Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Lastik Basınç Tavsiyesi Ve Araç Performansı


Korkut Tahaoglu

Soru

Herkese selamlar,

 

Focus 2017 titanium sedan aracım var. 205 r15 16 lastikler var üzerinde. Hava olarak lastikçi 34 dedi, araç 1-3 kişi için kendi kapısında 32 yazıyor. Bayi 33 dedi. Bunun ortalamasını alıp 33 basmak ideal midir? Geçenlerde araç yokuş yukarı çıkarken bayağı bi pati attı, biraz lastik havasından şüphelendim.

 

Ayrıca araçta 1.6 motor ve 125bg olmasına rağmen performans olarak bir önceki aracım olan Fiesta titanium 2015 modele göre sanki geri de kalıyor. Araba hızlı gitmek dahi istemiyor, 120 ye çıkarmak bi dert gibi geldi bana. 120 nün üstü ise 140 lara doğru araç bağırıyor gibi hissediyorum. Bağırmasa bile zorlanıyor gibi hissettim. Bu normal midir, aracı D de sürüyorum bu tip bi performans beklentisi için S de mi aracı sürmek gerekir?

 

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
7 saat önce, Koray Demir yazdı:

Doğru psi değerine nasıl ulaşacağız peki? Tüm cihazlar bir yanılsamadan ibaret oluyor bu mantıkla gidersek...

Aynen zaten onun için ±1-2 Psi kritik değil diyoruz ya.

Lastikçilerin hava saatleri genelde oldukça hassas oluyor. 

Bir de kaliteli bir hava saati edinip, birkaç yerde sağlamasını yapıp kullanmak da mümkün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
26.06.2018 - 06:56 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

image.png

  1. Lastik basınç değerleri için üretici önerilerine uyunuz
  2. Hız ve/veya yük arttıkça basınçların da arttırılması gerekir
  3. Focus için normal kullanım koşullarında soğuk lastikte ( en fazla 5 km yol yapmış) uygun lastik havası yaygın ebadlar için 30-32 arasıdır (2.1 Bar = 30.5 Psi) . 
  4. Hızlı viraj kullanımı ve 160 km/h üzerinde uzun süreli hızları hedefliyorsanız 34-35 Psi'ye çıkabilirsinz.
  5. Birkaç Psi fazla hava diş açıklığını belirginleştirir, tutunmayı olumlu etkiler, lastikte yanak üzerine yatmayı da azaltır, ancak fazlaya kaçarsanız taban temas alanı azalır ve her şey tersine döner. Tabii artan hava basıncı konforu olumsuz etkiler.
  6. Ön ve arka hava basınçlarını farklı tutarsanız sürüş dinamikleri etkilenir, düşük basınçlı lastiklerin olduğu aks daha fazla kayma eğilimine girer. Yani ön 34 arka 30 olan araç kıç atmaya yatkınken, ön 30 arka 34 olursa burundan kayar. 
  7. Yük arttıkça hava basınçları da arttırılmalıdır (yukarıdaki tablo fikir verir). Beş kişi ve dolu bagajla uzun yolda önler 35 arkalar 40 gerektirecektir.
  8. 1-2 Psi farkı hissetmek olsa olsa yanılsamadır. Zaten kullanılan basınç kontrol saatleri ancak ±1-2 Psi duyarlılıktadır. 

Patinaj konusuna gelince önden çekişli araçlar rampa yukarı ağırlık noktası arkaya kaydığı için patinaja yatkındır, bunda anormal bir durum yok.

Performans konusuna ise pek girmemekte yarar var.

Ağır araç, vasat motor gücü ve otomatik vites sakin ve heyecansız kullanmaya zorlar. Manüel veya S modunda kullanırsanız canlanma olur, ama hem motor gürültüsü hem de yakıt tüketimi artar.

Son söz: Bu araçta kendinizi terbiye etmek motoru terbiye etmekten kolaydır. 

               Neden böyle basit konularla uğraşıyoruz anlamıyorum. Yani lastik basıncı 32 yada 33 basılsın. Sonuçta yarışa katılmıyoruz ki bunlar hayati değer kazansın. Mantık olarak bakarsak lastiklerin yere uyguladığı kuvvete göre bu basınçları hesaplamamız gerekir diye düşünüyorum. Bunu ne kadar hesaplarsak hesaplayalım illa ki mükemmel bir duruma gelmeyecektir. Sadece bildiğim şudur ki araba full doluysa normal basılacak olan havanın 8 psi üstüne çıkılması gerekiyor. Zaten şoför tarafı marşpiyel üstünde kapı açılınca bununla ilgili bir bilgi levhası var. Üretici oraya yazmış. Ama yine de bir kafa yorma var bu işlere. Motor önde olduğu için öndeki ağırlık daha fazla ve buraya arkalardan biraz daha fazla basılması bana mantıklı geliyor. Ama çok bir fark değil bu. 2 psi kadar.  34-32 gibi. Bunun dışında çok fazla kafa yormanın bir anlamı yok bence Cem abi. Öyle değil mi sence de ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Bunun dışında çok fazla kafa yormanın bir anlamı yok bence Cem abi. Öyle değil mi sence de ?

Bana sorma ben zaten yazacağımı yazdım, kafa falan da yormuyorum.

Üretici hemen tüm koşullara uygun lastik basınçlarını vermiş, onlara uyun demeye getirdim, ayrıca değişimler neleri etkileri özetlemeye çalıştım. Forum sohbet ve fikir alışverişi için var, biraz fikir jimnastiği yapmanın da kimseye zararı yok.  

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.