Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3'deki Eksiklikler ve Hatalar


Bora A.

Önerilen Mesajlar

Ben o konuda fiorino ile çok çektim bir keresinde acil işim vardı arkamda da araç vardı kalkamadım sırf lastiğin biri buzda diye sinirimden ağladığımı biliyorum.Focusla geçenlerde bi test imkanım oldu araç patinaja düştü ama diğer lastik sağlmada diye kalktı.Fio gibi yapmadı herhalde tcs etkisiyle

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tcs pati çekmemesini sağlar

Araç çıkamayacak yerde kalırsa ne olur ? pati çekmek ister ! tcs de bunu engeller öyle kalır yerinde araba :)

Tcs kapatılır ise çıkma şansı daha fazla olur...Bu durumlarda tcs kapatılmalıdır..Bu yüzden kapatma tuşu mevcut..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

deniyim diyecemde cesaretim yok 50 ile giderken girermi acaba? :)

O kadarda korkma o kadar para verdik yahu ben geçenlerde 150 km ile iki araca makasa girdim ani manevralarda Esp hemen devreye girip aracı toparladı.Hani sen devam et arka sağlamda der gibiydi ESP
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok zor. 50 ile giderken ESP devreye Çok zor girer. Ben ıslak yolda denedim 50 ile kayıp kaymama arasında kalıyor, tabi sürekli sağ sol yaparsanız esp ışığı yanar fakat devreye girdiğini, ve size nasıl yardımcı olduğunu anlayamazsınız.

Kar lastiği konusunda, kar lastiği almayı düşünmüyorum. Europa'nın 4 tane kar lastiği var sıfır. Bu kış onlarla idare etmeyi düşünüyorum, tabi gerekirse alacağız, yapacak bişey yok. Ama idare edebilirsem önümüzdeki yıl almayı düşünüyorum. Lastikler henüz Çok yeni, buz olmadığı zaman sorun olmayacaktır. Zaten kar Çok yağarsa Focusu Çıkarmayı da düşünmüyorum, mazallah biyerde kaydırım falan, Bu kışı Europa ile geÇireceğim. Zaten Kastamonu'da (Ilgaz, Küre gibi dağlara gitmeyeceksen) yolar ya 2 gün karlı buzlu olur ya da 3 gün. yani max 72 saat yolarda kar, buz olur. Onun iÇinde Europa'nın altındaki Fuldalara güveniyorum. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tcs pati çekmemesini sağlar

Araç çıkamayacak yerde kalırsa ne olur ? pati çekmek ister ! tcs de bunu engeller öyle kalır yerinde araba :)

Tcs kapatılır ise çıkma şansı daha fazla olur...Bu durumlarda tcs kapatılmalıdır..Bu yüzden kapatma tuşu mevcut..

Pati çekmesini engeler de ama bu durum pati çeken lastiğe fren uygular. Yani birisi boşa dönüyorken lastiğin, boşa dönen lastiğe fren yaparak gücü diğerine verir. Traktörlerde iki fren vardı, sağ ve sol olmak üzere, eğer sağ tekerlek patinaja kaldıysa o taraf frenine basarak sol tekerleğe gücü verebilirsiniz. Ben TCS yi buna benzettim. Bu durumda benim anlattığım durumda daha kolay harekete geçer. Haa eğer iki lastikte buzda ise, ve ikiside patinaja kaldıysa bu durumda bir bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tcs pati çekmemesini sağlar

Araç çıkamayacak yerde kalırsa ne olur ? pati çekmek ister ! tcs de bunu engeller öyle kalır yerinde araba :yeah:

Tcs kapatılır ise çıkma şansı daha fazla olur...Bu durumlarda tcs kapatılmalıdır..Bu yüzden kapatma tuşu mevcut..

O zaman bena lassa snowways lerin katkısı olabilri ama fio dada aynı lastiklerden vardı o kalkmamıştı mesala.Bu arada Tcs nerden kapatılıyor? hiç dikket etmemiştim buna

Bu arada sizleri ERzurumun buzlu ve karlı yollarında araç sürmeye davet ediyorum Bütün özellikleri belli oluyor aracın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayarlar ==> Sürücü Yardımı ==> Çekiş kontrolu :yeah:

ESP'ye gelince...

Düşük hızlarda denemek iÇin kaygan zemin bulmanız lazım, buzlu, karlı, ıslak veya toprak. Hafif sağ sonra sertÇe sol (ya da yol durumuna göre tersini) yapın hemen fark edersiniz...

Yolun boş olmasına dikkat edin lütfen, aÇık alanda, toprah saha, yağmurda boş otopark alanı vb. yapmak en iyisi..

Ayrıca ESP bir mucize yaratmıyor, pekala kayar ve Çarparsınız, ESP'ye güvenip olmadık hızlara Çıkmaya kalkmayın. Fizik kuralları ESP falan tanımaz!

Bir de ESP'nin burundan kaymada Çok büyük etkisi yok, araÇ zaten kayarak kendini frenliyor. Ancak viraj iÇinde fren yapma yanlışlığı gibi ani ağırlık değişimlerinde arkanın kopmasını engellemede etkili oluyor.

Yineliyorum mucize beklemeyin, efendi kullanın lütfen... :D

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayarlar ==> Sürücü Yardımı ==> Çekiş kontrolu :nazar:

ESP'ye gelince...

Düşük hızlarda denemek iÇin kaygan zemin bulmanız lazım, buzlu, karlı, ıslak veya toprak. Hafif sağ sonra sertÇe sol (ya da yol durumuna göre tersini) yapın hemen fark edersiniz...

