Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2018 Focus Mk4 Olası Tasarımlar


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Forumda eski sayılmam; üyelik öncesi dönemi katarsak yeni de...

Son birkaç gündür takip ediyorum sizi. Epeydir forumda gözükmediğiniz söyleniyordu. :)

 

Çünkü yaramazlık yaptım...dövdüler beni...yoksa adminden fazlaydı beğenim yako sinir olurdu...çok güzel bir forumdur aile gibi...açılan köşelere bakarsanız çoğu imzamı taşır 2012 lere dayanır...ama beni arabam tak etti tuk etti sıkıyor...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çünkü yaramazlık yaptım...dövdüler beni...yoksa adminden fazlaydı beğenim yako sinir olurdu

Hızlı bir dönüş yapmışsınız o zaman. Beğeni son dikkat ettiğimde 6.999 idi. 7000 olsun düz olsun diye bir deneme yapmıştım. :) Yakalarsınız kısa zamanda admini. :)

Güzel bir ortam var. Tabi arada döve döve anlatıyorlar. :) Alıştık diyelim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Açıkcası bende focus 4 ü merak edenlerdenim, ziraa bu makyaj da ön kısmı makyajsızı aratır olmuş, bu da bütünlüğü beğeni açısından Zayıf bırakıyor, tabii bunlar kişisel beğeniler, neyse umarım iyi bişeyler çıkar da ortaya ford da kalmaya devam ederiz,,,..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakalarsınız kısa zamanda admini.

Bugün itibariyle beğeni oranları  :claps:  :claps:  :claps:   :öp:

  1. %151.3 Kaan Yağızer
  2. %136.8 Cem Boneval
  3. %115.7 Nihat Abukan
  4. %107.9 Taner Eviş
  5. %102.6 Ahmet A.
  6. %  94.3 Ramazan V.
  7. %  84.0 Serdar Yaman
  8. %  79.5 Servet Özkan
  9. %  79.3 Bekir B.
  10. %  72.6 Alperen G.
  11. %  69.0 H.Cenk
  12. %  61.1 Mertcan Çelik
  13. %  59.9 Tevfik
  14. %  53.9 Engin Uzunoğlu
  15. %  45.8 Yakup Çağatay  
  16. %  44.7 Ozan Karsavuran

Notlar:

- Değerlendirmeler gevezeler üzerinden yapılmıştır

- İstatistikleri hazırlayan "kendini beğenmiş" Cem (sorumluluk kabul edilmez)

- Beğeni tarifesi pazarlığa tabidir.

- Konu dışıdır, ama konu benim değil mi, istediğimi yazarım...

:kıhkıh:

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...Focus'ta -heyecan verici- çizgi beklemeyin, olmaz. (bkn.açıkça/şimdiden söylüyorum)

 

Bunun iki nedeni var.

- One Ford

- Hedef Kitle

 

...One Ford yani tek bir araç Arjantin'den Çin'e, Güney Afrika'dan Yeni Zelanda'ya kadar kimi zaman neredeyse taban tabana zıt beğeniye sahip müşteri gruplarınca kabul görmek zorunda. O ülkeler için minor değişiklikler yapılıyor olsa da aracın genel çizgisi asla bozulmuyor, bozulmayacak da.  Yani Avrupa'lı (görece rafine) zevk'e sahip müşterinin beğeneceği çizgiyi tuttursanız bu defa Amerika'lı beğenmeyecek. O nedenle göze fazla batmayan, insanların aşık olmasalar dahi nefret etmeyecekleri bir çizgi ... deyim yerinde ise kısmen tutucu ve teknoloji ile dolu bir görünüş tercih edildi. Büyük ihtimal ile bundan sonra da bu çizgi korunacak ... örnek vermek gerekirse Toyota Corolla çizgisi ... kimse ona aşık olmaz ama kimse onun iğrenç olduğunu düşünmez. Böylece her pazar için ayrı kasa, ayrı ar-ge, ayrı malzeme tedariği, teknik eğitim vs.vs.vs.vs.vs. ile uğraşmak zorunda kalmazsınız. (uğraşmanın ötesinde para kaybetmezsiniz) Otomotiv pazarında karlılıkların azaldığı, yakın gelecekte sadece Mass Production / Büyük Ölçekli Toptan Üretim yapan firmaların ayakta kalacağı günümüzde diğer türlü çalışmak fizibil değil (bkn.tamamen duygusal)

 

