Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Otosan'dan Müşterilerine Avantaj Kart - Lifecard -


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ne birikiyor

 

Toplam mekanik harcama ile satış indirimi. Her araba aldığında kullanmazsan yani.

 

 

Birden fazla olması her araç için ayrı kart olması gerektiğinden kaynaklanıyor.

 

Birden fazla Ford LifeCard’ınızın olması durumunda bu kartlarınızın faydaları ortak bir havuzda toplanacaktır. Kartlarınız yanınızda olmasa bile faydalardan yararlanabilirsiniz.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha ne olsun? ...gerçekten soruyorum... sizce bu programa ne eklenebilir/eklenmeli? (Bkn.Customer Clinic'i beleşe getirme) 

Ben böyle bir programın müşteri sadakati için yeterli olmayacağı anlamında yazdım.

Programda bir terslik yok, ancak sürekli seni servise ve Opet'e bağlama amacı var. Garantisi biten araçta bugünkü servis fiyatları ile çok az bireysel kullanıcı yetkili servise başvurur.

Bu bağlamda eski araç indirimi son derece mantıklı ama sürekli servis kullanımı şartı olmadan geçerli olabilmeli.

Ayrıca 

- daha hızlı işlem ve teslimde öncelik

- 6 ayda bir rutin hızlı "check-up"

- aracını servise bırakana merkezi bir yere geliş-gidiş servis

- onarım süresi 3-7 gün arasında ise sembolik bir kira bedeli ile araç tahsisi

- ve tabii genel olarak daha güvenilir ve ilgilenir servis sorumlusu karşılaması 

eklenebilecek özellikler olarak ilk aklıma gelenler.

Kaan sen araç sahiplerinin beklentilerini çok iyi analiz edebilen ve küçük eforlarla onların gönlünü kazanmayı bilen bir yönetici olarak müşteri tutmakta göreceli az zorlanabilirsin, ama sizin camiada da yamyam çok.

Ayrıca ben araç alırken yeterli indirimi her zaman aldım, servis bedellerinde de kafadan %20 indirimli ödeyebiliyorum, yani bana doğrudan faydası olmaz, hatta bu kartı kullanmaya kalksam beni ayıplarlar bile...

Ama tabii bu yıllar içinde pekişmiş birlikteliğin bir sonucu. Bu kart bunu her müşteri için sağlamaya çalışıyor ve yamyamları adam etmede kullanılabilecek, ama ne kadar yeterli olur bilemiyorum.

Yakubun da yazdığı gibi aslında servislerde tüm işlemlerin saat ücreti bazında bir karşılığı var, ve hepsi onu uygularsa eşit rakamlar çıkar ve hepsi eşit "yüksek" olur. 

Yetkili servisler

- bazı işlemleri kayda almadan

- yedek parça tedarikini ucuz yollardan yaparak

- kar oranlarını düşük tutmaya razı olarak farklı fiyatlar verebiliyorlar.

Aslında aynı durum mesela Almanya'da var, farklı servislerden farklı fiyatla çıkanlar var, ancak farklar kapı kapı gezmeyi gerektirecek düzeyde değil. Ayrıca servis ustalarından memnuniyetsizlik, sorun çözmede yetersizlik sıkıntıları tıpkısının aynısı orada da. Hatta bizim ustalarımızın çözüm üretme konusundaki yaratıcılıkları daha üst düzeyde demek de yanlış olmaz. 

 

Sonuçta:

- Fiyatlar sabit değil, değişik yerlerden fiyat alın

- Servise girmeden sıkı pazarlık edin

- Her zaman yedekte iyi bir yedek parça tedarikçisi ve özel servis bulundurun

Ben kişisel ilişkilerim nedeniyle buradaki yetkili servisten memnunum ama her işi yine de orada yaptırmıyorum, indirime rağmen yüksek fiyatları nedeniyle.

Istanbul'da yaşıyor olsam muhtemelen benzer ilişkiyi Şahsuvaroğlu ile kurardım.

Ve yineliyorum ben burada şimdi "kartım" var desem "abi ayıp oluyor ama" cevabını alırım.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yetkili servisler ford'un malı değil ki,

Ama firmaların denetiminde işler yapıyorlar değil mi?

