Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

35 dakika önce, Kemal Güllü yazdı:

WLTP ile ilgili çok şey okumuş ve bu forumda bilimsel makalesine kadar birşeyler paylaşmış birisiyim. Az çok neyin ne olduğunu inceleyerek öğrendim. Elbette koşullar bire bir değil, benim de burada belirtmek istediğim, focus kuga kadar yakıyoru söylemek değil. Focus yine rakiplerine göre çok yakacak, bunu görüyorum.

Peki ? Ben de size Kuga'dan az yakıyor demek için onu paylaşmamıştım. Salt Ecoboost sorumlu gözüküyor dediğiniz için size ağırlık ve WLTP değerini verdim. Rakibi gördüğünüz araçlar hangileri bilemiyorum ama örnek olarak; Mk4 Focus, bu kombin ile Golf'ten 100 kg, Astra'dan da 177 kg daha ağır tabii ki de birçok şartta daha fazla tüketecek bunu videosuz da ön görmek mümkün, bilimsel olarak. Ama bu şarta rağmen WLTP ile arada uçurum olmadığını yani salt Ecoboost sorumlu demenin yanlış olduğunu düşündüğüm için cevapladım. Benden bu kadar efem,  daha fazla yorum için sürmem lazım arabayı. ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Kemal Güllü yazdı:

Yine çok yakıyor. 1 yıl 1.6 ecoboost kuga kullandım, kuga ağır ve 4 çeker diye çok yakıyor diye düşünüyordum. Meğerse ecoboost motormuş esas sorumlu. Bu ağırlık ve bu şanzıman ile bu yol koşullarında bana yine fazla geldi. Benim kuganın tüketimi çok dik yokuşlar ile işe ulaşmama rağmen 11lt civarındaydı ki daha ağır, 4 çeker ve daha ilkel şanzıman ile.

Mk4 incelemeleri basliginda da paylasmistim 180'lik manuel 1.5 motor 100-140 arasi sabit hizlarla 6 - 6.5 litre arasi bir tuketime sahip. Ayni motorun daha guclusu 200 hp'lik yeni fiesta st de ( hafifligini simdilik goz ardi edersek ) buna yakin tuketim degerlerine sahip. Yine ayni motorun 150'lik versiyonu da bunlara benzer tutumluluk potansiyeline sahiptir cok buyuk ihtimal. Fakat bu sefer devreye 8 ileri otomatik sanziman giriyor. Bu sanziman her ne kadar yeni ve daha iyi altyapiya sahip olsa da klasik bir tam otomatik. Fabrika verileri de genelde gercekci tuketim verileriyle pek uyusmadigi icin muhtemelen manuel versiyonlarina gore bir miktar daha fazla tuketim sergileyecektir. 1.5 ecoboost 150 - 182 - 200 hp'lik kombinler arasinda gercekci tuketimi direkt sanziman faktoru belirleyecek. Cunku gorduk ki bu yenilenmis 1.5 motorlar gercekten tutumluluk potansiyeline sahip. O sebeple tuketimi farkini ecoboost'tan cok sanziman farkina baglamak lazim diye dusunuyorum.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  1. Sürüş koşullarının ve yükün önemi "downsizing" yapılmış motorlarda çok artıyor. Dikkatli kullanırsanız düşük, performanslı kullanırsanız ya da yüke maruz bırakırsanız beklenenden fazla tüketiyorlar. Bu bir genelleme olsa da EB'lar için daha bir geçerli. Diğer bir deyişle EB'lar için "tutumlu" sıfatını kullanırken pek bir dikkatli olmak lazım.
  2. WLTP'ye de fazla anlam yüklememek lazım. Evet karşılaştırma için daha iyi bir ölçek modeli olsa da gerçek tüketim koşullarına hala çok uzak. 
  3. İzlenimim yeni 8 ileri otomatiğin pek tutumlu olmadığı yönünde. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracı ilk 3 viteste oyalamaz ise manuel kadar tüketimin olabileceğini düşünüyorum. Şuan kullandığım tam otomatik 2500 3000 devirlerde vites değiştiriyor ve d modunda vites değişimine yakın durumlarda çok kısada olsa üst vitese geçerken oyalıyor. Düşük devirlerde tork üreten bir araçta ilk 3 vitesi d konumunda 2000 devirlerde vites değiştirmesini sağlayabilseler şehir içi 8-10 olan tüketimi 7 lt.lere gelebileceği kanaatindeyim.

