Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2020'de Hibrit Mustang ve Elektrikli Küçük Suv Üretilecek

Recommended Posts

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Elektrik destekli direksiyonu tutan, elektrik destekli motoru da sürer sürer :D 

 

...kuZu'ya bindiğimde ilk yaptığım şeylerden birisi (emniyet kemeri taktıktan sonra) direksiyonu "Spor" mod'a alıp elk.desteği elimden geldiğince kapatmak/kısmak oluyor.  Sonuçta Stang'ın genlerinde bolca drift kodu var ve onu konfor / normal mod direksiyon ile kullandığınızda (en azından ben öyle hissediyorum) derin bir "hissizlik" algılıyorum.

...ama otomatik şanzıman'dan vazgeçmem,  hele ki torq konvertörlüyse :) 

 

Normal / Günlük kullanım araçlarında sürücünün hayatını kolaylaştıran teknolojik desteklere karşı değilim. Aracımdaki otomatik park sistemini -Hiç- kullanmadım, ön - arka ve yan park sensörlerini daha kuZu'yu hareket ettirirken kapatırım ama işin temelinde bu sistemlerin varlığı beni rahatsız etmiyor.  Onlara klüp sandviç'in içinden çıkan ve alıp tabağın kenarına koyduğum ama yemediğim marul! muamelesi yapıyorum.

 

...ama işi muscle car'a gelince ... bakın işte orada tutucunun önde gideniyim.  ESP'mi ... s@kt@rsin ... kapat, kalkış destek mi? De get leyn! Debriyaj'ı senin yardımın olmadan da kullanırım ...vs.vs.  Performans aracı (bence) sürücü vs. kuZu şeklinde olmalı ve o araç kullanıcısına "bana saygı göstermez, beni dikkatli kullanmazsan seni elime geçen ilk fırsatta öldürürüm!" hissi vermeli.

 

Öbür türlüsü (bence) kepekli / diyet pizza gibi ... ezik, tadı - tuzu yok.

bkn.  alana engel olmayayım ama kalsın, ben istemem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yapsalar şöyle 1.5 EcoBoost + Güçlü Elektrik = V8 mış gibi

F/O göbek atar :D Bu da en az güncel fiyattan listelenir :zha: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Yapsalar şöyle 1.5 EcoBoost + Güçlü Elektrik = V8 mış gibi

 

...bunu söyledin ya ; an itibarı ile seni sevmiyorum.:angry:

bkn.bil istedim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 dakika önce, Kaan Yagizer yazdı:

 

...bunu söyledin ya ; an itibarı ile seni sevmiyorum.:angry:

bkn.bil istedim. 

 

Abi yapsınlar ama Mustang'a koysunlar demedim ki :kıhkıh: 

Focus'a koycekler biz de alabileceğiz 100 bin lira temiz :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Abi yapsınlar ama Mustang'a koysunlar demedim ki :kıhkıh: 

Focus'a koycekler biz de alabileceğiz 100 bin lira temiz :D 

Ulkemin her yerine elektrik duzenli verilemez halde, ulkem insani elektrikli araba derdinde :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Ulkemin her yerine elektrik duzenli verilemez halde, ulkem insani elektrikli araba derdinde :D 

 

Onu çözdük say canım, eletriği olmayan düşünsün :D 

 

 

rüzgar-türbini-2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Onu çözdük say canım, eletriği olmayan düşünsün :D 

 

 

rüzgar-türbini-2.jpg

Sen bunu koy, ikinci gun vergi memurlari kapina dayanir; gacah elektrik kullaniyomusunuz diye. Diyelim ki gelmediler, kac gunde sarj edicen aga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Onu çözdük say canım, eletriği olmayan düşünsün :D 

 

 

rüzgar-türbini-2.jpg

volt yazacağına watt yazan eleman bunu yaparken çarpılır zaten :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Ozan Kar yazdı:

volt yazacağına watt yazan eleman bunu yaparken çarpılır zaten :D 

Ya dur uyandirma hemen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hala pilli araç olayını dillendiriyorsunuz ya ... bre kafirler!!! size ne diyeyim?

 

Silence !!! I Kill you ...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben şunu da yazayım kafasında soruları olan varsa gidermiş olur :D Sonra susalım yoksa yiyecez sopayı :sopalık:

 

Mustang ve F-150 için planlanan;

Hybrid: İçten yanmalı motor + ufak pil ve ufak elektrikli motor; motor tepki süresini iyileştirir ve düşük devirde tork eksikliğini yok eder. (prius hybrid, CH-R hybrid) (Kendi kendini şarj eder trafikte çok yakmaz :D )

 

Transit Custom için planlanan;

Plug-In Hybrid: Hybrid'e ek şarj edilebiliyor. Pili ve elek. motoru daha büyük. (bmw i8)

 

Küçük SUV için planlanan;

Elektrikli: Adı üzerinde sadece elektrik.  (bmw i3)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Kaan abi aslen turboyu da sevmezdi.

Kaan Abi söyleyince karizma ben söyleyince Tren(d)'ci 

Yok teknolojiye karşı değilim güven sorunum var. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
05.01.2017 - 17:51 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

 

Onu çözdük say canım, eletriği olmayan düşünsün :D 

 

 

rüzgar-türbini-2.jpg

yazın tarlaya buna ek 2 tanede güneş paneli koyma planım var. çanakkale gibi rüzgarlı yerler için ideal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Temmuz ayında tanıtılıyor.
       

    • By Yakup Çağatay
      Ford, arkadan tahrikli (RWD) Transit modelleri için yakıt verimliliği, dayanıklılık ve 2.800 kg’a kadar çekme yeteneği sunan yeni 10 vitesli (tam) otomatik şanzıman seçeneği üretmeye başladı.
       
