Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

12 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Focus'un bir efsane olduğunu da, efsanenin sona eriyor olduğunu belirtmek de bence amacını aşıyor.

Birinci kuşak farklı bir tasarım diliyle sınıfında ilgi uyandırdı, seveni de nefret edeni de oldu, ancak zaman içinde başarılı fiyat/performans ürünü olarak kabul gördü ve başarılı satış rakamlarına ulaştı.

Hem şahsi fikrim, hem de bağımsız kişi ve kuruluşların inceleme sonrası yorumları dördüncü kuşak Focus'un şimdiye kadar üretilmiş en başarılı model olduğu yönünde. Hatta sınıfın vazgeçilmez lideri görünen Golf'ten üstün olduğunu yazan incelemeler de var.

Bu elbetteki detay aksaklıkları yok saymamızı gerektirmez. Ve bence bu tür çocukluk hastalıkları da dünya ölçeğinde üst sıralardaki bir üreticinin profesyonelliğine yakışmıyor. 

Ancak bunların hepsi kolay giderilebilecek sorunlar ve üretim sürecinde düzeltileceğinden eminim. 

Benim için ST-Line kasa gerçekten başarılı bir tasarımdır, torsiyona rağmen yol tutuşu mükemmeldir, iç hacim ve rahatlık hissi en azından sınıf standardını yakalamıştır, global ölçekte başarılı bir motor gamı vardır ve Focus'un yine global ölçekte başarısını devam ettirecek bir modeldir.

Ülkemizdeki pazarlama politikaları da, bagajdaki açıktaki kablo da, olmayan kolçak da bu gerçeği değiştirmez.

Otosan'ın fiyat politikasını hep beraber izleyip göreceğiz. 

Kârlılığı farklı kanallardan hedefliyor iseler bineğe önem vermeyebilir ve rekabetçi bir satış politikası uygulamayabilirler, hatta bazı plazaların kapanması dahi söz konusu olabilir ve Focus sokakta her köşe başında rastlayacağımız araç olmayabilir.

Ama bütün bunlar da modelin başarısını gölgelemez. 

Türkiye 'de bitiyor demek istemiş bence arkadaş, focus Dünyada başarılara imza atabilir ama TR de bu gidişle hiç birşeye imza atamayacaktır... Güzelim St line' ı heba ettiler. Bugün Kırşehir 'de 1 adet 06 plaka trend x e köşe başında rastladım, çıktığından beri 2.gördüğüm focus bol bol civic görüyorum köşe başlarında :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

Türkiye 'de bitiyor demek istemiş bence arkadaş, focus Dünyada başarılara imza atabilir ama TR de bu gidişle hiç birşeye imza atamayacaktır... Güzelim St line' ı heba ettiler. Bugün Kırşehir 'de 1 adet 06 plaka trend x e köşe başında rastladım, çıktığından beri 2.gördüğüm focus bol bol civic görüyorum köşe başlarında ?

           Evet ben ülkemizdeki azalan satışlardan bahsediyorum ancak bunun en önemli sebebi ülkemizdeki vergilendirme sisteminin ne kadar fazla oldugu ile alakalıdır . Ayrıca euronun 6 TL den fazla olduğu bir ülkede Avrupa üretimi bir aracın maliyetinin yüksek olması kaçınılmazdır. Ford Otosan courier (Kurye)  hafif ticari araç satısları ile bayilerini bir nebzede olsa ayakta tutmaya çalışsada beklenti genelde çok sevilen focus sedan satıslarında idi.Arac ülkemize 2018 Kasım'da geldi ve ilk izlenimler fiyata göre aracın pahalı olduğu yönündeydi ve bu segmente alternatiflerin çok olması alıcılarda soru  işaretleri bıraktı.

            Bu  forumlarda focus hakkında yorumlarda bulunan  bizler yada ben, acaba yeni focus nasıl diye heyecan içinde beklerken karşılaştığımız aracın beklentilerimize göre olmayan yada eksik olan kısımlarını paylaşıyoruz.Amacımızda" bağcıyı  dövmek degıl üzüm yemek"Hakkaten ekonomik tablo gözönüne alındığında araçlar bu donanıma ve eksikliklerine göre pahalı. Umarım Otosan fiyat politasında bazı güncellemeler ile araçları gene alınabilirlik seviyesine çeker.Yoksa biraz zor gibi gözüküyor...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

Umarım Otosan fiyat politasında bazı güncellemeler ile araçları gene alınabilirlik seviyesine çeker.

Boşun beklemeyin, aslında araçlar pahalı değil, biz artık fakiriz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

01.03.2019 - 07:03 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Boşun beklemeyin, aslında araçlar pahalı değil, biz artık fakiriz.

