Jump to content

2020'de Hibrit Mustang ve Elektrikli Küçük Suv Üretilecek


Yakup Ç. A.
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Elektrik destekli direksiyonu tutan, elektrik destekli motoru da sürer sürer :D 

 

...kuZu'ya bindiğimde ilk yaptığım şeylerden birisi (emniyet kemeri taktıktan sonra) direksiyonu "Spor" mod'a alıp elk.desteği elimden geldiğince kapatmak/kısmak oluyor.  Sonuçta Stang'ın genlerinde bolca drift kodu var ve onu konfor / normal mod direksiyon ile kullandığınızda (en azından ben öyle hissediyorum) derin bir "hissizlik" algılıyorum.

...ama otomatik şanzıman'dan vazgeçmem,  hele ki torq konvertörlüyse :) 

 

Normal / Günlük kullanım araçlarında sürücünün hayatını kolaylaştıran teknolojik desteklere karşı değilim. Aracımdaki otomatik park sistemini -Hiç- kullanmadım, ön - arka ve yan park sensörlerini daha kuZu'yu hareket ettirirken kapatırım ama işin temelinde bu sistemlerin varlığı beni rahatsız etmiyor.  Onlara klüp sandviç'in içinden çıkan ve alıp tabağın kenarına koyduğum ama yemediğim marul! muamelesi yapıyorum.

 

...ama işi muscle car'a gelince ... bakın işte orada tutucunun önde gideniyim.  ESP'mi ... s@kt@rsin ... kapat, kalkış destek mi? De get leyn! Debriyaj'ı senin yardımın olmadan da kullanırım ...vs.vs.  Performans aracı (bence) sürücü vs. kuZu şeklinde olmalı ve o araç kullanıcısına "bana saygı göstermez, beni dikkatli kullanmazsan seni elime geçen ilk fırsatta öldürürüm!" hissi vermeli.

 

Öbür türlüsü (bence) kepekli / diyet pizza gibi ... ezik, tadı - tuzu yok.

bkn.  alana engel olmayayım ama kalsın, ben istemem.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Kaan Yagizer yazdı:

 

...bunu söyledin ya ; an itibarı ile seni sevmiyorum.:angry:

bkn.bil istedim. 

 

Abi yapsınlar ama Mustang'a koysunlar demedim ki :kıhkıh: 

Focus'a koycekler biz de alabileceğiz 100 bin lira temiz :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Abi yapsınlar ama Mustang'a koysunlar demedim ki :kıhkıh: 

Focus'a koycekler biz de alabileceğiz 100 bin lira temiz :D 

Ulkemin her yerine elektrik duzenli verilemez halde, ulkem insani elektrikli araba derdinde :D

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Onu çözdük say canım, eletriği olmayan düşünsün :D 

 

 

rüzgar-türbini-2.jpg

Sen bunu koy, ikinci gun vergi memurlari kapina dayanir; gacah elektrik kullaniyomusunuz diye. Diyelim ki gelmediler, kac gunde sarj edicen aga :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben şunu da yazayım kafasında soruları olan varsa gidermiş olur :D Sonra susalım yoksa yiyecez sopayı :sopalık:

 

Mustang ve F-150 için planlanan;

Hybrid: İçten yanmalı motor + ufak pil ve ufak elektrikli motor; motor tepki süresini iyileştirir ve düşük devirde tork eksikliğini yok eder. (prius hybrid, CH-R hybrid) (Kendi kendini şarj eder trafikte çok yakmaz :D )

 

Transit Custom için planlanan;

Plug-In Hybrid: Hybrid'e ek şarj edilebiliyor. Pili ve elek. motoru daha büyük. (bmw i8)

 

Küçük SUV için planlanan;

Elektrikli: Adı üzerinde sadece elektrik.  (bmw i3)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

05.01.2017 - 17:51 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

 

Onu çözdük say canım, eletriği olmayan düşünsün :D 

 

 

rüzgar-türbini-2.jpg

yazın tarlaya buna ek 2 tanede güneş paneli koyma planım var. çanakkale gibi rüzgarlı yerler için ideal

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A. bu konuyu sabitledi
  • Yakup Ç. A., konu sabitlemesini kaldırdı

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Kadir Deligöz
      Yazan: Kadir Deligöz
      Herkese merhaba ;

      06/07/2021  Tarihinde başıma gelen talihsiz ve bir o kadar korku dolu anlarımı forum ile paylaşmak istedim. 

      Aracım 2015 model 1.5 182 bg. ecoboost motora sahip,otomatik vites ford kuga. Balıkesir'den çıkıp izmir'e gitmek için yola koyuldum. Akhisar civarında mola verip tekrar yola koyuldum. Bu süre ve yolculuk esnasında aracımda bir problem yoktu. Hiç bir uyarı hata kodu hatta motordan yada araç kondisyonundan bile aracım bir ödün vermedi. Sabuncubeli tüneline yaklaşırken aracıma çekiş düştü,bende araçtan şüphe edip aracın bir video görüntüsü aldım. Aracı s3 alıp pedala tamamı ile bastığım halde hızım düşmeye devam etti. Bu süreçte yaklaşık 3 km civarıdır diye düşünüyorum. Tünele girdiğim de araç çekişi düzeldi. Garipsedim klima vs diye düşündüm. Tünelden çıkınca bilirsiniz ki İzmir bornavaya kadar rampa aşağı inersiniz. Tünelden çıktım ve aşağı inmeye başlarken aracımı yavaşlatmak istediğimde aracın frenleri şişmiş yavaşlama eylemi bile göstermiyecek hale gelmiş. Aracı sport moda alıp motor freni yaptırarak,el freninin kullanarak bir şekilde durdumdum. Burada ki soğuk kanlılığımı ve şaşkınlığıma hala daha inanamıyorum. Konuyu çok uzatmadan,devam edeyim.. 

