Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Alper Okudur

Ford Hasarlı Aracı Sıfır Diye Sattı, Dikkatli Olun!!!

Recommended Posts

Herkese merhaba, sizlere başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. Ben kandırıldım siz dikkatli olun diye. 2012 yılında Aydın da bulunan Ford yetkili satıcısı olan Zafer Ford Plaza’dan SIFIR KM FORD FOCUS marka araç satın aldım. 2 yıl kullandıktan sonra aracımı büyütmek için satışa çıkardım ve satış anında yapılan ekspertizde aracımın tavanının boyalı olduğu ortaya çıktı. Sonrasında Zafer Ford Plaza’ya götürdüm ve onlar da durumu Ford Otosan’a bildirdi. Ancak gelen cevap “olur böyle şeyler, bizim boya kalitemiz bu kadar” oldu. Aracımın her yerinde boya kalınlığı 90-110 mikron olmasına rağmen tavanda arka taraflarına gittikce daha da artan boya kalınlığı 350 mikrona kadar ulaşıyordu. Bu durumda bana tüketici hakları mahkemesinin yolları göründü. 1 yıl süren mahkeme sonucunda aracın yenisiyle değiştirilmesi kararı çıktı. Ve Ford hala bu ayıbını telafi etmek yerine dosyayı temyize gönderdi. Birkaç yıl da böyle geçti ve Yargıtay kararı onadı hiçbir değişikli yapmadan. Buna rağmen Ford her karara, her adıma itiraz etti ve etmeye devam ediyor. Amaçları kişiyi bezdirmek ve davadan vazgeçmesini sağlamak. Yaklaşık 5 yıldır devam eden yasal sürece rağmen Ford Otosan hala yaptığı yanlıştan dönmedi. Bende normalde herkesin güvendiği bir firma olan Koç Holding’e bağlı olan Ford Otosana güvendim ve SIFIR KM araç alırken ekspertiz yaptırmadım ve mağdur oldum. Siz siz olun Ford Otosana kesinlikle güvenmeyin. İlla ki bu marka bir araç alacaksanız da iki kez düşünüp sonrasında da almaya karar verirseniz ekspertiz yaptırmayı unutmayın. Sağlıcakla kalın.

img002.jpg

img003.jpg

img004.jpg

img005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun.Diyecek söz yok maalesef.Koskoca bir firma küçük insanlarla "yani ekonomik anlamda" hukuk sistemimizin aciz olmasından dolayı uğraşıyor.Çıkıp "biz hatalıyız her şey ortada buyrun yeni aracınız.İlk önce müşteri memnuniyeti"diyemiyecek kadar vahşi kapitalistler.Al adamın arabasını bir sürü şirketin var.Ver ofis boylara kullansın.Bu Ford la ilgili duyduğum 4.şikayet.Koskoca firmalara yakışmıyor bu durumlar ama memlekette adalet sistemi de geç işliyor.Vicdan da olmayınca maalesef bu tip durumlar ortaya çıkıyor.Sonuçta davayı kazanmışsınız.Seve seve sizin istediğinizi yapacaklar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evet maalesef öyle, adelet sürecimizin bu kadar hantal ve açıklarla dolu olduğunu bildikleri için haksız olmalarına rağmen bu davranışa giriyorlar. Gerçekten çok acı bir olay, hem ford'un yaptıkları açısından hemde adalet sistemimizin yavaşlığı açısından. 5 yıldır peşini bırakmadım kazandığım davanın ama sırf belki bıkar da vazgeçerim diye işi yokuşa sürmeye devam ediyorlar. bakalım nasıl sonuçlanacak burdan da tekrar bilgilendirme yapıcam sonuca göre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonucunu merakla bekliyoruz.Daha önce mahkemeleri kazanıp cüzi bir miktarda para verip araçlarını sıfır araçlarla değiştiren oldu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inşallah benim ve diğer benzer bütün davaların sonuçları bu şekilde olumlu olur, ama keşke hiç dava süreci bile başlamasa ve isimlerine yakışır şekilde davranıp müşterilerine yaptıkları bu ayıptan özür dileyerek dönseler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Alper Okudur yazdı:

bu ayıptan özür dileyerek dönseler.

Dönerler mi ?Dedim ya vahşi kapitalist bunlar.Dinleri imanları para olmuş,vicdan ve hak geri dursun..Sakın davanızdan vazgeçmeyin,sonucu da merakla bekliyoruz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

benim şanzıman değişme süresindede en son ümitsizliğe kapılmıştım garantimin bitmesini bekleyip beni mağdur edecekler diye, benim 3 ayda sinirlerim yıprandı uykusuz kaldığım geceler oldu sinirden, sizin yıllar olmuş  tahmin edemiyorum bile, tamda avukat arayışı içine girerken şanzımanı değiştirdiler.

