Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2020'de Hibrit Mustang ve Elektrikli Küçük Suv Üretilecek

Recommended Posts

Ford 2020 yılında, Kuzey Amerika için hybrid Mustang üreteceğini duyurdu.

 

  • Ford, F-150 Hybrid, Mustang Hybrid ve Transit Custom plug-in hybrid gibi önümüzdeki beş yıl içinde gelecek olan 13 yeni global elektrikli araçtan yedi tanesini doğruladı.

  • Ford,en az 480 km'lik (tahmini) bir elektrikli SUV ve iki yeni elektrikli polis aracını piyasaya sürecek.

 

Flat Rock fabrikasında üretilecek ve Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'da satılacak; 2020 yılına kadar tamamen elektrikli küçük SUV üretilecek yine en az 480 km menzili olacak. -Muhtemelen EcoSport'un yenisi içindir.-

 

Hybrid Mustang ise V8 gücünde olacak. -Önce sadece Kuzey Amerika için-

Transit Custom plug-in hybrid ise 2019 yılında sunulmuş olacak. (Avrupa)

 

Kablosuz Şarj

 

ev-graphic-02.jpg

 

 

C1QjUVgXgAEzPW6.jpgTransitHybridTaxi_9990_HR.jpg

 

C1QnYDVUoAEblue.jpg

 

Mustang ve F-150 için planlanan;

Hybrid: İçten yanmalı motor + ufak pil ve ufak elektrikli motor; motor tepki süresini iyileştirir ve düşük devirde tork eksikliğini yok eder. (prius hybrid, CH-R hybrid) (Kendi kendini şarj eder trafikte çok yakmaz :D )

 

Transit Custom için planlanan;

Plug-In Hybrid: Hybrid'e ek şarj edilebiliyor. Pili ve elek. motoru daha büyük. (bmw i8)

 

Küçük SUV için planlanan;

Elektrikli: Adı üzerinde sadece elektrik.  (bmw i3)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Kaan Yagizer yazdı:

Bence "pilli" Stang Ford'un Edsel'den beri ürettiği en kötü fikir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Edsel

 

Aslında kötü gibi görünse de 2.3 lt'den sonra pek can acıtmaz gibi. Nasıl olsa ses! pek yok ya :D En azından daha az yakacak ve daha performanslı olacak. :kıhkıh:

 

Hybrid iyidir iyi, nasıl olsa full elektrik değil can yakmaz.

 

Şu da kenarda dursun 

hybrid-comparison.jpg

http://www.fleetcarma.com/hybrids-what-is-the-difference-between-traditional-and-plug-in/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Daha fazla kaşınmayayım :aman:

 

...bence de zorlama. Gavurlara ne zaman Boss çıkaracaksınız?!? ...diye soruyorken Hybrid fikri ile yüzleşmek (...ve bu fikirden %110 nefret etmek) zorunda kalmak ne elem bir acıdır.

 

Boss : genelde 385 motor (429cu ~ yaklaşık 7lt'lik ve atmosferik 420+hp) ile donatılmış sınırlı üretim Stang.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 dakika önce, Kaan Yagizer yazdı:

 

...bence de zorlama. Gavurlara ne zaman Boss çıkaracaksınız?!? ...diye soruyorken Hybrid fikri ile yüzleşmek (...ve bu fikirden %110 nefret etmek) zorunda kalmak ne elem bir acıdır.

 

Boss : genelde 385 motor (429cu ~ yaklaşık 7lt'lik ve atmosferik 420+hp) ile donatılmış sınırlı üretim Stang.

 

 

Bunlar hep, ortalama karbon salınımını düşürmek için! :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021 için de seri kullanıma uygun otonom araçtan söz ediliyor, konusu var mıydı bilemedim.

ABD Las Vegas Tüketici Elektroniği furarında yeni versiyonu görücüye çıkmış: Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle.

CES-2017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle.

 

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar. 

bkn. içinden ağır küfür etmek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

yanlış zamanlarda yanlış ülkelerde doğmak ne kadar da kötü... sürücüsüz araç nedir ya, tamam argesini vs. anlarım da. yollarda bunları görmek kısmet olmasın bize! çok yazık... Neden yemek yiyoruz abi o zaman? Tüm besin ihtiyaçlarını birer hap -yada fitil olsun bize daha uygun- olarak piyasaya sunsunlar, maksat sadece beslenmekse... Burada da maksat sadece a noktasından b noktasına gitmekse, gitmeyelim beya! :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

Burada da maksat sadece a noktasından b noktasına gitmekse, gitmeyelim beya!

Aynen. Arabayı araç olarak kullananlarla arabayı araba olarak kullananları ayırmak lazım!

 

Şimdi, Kaan Yagizer yazdı:

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar.

Ne zaman elektrikli araba lafı geçse içim cız ediyor ve de ne zaman ki otonom araba lafı geçse içim cazırttt... ediyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Kaan Yagizer yazdı:

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar. 

