Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Fatih Mehmet USLU

Fiat Egea 1.6 Multijet Aracımla ilgili izlenimlerim

Önerilen Mesajlar

Geçtiğimiz Mart ayında aldığım Fiat Egea 1.6 Multijet Urban paket aracımla epeyce vakit geçirdikten sonra belki merak edenler olabilir düşüncesiyle izlenimlerimi paylaşmak istedim.

Bundan önce 97 model Golf MK3 Gti ve ondan önce de 2012 1.0 Ecoboost Focusum vardı. 1.0 focusu istediğimde hızlı bir şekilde satamadığım için memnun da olmama rağmen satmaya karar vermiştim. Çünkü birkaç kez satışa çıkardım ancak doğru dürüst arayıp soran dahi olmamıştı. Golf Gti ise benim için bir hevesti ve hevesimi fazlasıyla aldım. Hemen hergün arıza çıkardı ve Van’da parçasını ve ustasını bulmakta çok zorlandım. Güç bela onu da satmak durumunda kaldım. Nihayetinde geçmiş tecrübelerimi göz önüne alınca, Türkiyenin her yerinde parçasını bulabileceğim, piyasası olan, iç hacmi geniş (3 çocuk var zira) ve dizel (az yakan çok kaçan) bir araba almaya karar verdim. Aynı zamanda da sanayiyle uğraştırmayacak kadar yeni olmalıydı. Tüm bu kriterleri ve bütçemi yan yana getirince daha önce test sürüşü yaptığımda da beğendiğim egea ya bir adım daha yaklaştım. Vandaki ilanlara bakınca tek 1.6 multijet egea vardı o da benim istediğim renk yani füme ve bana yetecek olan donanım olan urban donanımlı ve manuel vitesli araçtı. Bir miktar pazarlıkla 70 bine aldım egeamı. Şu an bayide aynı donanımdaki 2018 modeli için 110 küsür bin lira fiyat istiyorlar.

            Öncelikle buna yakın model son aracım focus olduğundan 2012 model focus ile genellikle kıyaslama yapacağım. Forumda da genellikle focusa aşina olanlar olduğundan sizin için de daha fikir verici olacaktır.  Araç 2016 model, 23 bin kmde ve hatasız bir araç. Donanım olarak dijital klima, hız sabitleyici, kol dayama, çelik jant ve sis farı vb. özellikleri mevcut. Daha fazlasına ihtiyaç duymadığım için bana yeterli geldi. 3 yıl daha garantisinin olması da ayrı bir avantaj.

            Aracın malzeme kalitesi focus ile kıyaslandığında genel olarak zayıf. Örneğin kol dayaması basit, kapı kollarındaki tutamaçlar tutunca esniyor, sinyal kolları tok bir ses çıkarmıyor, baya plastik bir kolu çektiğiniz belli oluyor. Ortalama bir C segmenti kalitesi arayan insanı memnun etmeyecektir. Ama saydığım şeyler dışında da çok kafaya takılacak bariz kalitesizlik emareleri gözüme çarpmadı. Kapıların kapanma hissiyatı focus gibi değil. Focusun kapısı çok ağırdı. Ama arkadaşımın Peugeot 301 indeki gibi de teneke sesi gelmiyor. İkisinin arasında bir hissi var.

            İç hacmi oldukça geniş, arka koltuk diz mesafesi sınıfındaki çoğu aracın gerisinde kalmaz, focusdan bariz daha geniş iç hacmi var. Bagajı da 510 litre sanırım ve yine focustan çok iyi. Koltukları da gayet rahat. Ön koltuk yan destekleri yeterli.

            Yol tutuşuna gelirsek; süspansiyonları oldukça yumuşak sayılır. Aracın önü genelde yola iyi tutunsa da arka taraf o kadar güven vermiyor. Kombine virajlarda süspansiyonlarında yumuşak olması nedeniyle arka daha fazla savruluyor. Standart bir kullanıcıyı üzmez ancak focus gibi virajdan viraja atmaya da pek gelmiyor. Birden kopup tehlike yaratmıyor ama arkanın fazla oynaklığı tedirgin ediyor. Ama dediğim gibi sakin kullanan birisini üzmez.

