Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Yeni Ford Edge Üretim Versiyonu Tanıtıldı - 2015 Ford Edge Europe - Yeni 2.0 Tdci Motor

Önerilen Mesajlar

Bugün Ford, Edge'nin üretim versiyonunu tanıttı. Biliyorsunuz ki bu SUV ilk olarak Avrupa'da sunulacak.
 
Öncelikle ''Edge Concept Tanıtıldı'' başlığımızdan önceki ilgili haberi okumanızı tavsiye ederim.

  • Karizmatik, geniş ve akıllı Edge yani Yeni Ford SUV'u üretim şekliyle tanıtıldı ve gelecek yıl Avrupa yollarında olacak. (Eylül 2015 sonrası)
  • Kuga ve EcoSport gibi teknoloji olarak sınıfının amiral gemisi olacak.
  • Yeni Ford Edge'de, yumuşak ve hassas olan Adaptif Direksiyon Sistemi yer alacak. Detay için -> Tıklayınız
  • Ayrıca yeni Edge'de Ford'un yeni Adaptif Gürültü İptal sistemi olacak ek olarak aracın önünde kamera yer alacak. (Front Split View Cam) 
  • Yeni Edge, atletik ve yüksek tasarımı ile yüksek malzeme kalitesi sunuyor ayrıca geliştirilmiş sürüş dinamiği için özel gövde ve şasi tasarımı mevcut.
  • Türkiye'de satışı 2016 ilk çeyrekte başlayacak fiyatı ise ortalama 260 bin tl (tamamen tahmin) olacaktır.

Ford'un yeni Lüks Suv'u olan Edge, Avrupa'da ve dünya çapında yüksek kalite beklentilerini karşılamak üzere sıfırdan dizayn edilmiştir.
Adaptif direksiyon sistemini anlatmıştık yukardaki link ile diğerlerine geçelim;
 
Adaptif Gürültü Engelleyici
Sistem istenmeyen gürültüyü engelleyerek sessiz bir sürüş sunmak için tasarlanmıştır. 
 

FocusClubTr--1403653532-2.thumb.jpg.5e12

 

Ön Kamera Sistemi
İsminden de anlaşıldığı gibi aracın önünde 180 derece açı ile aracın içine görüntü veriyor sizin dar park alanlarında daha rahat hareket etmenizi sağlıyor.

 

Ayrıca,
- Kuga'da gördüğümüz ayak hareketi ile açılan bagaj kapağı
- SYNC 2 Detay
- Çarpışma şiddeti azaltıcılı adaptif hız kontrol ve Uyarı sistemi
- Otomatik park sistemi -Dik ve Paralel - Çapraz trafik Uyarı sistemi
- Şişebilen arka emniyet kemerleri
- Akıllı dört çeker, TVC ve Curve Kontrol sistemi
- Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi
- Kör nokta uyarı sistemi
- Şerit takip, uyarı ve tabela okuma sistemi
- Isıtmalı direksiyon ve ısıtmalı-soğutmalı ön koltuklar mevcut.
 
Avrupalı müşterilerin beklentilerini karşılamak için ayarlanan süspansiyon sistemi yoldaki kasisleri emer ve size hissetirmeden sessiz bir sürüş sağlıyor bunları yaparken sürüş dinamiğinden ödün vermiyor.
Merak edenler için arka süspansiyonlar tam bağımsız :yeah: integral-link independent sistemli yani yeni Mustang ile aynı.
 
Avrupalı müşterilere 2 motor ile sunulacak, ikiside 2 litre dizel :yeah:
 
Yeni 2.0 tdci - 180 ps güç 400 Nm tork 6 ileri manuel şanzıman, CO149 g/km
Yeni 2.0 tdci - 210 ps güç 450 Nm tork 6 ileri Powershift otomatik şanzıman ve direksiyondan pedallı kontrol'e sahip, CO159 g/km
 
NOT: Kuga yani daha küçük versiyon olan model 2.0 163 ps Powershift modelinin COdeğeri 162 g/km yani yeni dizel motor çok daha verimli olacağı şimdiden ortada gibi. Güncelleme: Kuga güncel motor
 
Unutmadan yine aracın platformu Mondeo/S-max ile aynıdır yani C/D segmentinde yer almaktadır.
Başlıca rakipleri Jeep Cherokee, Volvo XC60, Bmw X3 ve Audi Q5.
 
Bwm ve Audi'yi rakip alan gerçek bir SUV karşınızda :yeah:
  
Video ile
 

 

 

 

 
Fotoğraflar ile
 
Aracın belirgin tekerlek açıklığı 20'' jant'a ev sahipliği yapıyor :yeah: 
 

Sport Versiyon

oacOavt.thumb.jpg.359a7e4a6b4a6a10d6065f

 

Titanium Versiyon

4ri77MB.thumb.jpg.b4b0b4d18cc519c3ddf801

 

cqZaFV9.thumb.jpg.d38658b06f439c0419c9f284bRjIT.thumb.jpg.4775aa5325c924ce8926dd

 

Not: İç mekan USA versiyonu içindir. Avrupa için yukardaki video'ya bakabilirsiniz. Kadran biraz farklı Mondeo gibi.
 