 

Aşağıdaki fotoğraf Bosch'un hazırladığı otonom araç kokpiti. Otoyola çıkınca direksiyon katlanıyor ve içeri çekiliyor, koltuklar da biraz geriye giderek yatıyor ve araç "artık sürüşü ben yapacağım siz keyfinize bakın" diyor. 

Otomatik vitese bile zaman zaman direnen ben böyle bir durumda ne yaparım? Asla kontrolu araca bırak(a)mam. Doğru veya yanlış.

Detaylar daha aşağıda. 

CES-2.jpg

 

Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

sürücüsüz araç nedir ya, tamam argesini vs. anlarım da. yollarda bunları görmek kısmet olmasın bize! çok yazık...

Burada tartışılacak bir kaç şey var.

Daha önce de yazışmıştık, üşenmesem o konuyu bulup devam edeceğim ama kısaca buraya yazayım.

İdeal bir dünyada, yani kuralların belli olduğu, yol tasarımının uygun ve doğru yapıldığı sürüş ortamında otonom araçların isnan hatasından arındırılmış olmaları nedeniyle daha güvenilir oldukları (hipo)tezi var.

Ayrıca aracı salt nakil aracı olarak kullanan ve bedava sürücüye hayır demeyecek araç sahiplerinin oranı %50'den aşağı değildir. (bkn. harbi işkembeden sallama)

Buradan da iki sonuç çıkar:

1. Arabayı zevk için sürüyorsan otonomiyi boş ver, bildiğin gibi kullan. Buna da kimse engel olmasın.

2. Türkiye'de en otonom araç bile kısa sürede mavi ekrana döner, bu kadar kural belirsizliğinin ve gelişigüzel davranışların olduğu bir ortamda otonom araçların başarı şansı sıfır.

Yani Mert dert etme, gene biz sürmeye devam edeceğiz.  

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Türkiye'de en otonom araç bile kısa sürede mavi ekrana döner

Bu otonom arabaları tasarlayan ve test edenleri Türkiye'ye getir, bu projeyi önümüzdeki 50 sene için rafa kaldırırlar. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Ford 2020 yılında, Kuzey Amerika için Elektrikli Mustang üreteceğini duyurdu.

 

Yolda görmeyim, görürsem daşlarım, mındar olur metal yığınları.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simdi şöyle tasaruf yaparım otonom araçtan :)
Beni işe bırakır eve gönderirim çocuğu okula bırakır. Çocuk eve gönderir hatun biner alışverişe gider ordan arabayı çocuğun okula gönderir. Çocuk alır eve gelir arabayı hatuna gönderir hatun eve gelir. Arabayı bana gönderir. Ben eve gelirim. Arabayı ekmek almaya yollarım. Giderkende çöpü artırırım. Hafta sonu kendini yıkamaya gider. Arada izin veririm kankalarıyla caddede dolaşır. ;)
Benim tasarım girdilerim bunlar.


Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Simdi şöyle tasaruf yaparım otonom araçtan :)
Beni işe bırakır eve gönderirim çocuğu okula bırakır. Çocuk eve gönderir hatun biner alışverişe gider ordan arabayı çocuğun okula gönderir. Çocuk alır eve gelir arabayı hatuna gönderir hatun eve gelir. Arabayı bana gönderir. Ben eve gelirim. Arabayı ekmek almaya yollarım. Giderkende çöpü artırırım. Hafta sonu kendini yıkamaya gider. Arada izin veririm kankalarıyla caddede dolaşır. ;)
Benim tasarım girdilerim bunlar.

 

Arada bir kaçak et kesmeye gitmesin mi? Ne bileyim ne idüğü bilinmez bir istasyonda kaçak elektrik kullanmasın mı? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Temmuz ayında tanıtılıyor.
       

    • By Yakup Çağatay
      Ford, arkadan tahrikli (RWD) Transit modelleri için yakıt verimliliği, dayanıklılık ve 2.800 kg’a kadar çekme yeteneği sunan yeni 10 vitesli (tam) otomatik şanzıman seçeneği üretmeye başladı.
       
      Tam Detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-transit-yeni-10-ileri-otomatik-sanzimanla-uretimde/
       
      170 PS 2.0 litrelik EcoBlue dizel motor ile sunulacak.
       
      Ford mühendisleri tarafından şirket içinde geliştirilen, Ranger ve F150 ve Mustang ile de kullanılan akıllı şanzıman; motorların en verimli şekilde çalışmasına olanak tanıyan daha geniş bir oran dağılımı kullanılarak yakıt maliyetlerini en aza indirecek şekilde tasarlanmış.
       
      10 vitesli şanzıman, daha hafif hizmet tipi önden çekişli Transit için mevcut olan 6 vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunulacak.
       