            Yalıtım anlamında benim beklediğimden iyi, ancak motor yeni nesil dizellere kıyasla biraz fazla sesli çalışıyor. Yine de aracın dışındayken rahatsız eden ses içeride çok da kafa ağrıtmıyor. Rüzgar ve yol sesi açısından parasının ederi ne ise ondan aşağı değil diyebiliriz.

            Gelelim motoruna; 1.6 dizel motorda 120 bg ve 320 tork bulunuyor. Standart bir kullanıcıyı ve hatta ara ara gazlamayı seven bir sürücüyü rahatlıkla tatmin eder. Özellikle ara hızlanmalarda yüzünüzü her zaman güldürüyor. Ancak turbo benzinli araçlara alışmış birine dizel motorun devir bandı ilk başlarda çok keyif vermiyor. 6500 devirlere kadar soluksuz hızlanan turbo benzinli motorlar varken dizelde keyif hep yarım kalıyor. Ama dizeller arasında kıyaslarsak motor gücü 1200 küsür kg ağırlıkta olan egea için fazlasıyla yeterli. 6 ileri şanzıman var ve 6.viteste 2000 devir civarında 115 km hız yapıyor. Uzun yol için gayet güzel bir oran.

            Tüketim konusu biraz değişik. Şehir için dur kalk trafiğe girerseniz ve klima da sürekli açıksa, arada gazlamayı da seviyorsanız 7 litre temiz yakıyor. Ancak yol biraz şehir dışı şartlarına kayarsa tüketim hızla düşüyor. Uzun yolda tahminim 5 litrenin üstüne kolay kolay çıkmaz. Yol şartlarına ve kullanıma göre 4,5 ile 7 litre arasında bir tüketim görmek mümkün. Şehir içi için çok tutumlu olduğunu söyleyemem ama performansına göre kıyaslarsak göz ardı edilebilir. Uzun yolda ise genellikle çoğu dizel gibi tutumlu.

            Sonuç olarak; bu aracı alırken düşündüğüm az km’li, yaşı düşük hatta garantili, donanım olarak ihtiyaçlarımı karşılayan ve performans olarak üzmeyen dizel araçlara baktığımda, c segmenti 1-2 yaşında ve 20 bin km civarlarındaki bu donanımlardaki çoğu araç 90 bin ve üzerindeydi. Şu an muhtemelen biraz daha yükselmeye devam ediyor piyasa. Dolayısıyla bu paraya bu araba bence beni memnun eder diye düşündüm ve yaptığım 6000 km boyunca da beni pişman etmedi. Merak eden ve yazmadığım hususlarla ilgili soru olursa buradan cevap veririm. Çünkü bu konuyu açmamdaki sebep bu araçla ilgili çok fazla detaylı kullanıcı yorumu bulamamış olmamdı. Umarım faydalı olmuştur. Saygılar.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mantıkla gönül sonunda buluşmuş pek de iyi olmuş.

Kiralık olarak kullandığımda ilk andaki "ucuz" görünümüne alıştıktan sonra işlevselliği ile hep keyif verdi. 

Keyfin daim olsun...

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiat araçlar fiyat = performans hakkını veren arabalar. Siz zaten gayet doğru sonuçları yazmışsınız. Eski bi fiat kullanıcı olarak ( linea ) herşey benim gözlemlerimle uydu..

 

Güle güle binin üzmez dedikleri model.. Ha bi focus kalitesi olsa fenamı olurdu ? olmazdı işte hep aynı kapıya çıkıyoruz ekmek köfte ikilemine 🙂

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız iyi günlerde kullanın.

Test etme yada kullanma fırsatım olmadı ama hem Sedan hem HB nin de tasarımları güzel gerçektende.

