Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 F2 ile F3 de değişen parçalardan biriside budur.. F2 Kayış F3 zincir Benzinlilerde kayış yine bildiğim kadarı ile. Dizellerde eskilerde de sanki kranktan kayış da egzantrikler arasında zincir gibi aklımda kalmış (aşağıdaki resimde var). Ve yenide de buna benzer bir kombinasyon hatırlıyorum, ama hayalimde canlanmadı 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 90 ve 109 hp lik tdci lar kayış. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 bişey daha soracağım, benim gördüğüm kullandığım dizellerde 2. kontakta filan hep oil ok ve benzeri ibareler çıkıyordu ekranlarda f3te niye böyle bişey göremedim hiç? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 bişey daha soracağım, benim gördüğüm kullandığım dizellerde 2. kontakta filan hep oil ok ve benzeri ibareler çıkıyordu ekranlarda f3te niye böyle bişey göremedim hiç? renault grubunda çıkıyor bu oil ok. yazısı, fordlarda hiç görmedim ben. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 bişey daha soracağım, benim gördüğüm kullandığım dizellerde 2. kontakta filan hep oil ok ve benzeri ibareler çıkıyordu ekranlarda f3te niye böyle bişey göremedim hiç? Hata olursa çıkar bunda da Hala görmek istiyormusunz ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre D. Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 aman diyim yakup bey 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 F2 ile F3 de değişen parçalardan biriside budur.. F2 Kayış F3 zincir Hangi motordan bahsediyoruz? Benzinlimi yoksa dizelmi? Gerçi fark yok ama... focus 2 TDCi lerde de iki egzantrik dişlisi zincirliydi. Krang ile dişliler arası kayışlıydı. Yenilerinde çift egzantrik olmadığı için doğal olarak bu düzeneğe ihtiyaç kalmadı. Kaldı ki 109 PS olan 16V kapakların zayıf noktası buydu zaten. 150 bin km civarında bu zincir ve gergileri bozulup ses yapmaya başlıyor ve sonrasında da sente kaymasına neden oluyordu. Ve ucuzda değildi tabi.. Yeni kapak ile 8V a geri dönüldüğü ve tek egzantrik olduğu için artık sadece kayış var. Benzinlilerde hala kayış. Zincir ford motorlarında sadece 2.0 TDCi larda var. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 5, 2011 ilerdeki mesajlarda var ..Dizel.. Ben öyle duymuştum, demekki kayışmış Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Focus 3 95 / 115 TDCİ 125 Ps Ti-VCT 182 Ps Ecoboost HEPSİ Eksantrik hareketi --- > Dinamik gergili triger kayışı 'na sahipmiş Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Bu motor olgunluk dönemi ürünü diyebiliriz. Eski motorda sorun yaşadıkları herşeyi tek tek elden geçirip düzeltmişler. Bunlardan birisi yukarıda bahsettiğim iki egzantrik arasındaki zincir, gergileri ve guide ı sorunuydu. Diğeri turbo meselesiydi. Eskisinde bulunan 1544 ün kompresör tarafı büyük hacimli olduğu için dolması geç oluyordu ve dolduğunda da ani gelen tork ile internallere ek yük bindiriyordu. Dolayısı ile aktarma organlarına da. Ve pek tabii turbonun kendisine de.. Zırt pırt turbonun yağ salmasına neden olan mildeki aşınma sorunuda giderilmiş oldu.. Aslında buna geçici çözüm üretebilmek için 2010 modellerdeki 109 luk focus 2 tdci lerde gaz kelebeği vs kullanarak sürüş dinamiğini nispeten daha uysallaştırdılar. Gene 2010 ve sonrasında kullanılmaya başlanan DPF nin bakımsız olanına geçildi. Yenisinde kısa süreli tempolu kullanımla kendi kendisini temizleme özelliği var. Keza yeni motor 8V olduğu için düşük devirde daha yüksek tork alıyor. Turboda utanmasa rölantide dolacağı için düşük devirde daha yüksek tork basabiliyorlar. Eskisindeki 240 nm torkun 270 nm ye artmasının nedenlerinden biriside bu. Ek olarak sürekli kaynak noktasından çatlayan demir boru elastik bağlantılı sistem ile değiştirildi. Yenilerinde intercooler artık radyatörün hemen yanında dikine yerleştirilmiş durumda. Bu sayede turbodan çıkan basınçlı hava direk intercoolera girebildiğinden demir downpipe a gerek kalmadı. Silikon içerikli hortumlarla bağlandığı içinde bahsettiğim boru kırılması derdi kalkmış oldu.. Ve daha bir sürü ufak tefek ama efektif geliştirme var. Hepside yılların tecrübesi ile yapılan iyileştirmeler.. Bu bağlamda 115 lik motor 109 luk motordan daha sorunsuz olacak diyebiliriz. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Grafik ile süsleyelim Sayfa 2 de diğer motor grafiklerine ulaşabilirsiniz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
mehmet fatih Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Bunlar olduğunda hava sıcaklığı kaç dereceydi? ankara da birkaç haftadır akşamları - li sıcaklıklar var. gece - 8 lere kadar düşüyor. ama bizim çıktığımız zamanlar 0 veya 0 ın hemen altındaydı. sıcaklıkla alakalı bir durum olabilir mi?? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 ankara da birkaç haftadır akşamları - li sıcaklıklar var. gece - 8 lere kadar düşüyor. ama bizim çıktığımız zamanlar 0 veya 0 ın hemen altındaydı. sıcaklıkla alakalı bir durum olabilir mi?? Soğuk lastikler ile yeni yola çıkmış bir aracın fren mesafesi ısınmış lastiklere göre daha uzun oluyor, bu da aracın durmadığı hissini uyandırıyor. Aynı noktadaki frenleri yola yeni çıktığınızda değilde, ısınmış bir araçla yapsanız daha rahat durduğunu farkedeceğinize eminim. Frenlerde genel bir sorun olsa her an her frende araçta anormallik yada durma güçlüğü çekersiniz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Kaldı ki 109 PS olan 16V kapakların zayıf noktası buydu zaten. 150 bin km civarında bu zincir ve gergileri bozulup ses yapmaya başlıyor ve sonrasında da sente kaymasına neden oluyordu. Ve ucuzda değildi tabi.. Yeni kapak ile 8V a geri dönüldüğü ve tek egzantrik olduğu için artık sadece kayış var. 108 binde motorum Egzantrik zincirim son 10 bin kmdir ses yapıyor motor yağını ve filtrelerini 500 km önce kendim değiştirdim 7000 km sora zinriclerimizde değişecek inşallah. Yanlız ustam bana 100bin bakımda çok pahalı bişey değil demişti. Yetkili servis farkımı acaba ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 6, 2011 "ucuz da değil" ile "çok pahalı birşey değil" arasında ne kadar fark olabilir ki? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap