Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2020'de Hibrit Mustang ve Elektrikli Küçük Suv Üretilecek

Recommended Posts

Ford 2020 yılında, Kuzey Amerika için hybrid Mustang üreteceğini duyurdu.

 

  • Ford, F-150 Hybrid, Mustang Hybrid ve Transit Custom plug-in hybrid gibi önümüzdeki beş yıl içinde gelecek olan 13 yeni global elektrikli araçtan yedi tanesini doğruladı.

  • Ford,en az 480 km'lik (tahmini) bir elektrikli SUV ve iki yeni elektrikli polis aracını piyasaya sürecek.

 

Flat Rock fabrikasında üretilecek ve Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'da satılacak; 2020 yılına kadar tamamen elektrikli küçük SUV üretilecek yine en az 480 km menzili olacak. -Muhtemelen EcoSport'un yenisi içindir.-

 

Hybrid Mustang ise V8 gücünde olacak. -Önce sadece Kuzey Amerika için-

Transit Custom plug-in hybrid ise 2019 yılında sunulmuş olacak. (Avrupa)

 

Kablosuz Şarj

 

ev-graphic-02.jpg

 

 

C1QjUVgXgAEzPW6.jpgTransitHybridTaxi_9990_HR.jpg

 

C1QnYDVUoAEblue.jpg

 

Mustang ve F-150 için planlanan;

Hybrid: İçten yanmalı motor + ufak pil ve ufak elektrikli motor; motor tepki süresini iyileştirir ve düşük devirde tork eksikliğini yok eder. (prius hybrid, CH-R hybrid) (Kendi kendini şarj eder trafikte çok yakmaz :D )

 

Transit Custom için planlanan;

Plug-In Hybrid: Hybrid'e ek şarj edilebiliyor. Pili ve elek. motoru daha büyük. (bmw i8)

 

Küçük SUV için planlanan;

Elektrikli: Adı üzerinde sadece elektrik.  (bmw i3)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Kaan Yagizer yazdı:

Bence "pilli" Stang Ford'un Edsel'den beri ürettiği en kötü fikir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Edsel

 

Aslında kötü gibi görünse de 2.3 lt'den sonra pek can acıtmaz gibi. Nasıl olsa ses! pek yok ya :D En azından daha az yakacak ve daha performanslı olacak. :kıhkıh:

 

Hybrid iyidir iyi, nasıl olsa full elektrik değil can yakmaz.

 

Şu da kenarda dursun 

hybrid-comparison.jpg

http://www.fleetcarma.com/hybrids-what-is-the-difference-between-traditional-and-plug-in/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Daha fazla kaşınmayayım :aman:

 

...bence de zorlama. Gavurlara ne zaman Boss çıkaracaksınız?!? ...diye soruyorken Hybrid fikri ile yüzleşmek (...ve bu fikirden %110 nefret etmek) zorunda kalmak ne elem bir acıdır.

 

Boss : genelde 385 motor (429cu ~ yaklaşık 7lt'lik ve atmosferik 420+hp) ile donatılmış sınırlı üretim Stang.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 dakika önce, Kaan Yagizer yazdı:

 

...bence de zorlama. Gavurlara ne zaman Boss çıkaracaksınız?!? ...diye soruyorken Hybrid fikri ile yüzleşmek (...ve bu fikirden %110 nefret etmek) zorunda kalmak ne elem bir acıdır.

 

Boss : genelde 385 motor (429cu ~ yaklaşık 7lt'lik ve atmosferik 420+hp) ile donatılmış sınırlı üretim Stang.

 

 

Bunlar hep, ortalama karbon salınımını düşürmek için! :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2021 için de seri kullanıma uygun otonom araçtan söz ediliyor, konusu var mıydı bilemedim.

ABD Las Vegas Tüketici Elektroniği furarında yeni versiyonu görücüye çıkmış: Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle.

CES-2017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle.

 

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar. 

bkn. içinden ağır küfür etmek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

yanlış zamanlarda yanlış ülkelerde doğmak ne kadar da kötü... sürücüsüz araç nedir ya, tamam argesini vs. anlarım da. yollarda bunları görmek kısmet olmasın bize! çok yazık... Neden yemek yiyoruz abi o zaman? Tüm besin ihtiyaçlarını birer hap -yada fitil olsun bize daha uygun- olarak piyasaya sunsunlar, maksat sadece beslenmekse... Burada da maksat sadece a noktasından b noktasına gitmekse, gitmeyelim beya! :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

Burada da maksat sadece a noktasından b noktasına gitmekse, gitmeyelim beya!

