Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2020'de Hibrit Mustang ve Elektrikli Küçük Suv Üretilecek

Recommended Posts

Tamamen yeni Mustang esintili, tamamen elektrikli SUV’nin ilk tasarım taslağını yayınladı. 18 Kasım 2019'da tanıtılacak ki bunun açıklanma tarihi de oldukça manidar 🙂  WLTP ile 600 km'ye kadar sürüş menziline sahip.

Mustang inspired SUV sketch 18.11.19.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 18 Kasım 2019'da tanıtılacak ki bunun açıklanma tarihi de oldukça manidar 🙂  

Nesi manidar ? Ben anlamadım 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Muhammed E.
      Şu motor arıza lambası en nefret ettiğim sembol oldu 😄 kurtulamıyorum bir türlü... Sıfır aldığım 2016 Focus LPG Oto. aracıma 50.000km de subap değişimi, 60.000km de katalizör değişimi yapıldı. Şimdi 70.000km de ve bu sefer de oksijen sensörü (sanırım) hata kodları almaya başladım...

      Aldığım arıza kodları şunlar:

      P0030 P0031 P0036 P0037 P0050 P0051 P0056 P0057

      İnternette bulduğum açıklamaları ise şöyle:
      P0030 HO2S BANK 1 SENSOR 1 ISITICI DEVRE
      P0031 HO2S BANK 1 SENSOR 1ISITICI DEVRE DUSUK
      P0036 HO2S BANK 1 SENSOR 2 ISITICI DEVRE
      P0037 HO2S BANK 1 SENSOR 2 ISITICI DEVRE DUSUK
      P0050 HO2S BANK 2 SENSOR 1 ISITICI DEVRE
      P0051 HO2S BANK 2 SENSOR 1 ISITICI DEVRE DUSUK
      P0056 HO2S BANK 2 SENSOR 2 ISITICI DEVRE
      P0057 HO2S BANK 2 SENSOR 2 ISITICI DEVRE DUSUK
       
      Dün bir ustaya gösterdim bağladı OBD cihazına tamam oksijen sensöründe sıkıntı var ama Enjektörlerde sıkıntı var diyor bilgisayar dedi, LPG olduğu için "tüpçüye götür enjektörleri kontrol etsinler" dedi en son. Açıkçası yukarıdaki kodları araştırdığımda doğrudan oksijen sensörü değişmesi gerekir gibi gelldi bana ama bilemedim.

      OBD cihazım olduğu için Oksijen sensörlerindeki voltajları görebiliyorum ve araç hareket halindeyken bir video çektim, konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar izleyip yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.

      Benim daha önce hiçbir bilgim olmadığını belirtip zannımca O2 2x2 dediği 2. sensörde voltajda anormal dalgalanmalar oluyor gibi sanki...

       

      video_2020-07-14_22-10-07.mp4

    • By Yakup Çağatay
      Ford, 2021 Bronco’yu – klasik iki kapılı ve ilk dört kapılı olmak üzere – yepyeni arazi araçları ailesinin amiral gemisini tanıttı.

      Bronco ailesi şimdilik toplamda üç ayrı modele sahip.
      İlk yazımız selefini yansıtan iki ve dört kapılı modele ait.
       
      Tüm detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/tamamen-yeni-2021-bronco-tanitildi/
       
      2.3L 4 silindirli EcoBoost 270 hp güç 420 nm tork üretiyor. 7 ileri manuel vites ve 10 ileri otomatik vites seçeneği mevcut. (6+1 sürünme vitesi oranı 6.588:1)
      2.7L V6 silindir EcoBoost 310 hp güç 542 nm tork üretiyor. Sadece 10 ileri otomatik vites seçeneği ile sunuluyor.
      Tüm Bronco modellerinde, bir baz kurulum ve bir de gelişmiş 4×4 olarak iki adet 4×4 sistemi sunulmaktadır.
      SYNC 4, 360 derece kamera ve off-road özel navigasyon mevcut.
       
      İkinci yazımız da sport modeline ait:
      Tüm detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/tamamen-yeni-2021-ford-bronco-sport-tanitildi/
       
      Bronco iki kapılı ve ilk dört kapılı SUV’lerin küçük kardeşi, aileye kendi eğlencesiyle dahil oluyor. Tüm Bronco’larda olduğu gibi, 4×4 standart ve Bronco Sport bagajı dik durabilen iki dağ bisikleti taşımak için akıllıca tasarlanmış.
      Araçlar bu yılın sonlarında bayilere ulaşacak. Bu da Avrupa için tanıtıldı.
       
       
      1.5L 3 silindirli EcoBoost motor 181 hp güç ve 258 nm tork üreten motor standart olarak 8 ileri tam otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.
      2.0L 4 silindirli EcoBoost motor 245 hp güç ve 373 nm tork üreten motor standart olarak 8 ileri tam otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor. Ek: Direksiyondan vites değiştiriciler ve yağ soğutucusu.
       
      Akıllı, sağlam olmasının yanı sıra 8 inç dokunmatik ekranlı SYNC 3 sistemine ve Apple CarPlay ve Android Auto ile uyumluluğa sahip. 
      Neden SYNC 4 bunda yok acaba? Escape vb. ile değişince bu modele de gelecektir muhtemelen.
       
       
      İki kapılı model

       
       
      Dört kapılı model

       
      Dört kapılı model - paneller sökülü

       
      İki ve dört kapılı model iç mekanı

       
      İki ve dört kapılı model iç mekanı

       
       
      Kuga temelli Sport modeli görselleri
       

       

       

       

       
      Tüm aile görseli
       

    • By Yakup Çağatay
      Ford, arkadan tahrikli (RWD) Transit modelleri için yakıt verimliliği, dayanıklılık ve 2.800 kg’a kadar çekme yeteneği sunan yeni 10 vitesli (tam) otomatik şanzıman seçeneği üretmeye başladı.
       
