Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2018 Adac Yaz Lastiği Test Sonuçları 205/55 R16 V

Recommended Posts

2018 yaz lastiği testi için, ADAC düşük-orta sınıf otomobiller için 16 205/55 R16 91V lastiğini seçmiş.

Artık Goodyear E.P. tercihini sorgulamak gerekir, diğerleri beklendiği gibi diyebiliriz. :) 

 

Testin tamamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-yaz-lastigi-test-sonuclari-205-55-r16-v/

 

İlk 5

Screen Shot 2018-03-09 at 22.26.24.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben şimdi diyecem buişte iş var. Para yedirmemiş GY diye.... Hele Conti nin üst sıralarda olması!!!!!. Amaaaannnn bananeee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tüketici yorumları candır fakat böyle eşit koşullarda (aynı anda, aynı yolda vs vs detaylar linkte) dürüst (Adac gibi) deneyenlerin yerini tutar mı? Bence zor.

Ayrıca boyutlar ile sonuçların dramatik şekilde değişebildiğini de unutmamak gerek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Tüketici yorumları candır fakat böyle eşit koşullarda (aynı anda, aynı yolda vs vs detaylar linkte) dürüst (Adac gibi) deneyenlerin yerini tutar mı? Bence zor. 

Kime göre dürüst? Bence bu testi bizim ülke yollarında yapsılar; ki yapmazlar bize öyle konuşuruz :D Conti 5 mi. Aldığım güne lanet olsun :D Hep suçlusu sensin Yakup :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Teoman S. yazdı:

Kime göre dürüst? Bence bu testi bizim ülke yollarında yapsılar; ki yapmazlar bize öyle konuşuruz :D Conti 5 mi. Aldığım güne lanet olsun :D Hep suçlusu sensin Yakup :D

Ben memnunum Conti'den. Güncel olarak Yokohama, Nokian 4, GY ve Conti 5 aldık iki arabaya ve hepsi iyi bana kalırsa. Dediğim gibi aynı koşulda denemedikten sonra kıyaslamak verimli değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kullanıcı yorumları tamamen beklenti ve kıyaslama ile alakalı. mesela kuzen kumhonun 4 mevsim lastiğini aldı acayip memnun. Arkadaşta (Yalın) yazlık kumho var oda çok çok memnun. nokian wr d4ten herkes memnun ben değilim (kuruda ciddi zayıf). conti sport contact 2 mi 3mü ne gelmişti focusun üstünde kısa süre sonra kötüleşmişti şehir içi kullanımında ama premiumlardan (5) çok çok çok memnunum hem cmaxte hem puntoda, golftede conti eco geldi kışlıklara geçince pek kullanılmadı tabi ama "eco"ya göre fena değildi. vs vs.

ölçüde çok şey değiştiriyor tabi.

ps gönlüm premium contact 6da ama çok pahalı yahu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

hepsi iyi bana kalırsa. Dediğim gibi aynı koşulda denemedikten sonra kıyaslamak verimli değil.

7 saat önce, Ozan Kar yazdı:

kullanıcı yorumları tamamen beklenti ve kıyaslama ile alakalı.

8 saat önce, Teoman S. yazdı:

Ben şimdi diyecem buişte iş var.

Bir iki yorumda bulunmak isterim.

Öncelikle GY EGP ile ilgili olarak, artık yavaş yavaş eskimeye yüz tuttu, dört senedir piyasada, ilk çıktığı yıllara göre karşılaştırmalarda bariz bir düşüş var. Ancak bu ADAC testinde çabuk yıpranması nedeniyle puan kaybetmiş. 

Sonra karşılaştırma ve incelemelere duyulan güvensizliğe yönelik birkaç düşünce...

Yıllardır kendini kabul ettirmiş medya kuruluşlarının, otomobil kulüplerinin, inceleme ve değerlendirme kuruluşlarının tarafsızlığından kuşkulanmak yersiz.

Olmaz demiyorum, ama ülkemizde görülen sahtekarlık oranında ve düzeyinde olmadığından eminim. 

Söz gelimi Nokian'ın teste özel üretim lastikleri gönderdiğini hep beraber okuduk, ama derhal ortaya çıktı, firma özür diledi, bu süreçte diğer firmalar için de inceleme yapıldı, tedbirler alındı.

Sonuçta sözünü ettiğimiz kapsamlı incelemeleri asla yok sayamayız ve taraflı görmemeliyiz.

Bu tür incelemeleri de birbiri ile kıyasladığınızda sonuçlar farklılık gösterecektir.

Pek çok nedeni var, bazılarını yazayım:

  1. Kullanılan araç sonucu etkiler, aynı lastik farklı araçlarda farklı sonuç verebilir.
  2. Aynı araçta farklı ebadlar, ya da aynı lastiğin farklı araçlarda farklı ebadları farklı sonuç verebilir.
  3. Hava koşuları, özellikle nem oranı sonucu etkileyebilir.
  4. Test yöntemleri farklıdır, bu sonucu etkileyebilir.
  5. Kullanım değerlendirmesinde, mesela slalomda, sürücü performansı sonucu etkileyebilir. 
  6. Yıpranma dayanıklılığını ölçmek için kullanılan model farklı sonuçlara neden olabilir.
  7. Kıyaslamaya alınacak lastiklerin tercih şekli sıralamaya etki eebilir.

Sonuçta liste uzar gider. 

Bütün bu zaaflar yine elde edilen sonuçların güvenilirliğinin düşük olduğu anlamına gelmez. 

İstatistikte güvenirliği arttırmak için örneklemi büyütmek gerekir.

Satın alma kararını verirken farklı inceleme sonuçlarını birlikte değerlendirmek mantıklı bir yöntem olabilir. 