Edited by Adem Kazıl

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 dakika önce, Alptuğ Ö. yazdı:

Geçmiş olsun. Araç hala sizde dimi kullanıyorsunuz.

evet bende, mecburen hala kullanıyorum

--1 dakika sonra eklendi--
14 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

benim şanzıman değişme süresindede en son ümitsizliğe kapılmıştım garantimin bitmesini bekleyip beni mağdur edecekler diye, benim 3 ayda sinirlerim yıprandı uykusuz kaldığım geceler oldu sinirden, sizin yıllar olmuş  tahmin edemiyorum bile, tamda avukat arayışı içine girerken şanzımanı değiştirdiler.

evet yıpratıcı bir süreç, sizin adınıza sevindim. en azından çok uzamamış. geçmiş olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maalesef bu konu sadece Otosan'la ilgili değil. Ülkede hukuk yok, olan hukuk da vatandaşı korumuyor (kimleri koruduğunu herkes biliyor)

Geçen gün arkadaşım zamanında Borusandan sıfır aldığı aracını satışa çıkardı, ortak bir arkadaşımız geldi baktırdı almak için, çamurlukta boya çıktı. Allahtan benim için önemli bir şey değil diyerek aldı aracı da ikisi de uğraşmak zorunda kalmadı.

Diyeceğim o ki hukukun ve ahlakın olmadığı yerde para babaları istedikleri gibi at koştururlar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun. Diğer arkadaşlar gibi, sorunun hukuk yoksunluğundan kaynaklandığını düşünüyorum. A firması B firması farketmeden hepsi aynı. Kuralsızlığın olduğu yerde yerleşik bir kültür olmayınca ahlaksızlık artıyor...

 

Dilerim en kısa sürede sizin lehinize çözülür.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Serdal Balan yazdı:

Maalesef bu konu sadece Otosan'la ilgili değil. Ülkede hukuk yok, olan hukuk da vatandaşı korumuyor (kimleri koruduğunu herkes biliyor)

Geçen gün arkadaşım zamanında Borusandan sıfır aldığı aracını satışa çıkardı, ortak bir arkadaşımız geldi baktırdı almak için, çamurlukta boya çıktı. Allahtan benim için önemli bir şey değil diyerek aldı aracı da ikisi de uğraşmak zorunda kalmadı.

Diyeceğim o ki hukukun ve ahlakın olmadığı yerde para babaları istedikleri gibi at koştururlar. 

katılıyorum, hukuk ve ahlak olmayınca güçlü gücünün yettiğine oluyor

--0 dakika sonra eklendi--
33 dakika önce, Semih O. yazdı:

Geçmiş olsun. Diğer arkadaşlar gibi, sorunun hukuk yoksunluğundan kaynaklandığını düşünüyorum. A firması B firması farketmeden hepsi aynı. Kuralsızlığın olduğu yerde yerleşik bir kültür olmayınca ahlaksızlık artıyor...

 

Dilerim en kısa sürede sizin lehinize çözülür.

teşekkür ederim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ters bir yorum olarak bence bu konudaki kanunlar fazla tüketici dostu. yani böyle bir kusurdan dolayı aracın komple değişimine izin veren kanun zaten haksızlığa neden oluyor. tabi tüketici tarafından bakınca var olan haklardan sonuna kadar yararlanmak gerekiyor. Ayrıca farklı ve daha önemli bir sorun olsa da firma süreci yine uzatacaktı. hepsi böyle ne yazıkki. Audi ile benzer bir durum olmuştu, avukatın da hataları nedeniyle 5-6 yıl sonunda almıştı parasını.

 

aynı sorun benim de kaputta vardı, otosan orijinal olduğuna dair yazı verdi, serviste olabilir dedi alıcı da dert etmedi, değer kaybı yaşamadan sattım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun, umarım dilediğiniz gibi çözülür. 

Henüz detaylı okuyamadım, okuyacağım; burada eğer fabrikasyon sadece boya kalınlığı varsa bunun resmî verilen hakları forumda vardı ve 300 leri buluyordu fakat hasar var, tadilat yapıldıysa ve belirtilmeden satıldıysa ayıplı/hasarlı denilebilir bunun da araç sıfırken olduğunu tespit ettirmek zor diye tahmin ediyorum. Durum sadece boya kalınlığı ise F/O uzatır pek çekinmiyorlar millet ne der diye. Sadece kendi ürettikleri ticarilerde daha hızlı davranıyorlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Egemen Yılmaz
      Öncelikle merhaba sayın site sakinleri,
       
