Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus, i30, 116i, Megane, Golf Karşılaştırması


Önerilen Mesajlar

Kısa bir tercüme, aşağısı sunucunun ağzından...

Şimdi bunu seyredenler yine mi bu sınıf, seyretmeye değmez nasıl olsa gene Golf kazanacak, boşuna zaten Golf sınıfı denilmiyor mu diyebilirler, ama durun, öncelikle daha ucuz modeller var, ayrıca daha sportif bir model var ve en sonunda yeni 3 silindirli Focus var ki sınıfında en ekonomik olma iddiasında.

Focus 3 silindirli motor ile otomobil dünyasını karıştırmaya niyetli. Hızlanma ve son hızda en iyi değerlere sahip olmasa bile son derece yeterli ve gerçekten benzinli araçlar arasında en iyi tüketim değerlerine sahip. Motor kullanımda asla 3 silindir olduğunu bekli etmiyor ve çok rahat kullanılabiliyor, özellikle hassas direksiyon sistemi ve fiyatına göre zengin donanım özellikleri dikkat çekiyor. Tenkit edilebilecek tek nokta iç mekan tasarımı, tasarımcılar muhtemelen Star Wars ile Fisher-Price arasıdan bir yere sıkışıp kalmış olmalılar (haaa, haaa, haaa - çevirmenin yorumu). Soınuçta bu üzerinde durulması gereken bir konu değil ve nesnel olarak bakıldığında Focus tam ortada duruyor, 17" jantlar ve 23.400€ makul bir fiyata satılıyor.

Buna karşılık Hyundai uzun ve zengin bir donanım listesine sahio i30 için sadece 20.660€ talep ediyor. Motor gücü grubun üst sıralarında ve tek turbo kullanmayan araç olmasına rağmen makul yakıt tüketimi ve performans değerleri sunuyor. Cazip fiyatı, beş yıllık garanti süresi, zengin donanımı ve geniş iç mekanı dikkat çeken özellikleri, buna karşılık göreceli düşük malzeme kalitesi ve sportif mi konforlu olacağına karar verilememiş süspansiyon sistemi iyileştirme yapılması gereken alanlar.

Golf hiç bir zaman fiyat olarak cazip olmadı, ama sınıfının kralı olarak böyle bir kaygıyı da hiç taşımadı. Eskimeye yüz tutmuş model artık seri sonu havası yaratıyor, 1.4 122 PS motor grubun en zayıfı olmasına rağmen çok verimli çalışıyor ve başarılı performans değerlerine ulaşıyor. Araçta oturunca kendinizi evinizde gibi hissediyorsunuz, Highline donanım düzeyinde arzu edilen tüm özellikler var. Ancak araç artık eskimeye yüz tuttuğunu detaylarda belli ediyor, navigasyon ekranı Hyundai'de daha güzel, hala mekanik el freni var, anahtarla çalıştırılıyor, rakipleri bu konuda daha modern. Ama bunun dışında direksiyon sistemi, süspansiyon ve motor konularında söylenecek söz yok. 24.460€ ile grubun en pahalı ikinci aracı ama ikinci el fiyatı ile kendini amorti edebiliyor.

Megane makyajlanmış hali ile daha şık ve genel olarak tasarımı beğeni kazanıyor. Ayrıca yeni 1,4 130 BG turbo motoru var, ancak karşılaştırmanın yakıt açısından en müsrif üyesi (Çevirmenin notu: Pinti Almanların yüreğini hoplatmaya yeter, yabancı ve müsrif - unut gitsin). Bir Fransız aracındna ne beklersiniz? Konforlu, iyi donanımlı, ucuz ve farklı olmasını. Konforlu sayılmaz süspansiyon oldukça sert, diğer özellikleri de vasat, tek keyifli yanı motoru ki o da maalesef fazla tüketiyor. 23.350€ fiyat da albeniye katkıda bulunmuyor.

BMW ise her yönüyle vasatın ötesinde, kompakt sınıfta madalyonun farklı yüzünü gösteriyor: Sportif olmak. Şık, deri iç mekan, adaptif süspansiyon ve güçlü motor en iyi performans değerlerin imza atıyorlar. Sürüş özellikleri en iyi olan model bu, tüketimi de performansına göre makul. İçine oturduğunuzda arabanın bir parçası haline geliyorsunuz, bedeni kavrayan koltuklar, kokpit yapısı, mükemmel direksiyon ve şanzıman benzersiz bir sürüş zevki verse de iç mekan dar, özellikle arkada oturmak istemezsiniz ve buna aile arabası demek de güç, görüş kötü, ayrıca bagaj da grubun en küçüğü. Ayrıca kullanılan pek çok donanım için ekstra para ödemek gerekiyor. 25.980€ fiyat da olumsuz etki yaratıyor.

Sıralama yapmak gerekirse motoru dışında göz dolduramayan Megane sonuncu oluyor, Hyundai fiyat/performans şampiyonu olmakla beraber dördüncü, biraz daha fazla parası olan ve sportifliği tercih edenlere hitap eden BMW ise üçüncü oluyor. Grubun birincisi ise Focus, gerçekten genel olarak bakıldığında en iyi araç bu, ancak birinciliğini Golf ile paylaşması gerekiyor, değerini koruması ve 3 yılda bir bakım gerektirmesi (Focus yıllık) ile birinciliğe ortak oluyor. Diğer özelliklerde Golf eskisi gibi grubun tek kazananı olamıyor, neyse ki Paris furarında yeni modelin lansmanı yapılacak, yeni model daha büyük ve daha hafif olacak ve gene sınıfın liderliğini ele geçirecek, ama o zaman kadar bu sınıfta Golf için hayat kolay değil.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

iyide golfe birinciliği vermeseler bile hep golften bahsetmişler hemde üzülmüşler..çok teşekkürler..doktorum ellerine emeğinize sağlık..

vala Bmw 1 serisi dışarıdan çok gözalıcı...alıcı değil bakıcı olduğumuzdan bana en çekici herrengi bir başka duruyor...param olsa onu alırım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Almanca olduğundan bişey anlamadım ama zaten cem abi çevirmişti sözlüsünü..

Test sonuçlarını veriyorum.

Ara hızlanmada diğerlerinnden geri kalmadığını görebilirsiniz..

0-100 tüketim odaklı düşük kalsada! (göreceli 11.0 sn)

Tüketim ve Menzil muazzam

Ve de en sessiz araç.. focus 17'' lastikli

ScreenShot2012-06-11at13100PM.png

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aradan secip secip yayınlama erbakan gibi diyeceğim montaj bunlar..montajjjjjjjj..dergi sonuçta demişki focus alemi cihan olsa yinede en fazla 1 ciliği golfle paylaşırsa alabilir...... :kıhkıh:

golf6.com seni çok seviyormuş öyle dedi adminleri..Al sana ondan bu kadar savunacağına :D niye almıyorsun :zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu golf´ü çok beğeniyorum her zamanda seçeneklerim arasında olur ama bu dergiler nefret ettiricekler yakında bu sefer utanmışlar herhalde ki direk 1. seçilmemiş focusla paylaştırmışlar. Neyse yeni kasası gelsin nasıl olsa onda bu yaptıkları hatayı yalakalıkla düzeltirler. :testere: .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.