Birde gaz pedalına dokunduğumdaki kısa süreli tepkisiz kalma durumu mk4 de inşallah olmaz. Şehir içi ve sollamalarda çok can sıkıcı oluyor. 

Ramazan D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bir önceki mesajımda paylaştığım vignale tüketim videosu hakkında birkaç eklemede bulunayım, 

1- yakıt tüketiminde her ne kadar motor değerleri önemli olsa da kullanıcı etkisini unutmamak gerekir, videoyu paylaşan kanal sahibinin Polo 1.0 95 hp DSG şehir içi yakıt tüketim testi 7.8 ortalamaya sahip, polo gibi düşük ağırlıklı ve düşük motor gücü olan bir araçla bile böyle bir tüketim değerine sahipken focus vignale için 11 litre bana göre normal,

2-Yakıt tüketiminin yüksek olmasının diğer sebebleri bana göre start/stop özelliğinin aktif olmayışı ve F1 kulakçıkların kullanılmayışı olarak 1-2 kaç sebeb daha ekliyebilirim,

 

Bunları dışında videoda direksiyon arkasında gördüğüm kulakcıkları F1 kulakcık diye varsayıyorum ama şuana kadar F1 kulakcık ile bilgi pek paylaşılmamıştı, hangi donanımlardan itibaren F1 kulakcıklar olucak herhangi bir bilgi varmı?

 

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Bunları dışında videoda direksiyon arkasında gördüğüm kulakcıkları F1 kulakcık diye varsayıyorum ama şuana kadar F1 kulakcık ile bilgi pek paylaşılmamıştı, hangi donanımlardan itibaren F1 kulakcıklar olucak herhangi bir bilgi varmı?

 

Bu zaten eskiden de olan şey olduğu için yazılmamıştır bkz birçok donanım gibi ? Fakat birçok fotoğrafta vardı, gözden kaçırdınız belki.

Donanım,ülkeye göre değişir. Türkiye'deki mevcut Mk3 gibi düşünebilirsiniz en az.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Peki ? Ben de size Kuga'dan az yakıyor demek için onu paylaşmamıştım. Salt Ecoboost sorumlu gözüküyor dediğiniz için size ağırlık ve WLTP değerini verdim. Rakibi gördüğünüz araçlar hangileri bilemiyorum ama örnek olarak; Mk4 Focus, bu kombin ile Golf'ten 100 kg, Astra'dan da 177 kg daha ağır tabii ki de birçok şartta daha fazla tüketecek bunu videosuz da ön görmek mümkün, bilimsel olarak. Ama bu şarta rağmen WLTP ile arada uçurum olmadığını yani salt Ecoboost sorumlu demenin yanlış olduğunu düşündüğüm için cevapladım. Benden bu kadar efem,  daha fazla yorum için sürmem lazım arabayı. ? 

Ağırlık büyük bir etken, buna sözüm yok. 8 ileri şanzıman özellik/isim olarak iyi ancak verimliliğinin de iyi olacağını düşünüyorum. Kaldı ki psa grubunun kullandığı şanzıman, aisşn üretimiydi sanıyorum, manuel şanzımana göre 0.5 lt civarinda bir fark veriyor. Fordun bu şqnzimqnından da benzer verimliliği bekliyor insan haliyle. Ancak yine aynı noktayı işaret edeceğim. Ecoboost titiz davranılmazsa rakiplerine göre daha verimsiz ya da çok tüketiyor.

--1 dakika sonra eklendi--

İlaveten, halen 2016 üstü 1.5 mondeo ile de ilgileniyorum çünkü ford benim için başka ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 ileri otomatik şanzıman ile ilgili en fazla 2 yıl içerisinde birtakım revizyonlara gidilecektir. Her ne kadar araçlar seri üretim öncesi uzun soluklu testlere tabi tutulsalar da işin rengi arabalar son kullanıcının eline geçince değişiyor çünkü. Gerek performans arttırıcı gerekse yakıt tüketimi ve dayanıklılık ile ilgili bazı dokunuşlar kesinlikle bekliyorum ben. 