DH9jn2x.thumb.jpg.822d07843c346a34648fc2t8Qr5kH.thumb.jpg.31f0e4c392f1efc78639d5eoNmDAk.thumb.jpg.392e590d7cc1377820e994QIJOBt2.thumb.jpg.a54b9fd2a5a2cf6160767dWRWyOFI.thumb.jpg.db21b8fb274770c2e70d8fbnYsGMW.thumb.jpg.ec2e7aaff456e3eb89aaa715FordEdge-Titanium_08_HR.thumb.jpg.bb0eGNRuXxE.thumb.jpg.3071bee5d7337e620a8696IgIhlp2.thumb.jpg.3be1685316dd4485fb7a53E9O3TYN.thumb.jpg.2e6e6aa6c791c7ec1387a7zbO3NzO.thumb.jpg.e9bf1478cc791f5bebed0ey4V5r9T.thumb.jpg.524890f1cd1cd0f96dbaf1aInnsuB.thumb.jpg.ad3e71c2f66fef2dd1304b

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçen ankara ya giderken önümde, sonradan gerimde forester vardı.. arap plakalı.. önü ona(kromajı) ve ecosport a benziyor.. makyajlı kuganın önüde bunlara benzer ilerde diye düşünüyorum..

fiesta, focus, mondeo >>  ecosport, kuga, edge...ön tasarım benzer..

 

çok güzel olmuş.. gerçek bir artık suv mı jip mi.. 2.0 dizel ve 4 çeker.. (suv ve jip arasındaki bariz fark ne dir?)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok güzel olmuş.. 

hastası olduğum lincoln mkc nin tasarımını daha ileri taşımışlar ve de bu onun büyüğü. 

 

2.0 210 bg otomatiği 150 bin olsun yok satar.

umarım - eğer getirirlerse-  düz vites getirme aptallığı yapmazlar..  

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

çok güzel olmuş.. gerçek bir artık suv mı jip mi.. 2.0 dizel ve 4 çeker.. (suv ve jip arasındaki bariz fark ne dir?)

Jeep bir marka, SUV ise Sport Utility Vehicle veya Suburban Utility Vehicle demek

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford escape lansmanı biliyorsunuz LAde yapıldı. ilk çıkarken LAde yaşayan bir akrabaya git gör benim için bak demiştim. O da escape ne la Ford SUVleri Edge ile başlar demişti . Haklıymış.:D :D

 

Bu da amerika için mikrosite anacım.. Merak eden girip baksın 

 

http://www.ford.com/crossovers/edge/2015/?fmccmp=lp-future-top-hp-edge. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Jeep bir marka, SUV ise Sport Utility Vehicle veya Suburban Utility Vehicle demek

doğru jeep bir jip markası (mı veya suv mu?), yani bizdeki "jip" kelimesinin geçmişten bugüne insanda bıraktığı intiba,(dünya da birçok marka ismi o adla diğer markaların genel ismi olmuştur, teoride veya anlamda öyle olmasa da) 2 ama daha çok 4 çeker arazi aracı, tipi malum, hani şu safarilerde kullanılan land rover gibi.. şimdi land rover da o zaman bir jip mi, suv mu yada başka bir sınıf mı?

http://www.3dphoto.net/africa3d/tanzania/safari/safari.html

Mehmet Demir tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford escape lansmanı biliyorsunuz LAde yapıldı. ilk çıkarken LAde yaşayan bir akrabaya git gör benim için bak demiştim. O da escape ne la Ford SUVleri Edge ile başlar demişti . Haklıymış. :D :D

 

C-max fiyatına edge alıyorlar, escape'i ne yapsınlar :) Bize gelince bunun fiyatı en az iki tane c-max edecek, biz de alamayacağız haliylen.

doğru jeep bir jip markası (mı veya suv mu?), yani bizdeki "jip" kelimesinin geçmişten bugüne insanda bıraktığı intiba,(dünya da birçok marka ismi o adla diğer markaların genel ismi olmuştur, teoride veya anlamda öyle olmasa da) 2 ama daha çok 4 çeker arazi aracı, tipi malum, hani şu safarilerde kullanılan land rover gibi.. şimdi land rover da o zaman bir jip mi, suv mu yada başka bir sınıf mı?

http://www.3dphoto.net/africa3d/tanzania/safari/safari.html

 

jeep diye bir sınıf yok. Land rover'lara SUV diyoruz. Ama SUV'ların da tipleri var, compact SUV, crossover SUV gibi..

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi karışmak istemezdim, ama Jeep Cherokee, Mercedes GLK, Volvo XC60, Bmw X3, Chevrolet Captiva, Fiat Freemont ve Audi Q5 olmalı.
Jeep Grand Cherokee, Mercedes ML, Volvo XC90, Bmw X5, Audi Q7 ve Vw Touareg'e ancak Ford Explorer tepki verebilir. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Mach 1 ismiyle anılan bir elektrikli performans modeli çıkartacakmış Ford, öyle dediler dün.
      Güncelleme: Yeni Focus platformu üzerinde inşa edilecek model yani C sınıfı elektrikli SUV geliyor, tasarım olarak Mustang çizgileri yer alacak.  Önden çekişli olacak belki 4 çeker opsiyonu da olabilir yani RWD değil. 
       