Aynen. Arabayı araç olarak kullananlarla arabayı araba olarak kullananları ayırmak lazım!

 

Şimdi, Kaan Yagizer yazdı:

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar.

Ne zaman elektrikli araba lafı geçse içim cız ediyor ve de ne zaman ki otonom araba lafı geçse içim cazırttt... ediyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Kaan Yagizer yazdı:

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar. 

 

Aşağıdaki fotoğraf Bosch'un hazırladığı otonom araç kokpiti. Otoyola çıkınca direksiyon katlanıyor ve içeri çekiliyor, koltuklar da biraz geriye giderek yatıyor ve araç "artık sürüşü ben yapacağım siz keyfinize bakın" diyor. 

Otomatik vitese bile zaman zaman direnen ben böyle bir durumda ne yaparım? Asla kontrolu araca bırak(a)mam. Doğru veya yanlış.

Detaylar daha aşağıda. 

CES-2.jpg

 

Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

sürücüsüz araç nedir ya, tamam argesini vs. anlarım da. yollarda bunları görmek kısmet olmasın bize! çok yazık...

Burada tartışılacak bir kaç şey var.

Daha önce de yazışmıştık, üşenmesem o konuyu bulup devam edeceğim ama kısaca buraya yazayım.

İdeal bir dünyada, yani kuralların belli olduğu, yol tasarımının uygun ve doğru yapıldığı sürüş ortamında otonom araçların isnan hatasından arındırılmış olmaları nedeniyle daha güvenilir oldukları (hipo)tezi var.

Ayrıca aracı salt nakil aracı olarak kullanan ve bedava sürücüye hayır demeyecek araç sahiplerinin oranı %50'den aşağı değildir. (bkn. harbi işkembeden sallama)

Buradan da iki sonuç çıkar:

1. Arabayı zevk için sürüyorsan otonomiyi boş ver, bildiğin gibi kullan. Buna da kimse engel olmasın.

2. Türkiye'de en otonom araç bile kısa sürede mavi ekrana döner, bu kadar kural belirsizliğinin ve gelişigüzel davranışların olduğu bir ortamda otonom araçların başarı şansı sıfır.

Yani Mert dert etme, gene biz sürmeye devam edeceğiz.  

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Türkiye'de en otonom araç bile kısa sürede mavi ekrana döner

Bu otonom arabaları tasarlayan ve test edenleri Türkiye'ye getir, bu projeyi önümüzdeki 50 sene için rafa kaldırırlar. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Ford 2020 yılında, Kuzey Amerika için Elektrikli Mustang üreteceğini duyurdu.

 

Yolda görmeyim, görürsem daşlarım, mındar olur metal yığınları.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simdi şöyle tasaruf yaparım otonom araçtan :)
Beni işe bırakır eve gönderirim çocuğu okula bırakır. Çocuk eve gönderir hatun biner alışverişe gider ordan arabayı çocuğun okula gönderir. Çocuk alır eve gelir arabayı hatuna gönderir hatun eve gelir. Arabayı bana gönderir. Ben eve gelirim. Arabayı ekmek almaya yollarım. Giderkende çöpü artırırım. Hafta sonu kendini yıkamaya gider. Arada izin veririm kankalarıyla caddede dolaşır. ;)
Benim tasarım girdilerim bunlar.


Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Simdi şöyle tasaruf yaparım otonom araçtan :)
Beni işe bırakır eve gönderirim çocuğu okula bırakır. Çocuk eve gönderir hatun biner alışverişe gider ordan arabayı çocuğun okula gönderir. Çocuk alır eve gelir arabayı hatuna gönderir hatun eve gelir. Arabayı bana gönderir. Ben eve gelirim. Arabayı ekmek almaya yollarım. Giderkende çöpü artırırım. Hafta sonu kendini yıkamaya gider. Arada izin veririm kankalarıyla caddede dolaşır. ;)
Benim tasarım girdilerim bunlar.

 

Arada bir kaçak et kesmeye gitmesin mi? Ne bileyim ne idüğü bilinmez bir istasyonda kaçak elektrik kullanmasın mı? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Yenilikçi ve elektrikli yeni Ford Puma’nın seri üretimi, Ford’un Romanya’nın Craiova kentindeki üretim tesislerinde başladı.
      Romanya'da, EcoSport ile birlikte seri üretimine başlandı. 
       
      Tüm detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-puma-crossoverin-uretimini-baslatti/
       

       

       
    • By Muhammed E.
      2016 model Focus 3 Trend-X Benzinli Otomatik aracım son 4 ayda illallah ettirdi... Artık LANET OLSUN da dedim bu markaya!!!