Serkan Z. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk nesil focus ve sonrakiler control blade isimli tam bağımsız süspansiyonla gelmişti. Keza mk1 ve 2 mondeo'dan sonra da mk4'e kadar aynı süspansiyon kullanıldı. Mk5 yeni kasa mondeo ile integral link tam bağımsız süspansiyona geçildi. Bu süspansiyon control blade'in geliştirilmiş versiyonuydu ve yeni nesil Ford'ların ( mk5 mondeo, galaxy, s-max, mustang, edge ) hemen hepsinde kullanıldı. Yeni çıkacak mk4 kasa Focus'un da arkasında ya control blade'e devam ederler diyordum ya da diğer Ford modelleri gibi yeni integral link'e geçiş yaparlar diyordum.

 

Kaç zamandır mk4'ün teknik detaylarını tekrar tekrar okuyorum, kısıtlı görsellerden aracın arka aksını görmeye çalışıyorum, yabancı kaynakları da taramaya çalıştım ama bu yeni SLA süspansiyon ile integral link birbirine pek uyuşmuyor. Ford'un binek otomobillerinde kullandığı başka tip bir arka tam bağımsız süspansiyon olmadığı için tam oturtamadım kafamda. Fakat son zamanlarda anladım ki bu SLA ( short and long arms ) denilen süspansiyon, spor otomobillerde, lüks segment premium araçlarda kullanılan Double Wishbone denen süspansiyon. Short and long arms tanımını betimleyen başka bir süspansiyon modeli de yok. Bu hususta bir fikri, bilgisi olan var mı ?

 

Short and Long arms ( SLA ) denilen süspansiyon da aşağı yukarı şuna benzer bir şey. Alt ve üst kollardan oluşuyor, üstte ki kısa altta ki uzun kol.

suspension-systems-and-components-41-638.jpg.8be377c2bb181ed9f8eb05749575117c.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Şöyle canlı farkı göstereyim 

DF699CCE-FC7E-4F87-8462-F3EDAF795F1C.jpeg

İlk görselde ki tam bağımsız olanı. Short and Long arm ( SLA ) süspansiyon dediğim gibiyse eğer çizdiğim kısım Long arm oluyor. Onun üzerinde kalan, bizim buradan göremediğimiz kısımda ise Short arm olmalı. Yani çizdiğim kol ile paralel yerleştirilmiş daha kısa bir kol. Böyle bir arka süspansiyon modelini Ford daha önce kompakt bir aracında kullanmamıştı. Ciddi pahalı bir mekanik donanımdır bu. Şuan premium üst sınıf araçlar haricinde de pek göremeyiz.

DF699CCE-FC7E-4F87-8462-F3EDAF795F1C.jpeg.cb6b2f033c0b8519e63cbe99d6c8df8a.thumb.jpeg.a979200864a45dc150433567ffe922e4.jpeg

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Multilink arka süspansiyonun tasarımından çok işlevi önemli.

Bir de tabii hangi modellerde olacağı. 

Benim edindiğim bilgi HB ve SW modellerde 1.5EB ve 2.0Ecoblue motorla berbaer standart geleceği yönünde. Sedan konusunda bir bilgi yok henüz.

Forumda ayrıntısı varsa da biri uyarsın, o fırsatı vermiş olayım ? 

Bu arada multilink /SLA ile gelmiyor diye Focus modellerini de kötülemeyelim gelecekte, incelemelerde torsiyon çubuklu olanın da eskisi kadar iyi olduğu, ancak gelişmiş süspansiyonun engebeli yollarda yol tutuşu daha da iyileştirdiği yönünde bir kanaat var. 

Ben Otosan'dan en azından başlangıçta bir miktar HB ST-Lİne 1.5EB 182 PS getirmesini öneririm. Hatta müşteri bile olabilirim. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

31 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Arka süspansiyon şöyle geliyor

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/

Sedan da HB gibi olması lazım Çin Sedanı için özel bir bilgi de çıkmadı.

Demek ki SW, Active veya Vignale alınacak, ya da 1.5EB motor (tabii hangileri gelecek göreceğiz)

--9 dakika sonra eklendi--

Bu arada Almanya için verilen standart lastik ebadları

195/65-16

205/60-16

215/50-17

235/40-18

İlki düşük güçlü motorlar için ki bize gelmez. Ama ikincisi standart gelirse gene fiyat olarak üzücü olur değişimler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.