      Yüksek performanslı bataryalı/elektrikli SUV - 2020
       
       
    • Yazan: Semih O.
      MCA'da Mk3'ten farklı olarak kameranın çalışması için bir görüntü işleme modülüne ihtiyaç yok. (IPMB)
      4.2" Sync Gen 1.1 ve 8" SYNC 2 için işlemler birebir aynı. Yalınızca ekran üzerindeki bağlantı noktaları farklı
       
      SYNC 1 için bağlantı şeması

       
      Sync 2 için bağlantı şeması

       
      Orijinal geri görüş kamerası montajı için gerekli parçalar
       
      F1ET 19G490 AC - Geri görüş kamerası
      F1EB 19B514 BC - Geri görüş kameralı bagaj açma switchi
      BM51 19H421 AB - Geri görüş kamerası braketi
       
      Araçta kamera tesisatının mevcut olup olmadığını kontrol etmekte fayda var. Bende yoktu. (Burada bir püf nokta  da tesisat aslına uygun olarak yapıldığında C237 soketinde 31 ve 43 pinleri arasında bir jumper gerekiyor)
       
      Aşağıdaki tesisat Transit Courier'e ait bagaj kamera tesisatı, iş görüyor. Focus tesisatı ile ciddi fiyat farkı var.
      ET76-17K400-ABD
       
      Bunun dışında Video + - kablosunun LIYCY (anten kablosu aslında) diye tabir edilen kendinden shield özellikli olmasında yarar var. 0.5 kesitli olması ideal. Bu sayede görüntüdeki gürültüler en aza indirilmiş olur. Geri kalan bağlantı ve ayar...
       
      APIM’de 7D0-01-01 ilk bloğun 2. byte'ı yani x*xx xxxx kameradan sorumlu. Mevcut değer, +2 hex olarak ayarlanır ve aktivasyon tamamlanır. Örnek olarak 9 + 2 = B
       
      Başımıza gelen sorunlardan bir tanesi, büyük ihtimalle APIM üzerinde kamera gösterecek yazılımın olmaması yüzünden görüntü alamamaktı. Bu da APIM yazılım güncellemesi ile çözüldü, kısıtlı zamanda master reset denedik mi hatırlamıyorum. 
       
      Bir diğer önemli nokta BCM C2280B 32 pinde yer alan RVC LIN bağlantısı. Direksiyona duyarlı dinamik çizgiler için bu bağlantı şart. Ancak olmasa da görüntü için bu gerekli değil. Titanium araçların BCM'si halihazırda bu çizgileri göstermeye müsait. Ancak Trend ve Style'da bu işi yapacakların işi o kadar kolay değil. Bunu da yakında netleştirmiş olacağız. Neyse şimdilik sonuç bu. 🙂
       
      Tabi söylemeden olmaz Savaş Ustaya kocaman teşekkürler.
       

    • Yazan: Yıldırım Başaran
      Uzun süredir aklımda olan ve sonunda vakit bulup yaptığım USB şarj bölümü ve sinyalli gündüz ledlerim...
       
       


      --0 dakika sonra eklendi--

      --3 dakika sonra eklendi-- Bagaj fitili için servis ve internetten bulduğum fiyatlardan sonra küçük bir sanayi araştırması ile aldığım orijinalden farksız fitil..


      --7 dakika sonra eklendi-- Karanlıkta araç içine düşen şeyleri görebilmek için yaptığım aydınlatma :)


    • Yazan: Cem G.
      Ford, 2018 CV (Commercial Vehicle) ticari araç şovunda yeni Fiesta Sport Van modelini de tanıttı. Daha önce böyle bir niyetinin olmadığına dair demeçler vermesine karşın müşterilerinin sesini dinlediğini ifade ediyor Ford. Motorlar 1.0 eb 125 ps, 1.5 tdci 120 ps dizel. 1000 m3 kargo hacmi ve 500 kilo kargo taşıma kapasitesine sahip. Araç genel olarak St-line karoserinden ilham almış gibi görünüyor. Ticariye ait bir kaç yeni özellik de haliyle bulunuyor kargo alanında. Eski modifiyeli tek kapılılar geldi aklıma.  



    • Yazan: Emre Turgaylı
      Herkese Merhabalar, foruma yeni katıldım. Benim sorum Ford Focus 2.5'ta ESP üzerine. Mevcut aracımı satıp toplamda 45-50 bin tl arası bir bütçe ile 1.6 tdci dizel manuel hb bir Ford Focus almayı düşünüyorum. (2010-2011 model) Ancak bu araçlarda ESP çok nadir bulunuyormuş. Aracı sıfır alırken güvenlik paketi ile alıp bir iki ay beklemek gerektiğinden ilanlarda ESP'li Focus pek bulunmuyor. Bu araçlarda ESP'li bulmak çok zor mu gerçekten? Aynı şekilde Fiesta'larda da nadir olarak bulunuyor? Aracı görmeye gitmeden anlamanın bir yolu var mıdır?

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.