Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Oyun Şimdi Başlıyor! 1.5 Dizel Powershift Otomatik [Lansman]


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

C segmentinde 1.6 dizel otomatiğin ne kadar arzulanan bir araç olduğu belli iken yıllardır buna direnen Ford nihayet doğru yolu bulmuş ve Türkiye ekibi de bu gelişmeyi bir festival havasında sunuyor.

Kesinlikle kutlanılası bir durum ve satışlarının da başarılı olacağına kuşkum yok. 

Tabii 8 Haziran'daki Türkiye olgusu ve döviz değerleri etkiler ama bu etki Ford'a özgü olmaz.

 

Kaan paylaşımlar için de teşekkürler, bir-iki sat boşluk olsa baskın yapacaktım ama hafta sonu hastalar iflahımı kesti, artık başka sefere...

 

Bu arada 1.5EB otomatik C-Max tam bir kör fantezi...

Umarım Focus HB için aynı motoru düşünürler yoksa Ford'la yollarımız bir süre sonra ayrılır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben aslında bu 180 beygir olayını hiç anlayamayacağım. Bu motorun 1000 euro daha ucuz 150 beygir alternatifi varken, neden 180 beygir olanı geliyor Türkiye'ye. 3000 liralık fark, karar vermede 30 beygirden çok daha önemli değil mi?

 

Bagaj kapağı şimdi olmuş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaan paylaşımlar için de teşekkürler, bir-iki sat boşluk olsa baskın yapacaktım ama hafta sonu hastalar iflahımı kesti, artık başka sefere...

 

..keşke denk düşürseydin üstad ... araç cidden kullanılası olmuş.  Ben bir tek (henüz) vites değiştirme kulakçıklarına alışamadım, aslında kolay ... sol taraf vites ufaltıyor, sağda ki de büyütüyor. Sanırım biraz tembelim :)  arabayı "D"ye atıp yağ gibi akıtmak varken ne uğraşıcam kulakçıklarla leyn!! havasındayım.

 

kuZu'yu Antalya - Belek - Aspendos - Belek hattında kullandım (açık trafikte) ve de Aspendos'ta -kırmaya- çalıştım/k :) 

... ben beğendim, 120ps ve 300nm'lik motor zaten iyi, şanzıman'da sağır/salak değil ... daha ne olsun?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yukardan aldığım bilgiye göre istersek ikisinide getiririz arada 1.000 lira olacak hangisini alırsın sorusu oldu? He tamam demiştim. Yani dışardaki fiyat listesi bizi pek bağlamıyor bizimkiler kaça verecek o önemli [emoji1]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben aslında bu 180 beygir olayını hiç anlayamayacağım. Bu motorun 1000 euro daha ucuz 150 beygir alternatifi varken, neden 180 beygir olanı geliyor Türkiye'ye. 3000 liralık fark, karar vermede 30 beygirden çok daha önemli değil mi?

Bende halen Focus'a 182 PS motor koyarken Mondeo'ya 160 PS motoru layık gören kafayı anlamaya çalışıyorum iyi mi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında VW'nin yeni e6 dizelleri de bu civarda tüketim gösteriyor ama onların tork değerleri yine 250'lerde kalmış. Beygir de 110 beygir. Her türlü ford geçiyor. Fiyat da 1-2 kuruş ucuz olursa, filo satışları bu durumdan epey yarar sağlar. Sanırım bu olaydan en çok jetta satışları etkilenecek.

 

Ben şahsen almışken 182 olsun derim ve bir çok kişi böyle düşünecektir herhalde çünkü o kadar para evrmişken 3000 TL daha vermek zor olmasa gerek üstelik yakıt tüketimleri aynıyken.

 

Aslında çoğumuz araba alırken (rakamları sallıyorum), 50 bin lira bütçe ile işe başlar, sonra gider 60 bin liralık aracı alırız (Yüz bine kadar çıkanlar oluyor hatta :) ). Yani böyle bir gerçek var, psikolojik olarak onu da alayım, bunu da alayım diyerek bütçeyi hep artırıyoruz. Ama konunun bir de diğer yönü var. Piyasada sadece ford yok. Araç alırken büyük çoğunluk mutlaka diğer markalara da bakıyor, işte o zaman 500 lira bile kara verme de önemli olabiliyor. Tabi bu benim kendi düşüncem, otosan herhalde pazar araştırması falan yapıyor, oradan 180 beygir çıkıyor ki 180 beygiri getiriyor Türkiyeye. Ama opel de mesela getirmiyor artık 180 beygiri, 140 getiriyor sadece. Bu segmentte 180 beygire müşteri yok çünkü (Cem abi ayrı :) )

 

Bende halen Focus'a 182 PS motor koyarken Mondeo'ya 160 PS motoru layık gören kafayı anlamaya çalışıyorum iyi mi ? 

