Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Peugeot 308 Sport Pack sürüş izlenimleri


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Daha önce bu başlıkta yazışmıştık ve ben Peugeot'nun yeni  nesil araçları ile ve özellikle 308 ile orta sınıfta rekabetçi olabileceğine inandığımı yazmıştım.

http://www.focusclubtr.com/topic/4974-peugeotdan-değişik-bir-soluk-yenilenmiş-308/?page=1

Genelde Fransız araçlarına antipatinin farkındayım, belki bu duygu zaman zaman haklı gerekçelere de dayanıyor olabilir. Ben yine de Fransızların son yıllarda önemli ilerlemeler kaydettiklerine inanıyorum ve olabildiğince ön yargısız yaklaşmaya çalışıyorum.

Bütün bunları niye yazdım? Çünkü geçen hafta sonu medikal direktör olarak görev aldığım Boğaziçi Rallisinde bana görev aracı olarak bir Peugeot 308 tahsis ettiler. Kırmızı, eHDi 1.6L 120 PS, EAT 6 ileri şanzımanlı, Allure donanım paketli ve ek olarak cam tavan ve Sport Pack bulunan ve sanırım satın alma maliyeti 90Bin TL dolaylarında olan bir araç. Üç gün boyunca tanıyıp değerlendirecek kadar kullandım ve sonucu baştan yazayım: Çok da başarılı buldum...

Dış tasarımın zevk meselesi olduğu tartışılmaz, ama eski konuda da yazdığım gibi Peugeot tuhaf çizgilerinden vazgeçerek genelde hoşa gidecek, dengeli, uyumlu, gözü yormayan, tanıdık görünen bir tasarım dili kullanmış. Güncel pek çok araçtan esintiler bulmak mümkün olsa da özgünlüğü yine de çok etkilenmemiş. Tasarım aynı zamanda işlevselliği de dikkate almış, çevre görüşü rahat, pencereler yeterince geniş ve iç mekan ferah, bagaj da yeterli. Belki arka koltuk mesafesi biraz eleştirilebilir, ama Golf'ten dar olsa da Focus'tan farklı değil.

İşçilik düzgün, tüm açılır kapanır kaporta parçaları tok bir sesle, güven verir şekilde ve sağlamlık hissi uyandırarak yapıyorlar bu işlevlerini. İç mekan açık renk döşeme ve sade orta konsol sayesinde çok ferah. Oturma pozisyonu iyi, koltuklar önde mükemmel, arkada da yeterli. Malzeme kalitesi de başarılı, rahatsız edici hiç bir unsura rastlamadım. 

Kokpit tasarımı da eleştiri alsa bile özgün ve farklı, bu nedenle birkaç kelime yazmaya değer. 

Direksiyon küçük, kalın, altı düz ve ele iyi oturuyor. Ben bayıldım. Üzerinde ses sisteminin kumandaları var, kolay kullanılabiliyor, yalnızca çevirmeli gömük düğmeler biraz alışma gerektirir görünüyor. Gösterge paneli yukarıda konuşlanmış, seviye olarak görmeyi kolaylaştırsa da belli konumlanmalarda direksiyon simidi gösterge panelini kısmen perdeleyebiliyor, nitekim bende de öyle oldu, fotoğrafta da görülebilir. Bununla yaşanır mı? Bence evet... 

Devir saatinin tersten yükselmesi güzel olmuş. 

308_1.jpg
Vites kulakçıkları direksiyon simidine değil de sütuna sabitlenmiş, ki bu bence çok doğru ve gerekli bir şey. Normalde kulakçıklardan kullanırken direksiyon turu bir uçtan bir uca 1-1.5 tur değilse kulakçıkların beraber dönmesinin hiç anlamı yok, çünkü eliniz sürekli yer değiştiriyor ve vites değiştirmek için neredeydi diye aramaya başlıyorsunuz, halbuki sabit olunca yeri belli. Bol virajlı yollarda sürekli kulakçıklardan kullandım ve işlevsellik mükemmeldi, şanzıman da öyle ama o sonra.

Orta konsolda hemen her şey büyük ekrandan kontrol ediliyor, navigasyon dışında menü düzeni akıcı, kolay kullanılabilir ve anlaşılabilir planlanmış, zorluk çekmedim. Ben her şeye rağmen bu kadar çok veri içeren büyük ekranların sürüş esnasında kullanımının düğmelere göre daha dikkat dağıtıcı olduğunu iddia edenlerdenim. Orta konsolda ekran dışında dikkat çeken bir ses düzey düğmesi var. Ayrıca araç çalıştırma ve otomatik el freni düğmeleri var. Sport Pack olunca buna bir de basmalı "Sport" konum düğmesi ekleniyor. 

3082.jpg
Daha önce de yazdığım gibi araçta pozisyonu ayarladıktan sonra çevre görüşü, aynalar dahil, çok rahat ve sürüş konumu başarılı. Bundan inip Focus'a binince ilk anda tabuta girmiş gibi oldum ve hayret ettim. Donanımda geri görüş kamerası da olunca park sorunu da olmuyor. Akıllı asistan sistemleri olarak bir tek kör nokta uyarı sistemini fark ettim, başka ne vardı bilemiyorum. 