Bence sadece biz fakir değiliz Otosan pahalı satıyor eş değer araçlar 100 Bin bandındayken 135 bin neyin kafası? Fakirlerdik o ayrı konu ona katılıyorum ama yeni focusun yüksek fiyatı OTOSAN'dan kaynaklanıyor... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28.02.2019 - 22:03 tarihinde, Mehmet Yavuz yazdı:

Birçok kez yazdım ama tekrar yazıcam, liste fiyatlarına bakarsanız 

 

titanium ti-vct 6 ileri otomatik 162.100

titanium dizel 8 ileri otomatik   178.100

atmosferik 6ileri dizel 8 ileri farkı 16.000

 

st-line ecoboost 8 ileri otomatik 169.600

st-line dizel 8 ileri otomatik   186.600

ecoboost dizel farkı 17.000

 

Golf ile kıyaslamaya bile gerek yok, dövizi vergiyi bir kenara bıraktım bu nasıl bir fiyatlandırmadır, otosan atmosferik motoru ,turbo benzinli motordan daha pahalı

Bunu bana yazdıysan eğer, fiyat listesi çıktığı gün dedim zaten gözünden kaçmış sanırım, siteye yazdım, hatta lansmanda ilgili arkadaşlara da durumu ilettim hatırlamıyorum belki videolarda da demişimdir. Sonuç olarak, onlar bir hata görmüyor şu an ve bunu da birçok kez yazmıştım. Bu arada inmesi gereken fiyat 7-8 bin tl civarında- Avrupa'daki fark bu kadar- beklendiği gibi on binlerce bir fark yok; masa başında bu kadar iniyorlar mı bilmiyorum belki pazarlık için yüksek tutuluyordur, gidip sormak lazım. Eskiden bunu bilerek yapıyorlardı, filo ile pazarlık yapabilmek için. Velhasıl uzaktan görüldüğü gibi olmayabilir bazı şeyler, seçim sonrasını bekleyip görelim. Tabi bunlar hala atmosferik araba alacaklar için geçerli. Bana sorarsanız kimse almasın zaten ve EB getirmek zorunda kalsınlar ? Ve dediğim gibi olma ihtimali var, eğer başarılı olmazsa.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçen servise uğradım kendi aracımla ilgili. Benim araç incelemedeyken bende plaza satış kısmına uğrayıp yeni aracı inceleyeyim dedim. Yeni focus çok güzel araç trend x i bile gayet güzel. Şatış elemanına fiyatların pahalılığından sordum neden bu kadar yüksek diye. Abi ford artık mondeoyu bitirdi üretmiyor. Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. Böyle bişey varmı sizce de?Bu arada st line dehşet olmuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Selçuk Etem yazdı:

Abi ford artık mondeoyu bitirdi üretmiyor. Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. Böyle bişey varmı sizce de?

Kendine göre bir bahane uydurmuş işte, ne onun ayarında ne de onun fiyatında ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bunu bana yazdıysan eğer, fiyat listesi çıktığı gün dedim zaten gözünden kaçmış sanırım, siteye yazdım, hatta lansmanda ilgili arkadaşlara da durumu ilettim hatırlamıyorum belki videolarda da demişimdir. Sonuç olarak, onlar bir hata görmüyor şu an ve bunu da birçok kez yazmıştım. Bu arada inmesi gereken fiyat 7-8 bin tl civarında- Avrupa'daki fark bu kadar- beklendiği gibi on binlerce bir fark yok; masa başında bu kadar iniyorlar mı bilmiyorum belki pazarlık için yüksek tutuluyordur, gidip sormak lazım. Eskiden bunu bilerek yapıyorlardı, filo ile pazarlık yapabilmek için. Velhasıl uzaktan görüldüğü gibi olmayabilir bazı şeyler, seçim sonrasını bekleyip görelim. Tabi bunlar hala atmosferik araba alacaklar için geçerli. Bana sorarsanız kimse almasın zaten ve EB getirmek zorunda kalsınlar ? Ve dediğim gibi olma ihtimali var, eğer başarılı olmazsa.

Hata yaptıklarını düşündüklerini bende sanmıyorum zaten, eğer öyle olsaydı düzetlmeye çalşırlardı, fiyatlara bakınca turbo benzinli fiyatına koydukları atmosferiklerden amaçlarının maksimum kar etmek olduğu anlaşılıyor ama satamadıkları araçtan nasıl kar etmeyi planlıyorlar onu bilmiyorum.

