Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2012 Fiat Linea 1.3 Multijet Test- İzlenimlerim


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

:o

Gecmis olsun Ozan, ne oldu? Detaylar hangi baslikta?

Teşekkür ederim abi, kaldırıma çıkıp tabelaya çarptım. Pek detay yazmadım. Görünürde lastik yarıldı alttaki plastikler kırıldı tampon hasar gördü. Görünmeyen olarak radyator filan geriye kaymış tablada vsde hasar varmış. Sanıyorum cuma başladılar tamire bekliyorum.

Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkür ederim abi, kaldırıma çıkıp tabelaya çarptım. Pek detay yazmadım. Görünürde lastik yarıldı alttaki plastikler kırıldı tampon hasar gördü. Görünmeyen olarak radyator filan geriye kaymış tablada vsde hasar varmış. Sanıyorum cuma başladılar tamire bekliyorum.

Geçmiş olsun allah beterinden korusun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçmiş olsun size birşey olmamış ya hallederler mutlaka yapılır. dizel focus 1 2 kere (test aracı) kullanmıştım 1 ve 2 de benim araba (benzinli f3 125 ps) bunu yer demiştim (şahsi fikrim polemik olsun istemem )ama 3 ve dörtte daha iyi çekiyor gibi gelmişti bana benzinliden sanırsam çok bir performans farkı yok aralarında. eğer dediğiniz gibi linea daha iyiyse üzüldüm. daha iyi olmasını beklerdim focusun

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Linea: Az basarsın çok gider, daha fazla basarsın az daha gider

Focus: Az basarsın az gider, daha fazla basarsan çok gider

Gaz pedalı tepkime şekli farklı. Bu nedenle Linea daha hoppa bir karakter gösteriyor ve gidiyormuş hissi veriyor.

Ford ekonomi ve emisyon odaklı bir çizgide kalıyor. Tabii ekstra 200 kg ağırlığı, 6 ileri vitesi ve ilk iki vitesteki tork sınırlamasını da unutmamak lazım.

Ama kullandığınız jargonla yazayım: Focus havada karada Linea'yı yer...

dizel focus 1 2 kere (test aracı) kullanmıştım 1 ve 2 de benim araba (benzinli f3 125 ps) bunu yer demiştim

Zor (ben de polemik olsun diye yazmıyorum).

Düz kalkışta beraber giderler, otoyolda son viteste kökleyince de öyle, ama ara hızlanma gereken her yerde, hele ki rampada, dizel yüksek torku ile kaçar gider.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ama ara hızlanma gereken her yerde, hele ki rampada, dizel yüksek torku ile kaçar gider.

aynen katılıyorum. benim yorumum sadece ilk 2 vites içindi zaten cem bey o viteslerde de sınırlayıcıdan bahsetmişsiniz. sanırım sınırlayıcının etkisindendir. sınırlayıcı derken dizginlenmiş torktan bahsediyorum Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kullandigim Accent 95 bg benzinliydi 1.vitesi guzeldi cunku 6.000 devire kadar cikabiliyor ve 5 vites sizin ilk 2 vites yeme olayi devir çevirebilme farkliligindan ama 3teyken 60-100 km arasi TDCi ekmek arasi yapar 1.6 125 benzinliyi :)

Sabri Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Linea: Az basarsın çok gider, daha fazla basarsın az daha gider

Focus: Az basarsın az gider, daha fazla basarsan çok gider

Gaz pedalı tepkime şekli farklı. Bu nedenle Linea daha hoppa bir karakter gösteriyor ve gidiyormuş hissi veriyor.

Ford ekonomi ve emisyon odaklı bir çizgide kalıyor. Tabii ekstra 200 kg ağırlığı, 6 ileri vitesi ve ilk iki vitesteki tork sınırlamasını da unutmamak lazım.

Ama kullandığınız jargonla yazayım: Focus havada karada Linea'yı yer...

Zor (ben de polemik olsun diye yazmıyorum).

Düz kalkışta beraber giderler, otoyolda son viteste kökleyince de öyle, ama ara hızlanma gereken her yerde, hele ki rampada, dizel yüksek torku ile kaçar gider.

bu işlerden çok anladığımı söyleyemem ben yalnızca sürücü olarak izlenimlerimi yazıyorum. linea ile çok basma fırsatım olmadı sanırım 90a kadar çıkmışımdır, bu noktada dediğim gibi ilk kalkış ve hızlanma olarak linea focustan çok daha seri izlenimi uyandırıyor bende. hismi öylemi bilmiyorum. sürüş zevki olarakta lineayı tercih ederim, sürüş zevkinden kastım ise arabayla bütünleşmek diyebilirim.

