Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Octavia Nın 1.0 3 Silindirli Motoru..


Tamer S.

Önerilen Mesajlar

4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

ve evet esp arabası konumunda.

Sanki Focus değil...

Her gün defaten ESP şehir trafiğinde bile devreye giriyor ve tam bir keyif kaçırıcı konumunda.

Yani fark yok!

Doldurmaya gelince, ben dizel Octavia ile 3 kişi Isparta'ya gittim geldim, bolca hızlı virajı olan bir yoldur; açıkçası hiç keyif kaçıran bir durum olmadı. 

Benim için Focus'la arasındaki 10.000 TL'ye ulaşan fiyat farkı daha önemli. 

Daha performanslı, daha geniş iç hacimli ve fakat ESP bağımlıymış, varsın olsun. 

Ve bunu virajlarda hız kesmeden devam etmeyi seven ben söylüyorum. 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Semih G. hem çok hem net haklı; 1.2 Tsi aldım dediğimde benimle "yokuşta ne yapıyorsun; insanları indiriyor musun; bagajda torba taşıyabiliyor musun" diye yarı şaka yarı ciddi makara yapan insanlar şimdi Octavia, Golf 1.0 motor geleceğini duyunca Vw'nin bir bildiği vardır modunda...

Adama diyorum ki "yokuşta keçi gibi tırmanıyor tamamen dolu bile olsa, tek sorun tüketim artıyor; bırakın bu kulaktan dolma ağızları, küçük hacimli turbo motor bunlar, teknoloji bu" gelen cevap " tam dolu değildir o" :muha: 1.0 Ecoboost'tan haberleri bile yok bu arada

Octavia'yı bilmem ama bu motor Golf'e gelince koşa koşa gidip alacaklar bir de "benzinli ile dizel tüketimi qeyfi" diye caka satacaklar. (yazım hatası bilinçlidir)

Esp mevzunda da 225 taban lastikle, Focus'u kullandığım aynı yollarda, aynı virajlara, aynı hızlarla giriyorum bariz fark göremedim; Leon yağmurda biraz daha fazla Esp açmaya meyilli o kadar; "normal" sürücü "normal" hızlar ile fark göremez; limitler arasındaki fark da bence mazur görülebilir.

Ahmet Dursun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Ahmet Dursun yazdı:

1.0 Ecoboost'tan haberleri bile yok bu arada

 

1.0 dan yeni focus alan bir arkadaşımın bile haberi yok. Aaa focus ta 1.0 mı var diyor. Hadi onu geçtim satış danışmanlarından servisteki ustalara kadar daha bilmeyenler var. Çok vahim durum. Bu konuyu daha önce konuşmuştuk. 1.0 için gerçektende reklam yapılmamasını ford un bu motordan Türkiye de yeterince kar edememesine bağlanmıştı. Yanlışım varsa düzeltiriz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanki Focus değil...
Her gün defaten ESP şehir trafiğinde bile devreye giriyor ve tam bir keyif kaçırıcı konumunda.
Yani fark yok!
Doldurmaya gelince, ben dizel Octavia ile 3 kişi Isparta'ya gittim geldim, bolca hızlı virajı olan bir yoldur, Açıkçası hiç keyif kaçıran bir durum olmadı. 
Benim için Focus'la arasındaki 10.000 TL'ye ulaşan fiyat farkı daha önemli. 
Daha performanslı, daha geniş iç hacimli ve fakat ESP bağımlıymış, varsın, olsun. 
Ve bunu virajlarda hız kesmeden devam etmeyi seven ben söylüyorum. 
 


Araç seçimindeki faktör ve tercihe saygı göstermeyen yoktur zaten :)

Bende yaşadığımı yazdım, benzer deneme ile Focusta esp çalıştıramadım. 1.6 ecoboost da kullanmadım, günlük kullanımda esp de yakmayı hiç başaramadım. Cahil olabilirim ama fikrim bu yönde net.

Antalya da denemedim birde :)

Focus da esp arabası zaten aksini idda etmemiştim, ama bu kadar değil.

Ayrıca ESP aracı olması kötü bir şey değil zaten niye böyle algılanıyor anlamak güç, tercih sadece hayıflanma sebebi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

octavia tamamen torsiyonlu, golflerin de dizelleri ve 1.2 leri torsiyonlu 1.4 leri bağımsız.

 

2 ay arayla önce torsiyonlu golf sonra bağımsız süsp focusla ısparta yollarından geçtim. Focusun yol tutuşu barizen üstün, golfün koptuğu hızlarda focus hala çizgisinde  . Torsiyonlu golf bana fazlasıyla yeter yılda 22 kere limit zorlayacağım diye bağ süsp almaya gerek yok.

Fakat octaviada ağırlık transferi şu bu ekstra sıkıntı var deniyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arabada var 4 kişi... biri eşiniz ikisi çocuğunuz (bunu genel olarak söylüyorum). o araçlar kopacak (bu kopmak nedir, benim aklıma stig yada ken block'un kopuşları geliyor. gidiş geliş yolda nereye kopuyoruz?) konuma geliyorsa zaten genel sürüş psikolojisi ve tarzımızda sıkıntı var demektir değil mi? 

