Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Tanıtımı & Üretim Başladı ! - Made in Germany


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Tabii orda emisyona göre vergi alındığını unutmayalım..

Fox motorun emisyon değerleri çok düşük Cenk, neredeyse Hibrid Toyota Pirius ile kafa kafaya (104mg'ye 106mg falan gibiydi yanlış hatırlamıyorsam, rakam yanlış olabilir ama aradaki fark çok ufaktı) o nedenle vergi adına çok avantajlı olacak, bir başka konu da sigorta ... araçların beygir güçleri avrupa ve Amerika'da (başka etkenlerde var tabi,oldukça ilginç bir hesaplama yöntemleri var.) sigorta bedeli için esas teşkil ediyor, o nedenle Fox motorun "sahip olma" bedeli emsallerine göre daha düşük kalıyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fox motorun emisyon değerleri çok düşük Cenk, neredeyse Hibrid Toyota Pirius ile kafa kafaya (104mg'ye 106mg falan gibiydi yanlış hatırlamıyorsam, rakam yanlış olabilir ama aradaki fark çok ufaktı) o nedenle vergi adına çok avantajlı olacak, bir başka konu da sigorta ... araçların beygir güçleri avrupa ve Amerika'da (başka etkenlerde var tabi,oldukça ilginç bir hesaplama yöntemleri var.) sigorta bedeli için esas teşkil ediyor, o nedenle Fox motorun "sahip olma" bedeli emsallerine göre daha düşük kalıyormuş.

Sanıyorum emisyon işi karışık prius 99 olmalı vergi hiç vermiyor. focus 114 ile ilk yıl mı ne muaf sonra en düşükten veriyor falan .

ingilterede benzin eurodizelden ucuz olduğu için dizel ile aynı, hatta azcık fazla yaksa bile 1.0T avantajlı oluyor.

Bir de insanlar okuyor 1.6 atmosferik en geç 2015te tedavülden kalkacak diye. Saldırıyor yeni teknolojiye.

Bizde tabii talep görmesi mümkün değil. 3-5 kişi anca alır..

Çünkü bizde dizel yakıtı hala epey ucuz. Belki dizel araba pahalı ama uzun vadede avantajlı oluyor (bugün BPdeki hesabıma baktım 21bin TLlik yakıt almışım)

Otosan bunu da pahalı yapacaksa burada hiç şansı yok..

İstatistikde dikkatimi çeken İsviçre'nin %60 dan fazla sipariş talebi oldu. İsmi geçen ülkeler içinde refah düzeyi en yüksek ülkelerin başında geliyor, bilinçli tüketicilik bu olsa gerek.

Yusuf yanılmıyorsam İsviçrede de dizel yakıtı olması gerektiği gibi benzinden daha pahalı ve dizellere ayrıca yüksek partikül, NOx ve SOx emisyonları nedeniyle ekstra vergi var. Yani orada devlet vatandaşının bile bile kanser olmasına razı değil. Mümkün olduğunca benzin teşvik etmeye çalışıyor.

Zaten FORDun bu arabayı çıkarma nedeni bu. Düşük emisyonlu ve ekonomik bir benzinli araç çıkarmak..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fox'u gelecekte Hibrit araca power source olarak hazırlıyorlar Cenk, motoru "bit" kadar yapmalarının temel nedeni onun yanına akü seti koymak ve bu ikilinin motor kaputuna sığması. Elektrikli araçlar birileri çıkıp akü teknolojisinde rönesans yapmadığı sürece yalan, hidrojen yakıt hücreleri hala gelişiyor .. ondan ekmek yemek için daha epey var, doğal olarak hibrid şu an itibarı ile öne çıkıyor. Ford Fox motor ve onu takip edecek motor nesli ile Euro5-6-7-8 gibi yeni emisyon normlarına, az yakar - çok kaçar teknolojisine, hibrid'e vs.vs yöneliyor (bkn.bir taş ile bütün kuş sürüsünü indirme)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hazirana girdik sayılır ama sanırım hazıranında son çeyreğini bulucak :mad:

Hazirana yetişmez artık. Çünkü bildiğim kadarıyla arabalar her ay sonu tek seferde geliyor işlemlerin yapılması dağıtım vs sonraki ayın yani bu durumda temmuz ayının ilk haftasını bulur. Fakat siparişler bir önceki ayın sonunda veriliyor. Dolayısıyla 1.0T çoktan siparişe açılmış olurdu ki bayiiler sipariş versin. Bildiğimiz kadarıyla öyle bir şey de yok..