      🤔 4 ay önce 50.000km de araç Subap yaktı, değiştirdim, bu km de zor dediler ama sorun ondan çıktı, 2000TL gitti neyse bu olacak dedik.
       
      😔 Subap değişiminden 1 ay sonra Katalizör hatası aldım, katalizörü de değiştirdik... Hadi bitti dedik, ama...

      😡 Son 2 haftadır da motordan gelen seslerden sonra dün götürdüğüm bir usta "Motor Yatak Sarmış" dedi ve kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. 3 yaşında, 57000km de aracın motoru nasıl yatar sarar!!!??? Şöyleydi böyleydi derken çekici ile başka bir özel servise götürdüm şu an tamirde!!! Ne kadar masraf çıkar belli değil ama şu Ford'a çok sinirliyim!!! Millet 20-30 yaşında arabaya biniyor sorunsuz, ben gidip sıfır aldığım araçta yaşadıklarıma bak!

      Garanti konusunu da anlatayım, aracın ilk sahibi benim ve şu an 3 yıl 2 aylık. Yani 2 ay ile garanti bitti ama zaten aldıktan sonra LPG taktırdığım için Ford Yetkili servisi garanti bitmese bile yapmazdık LPG var sizin aracınızda dedi. Yatak sarmanın LPG ile ne alakası var desem de kabul etmiyorlarmış zaten.

      Gelelim bu işin maddi çıkarına, Yetkili Servis kesin olmamakla birlikte 15.000-20.000 TL arası bişey çıkar ama görmeden bişey diyemeyiz, bakmak için de 400TL nizi alırız dediler, yuh dedim kapattım o kapıyı. Özelde ise 7000TL - 15000TL arasında fiyat verenler var. Şu an motor açılıyor bakalım ne masraf çıkacak belli olacak.

      Peki yatak neden sarar? Yağsızlıktan vs diye biliyorum. Araç full servis bakımlı ve hep km sinde zamanında serviste yağ değişimini yaptırdım, hiçbir yağ eksilmesi veya yağ lambası uyarısı yanmadı... Anlam veremiyorum!!!

       
    • By serhat kaya
      merhabalar aracım ford focus 1.6 benzin/lpg 2001 model  otomatik vites p1746 arızası alıyorum ve her ne yaptıysam sorunu düzeltemedim bu sorun hakkında tecrübeli usta,abi ve kardeşlerimizden bilgi istiyorum...

    • By Yakup Çağatay
      2022'nin sonunda elektrikli araçlar, Avrupa'daki tüm Ford otomobil satışlarının yüzde 50'sinden fazlasını oluşturacak. Özetle Ford'a göre elektrikli araçlarının satışı konvansiyonel benzinli ve dizel modellerin toplam satışlarını geçecek. Ford, elektrikli araç şarjını kolaylaştıracak, şarj süresini önemli ölçüde azaltacak ve daha sessiz sokaklara katkıda bulunmaya yardımcı olacak yeni çözümleri duyurdu.  

       
      2022 sonunda hafif hibrit, şarjlı hibrit, hibrit ve tam elektrikli araçların satışı, standart motorlu araçlardan daha fazla olacakmış. Bunların çoğunluğunu kuşkusuz hafif hibrit modeller oluşturacaktır. Örneğin yeni tanıtılan Puma, pazara dizel motor olmadan iki hafif hibrit bir konvansiyonel motorla girdi, gelecek dönemde dizel motor da devreye girecek. 
       
      Puma https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-puma-tanitildi/
       
      Ford, elektrikli ev araçlarının daha basit, daha hızlı ve daha ucuz şekilde şarj edilmesini sağlayan, ev tipi şarjlı duvar kutusu kurulum hizmetleri ve plug-in hibrit müşteriler için yeşil enerji tarifeleri sağlamak için Avrupa genelinde altı lider enerji tedarikçisiyle ortak olacak.
      Ford geçtiğimiz günlerde İngiltere ve İrlanda'da hizmet sunmak için Centrica ile birlikte çalışacağını açıkladı. Ford’un enerji ortakları, kurulum hizmetlerini Ford’un Avrupa genelindeki bayilik ağlarını desteklemek için kullanabilecekler.
      Ford’un duvar kutusu çözümü, Ford’un plug-in hibrid modellerinin müşterileri için evde şarj sürelerini üçte bir oranında azaltmak için tipik bir yerel sokete göre yüzde 50 daha fazla şarj gücü sağlayacak.
      Ford’un duvar kutusu çözümü, Ford’un plug-in hibrid modellerinin müşterileri için evde şarj sürelerini üçte bir oranında azaltmak için tipik bir yerel sokete göre yüzde 50 daha fazla şarj gücü sağlayacak.
       
