Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Dizel - Opel Astra 1.6 Cdti 136 Ps Test Sürüşü - Sürüş İzlenimi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bugün Astra'nın meşhur yeni 1.6 CDTI motorunu test etme imkanı buldum. İzlenimlerimi hemen aktarayım;

 

- Öncelikle motorda sarsıntı emsallerine göre biraz daha az...

 

- Rölantide ses C-Max II'den fazla geliyor içeri...

 

- Çekişi ve gaz tepkisinden memnun kaldım. Gayet güzel koltuğa yaslıyor sizi... İlk 3 vites çok canlı... Bu çok hoşuma gitti. Opel'i bu konuda tebrik ediyorum ilk defa chip tuning gerektirmeyecek bir dizel motor yapmışlar... Performansı çok yeterli buldum. Ama motora alışınca illa ki kaşıntı tutacaktır :)

 

- Test aracının ortalama tüketimi 7.3 lt/100km idi. 2 km'lik parkur için fena sayılmaz... Çünkü ben sürekli bastım torku ve gaz tepkisini hissedebilmek için... Ayrıca araç henüz 1.600 km idi.

 

- En donanımlı model olan Cosmo Sedan'ı bayii 77 bin TL'ye bıraktı... Navigasyon eklenirse 79 bin TL olur dendi... Liste fiyatı 82 bin TL olan bir araç için 5 bin TL inmeleri hoş bir davranış :)

 

- Süspansiyonları eski aracım olan Insignia'dan daha konforlu ve sessiz geldi. Opel bu konuda kendini aşmış ilk defa... Kütük üstünde gidiyor izlenimi vermedi bu yüzden sürüşünden memnun kaldım... Kısacası alınabilecek bir araç. Ama C-Max'imi sattırmama yetecek kadar iyi bir araç değil henüz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ama C-Max'imi sattırmama yetecek kadar iyi bir araç değil henüz...

zaten cmaxi kullandıkça satmak istemeyeceksiniz, satsanız bile büyük ihtimalle yine cmax alacaksınız :D babam sunduğum diğer tüm alternatifleri reddetti, ki buna cmaxten ucuz mondeo dahil :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Bu aracı kullanma imkanını bugün ben de buldum.

 

Kullandığım araç 136 PS, HB ve COSMO donanımlıydı.Araçta ekstradan hiçbir paket yoktu.

 

Araçta benim dikkatimi çeken direksiyonun Focusa göre daha yumuşak olması ki bu bazı kullanıcıların hoşuna gitmeyebilir.

 

Direksiyonun ve göstergelerin üzerindeki kısım bizim focuslarda yumuşak plastikten  fakat Astrada sert  plastikten yapılmış.

 

Araç beygir ve tork olarak Focustan daha güçlü olmasına rağmen ben arada fark göremedim.En azından 21 beygirlik bir fark yok.İki aracı da kullansam daha güçlü diye Astraya yönelmem yani.

 

Motor sesi Focustan belki az ama yine de arada belirgin fark yok.

 

Kullandığım araç 1800 km idi ve sol direkten ses geliyordu.

 

Ses sistemi iyi Cosmo donanımdaki standart haliyle  kötü.Belki de sınıf standartı budur ama bana Sonyden sonra yavan gelmiş olabilir.

 

Araç çukurlara yumuşak giriyor ve darbeleri emiyor.

 

Bagaj 2 bölmeli.Ne işe yarayacak anlamadım.

 

Araç şahsi fikrime göre focustan daha yakışıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alt kademe bagajda ıvır zıvır taşımayı sevenler için hem sallanmaz hem ses azaltır. Yeni eşya yüklerlen sizin parça eşyalar bela olmaz böylelikle ve üst kademe eşya indirmek bindirmek için rahat olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu sınıfta gördüğüm yaşadığım içinde bulunduğum en dar ve basık hissettiren arka koltuklar Astra da; resmen çukura girmiş gibi hissediyorsun kendini.

1.6 cdti ile belki adama benzemiştir şimdi ama yinede alırmıyım, hiç sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Araç almayı düşündüğüm zamanlarda tercihlerim arasında yer alanlardan birtanesiydi. :sofeer:

Yorumlardan da anlaşılacağı üzere aşağı yukarı ne olduğu ortada. Motor cansız, Sol direkten ses gelmesi, arka diz mesafesi sorunu, fazla yakıt tüketimi, fazla ağırlık, pahalı servis ücretleri falan filan işte.  :blink: 

Yakup'un aylık satış rakamlarından da anlaşılacağı üzere çok satılan bir araç değil, çok satmak için mücadele edilen bir araç. O listede Marka bazında sıralama yapılmış biliyorum ama yine de sonuç ortada.

İlk 3'ü Renault, VW ve Ford paylaşıyor. Opel ise 6-7-8. sıralarda gidip geliyor. :wacko:

Bu da bize aşağı yukarı herşeyi açıklıyor.  :)  Belki de bizi Ford'u seçmeye iten şey de bu  ^_^

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bu opellerdeki vites çerçevesinin etrafındaki aydınlatmaya bayılıyorum..her modelinde varmı tabi bilemiyorum..

Makyaj öncesi kasalarda tüm donanımlarda standarttı, bendeki baz paket edition donanım da var mesela. Ama makyaj sonrasında baz donanımlarda bunu kaldırıp hız sabitleme vs. getirdiler ancak araştıran arkadaşlar çerçeve altında ledleri buldular ve aktif hale getirdiler sadece.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.