Kullanılan motor 1.6L 120 PS 8 süpablı pek öne çıkan özelliği olmayan ve dikkat çekmeyen bir motor. Ancak çalışması sessiz, devirlenmesi ve ivmelenmesi çok başarılı, hem düşük hem yüksek devirde canlı ve tüketim olarak da üzmeyen bir motor, yani Focus'un yeni dizelinden pek geri kalacağını düşünmüyorum.
Genel olarak aracın ses izolasyonu da başarılı, motor ve yol sesi düşük, rüzgar da kabul edilebilir düzeyde.  
Motor EAT 6 ileri otomatik şanzımanla çok uyumlu çalışıyor. Şanzıman ise çok başarılı, bekletmeden, sarsmadan vites geçişlerini tam olması gerektiği gibi yapıyor ve akıcı sürüşe izin veriyor. Hele kulakçıklardan manüel olarak kullanılırsa keyfi bir başka oluyor, geçişler son derece hızlı ve dinamik kullanımda hiç üzmüyor.
Araç kullanılan yeni modüler teknoloji ile 12XX kg civarında olunca bu motor/şanzıman bileşimi ile  dinamik ve rahat bir sürüşe izin veriyor ve pek güç eksikliği hissedilmiyor.

Gelelim Sport Pack'e, baştan yazayım müthiş eğlenceli, daha çok bir Playstation oyunu gibi. Devreye alındığı zaman, motor gaz pedalı tepkimesi artıyor, vites karakteri değişiyor, daha yüksek devirde değiştirip, gaz kesildiğinde kompresyonda tutuyor, gösterge paneli kızarıyor ve ortadaki ekranda motor gücü, turbo basıncı ve tork değer hem sayısal hem grafik olarak görülebiliyor, dilerseniz dört yönde G değerini de verebiliyor. Direksiyon da sertleşiyor ve tepkisi artıyor. Ama en ilginci motor yapay bir ses üretiyor ve bu çok başarılı, adeta üst düzey bir spor araba kullanıyormuşsunuz hissi veriyor ve çok ama çok keyifli. Kısacası o sevimli dizel aile arabası adeta bir GT araca dönüşüyor. Yapay mı? Evet. İnandırıcı ve etkileyici mi? Kesinlikle. Kısıtlı zamanda amatörce bir video ile yansıtmaya çalıştım, sonuna doğru sesi açarsanız ne demek istediğimi daha kolay anlarsınız.

Gelelim süspansiyona, konfordan ödün vermeyen sertlikte. Üzerinde 225/40-18 lastikler vardı. Küçük engebelerde haliyle dar yanağın etkisi fark ediliyor, ama genel anlamda kullanımda konforlu ve sarsmıyor. Hızlı sürüşte de hemen hiç yatmayan karoseri, iyi ayarlanabilen direksiyon ve geniş lastiklerle çok güzel ve hızlı viraj dönüşlerine izin veriyor, genel karakter olarak da arkası hafif bir his veriyor, küçük kopmaları da ESP kolaylıkla toparlıyor. Ben çok keyif aldım ve genelde Focus'un o neredeyse nörotik denebilecek direksiyon tepkilerine göre daha dengeli ve kolay sürülebilir buldum. Frenlerde de eleştirecek bir durum yok, kolay ve iyi dozlanan frenler sert frenlemelerde de kendini bırakmıyor ve ABS'ye ihityaç duymadan etkili yavaşlama sağlıyor, lastiklerin etkisi burada da olumlu.

Görev bitip Focus'uma döndüğümde açıkcası motor gücü dışında bana cazip gelen bir yanı olmadığını fark ettim. Biraz buruk bir veda ve yeniden buluşma oldu.   

Birkaç görselle de süsleyelim...

308_2.jpg

308_4.jpg

308_3.jpg

308_5.jpg

308_6.jpg

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Spor mod güzelmiş yapay durmuyor. 

Peki sonuç olarak Focus yerine alınır mı bu araç? Fiyatların  benzer olduğunu düşünerek, fiyattan bağımsız soruyorum. 

 

Vallahi zor soru. Bence alınır, en azından alternatif olur. 1.2 130 PS EAT Otm Allure ve Sport Pack 76.000 TL veriyor ki hemen reddedilecek bir seçenek değil.

Daha güçlü motorla gelse ciddi ciddi düşünürüm.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni araç arayışında olanlara sıkça önerdiğim fakat hep ''Pejo mu :dead:'' karşılığı aldığım bir araç.. 

Test sürüşünde bende çok beğenmiştim hatta,kredisi olmasa Focus'u sattırmayı bile düşündüğüm araçtı :D Neyse uzaktanda güzel,alıpta ''yuh o kadar parayı pejo'ya mı verdin'' dırdırı çekmeyeceğiz en azından.

Güzel araç,Cem hocamın harika anlatımıyla dahada güzel olmuş. Elinize sağlık hocam lakin 1.6 Ecoboost nasıl gerçekten 180 PS olur konusunuda merakla bekliyoruz :yemek:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.