      Ford ayrıca, hibrit araç sahiplerinin ve operatörlerinin şarj noktasını kolayca bulmasını, yönlendirmesini ve ödemeyi sağlayacak yeni bir akıllı telefon ve tablet uygulaması sunuyor. Ford, NewMotion ile ortaklaşa olarak, Avrupa'da geniş kapsamlı kapsama alanına sahip olan en büyük kamu şarj ağına erişim sunuyor. Yeni uygulama, 30 ülkede 118.000'den fazla şarj noktasında Ford müşterileri için basitleştirilmiş erişim ve ödeme sağlayacak. Müşteriler, basitleştirilmiş bir sahiplik deneyimi için tek bir hesaptan ücretlendirme hizmetlerini başlatıp öderler, birçok pazarda ücretlendirme noktalarından sorunsuz bir şekilde faydalanabilirler.
      Ek olarak, mevcut FordPass Connect yerleşik modemi ile birlikte, FordPass mobil uygulaması Ford plug-in hibrit sürücülerinin araçlarının şarj durumunu uzaktan izlemesini sağlar.
       
      Ford ayrıca, 2020 yılına kadar 350 kW şarj kapasitesine sahip önemli Avrupa lokasyonlarında 400 hızlı şarj istasyonu kurmayı hedefleyen IONITY konsorsiyumunda kurucu üye ve hissedardır. Bu, tüm elektrikli taşıtlar için mevcut sistemlere kıyasla şarj sürelerinde önemli bir azalma sağlar - uzun mesafeli yolculuklar için idealdir.
    • By Eren Tan
      Merhaba Değerli Ford Severler, 

      Ben aslında hiç Amerikan Vatandaşı olmadım. Ancak ABD Vatandaşı gerektiren bir sosyal hesaba üye oldum. O da Ford Social adında sosyal hesap sistemine üye oldum. Ne kadar cesur adımlar attım bilemem. Ancak umarım ciddi terslikler yaşamam (blokelenmek hariç)... Kısaca sebeplerini paylaşayım. Ford'a olan sevdalığımdan dolayı sürekli çizim yapmaktayım ve Haydar Müdürümüz ile Özgür Bey'e ulaştırabilmenin derdindeyim. Size çizim ile ilgili fotoğraflarımı paylaşacağım (Ki her ihtimale karşı imzaları kapattım). Umarım aralarınızda Ford Otosan görevlileri ile tanıdıklarınız olur da, bir an evvel hayallerime ulaşabilirim. Saygılarım ile... 







       
      Ford Transit Eternals'e gelince... Ford Transit modelini kaputuna kendi hayal gücümle ABD çıkışlı 3.5 litrelik EcoBoost motorunu yerleştirmek istemiştim. O 3.5 litrelik turbo benzin motoru hem Amerikalı Transit modelinde, hem de F150’nin performanslı hali Raptor modelinde kullanılmaktadır. Fakat Amerikalı Transit 3.5 EcoBoost motorunun gücünü arttırmak yerine F150 Raptor’ın 3.5 litrelik turbo benzini direk Transit’e entegre etmeyi hayal etmiştim. Dahası kendi kullanımı 10 İleri Otomatik Vites ve Akıllı AWD sistemini ile kombineleyerek tamamlayabilmeyi çok istedim. Eğer böyle bir aracı bana özel bir konsept model olarak üretebilirseniz Ford Performance ile işbirliği yapabileceğinizi hayal ederek umuyorum. Görüntüye gelirsek, aslında 6 Kasım 2020 tarihinde çıkacak olan Marvel Stüdyoların “Eternals” filmine yakışacak şekilde gövde rengini Mor – Sarı şeklinde boyadım. Gerci renkleri daha koyu, daha ciddi tonlarda yapmalıydım. Ancak, elimdeki boya kalemlerimle idare etmek zorunda olduğum için kusura bakmayın. Aslında böyle bir konsept girişiminin sebebi ise Marvel’in Eternals filmi için farkındalık oluşturabilmeyi çok istemiştim. Eğer Özgür Bey ile Haydar Bey böyle bir konsept çizimimi kabul edebilirse, Disney’den İdil Hanıma da bahsederek izin koparmaya çalışacağım. Umarım böyle bir konsept çizimimi konsept model olarak üretmeyi kabul eder. Çünkü sadece asfalt değil, aynı zamanda çöl ve bajaların da fatihi olmasını umuyorum.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.