focus henüz 3500kmde olduğundan tüketim konusuna girmek istemiyorum, elimden geldiğince sakin ekonomi odaklı kullanıyorum YB 6.3 gösteriyor, gerçek değerler ise imzamda görüldüğü üzere 6.6, lineanın yol bilgisayarına baktım yanlış hatırlamıyorsam en son 1000km kadar önce sıfırlanmış 6.4 yazıyordu(puntonunki tamamen doğru gösteriyordu)

konuyla çok alakalı olmasada eklemek istediğim bir nokta daha var, oda sürüş açısından grande punto 1.4 77 benzinli vs cmax 1.6 109 dizel, bahsettiğim kullanım rahatlığı açısından özellikle kalkış ve ilk viteslerde kesinlikle punto önde. annem bile diyor puntoyu kullanmak çok rahat diye.

son olarak powershift focus test etmiştim onda beni rahatsız eden bu durum yoktu, bencede 1.6 benzinli focus 1.6 dizel focusu ilk hızlanmada "yer".

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu işlerden çok anladığımı söyleyemem ben yalnızca sürücü olarak izlenimlerimi yazıyorum. linea ile çok basma fırsatım olmadı sanırım 90a kadar çıkmışımdır, bu noktada dediğim gibi ilk kalkış ve hızlanma olarak linea focustan çok daha seri izlenimi uyandırıyor bende. hismi öylemi bilmiyorum. sürüş zevki olarakta lineayı tercih ederim, sürüş zevkinden kastım ise arabayla bütünleşmek diyebilirim.

focus henüz 3500kmde olduğundan tüketim konusuna girmek istemiyorum, elimden geldiğince sakin ekonomi odaklı kullanıyorum YB 6.3 gösteriyor, gerçek değerler ise imzamda görüldüğü üzere 6.6, lineanın yol bilgisayarına baktım yanlış hatırlamıyorsam en son 1000km kadar önce sıfırlanmış 6.4 yazıyordu(puntonunki tamamen doğru gösteriyordu)

konuyla çok alakalı olmasada eklemek istediğim bir nokta daha var, oda sürüş açısından grande punto 1.4 77 benzinli vs cmax 1.6 109 dizel, bahsettiğim kullanım rahatlığı açısından özellikle kalkış ve ilk viteslerde kesinlikle punto önde. annem bile diyor puntoyu kullanmak çok rahat diye.

son olarak powershift focus test etmiştim onda beni rahatsız eden bu durum yoktu, bencede 1.6 benzinli focus 1.6 dizel focusu ilk hızlanmada "yer".

1.6 benzinli focus 1.6 dizel focus u yedi zaten :D tartışmaya gerek yok. Biz arkadaşla denedik fark çok fazla olmasa da geçti. Bu da 6 vitesin dezavantajı bence. Bundan önce kullandığım 308 110 hp ve 240 tork olmasına rağmen hızlanma da çok iyiydi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

Bu Linea'yı 100 km kadar bende kullandım. Baz donanımlı :)

 

Test Aracı: 

15 bin km'de, 1.3 multijet 95 ps güce sahip 5 ileri manuel vites bulunmakta.

Teknik olarak bu araç 1200 kg ağırlığa sahip, fabrika tüketim değerleri 6,5 - 4,0 - 4,9 lt

 

İç Mekan

Genişlik olarak sorunu bulunmuyor, kalitesi vasat fakat tuşlar ve dokunmanız gereken yerler fena değil ayrıca kontrol tuşları sessiz çalışıyor.

İç mekanda en önemli kusur ergonomi; derinlik ayarı olmayan bir direksiyondan tutun, cam açma düğmelerinin yerine kadar bir çok yerde huzursuz bir kullanım mevcut. Kapı açma yerlerine kadar garip bir tasarım var arabada sanki her şey sizden uzak :) 

Bagaj çok büyük bu sınıf için hayli geniş diyebilirim yükleme ağzıda fena değil. 

 

Ses & Konfor

Araç 14.300 bin km'idi. Trim sesi felan yok, yol sesi gayet yeterli düzeyde rüzgar sesi 120'den sonra ancak belli oluyor bu konuda çok başarılı buldum bu sınıf için, bir fiesta diyebilirim bu konuda geride kalmaz yani.

Konfor, muazzam. Yüksek hız ve derin çukurlara dalmadıkça konfor çok iyi arabada, bu Linea'larda Türkiye'ye özel geliştirilen ve sunulan amortisörlerin var olduğunu hatırlatmak isterim. Buarada 15'' lastikler mevcut ölçüsü aklımda değil fakat muhtemelen geniş yanağı vardır. Motor sesi alıyor fakat Bravo'ya göre daha iyi :)

 

Motor & Sürüş & Tüketim

Motor 2000dd sonrasında çok atak, altında ise vasat. Tüketimi ise 100 km'de 5 litre oldu, yol bilgisayarı ile değil depo doldurma ile çıkan sonuç bu.100 km'nin 40'ı uzun yol gerisi ş.içi fakat trafik yoktu hiç. Yani teknik verisine hafif yaklaşık diyebiliriz.

