Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Rölantide Titreme F3 Tdci


Sabri Özer

Soru

Merhabalar abilerim :) ; benim arabamda dur kalk trafikte ilk çalıştırmada arabayi park ettikten sonra herşekilde rölantide normal olmayan bir titreme var dalgalı değil motorun çalışma sesiyle ayni senkronda. Şuan 27.000de arabam 30.000 bakımını bekliyeyim diyorum ama rahatsız etmeye başladı. Neden yapar ? Benim kullanım tarzım yüzünden midir ? Veya kronik aks keçesi sorunundan olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kısaca arabayı kısıtlayan ne varsa kapatıp vur kırbacı işte.

Bu sistemlerin titreşimle nasıl bir alakası oldugunu aciklayabilir mısınız? Yoksa son care "bi deneyelim" mi? ;)

İzmir İzkar'da titreşim icin yazılım güncellemesi+Off set (tam olarak nasıl yazıldığını bilmiyorum) ayarı yaptılar ancak sonuc yine aynı. Rolantide arac masaj yapıyor ;(

Pazartesi Otokoc'a götüreceğim aracı, umarım orada çözüm bulunur..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bana da enjektörlerden dediler ama uğraşmadım sanırım alıştım da artık.Ancak start-stop sistemi beni çıldırtıyor.Bu uygulamayla araç stop ederken ciddi bir titreme hissediyorum sanki kamyon stop ediyormuş gibi.Allahtan kapama düğmesini yakına koymuşlar da menüyle felan uğraşmıyoruz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sistemlerin titreşimle nasıl bir alakası oldugunu aciklayabilir mısınız? Yoksa son care "bi deneyelim" mi? ;)

İzmir İzkar'da titreşim icin yazılım güncellemesi+Off set (tam olarak nasıl yazıldığını bilmiyorum) ayarı yaptılar ancak sonuc yine aynı. Rolantide arac masaj yapıyor ;(

Pazartesi Otokoc'a götüreceğim aracı, umarım orada çözüm bulunur..

F3 lerin Ecu'su şöförün hareketlerini öğrenerek bir sonraki hamlelerini buna göre planlar. Örneğin benim eski dizel son günlerinde gitmemeye meyilliydi (yakıt ekonomisine takmıştım daha az nasıl yakar diye). Daha sonra biraz sıkıştırdıktan sonra tüm davranışları değişti.

Kısacası kullanım alışkanlıklarınızdan aracın çalışması etkileniyor. Eğer agresif kullanımda semptomlar değişiyorsa yazılımdan kaynaklanan veya sizden kaynaklanan bir durum olabilir.

"Bence" bu sorun şöyle teşhis edilebilir;

Bir normal dizel f3 birde titreyen f3 araç bulunur.

Bu araçların tüm verileri okunabilen bir yazılım bulunur,

Motor devir

Soğutma suyu sıcaklığı

Emme manifold basıncı

Emme hava sıcaklığı

Hava debisi/oksijen sensörü

Yakıt basıncı

 

gibi birçok değişken okunur ve karşılaştırılır. En azından fark ortaya çıkar. Çıkmazsa eğer sorun sensöz ıvır zıvır değil donanımsal bir sorundur, motor kulağı, gevşemiş bir civata vs gibi.

 

Bu sayede sorunun tam nerede olduğunu anlarsınız ve çözersiniz.

 

Şayet servise gittiğinizde çözüm şöyle olacak;

Bağla makinaya, hata kodu var mı bak?

Varsa clear et yolla, yoksa sıkıntı yok de yolla.

Biraz daha zorlarlarsa yarın gel yazılım yükleyelim diyip yolla.

 

Özveri ile bu sorunu çözecek servis ve yetenekli ustalarınız varsa değişir tabi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

F3 lerin Ecu'su şöförün hareketlerini öğrenerek bir sonraki hamlelerini buna göre planlar. Örneğin benim eski dizel son günlerinde gitmemeye meyilliydi (yakıt ekonomisine takmıştım daha az nasıl yakar diye). Daha sonra biraz sıkıştırdıktan sonra tüm davranışları değişti.

Kısacası kullanım alışkanlıklarınızdan aracın çalışması etkileniyor. Eğer agresif kullanımda semptomlar değişiyorsa yazılımdan kaynaklanan veya sizden kaynaklanan bir durum olabilir.

Bunun titreşimle alakası olmadıgını düşünüyorum. Abartı seviyesinde performansli kullanım sonrasında veya sakın sürüşün sonrasında da durum aynı. Ayrıca agresif kullanmak icin sürücü destek sistemlerini kapatmak gerekmez. Ilerleyen zamanda yanıma yancı bulursam Pinarbasindaki Ülkü yarış pistine gidip tur zamanı almayı düşünüyorum. Orada hem çekiş kontrol açık hem de kapalı konumdayken nasıl derece çıktığını ölçeceğim.

Oyun simülasyonlarına çekiş kontrolsüz daha iyi degerler çıkıyor ancak gercek hayatta oyundaki kadar cesaretli kac kişi kullanabilir aracı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normalde Cem abinin dediği gibi normal bir sonuç olabilir fakat böbrek taşı düşürecek kadar titretiyorsa ortalığı vardır bir sorun, hemde acil çözülmesi gereken bir sorundur bence.