...Hedef Kitle ...her ürün için bir hedef kitle seçilir. Focus'un hedefi ise belli ... ortanın üzerinde eğitim almış, beyaz yaka, en fazla iki çocuk sahibi, banliyöde oturan küçük ailenin birinci aracı.  Siz bu hedefe uyarsınız ya da uymazsınız ... kısmen yaklaştığınız noktalar vardır ya da taban tabana zıtsınızdır ama ürün yukarıda saydığım kitle için dizayn edildi ve onlarla yapılan (hem de dünyanın 40'tan fazla ülkesinde) Customer Clinic'ler ile biçimlendirildi. Koltuk döşemesinin renginden tutun da kapı kolçağına kadar o kişilere alternatifler sunuldu ve geri bildirime göre araç tasarlandı. Focus ters (içten dışa) dizayn edilmiş araçlardan biri ... yani potansiyel müşteriler önce aracın içini dizayn etti (ya da edilmesine yardım etti) sonra elde edilen iç tasarıma göre bir kabuk oluşturuldu.  Bu Customer Clinic ve dizayn sırasında kimilerine göre -tutucu- çizgiler seçilmiş olabilir tabi ama siz de kabul edersiniz ki üretici bu aracı kime/kimlere satmayı planlıyor ise onların fikirlerine daha çok kulak kabartır.

 

...işin komik yani Focus MCA'yı biraz da sizler, yani Türkiye'de ve dünyada ki forum / panel vs. kullanıcıları da dizayn etti. Sizlerin yazıp çizdiğiniz, keşke olsaydı dediğiniz ya da daha geçenlerde bu forum'da yapılan anket gibi bilgi toplama çalışmalarının sonuçları paylaşıldı/paylaşılıyor ve hiç şüpheniz olmasın ki bu geri bildirimler dinleniyor, not alınıyor.

 

...uzun lafın kısası Focus MCA'yı -heyecan verici- bulmayan arkadaşlarımız kendi katkılarını yadsımasın (bence) sonuçta onun çizgisinin oluşmasında sizin de payınız var.  :) 

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşin mutfağından bu bilgileri alabilmek çok güzel.

 

O nedenle göze fazla batmayan, insanların aşık olmasalar dahi nefret etmeyecekleri bir çizgi

Forumda aracımı aldıktan sonra incelemesini yazarken hemen hemen aynı kelimeleri kullanmıştım.  

Önemli olan "bildik ama yine de hoş" dedirtebilmek ve bence bunu yapıyor, özellikle MCA.

ortanın üzerinde eğitim almış, beyaz yaka, en fazla iki çocuk sahibi, banliyöde oturan küçük ailenin birinci aracı.

Ve tabii mütevazi kazancı olan... İki çocuk dışında ben hedef kitleyim de, biraz beygir düşkünlüğüm var.

Sizlerin yazıp çizdiğiniz, keşke olsaydı dediğiniz ya da daha geçenlerde bu forum'da yapılan anket gibi bilgi toplama çalışmalarının sonuçları paylaşıldı/paylaşılıyor ve hiç şüpheniz olmasın ki bu geri bildirimler dinleniyor, not alınıyor.

İşte tam bu nedenle bugünden Mk4 tasarımına başlamak üzere bu konuyu açtık (bkn. narsist Cem)

 

Geliştirelim hep beraber yeni aracı, hayallerimiz kadar yaşarız. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ve tabii mütevazi kazancı olan... İki çocuk dışında ben hedef kitleyim de, biraz beygir düşkünlüğüm var.

 

zaten senin gibiler için RS'ler var ST'ler var ... kuZu postuna bürünmüş kurt'lar var  :)

 

...kimi zaman mühendislik customer clinic + pazarlama + board'a rağmen çılgın araçlar yapıyor. (bkn.gt) bunu kimi zaman yapabileceklerini kendilerine/personele ve rakiplere göstermek için yapıyorlar, kimi zaman ise marka algısını güçlendirme adına para koparıyorlar.

 

GT örneğinden gidersek sınırlı üretime girecek (Türkiye'ye sadece 2 -iki- adet sipariş hakkı verilecekmiş) o kuZu astronomik fiyata satılacak olsa da inanın her bir aracın satış bedelinin en az iki katı zarar yazacak (Ford'a...)  ama değer :) o ayrı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Madem görüşlerimiz dikkate alınacak ben de temennilerimi yazayım.

Yeni focusun aynı göğüs orta konsol tasarımı korunarak arka diz mesafesi, bagaj hacmi ve yükleme ağzı genişlemeli. Süspansiyona laf yok tabii ki geliştirilecektir motorlar daha da güçlenmeli ki ecoboost gelişmeye devam edecektir. Artık Ford'un da çok iyi bir şanzıman yapma vakti geldi geçti bile. Tasarım olarak kusuru yok bence iç ve dış tasarımda sadece içeride biraz daha eşya gözü ve koltuk altlarında çekmece yapılmalı. Ben aracımdan memnunum çok da eksik bulamadım :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Follow to follow me.....ayy insta dan kalma....alırım 10.000 takipçi 50 tlye görürsünüz...beğeniyi siz...

 

Önemli olan Kalplerde beğeni kazanmak yoksa rakamsal değerlerin hiç bir anlamı yokki....Cem Beye telefon açıp ta Patron napıyon diyebilmek özelliği varsa gerisi boştur..Kaan Beylede konuşmuştum ama siteye dönmesi için oamanlar biraz sinirliydi...haa şu olabilir beğenme gibi beğenmeme tuşuda konsun...böylece atışmalarda söz düellosu yerine beğeni kısmından insanlar gerekli cevabı vermiş olur diye düşünüyorum.

