiir gibi vites değiştiriyor çok güzel.

İlk çukura girmemiz ile arka taraftan kopan tangırtı bir oldu, aracın arka amortisörlerini çok sert buldum, tabii aracın HB olması da bunda etkili fakat amortisörleri orijinal 108.000 km. deki focusumdan sonra bu kadar sert gelmesi beni şaşırttı.

Aracı kullanırken en çok düşündüğüm şeylerden biri bu aracın nasıl 128 hp olduğuydu.Sanıyorum aktarma organları gücün bir kısmını kaybediyor ve motordan çıkan gücün bir bölümü tekerleklere iletilemiyor, şanzımanda bunda rol oynuyordur herhalde.

Test sürüşümüzü sorunsuz bitirip geldik, geri görüş kamerasını da kullanarak sensörlerinde yardımıyla aracı park ettik, bu sırada yakıt tüketimi geldi aklıma ne kadar tükettiğine baktık 12.7 L :) gördük, offff dedim bu ne? keşke çıkmadan sıfırlasaydık dememle nazik bayan görevlinin sıfırlayıp tekrar teste çıkalım demesi bir oldu.Tüketimi sıfırlayıp tekrar bir tur attık, tamamen kendi aracımı nasıl kullanıyorsam ve o aracı alınca nasıl kullanacaksam aynı şekilde kullandım ve gelip park ettik, baktık ki 7,5L ort. tüketim.Ya yol bilgisayarı yanlış ya bu motor otm. şanzıman ikilisi çok müsrif.Aynı kullanımla focusumun 4L göstereceğine eminim.

Fiyat olarak 58.000 tl dedi ve bunu altına mümkün değil dedi.

Kısaca beğendiklerim;

-Vites geçişlerinde sarsıntı olmamasını çok beğendim;

-Ses yalıtımını beğendim; çok tatlı bir motor sesi var, yol sesi yok.

-İç genişliğini bagaj hacmini kalite hissini göstergelerini beğendim, ama keşke otm. viteste e kaçıncı viteste olduğunu gösterseymiş.

-Dış görünüşünü beğendim; donanımdan kısılmamasını da ayrıca takdir ettim.

-Arka görüş kamerası, aynadaki ekran gibi ince ayrıntılar iyi düşünülmüş beğendim.

Beğenmediklerim,

-Yakıt tüketimi

-Arka amortisörler sert ve sesli,

-Direksiyon focustan sonra zevk vermiyor

-Frenler çok konforsuz.

Kısaca araç hakkındaki izlenimlerim bunlar; ancak bunlar bu aracı almak isteyenler için sorun teşkil edecek ayrıntılar değil.Yani birisi bu aracı alıp gelse neden aldın kesinlikle demem.Gayet şık kalite hissi yüksek bir araç, hyundaininde bu yeni versiyon araçlarla marka imajı oldukça yükselmiş durumda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.