Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×

Semih O.

Yönetim
  • Toplam İleti

    3.606
  • Katılım

  • Son ziyaret

  • Kazandığı Gün

    80

Semih O. tarafından yazılan her şey

  1. Mevzuat aslıdan yeterince açık; http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.8182&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=Karayolları trafik yönetmeliği Bir de sivil/resmi önüne gelenin çakar takması durumu var ki tam cinnetlik. Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü aracında çakarın ne işi var arkadaş
  2. Enerji talebindeki artışın ve Türkiye'nin enerjide dışa bağımlılığı ile ilgili güzellemeler 30 senedir yapılıyor zaten. Ama ortaya koyduğumuz çözümler gerçekten içler acısı. Neresinden tutsanız elinizde kalan enerji sektöründeki vizyonsuzluk haliyle otomotiv sektörüne de sirayet etmiş zaten. Ben Türkiye koşullarında otomobiller, elektrikli olmuş ya da fosil yakıtla çalışmış çok bir şey farkedeceğini düşünmüyorum. Zira biz elektriği de ithalat yoluyla alınan fosil yakıtlardan elde ediyoruz. Yani 1 birim enerjilik ithal petrol kullanmamanın karşılığı olan elektriği zaten 1 birim enerjilik elektrik ithal doğalgaz/kömür üretimiyle karşılayacaksınız. Maliyetler konusunda nüanslar olmakla beraber özetle fosil yakıt kullanıyoruz ve dışa bağımlıyız. Bu koşullarda benim arabamda emisyon yok demek en basit tabiriyle vicdani bir mastürbasyon olabilir. Biz 15 sene boyunca akıl almaz bir biçimde doğal gaza yaptık. Doğal gazı olmayan ülkeyi doğal gaz çevrim santralleriyle donattık. Şimdi de HES yapacağız diye orman katliamı yapıyoruz. Ondan sonra utanmadan "benim arabam 0 emisyon" mu diyeceğiz? İlla yatırım ve Ar-Ge yapmak istiyorsan git temiz enerjiye yatır paranı, insan gücünü.
  3. Yani diyor ki, Naziler komünistler için geldiğinde, Ben sessiz kaldım; Ben komünist değildim. Sosyal demokratlar içeri atıldığında Ben sessiz kaldım; Ben sosyal demokrat değildim. Sonra sendikacılar için geldiler, Ben konuşmadım; Ben sendikacı değildim. Sonra Yahudiler için geldiler, Ben sessiz kaldım; Ben Yahudi değildim. Sonra benim için geldiler Protesto edecek Kimse kalmamıştı Ben hep 50 liralık Almanca bildiğimden başına söktüm, gerisi kendiliğinden geldi.
  4. Corolla HB mantıklı bir seçenek olabilir. Benim ilk aklıma gelen bu olurdu şahsen. Temiz Aurisler 35 bin civarında oralara çıkabilirseniz. Bunun dışında senin de dediğin gibi Astra H ve Focus 2.5 diğer opsyionlar.
  5. Kızma yav. Unuttum valla neyi okudum nerde okudum EB'nin de manueli olaydı iyiydi.
  6. Hmmm... Edge gelecek mi Türkiye'ye? Peki Focuslarda başka donanım değişikliği gözüküyor mu ufukta? Bir de 1.5 EB ne zaman geliyor?
  7. 2016'da gelecek araçlarda donanım değişikliği var mıdır acep @Kaan abi?
  8. Mustang'in Avrupa reklamı "Yollar Onu Bekliyor", Efsane Türkiye'de sloganı ile yayınlanmaya başladı. Gerek ambiyans, gerek müzik kuzunun hakkını vermiş. Reklam müziği de bir başka efsaneden tercih edilmiş... Jimi Hendrix! Bu da üstadın kuzuya fon olan şaheseri...
  9. C64 deyince aklıma direkt Boulder Dash geliyor. Hey gidi. Yalnız yaratıcılık anlamında oyuncakların en kralı bence K'nex'dir.
  10. "Rekabet değil takım ruhu" temalı reklamda son golü yine Mika Hakkinen atıyor. Pek tatlı
  11. Yine mi erke dönergeci... Toplumca termodinamik tedavisine ihtiyacımız var.
  12. O aynı gün bulup çıkarır da ben bir daha koyduğum yerde bulabilir miyim bilmem.
  13. Hakkaten ayıp oluyor
  14. Eğer hiçbirşeyatmayangiller varsa ailede öyle olmuyor abi.
  15. Hacettepe Üniversitesi'nden de bir haber var. Resmi bir açıklamaya rastlamadım ama bazı haber sitelerine düşmüş. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152981569920771.1073741838.63250840770&type=3
  16. Türk mühendisler, tasarımcılar, bilim insanları otomotiv sektörü de dahil bir çok alanda birçok şey üretip, ortaya koyuyor zaten. Sırf size söylemiyorum ama konu neden ana ekseninden uzaklaştırılıp "Türkler araba yapamaz" gibi bir eleştiri varmış gibi savunuluyor bunu da anlamakta güçlü çekiyorum.
  17. Şu başlıkta bulabilirsiniz cevabı. Yukarıda da yazılmış zaten. http://www.focusclubtr.com/topic/10606-2015-çakma-çıkma-focus-ön-ızgara-aranıyor-titanium-olanlardan-parlak-düz/
  18. Valla abi bizim lastikçiler at hırsızından hallice olduğu için uyarı ne kadar işe yarar bilmiyorum. 1-2 haftaya kuyruk da olmaya başlar artık iyi çığırlarından çıkarlar. Badiresiz atlattığım bir kış hayırlamıyorum. Serviste mi değiştirsem diye düşünmüyor değilim.
  19. Biraz konu dışı olacak ama malum bizim için zaman yaklaşıyor artık Lastik basınç sensörlü araçlarda değişim için bir uyarı ya da öneri var mı? Büyük ihtimalle UG9 alacağım bu arada.
  20. Benzeme ile konunun ne alakası var anlayamadım. Yukarıda konuşulduğu üzere bir marka modele ait araba kamuflajlanıp, önümüze konmuş. Aracın elektrikli ya da hibrit olacağına dair demeçler vardı. Göründüğü kadarıyla araç benzinli. Elektrik destekli bir çalışma olup olmadığını da henüz bilmiyoruz. Herhangi bir teknik veri yok, paylaşılmadı bildiğim kadarıyla. Biz şu platform üzerinde bir çalışma yapıyoruz, karoseri şimdilik böyle yaptık da denilmedi. Önümüze konan bir araç var, Cadillac BLS'nin kendisi, bakın aynısı ya da benzeri demiyorum. Bu yerli araç, biz yaptık diye lanse ediliyor. Ne yapmak lazım şimdi? Vatansever olacağız diye salak yerine konmanın alemi ne? Tam seçim öncesi böyle bir şeyin apar topar önümüze getirilmesine ben başka bir açıklama getiremiyorum. Şunu da belirteyim belki böylece hak yememiş oluruz. Dilerim hiç değilse motor adına yapılmış ciddi çalışmalar vardır da ben de bu söylediklerimi yalamak zorunda kalırım.
  21. Bir de işin şu boyutu var, bence es geçmemek lazım, ki zaten biliyorduk büyük ölçüde. TÜBİTAK'ın vay haline... Seçim için gemiler yakılmış ve TÜBİTAK temelli gözden çıkarılmış. Bu olayda imzası olan, adı geçen bir bilim insanları, akademisyenler için durum çok fena.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.