Motoru zaten Fiat'ın kabul görmüş başarılı motorlarından.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aklıma gelen bir husu daha var onunda ekleyeyim: aracı almadan önce teknik verilerine bakınca maksimum torku 2000 devirde verdiği görülüyor. 2000 devirin altında tork olmayınca kullanmak bazen ızdırap haline geliyor. Hatta eski 105 beygirlik 1.6 multijetleri kullanma fırsatım olmuştu, eskilerde 2000 devirin altında turbo desteği gelmediği için araba bu devire gelene kadar hiç yürümüyordu. Yeni nesil multijet2 1.6 dizelde durum böyle değil. 1300 devirlerden itibaren araç topluyor kendini. Asıl tork 2000 devirde gelsede 1300 devir civarında  itibaren üzmüyor. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2800 km lik uzun yol yaptım.  Bu yolculuğa dair tüketimleri de yazayım. Şehir içinde biraz fazla yakıyor demiştim. Uzun yol verileri gayet güzel. Güzergah van-giresun-kırşehir-van. Araba full dolu klima sadece 300 km açık. Geri kalan yol gece yapıldı. 300 km si köy yolu ve rampalı virajlı yollar. Geri kalanı uzun yol. 2800 km ortalaması 4.7 litre. Ama uzun yol süresince yaptığım ortalama 4.0 litre. Hızlar genellikle yasal limitler içerisinde. Uzun yol tüketimi dizeller içerisinde gayet iyi sayılır.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayırlı olsun aracınız kazasız belasız keyifle binin. Talihsiz bir kaza sonucu bana da ikame araç olarak 1 aylık 1.3 easy sıfır egea verdiler yol tutuşu beklediğimden çok daha iyi focus gibi değil tabi ki biraz yatma oluyor ama tutuyor yolu. Direksiyon hissiyatı garibime gitmişti.1 ay önce de 2017 1.3 easy kiralamıştım çok hırpalandığı için pek memnun kalmadım. Bu araç sıfır olduğu için biraz daha hoşuma gitti. Opsiyonlu easy almışlar sanırım park sensörü vs var hız sabitleme çelik jant sis farı gibi hiç görmemiştim. Hafta sonu ankara bolu arası geziye çıktım 5.1 yaktı 90-110 aralığında bir kere denemek için hızlandım. 1.3 yakıt olarak beklediğimin üstünde çıkmıştı.1 ay önceki gezimde 2500 km yapmıştım agresif kullanımdı birazcık 5,7 yaktı, neredeyse 1.6 tdci focusum kadar. Beklentilerinize göre en mantıklı aracı almışsınız. Kuzenim 1.3 egeasını serviste bakıma götürdük ve 360 tl verdik. Mazot filtresi değişim fiyatını sorduğumda 500 tl dediler.1.3ler 10bin kmde bakıma çağırıyorlar 1.6ları ise 20 bin.Parçası da ucuz mantıklı seçim olmuş

Berat Öztürk tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      2017 İstanbul AutoShow'da sergilenen Fiat 124 Spider'ın fiyat ve donanım listesini paylaşıyorum.
       
      Lusso 1.4 MultiAir 140 HP Manuel - 150.000 TL
      Lusso 1.4 MultiAir 140 HP Otomatik (6 ileri) - 165.000 TL
       
      Metalik 1.250 TL
      Sedefli 2.500 TL 
      Gusto Paketi 10.000 TL
       
      2 adet donanım seçeneğine sahip biri Classica diğeri Lusso
       
      Temel donanımları yazacağım uzatmadan
       
      Classica
      ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, MSR, DST, TMPS, HLA, 4 Airbag Gündüz sürüş farı Çift egzoz 16'' alaşım jant Elektrikli yan ayna Manuel klima Anahtarsız çalıştırma 7'' multimedya BT - DAB - 2x USB - 4 Hop.  
      Bunun üstüne LUSSO
      Ön sis farı Geri görüş kamerası 17'' alaşım jant Otomatik klima Anahtarsız giriş sis. Deri döşeme Park sensörü Far yıkama Navigasyon  
      LUSSO üstüne alınabilen GUSTO Paketi
       
      Full LED ön far Far sensörü Yağmur sensörü Adaptif ön far sistemi BOSE ses sistemi (9 hoparlör)  
       
      1.4 Turbo benzinli motor 140 ps güç 240 Nm tork üretiyor. 0'dan 100'e 7.5 sn ve 7.6 sn'de çıkıyor.  Son hız 215 km/h. Boş ağırlık 1050-70 kg. Bagaj 140 lt. Tüketim ortalama 6.4-6.6 LT
       
      Unutmadan şu an satılık araç yok, bunlar show amaçlı gelmiş henüz.
       