Vites geçişlerini beğendim. Direksiyon tepkisi standart olarak iyi ama hızlı yönlendirmelerde cevap çok geç geliyor ve yetersiz. Keşke videosunu çekip gösterebilseydim yavaş olarak 10cm döndürdüğünüzde aldığınız tepki ile hızlı olarak 30 cm döndürmemle aldığım tepki aynı. Yol tutuşuda çok güven verici değil ama yeterli. Kısa süreli olunca detaylı deneme şansım olmadı.

Frenleme olarak zor durum testi yapmadım ama normalde tepkisi ve durması güzel,rahatsız edici kullanım bulunmuyor.

 

Bazı diğer detaylar & Sonuç

-Otomatik cam düğmeleri kafasına esince çalışıyordu. (Belki bozuldu zamanla)

 

44.800 tl'lik giriş fiyatına bakınca geniş aileler için muazzam bir çözüm diyebilirim. Almışken yeni Linea olsun diyenler için fiyat 46.800'e çıkıyor donanımlı birşey olsun derseniz 51-53 felan oluyor ama yine de iyi bir çözüm. 

Bugün, dizel Titanium X Fiesta: 52.300 tl,buradan kıyaslayabilirsiniz.

 

 

Şurada açılmış bir başlığımız daha var onu da merak edenler için veriyorum:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,

Sahibi olduğum 2013 Focus 3 Trend X TDCI aracımı satarak yerine Haziran ayında spot piyasadan sıfır 2013 Linea 1.3 MJ 95 HP E5 aldım. Alırken kalite ile ilgili tereddütlerim vardı, ancak sandığımdan çok daha iyi çıktı. Elbet bir Focus 3 değil, zaten tek artısı fiyatı ve arka diz mesafesi onun dışında Focus 3 ile karşılaştırmak her ikisine de haksızlık. Ancak dediğim gibi fiyat/fayda ilişkisi kurulduğunda muhteşem. Ben 37.000 TL ye aldım (eski kasa active plus). Çağatay Bey' in kullandığı aracın aksine benim aracımda direksiyonda derinlik ayarı var. Motor soğukken oldukça sesli fakat ısındıktan sonra da bir o kadar sessiz (rölanti devri için konuşuyorum), 2000 d/d ya kadar neredeyse ölü ondan sonra makul bir performans. Sanırım motor hacmi/ağırlık dengesi için vites oranları kısa tutulmuş, bu da yüksek süratlerde yüksek devir anlamına geliyor. Yani 5. viteste (son vites)100 km/h için 2500 d/d çevirmesi gerekiyor. Focusta bu hız için 1800 d/d gibi hatırlıyorum. Süspansiyonlar tam TR için pamuk gibi, darbe emiş sessiz ancak beklendiği gibi yol tutuş yok. İç trim olduğu gibi sert plastik olmasına rağmen bozuk yolda bile çıt gelmiyor, keza ön takımda öyle. Araç dar ama yeterli sayılır. Zaten puntonun sedanı yani bir alt sınıf Focusa göre. Lastikler 185/65/15. Yakıt tüketimi de fena değil. Aslında hacmine göre daha az yakmasını beklerim (uzun yolda 110-120 km/h ile 4.5 lt/100 km, şehir içinde ise 5.5 - 6.5 arası) bu değerleri zaten 1.6 motora rağmen focusta da görüyordum. Hele ki performans isteseniz bu değerler daha da artıyor (arttığı gibi de gitmiyor). Sonuç olarak parça fiyatları (far 180 TL, sol ön kapı içi trim komple 240 TL) her nekadar kalite ile ilgili olsa da gibi komik rakamlar (focusta 3 adet kalorifer düğmesi modülüne "indirimli" 470 TL verdikten sonra), servis fiyatları uygun, alırken uygun, kısaca fayda/maliyet oranı gayet yüksek bir araç ama asla bir Focus 3 değil.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

derinlik ayarı olmayan bir direksiyondan tutun,

Görmemiş olabilir misin? sol yanda olsa gerek kol. 


Zaten puntonun sedanı yani bir alt sınıf Focusa göre.

Bu fiatın araçları genelde sınıf kargaşası yaratıyor :) Lineaya puntonun sedanı demek biraz haksızlık olur. C sınıfı değil demek doğrudan yanlış olur :)

 

Aklıma geldi, yıllar önce DHde birisi inatlaşmıştı Marea D sınıfı diye, uyuz oldum FIATa mail attım, gelen cevabı gösterdim adam D dedi başka bişey demedi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Görmemiş olabilir misin? sol yanda olsa gerek kol. 

 

Sanırım soluna bakmadım :D Sitede inceliyorum ama sürdüğüm araç yok orada kalkmış heralde.

 

Sonuçta alınası modellerinde var bu, dert olmaz alanlara. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.