      Tam Detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-transit-yeni-10-ileri-otomatik-sanzimanla-uretimde/
       
      170 PS 2.0 litrelik EcoBlue dizel motor ile sunulacak.
       
      Ford mühendisleri tarafından şirket içinde geliştirilen, Ranger ve F150 ve Mustang ile de kullanılan akıllı şanzıman; motorların en verimli şekilde çalışmasına olanak tanıyan daha geniş bir oran dağılımı kullanılarak yakıt maliyetlerini en aza indirecek şekilde tasarlanmış.
       
      10 vitesli şanzıman, daha hafif hizmet tipi önden çekişli Transit için mevcut olan 6 vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunulacak.
       
       

    • By Yakup Çağatay
      Ve devrede. Mayıs üretimi sonrası 6 ileri tam otomatik tarih oldu. Türkiye'ye de gelir hemen muhtemelen. 
      Çok ciddi bir güncelleme oldu, işte tam tablo. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-ford-fiesta-teknik-detaylar-mk6-ile-karsilastirmali/
       

    • By Eren Tan
      2022 Model Kompakt Sınıf Araçlar Bazlı (Focus - Escape - Bronco Sport) Ford kompakt kamyoneti hakkında ne kadar bildiğim varsa yazacağım. Üstelik "Ford Authority" tarafından hazırlanan hayali taslak resmi eşliğinde...
       
      Hepimiz biliyorsunuz ki Maverick ismin kökeni 1970'li yıllara dayanmakta... 70'li yılların Maverick'i, aslında kompakt sınıf Coupé modelinden başka bir şey değil idi... Daha sonra o isim 1993 ile 2000 yılı arasında (yanılmadıysam Nissan Terrano II bazlı olarak) Avrupa'ya yerleşir. Son olarak Ford Maverick, 2001 ile 2006 yılları arasında üretilen Amerikalı Ford Escape bazlı olarak Avrupa'da satılır. Böylece Avrupa'da yerini Ford Kuga'ya devretmesiyle Maverick dönemi sona erir. Taa ki Maverick ismi, bu sene yeniden dirilinceye dek... 
       
      Kompakt sınıf kamyonet olarak geri dönecek olan yeni Ford Maverick; Focus, Escape (Kuga), kaba SUV kardeş Bronco Sport ve Escape'in Lincoln süslüsü Corsair ile aynı platformu paylaşacak. Yani kısacası, Ford C2 tabanına sahip olacak. Maverick, stil ve tasarım öğeleri konusunda yeni Bronco Sport ile paylaşacak. Hatta "Bronco Sport'un Pick-Up Versiyonu" olarak anmasak bayağı ayıp olabilir yani... 🙂
       
      Bilindik Escape (Kuga) tarzı araç tabanına ve yekpare şasesine rağmen, yumuşak hat ve köşelerle donatılmış kaba bir kamyonet olacak. Yani açıkçası, dik bir ön uç ve nispeten kutulu bir gövde gibi sağlam, erkeksi stiline sahip olacak. Ancak Pick-Up fanatiklerin kırıcı yanı yok da değil... Mesela Ranger ile F-150 ağabeyleri, üç farklı gövde (Tek kabin, 1.5 kabin ve çift kabin) seçeneklerine sahip. Fakat Maverick Pick-Up, ağabey kamyonetlerin aksine sadece çift kabin gövdesine sahip olacak. 
       
      Motor seçeneklerine geldiğimizde, iki farklı EcoBoost turbo benzinli seçeneklerine sahip olacak. Biri 3 silindirli 1.5 litrelik 182 HP gücüne sahip motor, diğeri ise 4 silindirli 2 litrelik 250 HP gücüne sahip motor... İki motora da sekiz ileri otomatik vites eşlik edecek iken; önden çeker sisteminin standart, akıllı dört çeker sisteminin isteğe bağlı olarak sunulması planlanıyor. 
       
      Zamanlama ile ilgili olarak, Ford Maverick'in 2021 yılının ikinci yarısında 2022 model olarak piyasaya sürülmesi bekleniyor. Muhtemelen Meksika'daki Ford Hermosillo tesislerinde Bronco Sport ile birlikte üretilecek. Olur da Kuzey Amerikalı Pick-Up fanatiklerin bir Ranger alacak kadar gücü olamayanlar varsa, Ford Maverick Pick-Up modeli aslında mantıklı bir seçenek... Şimdi o hayali taslak fotoğrafını da paylaşıyorum... 
       

       
      Bu tamamen hayali taslak çizimine sahip olsa da, bu taslaktan gerçekten hoşlandığımı itiraf etmeliyim. Ama tek ya da 1.5 kabinli Ranger'a yetişemeyenler için de Maverick tek ya da 1.5 kabinli versiyonlar üretilseydi... Abartmam gerekirse, belki 8 - 10 sene sonra o seçenekleri de üretirler. Ama öbür kabinli seçenekleri beklemek yerine Avrupa'ya gelişinin hayalini kurmaktayım. Çünkü Avrupalılar ne zaman çift kabinli Ranger'a ihtiyaçları duysa, aralarında maddi durumlardan ötürü yetişemeyenler de var. İşte bütün Dünya'da çift kabinli Ranger'a yetişemeyenler için harika bir seçenek olabilir! Umarım Maverick kamyonet Avrupa pazarlarına gelebilir ve o motorlara ilave olarak düşük güç bazlı 2 litrelik EcoBlue dizel motor da dahil olabilir... 
       
      Kaynak: FordAuthority
    • By Hakan güler
      Arkadaşlar bu parçadan daha önce taktıran, değiştiren varmıdır.1.6 2012 fokus 3 otomatik bana serviste maliyeti ne olur.sanziman beyni.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.