Bunun titreşimle alakası olmadıgını düşünüyorum. Abartı seviyesinde performansli kullanım sonrasında veya sakın sürüşün sonrasında da durum aynı. Ayrıca agresif kullanmak icin sürücü destek sistemlerini kapatmak gerekmez. Ilerleyen zamanda yanıma yancı bulursam Pinarbasindaki Ülkü yarış pistine gidip tur zamanı almayı düşünüyorum. Orada hem çekiş kontrol açık hem de kapalı konumdayken nasıl derece çıktığını ölçeceğim.

Oyun simülasyonlarına çekiş kontrolsüz daha iyi degerler çıkıyor ancak gercek hayatta oyundaki kadar cesaretli kac kişi kullanabilir aracı?

Kendini tehlikeye at demiyoruz? :) Birde yukarıdaki yazdıklarıma eklemeler yaptım bir oku istersen, belki işine yarar.


Bu arada agresif kullanım != performanslı kullanım != hızlı kullanım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Pinarbasindaki Ülkü yarış pistine gidip tur zamanı almayı düşünüyorum. Orada hem çekiş kontrol açık hem de kapalı konumdayken nasıl derece çıktığını ölçeceğim.

Biraz konu dışı olacak ama...

Çekiş kontrol sistemi ile ESP'yi karıştırmamak lazım.

Çekiş kontrol sistemi tur zamanını ancak olumlu etkiler, çünkü patinaja düşecek tekerleğe giden ve kaybedilen gücü keser, yarış araçlarında bu (elektro)mekanik kilitli differansiyel, bizdeki çakması.

ESP ise aracın savrulacağı varsayımından yola çıkarak güvenli hızlara çekecek ve aracı yolda tutacak önlemleri alır, bu da aracı yavaşlatır, kontrollu kayma mile daha hızlı tur zamanı elde edebilrsiniz.

Ayrıca aradaki 1-2 saniyelik farkların sizin sürüş değişkenliğinden kaynaklanmadığını söylemek zordur. 

Değerli bir ölçüm olabilmesi için en az 3 kez üstüste aynı şartlarda aynı tur zamanı ile dönmeyi başarabilmeniz, ya da her iki konumda en az 10'ar tur atıp ölçüm ortalamalarını t testi vb. uygun bir istatistiksel yöntem ile değerlendirmek düşünülebilir.

Gerisi bolca eğlence olur...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün Otokoc'a titreşim ve ısı ölçer fan sesi şikayeti nedeniyle aracı bıraktım. Titreşimin normal oldugunu söylediler, orada başka bir F3'te denedik, aynı titriyordu. Bunun tüm F 3'lerde olan bir durum oldugunu, konunun Otosan'a da bildirilmesine rağmen Otosan'in bunu normal sayması nedeniyle sıkıntı oldugunu bildirdiler. Sonuc olarak yapacak birşey yok, boyle binmeye devam edeceğiz. Bazı arkadaslar su şişesi ile test yapmışlar, müsait olunca yapıp buraya videoyu eklerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar sonunda bu gıcıkmı gıcık titreme sorununu çözdüm;evvela focusumu yılmadan defalarca servise götürdüm hem otuz bin bakımında bu sorunu servisle paylaştım bakımlar tamamlandı ve titreme için yazlım güncelledik sorun çözüldü dediler akabinde akşam aracı rölantide çalıştırdığımda titremenin gitmediğini azalmadığını aynı şekilde beni gıcık ettiğini gördüm...Tekrar servisin yolunu tuttum bu sefer baş tekniker geldi defalarca sorunu anlattım ve rölantide aracı çalıştırdım titremeye sizde tanık olun dedim ve işimin yolunu tuttum bana detaylı bir inceleme yapalım dedi mesai bitiş zamanına kadar serviste kalacağını söyledi.Aracımı almaya gittiğimde baş teknikerin yanında aracı çalıştırıp test yaptım fakat sonuç yine hüsrandı ustam hala devam ediyor titreme dedim bana tüm konrtolleri yaptık motor kulaklarından volanta yakıt sisteminden yazılıma kadar incelemediğimiz yer kalmadı hepsinin sorunsuz çalıştığını diğer focuslardada rölantide çalıştırıp kıyaslama yaptıklarını ve benim aracımla aynı titremenin olduğunu belirttiler ayrıca bu motorun kalibrasyon değerleri yüksek olduğu için bu titremenin gayet normal olduğunu altını çize çize söylediler...

  Fakat yılmadım METİNLER servisinden diğer yetkili servis olan ÜNALLARA gittim sorunu anlattım inceleyelim dediler yakaşık 4-5 saat sonra telefon açtılar aracınız hazır dediler bir umut gittim aracı ustayla beraber çalıştırdım sonuç evet sonuç yine hüsrandı usta bana kalibrasyon değerleri yükseltildiği için bu motorlarda bu kadar titremenin normal olduğunu bu sorunla ilk gelenin siz olmadığı söyledi...

  Artık ikna olmuştum derken sorunu toptan çözdüm beni bukadar gıcık eden bir sorunla uğraşamam dedim ve aracımı sattım...Böylece bende oda kurtulmuş oldu en azından ışıkta beklerken parkta rölantide beklerken bacaklarım titremiyor :)  

(özür dilerim ama boşuna uğraşmayın arkadaşlar bu sorunun çözümü yok  yok yok) 

Sami Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.