      Aracı durdukdum motoru açtığımda kaputta ve motor koruma kapağında yağ gördüm. Ford yardımı aradım. Çekici ile aracı izmirde Yetkili servise çektik. Burada aracın motor sökülüp yeni motor koyulması gerekiyor dediler,bende sebebini sordum bir cevap alamadım. Durum böyle olunca aracı balıkesir yetkili servise çektirdim. Şimdi burada ki danışmak istediğim durum şu.. 2015 model FORD Kuga araç yağ değişimini,lastik basıncını söyleyen,en ufak mekanik arıza yı ekrana yansıtan,kendi kendini park eden bir araç bu. Bu teknolijide bir araçta yaklaşık 15-20 dk içinde ne motor yağı,ne fren yağı nede su kalıyor. Araçta hiç bir yağ durmamış. Bakımları serviste yapılan bir araç bu,şaşırdığım yani takıldığım konu hiç bir arıza lambasının yanmaması. Hala araç serviste ve hiç bir arıza lambası hala daha yanmıyor. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      F-150 Lightning, Ford’un şimdiye kadar ürettiği en akıllı, en yenilikçi kamyonet. Anlık torktan akıllı çekmeye, kablosuz bağlantı ile yazılım güncellemelerin evinizin güç kaynağına kadar farklı bir deneyim.
       
      Tüm bilgiler:  https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-f-150-lightning-tanitildi-artik-o-da-elektrikli/
       
      F-150 Lightning, 563 beygir gücü, 1050 nm anlık tork – şimdiye kadarki tüm F-150’lerden daha fazla – ve genişletilmiş menzilli bir pil ile donatıldığında 4 saniyenin ortasında 0-96 km/saat süreyi hedefliyor. 0’dan saatte 100 km hıza yaklaşık 5 saniyede çıkabiliyor diyebiliriz. Yerleşik şarj cihazı gücü (giriş/çıkış) 19,2 kW / 17,6 kW.

      Standart menzilli batarya ile 426 beygir gücü ve 1050 nm anlık tork sunulması bekleniyor. Yerleşik şarj cihazı gücü (giriş/çıkış) 11,3 kW / 10,5 kW.
       
      Mevcut Ford Co-Pilot360™ teknolojisinin bir parçası olarak BlueCruise, ABD ve Kanada’da 100.000 milden fazla önceden tanımlanmış bölünmüş otoyolda gerçek eller serbest sürüşe izin veriyor – gelecekte daha fazla Eller Serbest Mavi Bölge sunulacak.
       
       







    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Anahtarsız girişe sahip olan araba hırsızlığı sayısının artmasıyla mücadele etmek amacıyla Ford, Fiesta’nın uzaktan kumandasına bir uyku modu ekledi. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-anahtarsiz-girisli-araba-hackerlarina-karsi-savasiyor/
       
      Ford kumandanın içindeki yeni bir hareket sensörü, kumandanın 40 saniyeden uzun süre hareketsiz kaldığını tespit ediyor ve uyku modununa geçiyor ve böylelikle kumanda sinyal yaymayı kesiyor.
       
      Ford Fiesta ve Fiesta Van, yeni kumandaları standart olarak ekstra bir ücret ödemeden şu an sunuyor, Fiesta’nın ardından gelecek aydan itibaren Ford Focus üretimine de dahil olacak yeni kumandalar.
       
       


    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Bildiğiniz üzere Puma ve Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS ile 7 ileri çift kavrama otomatik şanzıman seçeneği sunuyordu. Puma test sürüşünde de bahsettiğim gibi oldukça keyif veren bir kombinasyon diyebilirim. Şimdi bu şanzıman hafif hibrit motor seçeneği ile de sunulacak.
       
      Detaylı: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-ecoboost-hibrite-otomatik-vites-secenegi-geldi/
       
      Fiesta 1.0-litre EcoBoost Hibrit 125 PS yedi vitesli otomatik, 5,2-5,6 l/100 km (WLTP)
      Puma 1.0-litre EcoBoost Hibrit 125 PS yedi vitesli otomatik, 5,7-5,8 l/100 km (WLTP)
      Puma 1.0-litre EcoBoost Hibrit 155 PS yedi vitesli otomatik, 5,8-5,9 l/100 km (WLTP)
       
       

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Ford’un bugün yaptığı duyuruya göre, tam hibrit güç aktarma organı sunan yeni Ford S-MAX (ve Galaxy) Hibrit artık Avrupa’daki müşteriler için sipariş edilebilecek.
       
      2.5L Atkinson benzinli motor,
      1.1 kWh lityum iyon pil,
      6.4 l/100 km (WLTP),
      190 PS güç,
      9,8 saniyede 0-100 km/sa.
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2021-s-max-ve-galaxy-tam-hibrit-motora-kavustu/
       
       





  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.