 

yine çok takıldığımız konulardan bir tanesi daha işte... hani bir laf vardır "ayranı yok içmeye tahtırevanla gider...." diye! Aynı o misal yani. Elimizdeki focusların iyi taraflarını bulmaya çalışıyoruz. Klasik tüketici yaklaşımlarından bir tanesi. Ha yok mu iyi tarafı? Var tabi ki şüphesiz... yol tutuşunu bende seviyorum, tok gidişini beğeniyorum... ama megane kullandığım zaman bile, "aaabi geçen bir takla atıyorduk" demiyorum. o seviyeye gelirsen birincide focus toplar ama ikincide allah korusun yani...

 

bence motordan devam edelim biz. 

 

bu motoru audi a3 gamına da eklemişler. asıl siz orada görün. yürür gider bundan sonra bu motor. bmw'nin 3 silindirlileri ile kapışmak için yola çıkılmış olabilir. haliyle tüm vag ailesine de yayılacak. yeni golf, passat, jetta... sanki herkes 20 yıldır bu motoru kullanırmış gibi içine sine sine satın alacak bakın görün. 

 

ford'da "ya bizim bir ekobüs vardı ama" diye diye 1.5 turbolar gelmeden ithalattan kaldırır, 1.0'lar showroomlarda çürür falan...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir araba almadan önce bunu nasıl satarız yada işletme maaliyeti konusunu düşünmeden edemiyoru(m)z maalesef ( bütçe durumları ) Böyle bir kaygımız olmasa bizene kardeşim kim ne almış, kim nereye koşa koşa gitmiş, vw çok satmış ford geri kalmış bizi bağlamaz. Alırım binerim, zor satarım yada ucuza veririm hemen satarım, 3-5 zarar ederim problem yok diyebiliyorsak asıl kendi isteğimizi seçmiş oluruz, diyemiyorsak toplumun yöneldiği mantıklı hal almaya başlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bayağıdır inceliyorum Skoda'yı Şııkoda diye okunuyor o ayrı bir telaffuz zevki. f/p yönünde bir araç gözüküyor gözüme. 3 yıl önceki forum buluşmasında yeni teknolojiler 3-5 sene denemeli demiştim. Tamam süre doldu. :) 1,0 motor alabilirsiniz. Yanlız Otokoç 1.6 atmosferikleri ucuz almaya devam ettikçe 1.0'ları çok satası gelmeyecektir. Belki kiralık araç olarak insanlar alışırsa sonrasında 1.0 fordlar aranır olur. 

Rekabet iyidir alıcıya yarar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

26 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Rekabet iyidir alıcıya yarar. 

Türkiye'de bu genel geçer parametreler çalışmıyor be abi... Rekabet iyidir, satıcıya yarar!  Net :) En azından bize yarayan birşey görmedim... Ha şimdi otosan çıkar der ki "1.0 otomatiklerin fiyatını 7.000 TL düşürdüm"... Alnından öperim. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türkiye'de bu genel geçer parametreler çalışmıyor be abi... Rekabet iyidir, satıcıya yarar!  Net [emoji4] En azından bize yarayan birşey görmedim... Ha şimdi otosan çıkar der ki "1.0 otomatiklerin fiyatını 7.000 TL düşürdüm"... Alnından öperim. 

 

Yakup engel olur. O fiyata 1.0 verdirmez[emoji23] şaka şaka Hafta sonu Çakıroğlu Skoda ile sözleştik. Gidip deneyim kış geldi benim için aile gezmesi olarak görüyoruz bu işi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yol tutuş ve aracın limitleri konusunda otorite değilim ancak focusta esp ufak kaymalarda devreye girmiyor, bazen esp ışığı yansa bile küçük müdahaleler yapıyor. 50 bin km den fazla yol yaptım focusumla, sadece 1 kere uzun ve 50 km ile girilen bir virajda yol müsaitken bilerek gaza abandım. Arka fazla kayınca kütür kütür esp nin devreye girdiğini gördüm. Bunun dışında sert müdahale olmadı. Çünkü arkada ciddi bi kopma olmadı. Ben Octavia kullanmadım, şeklini şemalini beğeniyorum ve almayı düşünebilirim bile. Dolayısıyla octavia yı karalamak adına yazmadım. Test edenlerin anlatımına göre yazdım. Gerçekten dedikleri gibi arka tarafı erken kopuyorsa sırf bu benim için almama sebebidir.  Bildiğim yollarda yalnızken ve yol boşken zorlamak dışında arabadan zevk aldığım fazla birşey yok zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben 1.0 ibiza test etmiştim. Ancak kullandığım araç dsg idi. Motorun teknik özelliklerinden de görüldüğü gibi max torku 2000 d/d a alıyor. Manuelde bu daha da hissedilir. Bana göre motorun eksilerinden birisi bu bir diğeri de 3 silindirden kaynaklı, start ve stop anlarında titreşimli çalışması ( Yine de birçok 3 silindire göre daha rijit çalışıyor).. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Seat ibiza ile 3 aydır kullanıyorum bu motor'u.Gayet eğlenceli,atak ve sesi muhteşem.Yüksek devirlerde V6 kullanıyor gibi hissettiriyor.:)Start\stop devreye girip çıkarken titreşime bende katılıyorum.Negatif yönü ise aynı koşullarda ki yüksek tempolu otoban kullanımında 1.0 tsi dsg leon fr'a göre daha fazla yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.