 

Siteye yazdıklarınızı okudum ama sedan araçların ağırlıklı olarak satıldığı ülkemizde sedanda turbo benzin sunmamaları büyük bir eksik, atmosferik satmalarına karşı değilim ama atmoferik getirirken beraberinde niye ecoobost getirmemişler ki? fiestada manuel benzinli ve dizel otomatik sunulmaması nasıl pazar payı kaybettirdiyse focusta şuan olanlarda ona benziyor.

 

Asıl benim merak ettiğim ileride titanium ecoboost araçlar gelince, mevcut atmosferiklerinmi fiyatlarını düşürücekler veya st-line ecoboosta mı zam yapacaklar, bence ikinci seçeneği yaparlar.

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

59 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

sedan araçların ağırlıklı olarak satıldığı ülkemizde sedanda turbo benzin sunmamaları büyük bir eksik,

Filolara pazarlık payı bırakmak bir tercih olabilir elbette fiyatlamada.

Ama zaten Koç grubu genelde bir cebinden alıp diğerine koyduğu için ve piyasa da iyi kötü bilindiği için bence bu kimsenin ciddiye almayacağı bir tutum olur. 

Olan da son kullanıcıya olur. Burada ilginç bir ikilem var: Ford kullanıcısında ekonomi odaklı düşünen kesim ağır basıyor, modern ve kimine göre güvenilmez teknolojiyi alacağına klasik atmosferiği alıp ona bir de LPG çakıp uzun yıllar sorunsuz kullanmayı ve kolay elden çıkarmayı hedefliyor.

Ve şu andaki fiyat politikası küçümsenmeyecek bu müşteri grubunu tamamen ıskalıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 saat önce, Selçuk Etem yazdı:

Geçen servise uğradım kendi aracımla ilgili. Benim araç incelemedeyken bende plaza satış kısmına uğrayıp yeni aracı inceleyeyim dedim. Yeni focus çok güzel araç trend x i bile gayet güzel. Şatış elemanına fiyatların pahalılığından sordum neden bu kadar yüksek diye. Abi ford artık mondeoyu bitirdi üretmiyor. Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. Böyle bişey varmı sizce de?Bu arada st line dehşet olmuş.

İyice saçmalamış elaman mondeo bitmedi siparişle gelecekmiş artık malum ayda 3 tane satılınca ... Otosan sayesinde Mondeo da tahtalı köyü boyladı, focusun da D sınıfı ile alakası yok bana denk gelecekki şöyle satış elemanları ne içtin sen derdim ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

03.03.2019 - 23:44 tarihinde, Selçuk Etem yazdı:

Yeni focusuda d sınıfı ayarında yaptılar fiyatlar bu yüzden yüksek diye. 

Anı kurtarmak ve geçiştirmek için verilen bir cevap kesinlikle. Söylediğinin elle tutulur bir tarafı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

2019 St line ile test sürüşü yaptım ve motorun sanki sağ koltukta çalışırcasına içeri giren motor sesini duyan tek ben miyim? Ya da vitesin konum değiştirildiğinde gaz tepkimesinin çok yavaş olduğu hissine kapılan ya da iç mekan kalitesinin özellikle koltuklarının dolmuş koltuğu havasında olmasının bana özel bir hissiyat olması! Ya da benim beklentimin fazla yüksek olması ile mi alakalı acaba? ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Borga Sınıksaran yazdı:

2019 St line ile test sürüşü yaptım ve motorun sanki sağ koltukta çalışırcasına içeri giren motor sesini duyan tek ben miyim? Ya da vitesin konum değiştirildiğinde gaz tepkimesinin çok yavaş olduğu hissine kapılan ya da iç mekan kalitesinin özellikle koltuklarının dolmuş koltuğu havasında olmasının bana özel bir hissiyat olması! Ya da benim beklentimin fazla yüksek olması ile mi alakalı acaba? ?

2018 olabilir mi? Motor sesini tek duyan siz misiniz sorusu için mesajınızı genel sohbet yerine ilgili alana aldım, burayı okuyabilirsiniz. Sadece bayii de değil onun dışında oldukça fazla km yapmış biri olarak, motor sesinin mk3 ve diğerlerinden fazla olmadığını söyleyebilirim hatta sıcakken daha az. 2018 olabilir mi sorusunun nedeni ise şu; Türkiye'ye (tüm ülkelere aslında) gelen ilk araçlarda ki bu test araçları (1.5 EcoBlue) ve basın araçları anlamına geliyor ve hatta ilk satıştaki araçların motor bölümünde bir kablo demeti boşta duruyor ve bunlar motor soğukken anlamsız bir ses çıkartmasına sebep oluyor buna istinaden bir parça daha üretimi girdi ve ilgili araçlara takılacaktı belki bu sestir. 
Gaz tepkimesi değil de tepkisi evet biraz geç ama vites konum değişikliği ile alakasını anlamadım.

Keyifli forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.