      Tam Detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-transit-yeni-10-ileri-otomatik-sanzimanla-uretimde/
       
      170 PS 2.0 litrelik EcoBlue dizel motor ile sunulacak.
       
      Ford mühendisleri tarafından şirket içinde geliştirilen, Ranger ve F150 ve Mustang ile de kullanılan akıllı şanzıman; motorların en verimli şekilde çalışmasına olanak tanıyan daha geniş bir oran dağılımı kullanılarak yakıt maliyetlerini en aza indirecek şekilde tasarlanmış.
       
      10 vitesli şanzıman, daha hafif hizmet tipi önden çekişli Transit için mevcut olan 6 vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunulacak.
       
       

    • By Yakup Çağatay
      Ve devrede. Mayıs üretimi sonrası 6 ileri tam otomatik tarih oldu. Türkiye'ye de gelir hemen muhtemelen. 
      Çok ciddi bir güncelleme oldu, işte tam tablo. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-ford-fiesta-teknik-detaylar-mk6-ile-karsilastirmali/
       

    • By Eren Tan
      2022 Model Kompakt Sınıf Araçlar Bazlı (Focus - Escape - Bronco Sport) Ford kompakt kamyoneti hakkında ne kadar bildiğim varsa yazacağım. Üstelik "Ford Authority" tarafından hazırlanan hayali taslak resmi eşliğinde...
       
      Hepimiz biliyorsunuz ki Maverick ismin kökeni 1970'li yıllara dayanmakta... 70'li yılların Maverick'i, aslında kompakt sınıf Coupé modelinden başka bir şey değil idi... Daha sonra o isim 1993 ile 2000 yılı arasında (yanılmadıysam Nissan Terrano II bazlı olarak) Avrupa'ya yerleşir. Son olarak Ford Maverick, 2001 ile 2006 yılları arasında üretilen Amerikalı Ford Escape bazlı olarak Avrupa'da satılır. Böylece Avrupa'da yerini Ford Kuga'ya devretmesiyle Maverick dönemi sona erir. Taa ki Maverick ismi, bu sene yeniden dirilinceye dek... 
       
      Kompakt sınıf kamyonet olarak geri dönecek olan yeni Ford Maverick; Focus, Escape (Kuga), kaba SUV kardeş Bronco Sport ve Escape'in Lincoln süslüsü Corsair ile aynı platformu paylaşacak. Yani kısacası, Ford C2 tabanına sahip olacak. Maverick, stil ve tasarım öğeleri konusunda yeni Bronco Sport ile paylaşacak. Hatta "Bronco Sport'un Pick-Up Versiyonu" olarak anmasak bayağı ayıp olabilir yani... 🙂
       
      Bilindik Escape (Kuga) tarzı araç tabanına ve yekpare şasesine rağmen, yumuşak hat ve köşelerle donatılmış kaba bir kamyonet olacak. Yani açıkçası, dik bir ön uç ve nispeten kutulu bir gövde gibi sağlam, erkeksi stiline sahip olacak. Ancak Pick-Up fanatiklerin kırıcı yanı yok da değil... Mesela Ranger ile F-150 ağabeyleri, üç farklı gövde (Tek kabin, 1.5 kabin ve çift kabin) seçeneklerine sahip. Fakat Maverick Pick-Up, ağabey kamyonetlerin aksine sadece çift kabin gövdesine sahip olacak. 
       
      Motor seçeneklerine geldiğimizde, iki farklı EcoBoost turbo benzinli seçeneklerine sahip olacak. Biri 3 silindirli 1.5 litrelik 182 HP gücüne sahip motor, diğeri ise 4 silindirli 2 litrelik 250 HP gücüne sahip motor... İki motora da sekiz ileri otomatik vites eşlik edecek iken; önden çeker sisteminin standart, akıllı dört çeker sisteminin isteğe bağlı olarak sunulması planlanıyor. 
       
      Zamanlama ile ilgili olarak, Ford Maverick'in 2021 yılının ikinci yarısında 2022 model olarak piyasaya sürülmesi bekleniyor. Muhtemelen Meksika'daki Ford Hermosillo tesislerinde Bronco Sport ile birlikte üretilecek. Olur da Kuzey Amerikalı Pick-Up fanatiklerin bir Ranger alacak kadar gücü olamayanlar varsa, Ford Maverick Pick-Up modeli aslında mantıklı bir seçenek... Şimdi o hayali taslak fotoğrafını da paylaşıyorum... 
       

       
      Bu tamamen hayali taslak çizimine sahip olsa da, bu taslaktan gerçekten hoşlandığımı itiraf etmeliyim. Ama tek ya da 1.5 kabinli Ranger'a yetişemeyenler için de Maverick tek ya da 1.5 kabinli versiyonlar üretilseydi... Abartmam gerekirse, belki 8 - 10 sene sonra o seçenekleri de üretirler. Ama öbür kabinli seçenekleri beklemek yerine Avrupa'ya gelişinin hayalini kurmaktayım. Çünkü Avrupalılar ne zaman çift kabinli Ranger'a ihtiyaçları duysa, aralarında maddi durumlardan ötürü yetişemeyenler de var. İşte bütün Dünya'da çift kabinli Ranger'a yetişemeyenler için harika bir seçenek olabilir! Umarım Maverick kamyonet Avrupa pazarlarına gelebilir ve o motorlara ilave olarak düşük güç bazlı 2 litrelik EcoBlue dizel motor da dahil olabilir... 
       
      Kaynak: FordAuthority

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.