Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3'deki Eksiklikler ve Hatalar


Bora A.

Önerilen Mesajlar

evet öyle admin bey (isminizi çözemedim profilinizden, yakup çağatay gibi sanki ama emin olamadığım için admin bey diyorum).

benim için 10 senelik focus macerasında focus III'ün bir tane fazlasını söyleyeyim: halen amortisörlü olmasa da artık kaput içeriden açılıyor :) özellikle focus II titanium sahipleri, anahtarsız çalıştırma sisteminin o meşhur tırnaktan çekme anahtarıyla kaputu açmanın ne bela olduğunu bililrler. eşim geçende silecek suyunu bana doldurttu, tekar hatırladım, yoksa uzun süredir unutmuştum o çileyi.

Doğru bildiniz..

Anahtar bilene pek bela değil aslında, açın ve anahtarı çıkartın :) Sorun yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ani bir kararla çoluğu çocuğu da alıp ankara'daki en büyük ford bayisinin yolunu tuttum ve önceki alışverişimizden tanıdığımız arkadaşlarla hemen mevzuya girdik. ellerinde şu anda siyah bir hb otomatik titanium olduğunu, aralık gelişli olduğu için fiyatının aralık fiyatı olduğunu, bize pazarlıksız son fiyatını söyleyeceklerini (5x.000-burayı sansürledim, özel mesaj atan olursa verdikleri fiyatı söylerim) belirterek baktık araca. araç açık otoparkta 1 ay kadar beklemiş, tozlanmıştı, kapalı alana çektirip yıkattırıp alıcı gözüyle bakayım dedim, tereddütsüz hoşuma gitti. ayrıca powershift ve 125 ps olmasından dolayı şimdiki focusumla sürüşünün alakasız olduğuna teminat verdiler, eminim de öyledir.

Bakın bundan pek emin olmayın, nispeten ağır kasa ve düşük tork nedeniyle PS şanzıman ile birleşince bu motor da 125 PS bile olsa çok heyecan verici olmuyor.

Yani eşinizin "bu gitmiyor" yakınması (ki eşinizi çok takdir ettim), bir sürü yeni araba hevesi ile unutulsa da ilk Jetta'yı kullanması ile yeniden gündeme gelebilir.

Aslında otomatil şanzıman en çok 1.6 EB'a yakışır ama henüz öyle bir seçenek sunmuyorlar.

Diyeceğim o ki performans odaklı kaygınız varsa denemeden almayın...

ilk mesajda yazılan hata ve eksiklikleri okuyunca pazarlığı bitirmiş ama parasını ödememiş bir müşteri olarak eşim "yaa almayalım mı yoksa" diyerek bir ara üzülür gibi oldu. ardından cem beyin zevkli mesajını yüksek sesle cümle cümle okudum ve her bir kelimesine hem gülmekten katıldık hem de gerçek manada katıldık (hak verdik yani)

Teşekkürler :)

bu başlığı okumadan önce bugün aracın pazarlığına bitirmeye ve benim araca takas için son ne vereceklerini kesinleştirmeye gitmiştim. araçta dikkatimi çeken en büyük hata, yan çıtalarının montajının tartışmasız kötü yapılmış olmasıydı. simetri hatasının yanı sıra sanki çıtalar potluk yapmış gibi -boşluk kalmış şişkinlik- kabarmış duruyordu. elime itince bir kaç milim içeri doğru esneyip geldiğini gördüm. montaj hatasıysa serviste yaparlar diye düşünerek kafama takmadım. ayrıca focus II'de olan ön göğüsteki muhteşem büyüklükteki gözlük koyma ceplerinin olmadığını, el freninin çirkin bir şekilde havaya kalkar vaziyette durduğunu da farkettim.

çıtalar yeniden potsuz yapıştırılabilir, dert değil; gözlük kabı yukarıda aynanın önünde ve hacim olarak yeterli, el freni de neden rahatsız ediyor onu da pek anlamadım, yani en azından kullanımda hiç sıkıntı yok.

fakat bunların hiç biri beni kararımdan vazgeçirmiş değil. önceki sene astraya da bakmıştım, golfe de bakmıştım, guiletta'ya da baktım. uzun uzun yazmıyorum, hepsinin farklı alıcı ve satıcı -ya da satamayıcı- profili var, ancak ben bugünkü türkiye şartlarında optimal araç olarak ford focus'ta karar kıldım. bahsedilen eksikliklerin giderildiği bir araç, benim için de bir "hayal aracı" olurdu, fakat arabayı iki mesafe arasında en kısa sürece yolculuk yapa gerecinden öte bakmadığım için bunları pek kafaya takmadım.