 

Mondeo da 180 beygir yoktu, çünkü o kasa ve 180 beygir, e5 normlarını karşılamıyordu gibi bir şey kalmış aklımda..


Yukardan aldığım bilgiye göre istersek ikisinide getiririz arada 1.000 lira olacak hangisini alırsın sorusu oldu? He tamam demiştim. Yani dışardaki fiyat listesi bizi pek bağlamıyor bizimkiler kaça verecek o önemli [emoji1]

 

1000 lira düşündürebilir :) Ama Almanyada iki motor arasında 1000 euro fark görünüyor. Türkiye de de bu civarda olur diye tahmin ediyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tahmin ile değil veri ile böyle oluyor ama :) Aynı şey dizel fiyatı için de bariz ortada değil mi ?

Dışardaki fiyat kendi pazarına göre bile değişebiliyorken bize (ülkeye) ne kadar sattıkları önemli özetle ve bizim pazar talebi şu bu. Söylediğim şey tahmin değildi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

fiyatlar ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor.

... mesela "core" da Fiesta daha pahalı (AB Merkezinde) hemen yok öyle değil diye atlamayın, pahalı ... çünkü burada Anahtar Teslim bedelden yani son tüketiciye maliyetten değil, ithalat fiyatından bahsediyorum. Yanlış hatırlamıyorsam aramızda 300Euro kadar fark var.

O iş şöyle oluyor ...

 

Adım Bir - Spect.belirleme

Adım İki - Hedef (satış) belirleme

Adım Üç - 100 baremlik fiyat tablosu oluşturma

Adım Dört - Rakipleri fiyat tablosuna oturtma

Adım Beş - Ford Avrupa'ya fiyat tablosu ile savunma yapıp indirim alma/kaynak fiyat belirleme

 

Focus TDCI PS örneğinden gidersek ... daha önceden belirlenmiş Focus ülke spectine uygun çizgide ilerlendi (yani spec zaten belli olduğu için bu adım kolay geçildi) ardından pazardan istenen pay ölçümlendi. C ve CD segmentindeki binek otomobillerin %27'si otomatik ... Türkiye'de C ve CD segmentinde satılan araç data'ını TUİK'ten alıp bunun %27'sini bulduğunuzda zaten karşınıza toplam dizel otomatik pazarı çıkıyor ... araç için Almanya'nın verdiği ilk fiyat fiyat tablosuna konup o tabloya rakipler de eklendiğinde büyü resim karşınıza dikiliyor.

 

...zaten o resmi Yakup ilk mesajda size de gösterdi (rakipler ile fiyat karşılaştırması / ilk sayfa) bunu Ford Avrupa'nın önüne koyuyorsunuz.

 

- Bak VW (atıyorum) 89k, beni 86k'ya oturtursan Renult'tan azıcık pahalı ve VW'den de azıcık ucuz olurum. Bu ikisinin arasında yer bulursam (fiyat adına) dizel otomatik pazarından da (gene atıyorum) %15 pay alırım, bu da XYZ miktarda araç satışı demek. Pazar payını arttır dersen onun da iki yolu var, ya filo'ya daha çok mal veririm (TDCI PS'de filo için biçilen pay %25-30 aralığında, filo'ya daha fazlası verilmeyecek) ya da beni 86k yerine 83k'ya geri çek aşağıdan Renault'u da tırpanlayayım ve Koreli'ler ile fiyat rekabeti yapayım.

 

Ford Avrupa kendi imalat takvimine (...bu arada TDCI PS zor bulunuyor, bu yıl son çeyrek'e kadar her istendiğinde araç temin edilemeyecek, beklenmesi gerekecek.) maliyetlerine ve teklif edilen pazar paylarına bakıyor (ana üreticiler adet'ten daha çok pazar payı'na bakarlar) ve ona göre karar verip bir fiyat teklif ediyor. Bu fiyat toplantıları kimi zaman aylar boyu sürüyor ve sonunda fiyat belirleniyor.

 

...uzun lafın kısası siz Avrupa fiyatlarına bakmayın, pazar'da kabul görecek/tahammül edilecek bedel ne ise ürün o rakam bandında çıkar. 


:(

 

Tur Oto'dan bir arkadaş (galiba adı İsmail'miş...) etkinlikler sırasında kalp krizi geçirmiş ... tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama lansman sonrası açık hava oyunlarında fenalaşmış diye duydum. Umarım iyidir ... öff yaa!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.