Yolun boş olmasına dikkat edin lütfen, aÇık alanda, toprah saha, yağmurda boş otopark alanı vb. yapmak en iyisi..

Ayrıca ESP bir mucize yaratmıyor, pekala kayar ve Çarparsınız, ESP'ye güvenip olmadık hızlara Çıkmaya kalkmayın. Fizik kuralları ESP falan tanımaz!

Bir de ESP'nin burundan kaymada Çok büyük etkisi yok, araÇ zaten kayarak kendini frenliyor. Ancak viraj iÇinde fren yapma yanlışlığı gibi ani ağırlık değişimlerinde arkanın kopmasını engellemede etkili oluyor.

Yineliyorum mucize beklemeyin, efendi kullanın lütfen... :)

Teorik olarka sürücünün yapamadığı şeyleri yaptığından ben de ESP'nin Çok farkettirdiğini düşünüyordum. Ancak her arabadaki ESP sistemi farklı olduğundan ve kimi daha etkili olduğundan her ESP birbiriyle aynı performansı vermemekte malesef.

Bununla ilgili ayrıntılı bir araştırma ve karşılaştırma yapmayı planlıyorum bir ara zaman bulursam da muhtemelen Çok yeni bir şey Çıkmayacak. Ankara'da yağmurlar başladı da deneme yapabilecek bir yer pek yok . Bir de aşağıdaki videodaki adam gibi hareketsiz oturabileceğimi zannetmiyorum ben araba kayarken :kıhkıh:

TCS'nin diğer bir adı ASR. Buzlanma varsa bir yere kadar idare eder gibi olsa da bir yerden sonra arabanın gitmesini engellemekte. Eski arabamızda zincir taktığımda da ASR'yi kapatmadan yokuşta ilerleyememiştim.

Bu adlar da her firmada değişmekte. Benim bildiğim en gelişimi BMW'nin DSC, TC ve TCS diye geÇen 2 kademeli kapatmanıza izin veren sistemi de onuda karşılaştırma iÇin kullanabileceğimi zannetmiyorum.

Bunun da izlenmesi önerilir.Bence pratikte bu kadar etkili değil. Ancak bu benim kişisel fikrim pratiğini Çok denemeden bilmeden konuşmamak lazım.

Edit:

http://www.euroncap.com/files/430_datasheet.pdf

Safety assist

Electronic stability control is standard equipment on all Focus variants and passed Euro NCAP's test. A standard-fit

seatbelt reminder covers the driver and front passenger seats.

ELECTRONIC STABILITY CONTROL

(ESC) 3 pts (5 üzerinden)

Yaw rate ratio (1.00s) 8,13 %

Yaw rate ratio (1.75s) 1,75 %

Lateral displacement (1.07s) 3,22 m

Bu yaw rate nedir tam olarak Çözebilmiş değilim. Wikipedia'ya baktığımda arabanın dönme oranı gibi bir şey anladım da hep uÇaklar üzerinde anlatılmış.

Mertcan Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir de focusun en bariz eksikliği ülkemizdeki marka imajı, marka imajını kesinlikle sağlamlaştırmalı Ford. Ayrıca anlamadığım bir konu var, 2004-2005 model Alfa Romeo 156 da 12 tane hava yastığı varken neden benim 2012 model focusumda 6 tane, aklıma takılmışken sormak istedim. Tamam güvenlik zafiyeti yok belki ama olsun, 6 tane hava yastığını clio bile koyuyor artık, bu kadar para veriyorsun 3-4 tanedaha hava yastığı koysalar fena mı olurdu, arka camlarda perde hava yastığı yok, arkada yolcu olmayacakmı, bence ayıp ettiği konunun biriside bu fordun. Ford bayisindeki adam Ford artık VW ile kıyaslanmalı demişti bana, tamam kalite olarak doğru belki ama eğer kendine rakip olarak VW yi alıyorsan VW den daha iyi işler yapmalısın. Eminimki VW Ford'u kendisine rakip bile almıyordur. Marka imajını sağlamlaştırmalı Ford.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir de focusun en bariz eksikliği Ülkemizdeki marka imajı, marka imajını kesinlikle sağlamlaştırmalı Ford. Ayrıca anlamadığım bir konu var, 2004-2005 model Alfa Romeo 156 da 12 tane hava yastığı varken neden benim 2012 model focusumda 6 tane, aklıma takılmışken sormak istedim. Tamam gÜvenlik zafiyeti yok belki ama olsun, 6 tane hava yastığını clio bile koyuyor artık, bu kadar para veriyorsun 3-4 tanedaha hava yastığı koysalar fena mı olurdu, arka camlarda perde hava yastığı yok, arkada yolcu olmayacakmı, bence ayıp ettiği konunun biriside bu fordun. Ford bayisindeki adam Ford artık VW ile kıyaslanmalı demişti bana, tamam kalite olarak doğru belki ama eğer kendine rakip olarak VW yi alıyorsan VW den daha iyi işler yapmalısın. Eminimki VW Ford'u kendisine rakip bile almıyordur. Marka imajını sağlamlaştırmalı Ford.

Ümit bey arabanızı daha iyi tanımanız gerekli

Ford şaşalı donanım listesi yapmadı hiç 6 yazdığınız sayı bazı firmalara göre 8 dir..

Sebebi ise yan hava perdeleri öN-ARKA yekpare açılır....tek sayılır ama uyanık firmalar 2 yazar bunu.. :)

Yani arkada yastık var..

Marka imajı öyle 1-2 senede olacak iş değil zaten, 1 senedir gelişme var devam ederlerse 5 seneye ancak oturur :D

Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.