       



       

       


    • Yazan: Kutluhan A.
      Şimdi resimde gördüğünüz gibi değişik bir şey geldi başımıza. Sabah Gebze Fiat bayisine indirimden yararlanarak koltuk kılıfı taktırmaya gittim. Eve bırakalım beklemeyin vs dediler yarım saatlik iş için. Tabii eve bırakacak arabada ortada yoktu. İşlem 1,30 saat falan sürdü. Hadi tamam. Sonra araba yıkamaya gitti. Benden daha küçük bir genç değişik hareketler yaparak  götürdü . Gören Abarth 124 sürüyor falan zanneder. Yıkadı.(Tampondan görebilirsiniz yıkama kalitesini) Uzaktan izliyorum geri geri çıkmaya başladı yıkama yerinden. Yanıma geldi araba ve park yerinden çıkan araçla 10 adım önümde HOOP diye bağırmamdan 2 saniye sonra vuruştu. O anda tabi bende bir panik oldu hemen baktım koştum içeri servis görevlisine. Öbür arabada o anda kaçmış. 
      Servistekiler de hemen yaparız ederiz birşey demeyin vs vs demeye başladılar. Eve götürcek arabada ne hikmetse bir anda ortaya çıkıverdi. Tamam hasar büyük değil (sol far ve tampon) ama daha 3bin km'deki bir aracın böyle bir hasar alması çok üzücü benim açımdan. Ayrıca bir oyalama politikasına uğradığımı hissediyorum. Akşam verilecekti sözde yarına ertelendi. Akşam yine güvenemediğimden gittim ruhsatı almaya. Servis görevlisi patrondan izin almalıyız vs vs bir ton şey söyledi. Arabanın yanına biton uğraş girdim. Tampon falan sökülmüştü. Yani kimsenin kimseden haberi yok. Neyse çok uzattım şimdi ne yapmalıyım? Hediye brişey istesem eminim vermezler çünkü sanayiden farksız bir servis. Fiat'a mail falan yararlı olur mu? Yoksa servis odaklı bir sorun mu? 
       
      Trajikomik bir şey oldu benim için tecrübesizliğimden belki.  Neyse içimi dökmem gerekliydi.
       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Kaliteli halleri, bilgiler ve diğer çekimler burada yer almaktadır: https://anasayfa.focusclubtr.com/2017-istanbul-autoshowdan-goruntuler/
       
      Önce kısa bir video
       
       
      Fotoğraflar
       
       


















       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Ezber bozan sedan, test konuğumuz oldu!
       
      Fiat’ın ülkemizde üretilen ve geçen yıl en çok satan, Linea modeli isim değişikliği ile beraber tamamen yenilendi. Yeni ismi Ægea olan model İtalya’da tasarlandı ve Türkiye’de geliştirildi. 2016 Cenevre Fuarında tanıtılan Hatcback ve Station Wagon karoser seçenekleri ise efsane Fiat modeli olan Tipo ismiyle bu aileye dahil oldu. Ægea projesine dahil olan bu otomobiller Türkiye’de üretilerek sadece Avrupa değil EMEA bölgesinde yer alan 40’dan fazla ülkeye ihraç edilecek. Amerika’da ise Dodge markası altında farklı logo ile satılacak.
       
      Okumak için buyrunuz: http://anasayfa.focusclubtr.com/fiat-egea-1-3-mjet-easy-test-2015/ 
      Tapatalk ile girenler için link: http://fcstr.com/Egea13Test
       
       
       








Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.