Servis alanına girdiğinde, değiştirdiği varil yağı görmeyelim diye;" Beyefendi, lütfen alana girmeyiniz, Almanya'daki merkezden kamerayla canlı takip ediliyoruz, yok Fransa'da bizi izliyorlar bla bla..." demeyi biliyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında 2011 den beri üç focus aldım, hem araç alımlarında hemde servis bakım giderlerinde ikili ilişkilerle gereken indirim ve iskontoyu ziyadesiyle yaptılar, bu konuda o da ayrı tabi.

Bekir B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toplam mekanik harcama ile satış indirimi. Her araba aldığında kullanmazsan yani.

Birden fazla olması her araç için ayrı kart olması gerektiğinden kaynaklanıyor.

O indirim birikmesede olur, onu zaten alırsın. Bende bu var desen zaten alacağını alamazsın, yazıldığı üzere.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O indirim birikmesede olur, onu zaten alırsın. Bende bu var desen zaten alacağını alamazsın, yazıldığı üzere.

 

Neden insanların böyle garip ön yargılı olduğunu anlamıyorum :) Ayrıca herkes biz veya sen değil indirim konusunda; doğru muyum ? Senin yaptığın pazarlığı ahmet mehmet yapamıyor veya zorunda da değil :)

 

Bu otosan'ın indirimi;  senin bayii olan problemin veya indirimin senin ilişkin isterse %50 ucuz'a da verir burada hem fikiriz sanırım. Otosan liste fiyatım bu adama bu; yani bana şu parayı versen yetiyor diyecek. Karşındaki elemanın art niyeti veya yorumu ona kalmış.

Ama firmaların denetiminde işler yapıyorlar değil mi?

Servis alanına girdiğinde, değiştirdiği varil yağı görmeyelim diye;" Beyefendi, lütfen alana girmeyiniz, Almanya'daki merkezden kamerayla canlı takip ediliyoruz, yok Fransa'da bizi izliyorlar bla bla..." demeyi biliyorlar. 

 

Servis alanı adı üzerinde bizim oraya girmemiz doğal mı abicim, senin başına bir şey gelince ne olacak ?

Sen şimdi yine aynı şeyi diyebilirsin tabi o zaman yağ'ı bana söylesinler doğru düzgün bende güveneyim :) Sordun da demediler mi? veya istediğin yağı getirdin de koymadılar mı? 

Güvensizlik ortamı bize özgü sanırım, keşke Avrupai düşüncelerimizi bu yöne de aktarsak :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neden insanların böyle garip ön yargılı olduğunu anlamıyorum :) Ayrıca herkes biz veya sen değil indirim konusunda; doğru muyum ? Senin yaptığın pazarlığı ahmet mehmet yapamıyor veya zorunda da değil :)

Bu otosan'ın indirimi; senin bayii olan problemin veya indirimin senin ilişkin isterse %50 ucuz'a da verir burada hem fikiriz sanırım. Otosan liste fiyatım bu adama bu; yani bana şu parayı versen yetiyor diyecek. Karşındaki elemanın art niyeti veya yorumu ona kalmış.

Ben kendi adıma konuşuyorum yahu, Ford'un başkası ile olan ilişkisinden banane. Cem abi detaylıca yazmış demek istediğim tam olarak o.

Bu arada mesela zaten her sene arac yaşının bilmem kaç katı indirim kampanyası oluyor. Servis harcamalarından paro puan kazanıyorsun vs. Yeni bişeyde yok bana göre, anca oranlar değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servise 15bin lira verirsem yeni araç alımında 1000lira indirim yapacaklarmış. Şaka gibi.

 

Bizim millet böyle indirim, avantaj, üyelik sağlayan -bizim bankacılıkta "loyalty" dediğimiz- kartlara bayılıyor. Sebebi 40 matematik sorusundan sadece 6'sına cevap verebilmemiz ile aynı. Hesap bilmiyoruz! Bununla birlikte egomuzu parlatacak en ufak unsuru bile kullanma eğilimimiz var. Çok kredi kartıyla ve limitleriyle övünmek gibi.

 

Yukarıda bahsi geçen kartın sağlayacağı avantajlar(!); servise, şirkete kazandırılan tutarın veya enflasyon karşısında eriyen değerin yanında devede kulak kalıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bana çok boş beleş geliyor bu tip şeyler. yanılıyor da olabilirim.. belki de yanılmıyorumdur.. bilemedim şimdi..