Daha önce incelemede yazdıklarım hala geçerli, sürüşü çok keyifli, konforu çok yeterli bir araç, yukarıdaki çekincem dışında tereddütsüz önerebilirim.

Fiyata gelince, bu mesajda saklı tutmuş, ama başka bir başlıkta paylaşmışsınız; 50.000 TL düşeş olmasa bile kabul edilebilir bir fiyat, orta sınıfta fiyatlar aldı yürüdü.

önümüzdeki aylarda düşüş olsa bile bu bir-iki bin TL oynayacak, bayiden de düzgün indirim almışsınız gibi.

Ancak yakın fiyata Golf/Jetta 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline alınabilir görünüyor (liste fiyatı 53.XXX TL), ellerinde var mıdır yok mudur bilemem, ama araştırmadığınıza pişman olmayın diye hatırlatıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cem bey, vw için istediğiniz tipte bir araca 4 ay sonrasına gün veriyorlar, bu durum en azından ankara için son 8 aydır böyle. yoksa şu anda focus golfün fiyatlarına yaklaştı, alım-satımla uğraşacak vakit ve sabrım olsa uğraşırım maalesef bende ikisinden de yok, o yüzden aracı bayiye takasa verip kafam rahat etsin istiyorum.

son bir yorum olarak eşim aracın kokusunun bir garip olduğunu iddia etti, ben çok takılmadım ama kanserojen olmayan özel bir plastik kullanıyorlarmış da ondan böyleymiş tarzı şeyleri internet'ten okuduğunu söyledi.

saygılar,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cam çıtaları iyiki yarım olmuş tam olsaymış diğer yarısıda tavanda fılan olurdum, dalgalı duruyor resmen. Bi sevmediğim yanıda direksiyon az daha büyük olsaymış travegoyla aynı olacakmış

:yeah: Her gün bu arabayı kullanma ızdırabına nasıl dayanıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu başlığı açmamdaki sebep aslında objektif olarak bu aracın özelliklerini değerlendirip geliştirilmesine katkıda bulunacak önerilerin oluşması ve bunların bir şekilde otosana iletilmesiydi...Nitekim gerçekten de bu başlıkta yazılan,tartışılan birçok eksiklik otosana iletildi,cevap alındı vesaire....Fakat bu başlığın en önemli faydalarından biri Tüketici bilincinin geliştirilmesi,bilinçsiz satıcının bilinçli olmayan tüketiciyi kazıklamadan araç alımının yapılmasıdır.Bu sayede araba alma düşüncesindeki birçok arkadaşımızın hayal kırıklığı yaşamaması,ihtiyacına en uygun arabayı alması sağlanabilecektir ve bende bu konuda bir parça faydam olduğu için mutlu olabileceğimdir (Son kelime absürd oldu ama neyse artık.ehehehee....) Kısacası Focus 3 takıntısı olan bir adam olarak şunu söylüyeyim,hala iddia ediyorum,Focus 3,şu anda Türkiye şartlarına en uygun C segmenti otomobildir....Eksiklikleri var hatta bayağıda önemli eksiklikler ama C segmenti Kompakt bir "aile" arabası arayan birisi için F3 fazlasıyla yeterli bir araba....İkinci elde de rakibi yok....Birinci eldeki rakipler ikinci ele geldiğinde ortada kalmıyor,öte yandan Focus 3 ün tek rakibi şu anda Jettadır ve bana göre Jettanın Focus 3 den tek ama tek fazlası Geniş iç hacim ve bagajdır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Çift Kilit:

Bu sabah arabanın yanına geldiğimde iÇini dağınık, torpido gözü ve ortadaki kol dayama aÇık, sag ön kapının camı Çeyrek kadar aÇılmış, kapının kendi aralanmış bir halde buldum. Çift kilit olmamasına laf edip durdum ve malesef de haklı Çıktım.

Merak ettiğim Çift kilit sonradan uygulanabilir bir şey mi?

Yetkili serviste takılacak alarmlar işimize yarar mı?

22032012410.jpg

22032012411.jpg

HiÇ birimizin başına gelmemesi dileğiyle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.