 

Ford tabiki içten dışa tasarımını forward lara göre yapmıştır...ama içini başka birine dışını başka birine yaptırırsanız iki kişilikli bir araba çıkar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni otomobil geliştirirken atılım yapmak önemli. 

Focus ilk çıktığında iki büyük atılımı vardı. Love or hate tasarım ve segmentinden beklenmeyen sürüş dinamikleri. 

 

Artık Fordun focusun ekmeğini yeme dönemi bitiyor. Fordun Focusla yaptığı atılımlar artık endüstriye maloldu. Bir kore arabasında hatta Çin arabasında bile bunları yeterince bulabiliyorsunuz. 

 

Fordun artık yeni C segmentiyle başka bir atılım yapması gerekiyor.  Bence bu da rakiplerinde olmayan iç mekan kalitesi ve ekonomi üzerine olmalı. Artık polonya hindistan brezilya nereden otomobil değerlendirme videolarına baksanız herkes elini bir üst göğse bastırıp hımm sert plastik yumuşak plastik falan diyor. Tasarım eyvallah ama bir yere kadar. Gelecek iç mekan kalitesi ve ekonomide olacak  benim görüşüm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus'un çizgileri tutucu değil ki, hiç bir zaman da olmadı.

 

benzer şekilde düşünüyorum ama F1'in (hele ki Escort'tan sonra) -yumurta/su damlası- temelli çizgiye geçişi, ardından F2 ve takipçilerinde -kinetik tasarım- çizgisine yönelmesi bazı çevre ve/kişiler tarafınca -tutuculuğa prim vermek- olarak adlandırıldı.

...genel olarak Focus'un çizgisini beğeniyorum. F3'ün görece büyük ön göğüs yapısı beni biraz rahatsız ediyordu (kocaman bi adam olduğumdan) ama MCA'da o noktayı da aştık (Allah'a şükür) bence MCA tam olması gerektiği noktaya ulaştı. Bu çizgi ile ilgili olarak geri dönüşler de olumlu ... yani 2018'de falan F4 geldiğinde bence çok radikal değişikler ile karşılaşmayacağız. Belki bir iki nokta törpülenecek, belki gövdede alaşım malzeme kullanım oranı arttırılıp daha rigit ve hafif yaşam alanı koruma kafesi elde edilecek, atıyorum çamurluk ağzında, gövdedeki paralel kas çizgilerinde değişiklikler göreceğiz, belki yeni teknolojiler eklenecek vs.vs.

...bence MCA Focus'u tam olması gereken gövde formuna ulaştırdı.

 

MK4 bize araç tipinden öte yeni teknolojiler (aktif/pasif/eğlence) getirecek, yeni motorlar ve ulaşım anlayışları sunacak (mesela 1,5 benzinli hybrid) o günün koşullarına ve moda'sına uygun seçenekler sunacak diye düşünüyorum.

...sonuçta Ford araçlarında yüksek teknolojiyi orta sınıfta dahi uygun fiyatlar ile tüketiciye sunma yönünde kararlı. Benim MK4'ten beklediğim temel değişiklikler bu yönde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fordun artık yeni C segmentiyle başka bir atılım yapması gerekiyor.  Bence bu da rakiplerinde olmayan iç mekan kalitesi ve ekonomi üzerine olmalı. Artık polonya hindistan brezilya nereden otomobil değerlendirme videolarına baksanız herkes elini bir üst göğse bastırıp hımm sert plastik yumuşak plastik falan diyor. Tasarım eyvallah ama bir yere kadar. Gelecek iç mekan kalitesi ve ekonomide olacak  benim görüşüm. 

 

Bu elleyerek kalite yorumu yapılması da bana komik geliyor. Yorumcular, önde yumuşak plastik var, arka kapılarda niye sert plastik diye eleştiri getiriyorlar. Yav, o arabayı onu kullanacak adam alıyor. Adam arkaya oturmayacak ki. Laf olsun, torba dolsun. İç mekan kalitesi aslında epey karmaşık bir konu. Kaliteli iç tasarım değil, kaliteli görünen iç tasarım hedef alınıyor ve aslında hepimizi kandırıyorlar (teknik ifadesi ile "kalite algısı"). Yumuşak malzemenin de ardında bu konu var. Dokunduğumuz yüzeyler yumuşak olunca, kalite algısı yükseliyor. Yoksa sanki göğüse her gün kafa mı atıyoruz, yumuşak olsa ne olur, olmasa ne olur. Önemli olan, uzun ömürlü olması, tıkırtı vs yapmaması ve de ucuz görünmemesi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 2018 Focus Mk4 Olası Tasarımlar olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., bu konuyu kilitledi
Misafir
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.