      Halihazırda mk2.5 focus dizel titanium kullanıcısıyız, aracımızı değiştirmeye karar verdik ve 130bin bandında araç aramaya başladık ve açıkcası focus dan devam etmek istiyoruz. Aklımıza takılan iki model var Mk3.5 1.0Gtdi stline powershift ve mk4 1.5ti-vct trendx manuel. Otomatik olması şart değil ama mk4ün atmosferik olması canımı sıkıyor önerilerinize açığım başka modellerde olabilir, teşekkürler.
    • By Rıdvan Eskici
      2014 focus tdci 115 HP 90.000 km bakımı için Muğla yetkili servisi 1.600 tl istiyor (yağ değişimi, hava polen mazot yağ filtresi vb.) sanayideki ustalarda orijinal filtre kullanmıyorlar içime sinmiyor sanayide bakım yaptırmak. İnternetten orijinal filtre yağ setleri 450-500 tl civarında olduğundan ordan alıp sanayici bi arkadaşıma yaptırsam herhangi bi sorun yaşanır mı 
      not: arkadaşım Opel servisi hertürlü motor işlemini yapıyorlar. 
    • By Yakup Çağatay
      Araba güvenlik sistemleri gittikçe daha karmaşık hale geldikçe, hırsızlar alaşım jantlar dahil araba parçalarını hedefliyor. Bir de farlar var tabi 😞 
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-3b-baskili-kilitli-jant-somunu-gelistirdi/
       
      Eklemeli üretimde üst düzey çözümler için lider bir tedarikçi olan EOS ile birlikte Ford, sürücünün sesine göre şekillendirilen kilitli somunları üretti.
       
      "FocusClubTr.com bir numara" diyorsun sana özel bir tasarım çıkıyor orataya 🙂 
       
       
       


    • By Yakup Çağatay
      Tamamen elektrikli SUV, Ford Mustang Mach-E Tanıtıldı
       
      Ford 55 yıldan beri ilk kez, Mustang serisini tamamen elektrikli Mustang Mach-E ile genişletiyor. Tamamen yeni, tamamen elektrikli model, Ford için yeni bir elektrikli çağın başlangıcını sembolize ediyor; 2020 yılı sonuna kadar Avrupa’ya gelen 14 elektrikli Ford aracından biri olacak.  
      Tüm detayları barındıran link: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-mustang-mach-e-tanitildi-elektrikli-suv/
       
      RWD modeli 2020 sonunda sunulacak. İki farklı seçeneğe sahip; Standart bataryalı (75.7 kWh) 258 ps güç ve 415 nm tork sunarken uzun menzinli batarya (98.8 kWh) 285 ps güç ve 415 nm tork üretiyor. Bu model standart batarya ile 450 km (WLTP) menzil sunarken genişletilmiş batarya 600 km (WLTP) menzil sunuyor. Her iki model de 0’dan 100 km’ye 8 sn altında hızlanması bekleniyor. 18 inç alaşım jant ile sunuluyor.
       
      AWD modeli 2020 sonunda sunulacak. İki farklı seçeneğe sahip; Standart bataryalı (75.7 kWh) 258 ps güç ve 565 nm tork sunarken uzun menzinli batarya (98.8 kWh) 337 ps güç ve 565 nm tork üretiyor. Bu model standart batarya ile 420 km (WLTP) menzil sunarken genişletilmiş batarya 540 km (WLTP) menzil sunuyor. Her iki model de 0’dan 100 km’ye 7 sn altında hızlanması bekleniyor. 19 inç alaşım jant ile sunuluyor.
       
      First Edition modeli 2020 sonunda sunulacak. 337 ps güç ve 565 nm tork sunan motor sadece AWD olarak sunuluyor. Sadece uzun menzilli batarya (98.8 kWh) ile sunuluyor bu da 540 km (WLTP) menzil vaat ediyor. 0’dan 100 km’ye 7 sn altında hızlanması bekleniyor. 19 inç alaşım jant ile sunuluyor.
       
      GT 2021 yazında sunulacak. 465 ps güç ve 830 nm tork sunan motor sadece AWD olarak sunuluyor. Sadece uzun menzilli batarya (98.8 kWh) ile sunuluyor bu da 500 km (WLTP) menzil vaat ediyor. 0’dan 100 km’ye 5 sn altında hızlanması bekleniyor. 20 inç alaşım jant ile sunuluyor.
      Tüm modeller 150 kW’ya kadar DC hızlı şarjı desteklemekte. Tüm modellerin gövdesinde metal ve kompozit malzemeler kullanılmakta ve arka süspansiyonlar bağımsız. Batarya sistemi 8 yıl/160 bin km garanti altında.
       
      İç dış detaylı video
       
       






       
      Mavisi GT versiyon
       



Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.