Hayır, bu karta sahip olanları ne bileyim bir pilav gününe davet etse, özel etkinlikler düzenlese, lansmanlara davet etse (ki o zaman kartı herkese vermemesi lazım) o zaman sadık müşteri olmanın bi anlamı olur da, diğer indirimler lüzumsuz geldi bana..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence de oranlar az olmasa da olur ee tabi zenginlik böyle bir şey :D Bu arada bu hizmet tamamen ücretsiz ve önü açık biraz sabır iyi gelebilir.

 

Şaka bir yana; Yol yardımı normalde garantili ve garanti kapsamındaki durumlarda ücretsiz hizmet veriyor.

 

Acaba burada durum aynı mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bencede oranlar az olmasa da olur ee tabi zenginlik böyle birşey :D Buarada bu hizmet tamamen ücretsiz ve önü açık biraz sabır iyi gelebilir.

Şaka bir yana; Yol yardımı normalde garantili ve garanti kapsamındaki durumlarda ücretsiz hizmet veriyor.

Acaba burada durum aynı mı?

Ford yol yardıma bir defa ihtiyacım oldu. İlk söyledikleri arıza garantiden karşılanmazsa 250 lira çekici masrafı alırız oldu. Garanti kapsamını bile geçtim. Yetkili servise giden bir araca her zaman yol yardım ücretsiz olmalı. %5-10 indirimlerle insanları servise çekemezler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford yol yardıma bir defa ihtiyacım oldu. İlk söyledikleri arıza garantiden karşılanmazsa 250 lira çekici masrafı alırız oldu. Garanti kapsamını bile geçtim. Yetkili servise giden bir araca her zaman yol yardım ücretsiz olmalı. %5-10 indirimlerle insanları servise çekemezler.

 

Çok düz düşünüyorsunuz maalesef, bu mantık ile arabamı benim evimin önünden alıp serviste bakım da yapmalı. Premium bir hizmet almıyorsunuz burada dikkatinizi çekerim :)

 

Bunu isteyene VİGNALE geliyor gerçi parası olana :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok düz düşünüyorsunuz maalesef, bu mantık ile arabamı benim evimin önünden alıp serviste bakım da yapmalı. Premium bir hizmet almıyorsunuz burada dikkatinizi çekerim :)

Bunu isteyene VİGNALE geliyor gerçi parası olana :)

Yakup biliyorsun bu iş çoğu firmada var. Ben ford yetkili servise giden araçlar için uçak, 5 yıldızlı otel, anında aynı segmentte ikame araç tahsis etsin demiyorum ki. Sadece çekici hizmeti sunulmalı. Çok pahalı şeyler olmamasına karşı Ford a getirisi büyük olur bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup biliyorsun bu iş çoğu firmada var. Ben ford yetkili servise giden araçlar için uçak, 5 yıldızlı otel, anında aynı segmentte ikame araç tahsis etsin demiyorum ki. Sadece çekici hizmeti sunulmalı. Çok pahalı şeyler olmamasına karşı Ford a getirisi büyük olur bence :)

 

Bazı şeylere biraz geniş bakalım o halde,

 

Misal Ankara İstanbul'u geç Türkiye'nin heryerine aynı hizmeti vermek zorundasın ve rakabetçi olmalısın. Senin çoğu firma dediğin firmalar (kimler bilmiyorum, biliyorsun demişsin) ciddi servis ağına sahip mi ? Yani aracına sorun olduğuna maksimum uzaklık ne durumda? 

 

Ford gibi çok geniş ağa sahip firmalar ve sahipleri için bu dert ciddi az ve 250 lira dediğin tutar bir çok firmada 750 bile olabilir aşabilir de. Haliyle onların Ford gibi geniş ağa sahip firmalar ile rekabetçi olmaları kadar doğal bir durum yok, aksi halleri onlara negatif olur. Buarada çoğu firma dediğin 2 yıl garanti veren değildir heralde :D Başka 2 yıl veren kalmadı sanırım.

 

Yanlış anlaşılmasın ücretli olsun demiyorum. Zaten kart ile bu ücretsiz olacak mı? diye sordum bende :yeah:

 

Kaldı ki hayatımızın heryerinde zırt pırt çıkan size ücretsiz yol desteği verelim diye onlarca kampanya var. Araban yolda kalmasın yeterki :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.