Bakın mesela CPC5 ve GY EGP test şecerelerine bakalım, hepsi 205/55-16 için:

image.png

Sonuçta CPC5 daha başarılı görünüyor, ama bazı testlerde GY daha iyi çıkmış. 

Yani ikisi de iyi ama sanki CPC biraz daha başarılı gibi. 

Farklı inceleme sonuçlarına bakarak tercih edilecek lastik listesini kısaltmak mümkün.

 

Belki bir sonraki aşamada da kullanıcı izlenimlerini dikkate almak lazım, ancak çok da fazla önem atfetmek doğru olmayacaktır.

Nedeni de beklentilerin karşılanma durumunun nesnel bir ölçeğinin olmamasındandır. 

Biri çok para verip en iyi lastiği almış, fizik kanunlarına karşı gelebilmeyi umarken, bunu başaramayınca da lastiği kötülürken, diğeri en ucuz lastiği alıp kısa mesafelerde gayet efendi ve zorlamadan kullanıp yere göğe sığdıramıyor olabilir.

Ayrıca hemen hiç kimse de malım kötü demez kolay kolay. 

 

Sonuçta ortalama bir kullanıcı için, şartları zorlamadıkça bildik markaların popüler modelleri fazlası ile tatminkar olacaktır. Lastik seçimini dünyayı beter bir sondan kurtaracak kararı alamk kadar kritik bir süreç olarak algılamamakta yarar var. 

 

Benim bir sonraki lastiğim de Michelin Pilot Sport 4 olacak.

Sadece adedinin 500 TL olması sorununu henüz çözemedim. :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 dakika önce, H. Cenk yazdı:

bu gazla bugün gidip michelinlerimi taktırayım ben :D

 

abi benim yazlıklar michelin p3 dün öğle vakitlerinde diğer bi lastik konusunda kışlıkları çıkartıp michelin p3 leri takacağımdan bahsetmiştim görüş rica etmiştim kimse bişey yazmadı üstüne Yakup bu konuyu açtı iyide oldu rahatladım haftaya bende taktırayım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 dakika önce, Ramazan D. yazdı:

Şuanda kışlık savaların yazın parçalanmayacağını bilsem csc3 leri takmam.

Neden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 saat önce, Ozan Kar yazdı:

conti sport contact 2 mi 3mü ne gelmişti focusun üstünde kısa süre sonra kötüleşmişti şehir içi kullanımında

Bundan dolayı abi. @Cem Boneval Asıl intihar lastiği csc3. Kesinlikle şehir içi kullanım lastiği değil. Frenlemede kaliteli asfaltta bile kayıyor. Bir esneme yok. Aracı aldığımda üzerinde olan lastikler malesef.

Michelinleri yumuşak bilirdim. Sava eskimo lar daha bir yumuşak. Frenleme dozajın süper. Ses yapmıyor. Ve 3 aylık kullanımımda ufalama yok. Karda deneme fırsatım olmadı.

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin’in energy saver’ından ne kadar hoşnutsuzsam şuan aracımdaki primacy 3’lerden o kadar memnunun. Kuru, ıslak ve çamur (bu yaz karadeniz memleket turunda kesin kalacak dediğim yerlerden geçip beni kurtardı.) Bu sonuçları da görünce yanılmadığımı gördüm (Bkz. Kendi malını överek iyi hissetmeye çalışan kullanıcı :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Tüm serinin silecek ölçülerini bulabildiğim kadar aktarıyorum. Piyasada bunlara yakın veya aynı ölçüleri almanız yeterlidir, ortadan bağlantı olduğu için 5-10 mm ile dünyalar değişmeyecektir. 
       
      Ön Silecek Lastikleri
      Focus Mk1 için 550 mm ve 475 mm (asimetrik)
       
      Focus Mk2 için 650 mm ve 425 mm (asimetrik)
      Focus Mk2 MCA için 650 mm ve 430 mm (asimetrik)
       
      Focus Mk3 için 2 adet 725 mm (simetrik)
      Focus Mk3 MCA için 2 adet 725 mm (simetrik)
       
      Focus Mk4 için 625 mm ve 500mm (asimetrik)
       
      Arka Silecek Lastikleri
      Focus Mk1 SW için 280 mm - HB için 380 mm
       
      Focus Mk2 SW için 280 mm - HB için 350 mm
      Focus Mk2 MCA SW için 305 mm (01.2009'a kdr 280) - HB için 350 mm
       
      Focus Mk3 SW ve HB için 305 mm
      Focus Mk3 MCA SW için 305 mm - HB için 330 mm
       
      Focus Mk4 SW için 265 mm - HB için 295 mm
        NOT: Ayrıca yanlış yazdığım varsa belirtirseniz sevinirim 🙂    Focus Mk1 (1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005) Silecek Ölçüleri
      Focus Mk2 (2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011)  Silecek Ölçüleri
      Focus Mk3 (2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018)  Silecek Ölçüleri
      Focus Mk4 (2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025)  Silecek Ölçüleri
    • By Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • By Yakup Çağatay
      2018 kış lastiği testinin bir parçası olarak ADAC, C sınıfı araçlar için standart boyut olan 205/55 R16 H‘nin 16 lastik modelini kapsamlı bir şekilde test etti. Ayrıca bu lastik ölçüsü tüm ölçüler arasında %15 pay ile en çok tercih edilenler arasında birinci sırada yer almakta.
       
      Tavsiyeler ve tam liste: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-kis-lastigi-test-sonuclari-205-55-r16-h/
       
       
      Ayrıca, ortasında kar taneciği bulunduran üç tırtıklı dağ piktogramı (Alpin), 1 Ocak 2018’den itibaren üretilen tüm kış lastiklerinde zorunludur. M+S yetersiz.
       
      İlk 5

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.