       

    • By Yakup Çağatay
      Ve devrede. Mayıs üretimi sonrası 6 ileri tam otomatik tarih oldu. Türkiye'ye de gelir hemen muhtemelen. 
      Çok ciddi bir güncelleme oldu, işte tam tablo. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-ford-fiesta-teknik-detaylar-mk6-ile-karsilastirmali/
       

    • By Eren Tan
      2022 Model Kompakt Sınıf Araçlar Bazlı (Focus - Escape - Bronco Sport) Ford kompakt kamyoneti hakkında ne kadar bildiğim varsa yazacağım. Üstelik "Ford Authority" tarafından hazırlanan hayali taslak resmi eşliğinde...
       
      Hepimiz biliyorsunuz ki Maverick ismin kökeni 1970'li yıllara dayanmakta... 70'li yılların Maverick'i, aslında kompakt sınıf Coupé modelinden başka bir şey değil idi... Daha sonra o isim 1993 ile 2000 yılı arasında (yanılmadıysam Nissan Terrano II bazlı olarak) Avrupa'ya yerleşir. Son olarak Ford Maverick, 2001 ile 2006 yılları arasında üretilen Amerikalı Ford Escape bazlı olarak Avrupa'da satılır. Böylece Avrupa'da yerini Ford Kuga'ya devretmesiyle Maverick dönemi sona erir. Taa ki Maverick ismi, bu sene yeniden dirilinceye dek... 
       
      Kompakt sınıf kamyonet olarak geri dönecek olan yeni Ford Maverick; Focus, Escape (Kuga), kaba SUV kardeş Bronco Sport ve Escape'in Lincoln süslüsü Corsair ile aynı platformu paylaşacak. Yani kısacası, Ford C2 tabanına sahip olacak. Maverick, stil ve tasarım öğeleri konusunda yeni Bronco Sport ile paylaşacak. Hatta "Bronco Sport'un Pick-Up Versiyonu" olarak anmasak bayağı ayıp olabilir yani... 🙂
       
      Bilindik Escape (Kuga) tarzı araç tabanına ve yekpare şasesine rağmen, yumuşak hat ve köşelerle donatılmış kaba bir kamyonet olacak. Yani açıkçası, dik bir ön uç ve nispeten kutulu bir gövde gibi sağlam, erkeksi stiline sahip olacak. Ancak Pick-Up fanatiklerin kırıcı yanı yok da değil... Mesela Ranger ile F-150 ağabeyleri, üç farklı gövde (Tek kabin, 1.5 kabin ve çift kabin) seçeneklerine sahip. Fakat Maverick Pick-Up, ağabey kamyonetlerin aksine sadece çift kabin gövdesine sahip olacak. 
       
      Motor seçeneklerine geldiğimizde, iki farklı EcoBoost turbo benzinli seçeneklerine sahip olacak. Biri 3 silindirli 1.5 litrelik 182 HP gücüne sahip motor, diğeri ise 4 silindirli 2 litrelik 250 HP gücüne sahip motor... İki motora da sekiz ileri otomatik vites eşlik edecek iken; önden çeker sisteminin standart, akıllı dört çeker sisteminin isteğe bağlı olarak sunulması planlanıyor. 
       
      Zamanlama ile ilgili olarak, Ford Maverick'in 2021 yılının ikinci yarısında 2022 model olarak piyasaya sürülmesi bekleniyor. Muhtemelen Meksika'daki Ford Hermosillo tesislerinde Bronco Sport ile birlikte üretilecek. Olur da Kuzey Amerikalı Pick-Up fanatiklerin bir Ranger alacak kadar gücü olamayanlar varsa, Ford Maverick Pick-Up modeli aslında mantıklı bir seçenek... Şimdi o hayali taslak fotoğrafını da paylaşıyorum... 
       

       
      Bu tamamen hayali taslak çizimine sahip olsa da, bu taslaktan gerçekten hoşlandığımı itiraf etmeliyim. Ama tek ya da 1.5 kabinli Ranger'a yetişemeyenler için de Maverick tek ya da 1.5 kabinli versiyonlar üretilseydi... Abartmam gerekirse, belki 8 - 10 sene sonra o seçenekleri de üretirler. Ama öbür kabinli seçenekleri beklemek yerine Avrupa'ya gelişinin hayalini kurmaktayım. Çünkü Avrupalılar ne zaman çift kabinli Ranger'a ihtiyaçları duysa, aralarında maddi durumlardan ötürü yetişemeyenler de var. İşte bütün Dünya'da çift kabinli Ranger'a yetişemeyenler için harika bir seçenek olabilir! Umarım Maverick kamyonet Avrupa pazarlarına gelebilir ve o motorlara ilave olarak düşük güç bazlı 2 litrelik EcoBlue dizel motor da dahil olabilir... 
       
      Kaynak: FordAuthority
    • By Hakan güler
      Arkadaşlar bu parçadan daha önce taktıran, değiştiren varmıdır.1.6 2012 fokus 3 otomatik bana serviste maliyeti ne olur.sanziman beyni.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.