Ya otosan sürpriz yapıp belli sayıda arabayı getirip ay sonu bayiilere seçin birini diyecek, ya da bu ay sonu sipariş verilip temmuz sonu anca gelebilecek, o da ağusto başı teslim olur...Tabii yanılıyor olabilirim..Kesin bilgim yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba arkadaşlar

1.0 motorun gelmesini 2 ay bekledim bu mayıs ayında gelecekti. Gelmeyince gittim dizel focus aldım. Tabi bu sırada bayağı bir araştırma yapmıştım. burdan edindiğim bilgiler ve kendi aracımdan edindiğim tecrübeler neticesinde 1.0 ecoboost aracın 115 ps lik dizelden bayağı düşük bir performansı olacağını düşünüyorum. yani bu araç 1.6 atmosferik benzinliden biraz güçlü, 1.6 tdci lardan oldukça zayıf durumda.

Bir araba dergisinin yapmış olduğu 550 kmlik yol testinin çevrisini yaptım. bazı cümleler oldukça bozuk durumda, hani Türkçeye uyduruyumda yazayım dedim ama o cümlelerden bir anlam çıkartamadım.artık kusuruma bakmayın. ancak yinede kabaca bir bilgi edinilebilir.

Test Nice Lausanne arasında ve 550 kmlik bir etapta gerçekleşmtirilmiş.

125PS FOCUS 1.0-LITRE ECOBOOST

Başlangıç olarak, focusun 3 silindirli sadece 1 lt motora sahip olduğunu, 125 hp ve 170 nm ve overboost modu sayesinde 200nm tork 1400-4500 kullanılabilir devir aralığında üretebildiğini söylemeliyim. İlaveten ford resmi olarak bileşik yakıt tüketiminin 5 lt/100 km ve emisyonunun 114 g/km olduğunu açıklamıştır. Ancak ford tarafından belirlenen rotanın topoğrafik durumu nedeniyle bu değerlere ulaşmak oldukça zor bir görev olacaktır.

Test Nice ve lausanne kasabaları arasında her tür yol şartlarının bulunduğu 550 km lik bir etap. nice ve mens kasabaları arasında ki 240 km lik ilk etap oldukça zorlu şartlara sahip. Bu yolu nice deki otelimizden mens teki la maisona kadar 5 saatte alıyoruz. Bu ilk etabın monte carlo rallisi güzergahına benzediğini söylemeliyim. Hiçbir yol şartı 1 lt lik motor için uygun değildi.

Nice - Mens

Gerçekten, ilk 100 km yolu 50 km/h ortalama hızla geçtik. Yolu bilmiyorduk, dik rampalar ve virajlarda dağ köylerinin içinden 30 km/h hızla geçtik. Bu bölümde tüketim 8 lt/100 km civarında idi, bu değer tutumlu bir motor işareti vermiyordu. Ancak bu motorun kesinlikle dik rampa ve dolambaçlı yollar için tasarlanmadığını söylemeliyim.

Benzin motorunun bu denli küçük olması nedeniyle içerideki kimse titreşim duymadı. Tabiî ki konfor ecoboost motorun ilkelerinden biri. Seyahatimize dağ yolunun virajların biraz daha azalmasıyla birlikte biraz daha hızlanarak ilerledik ve öğle yemeği için mens de durduk. Böylece motor daha az boğuldu ve kaybetti ve tüketim azaldı. Bu noktada 2 şey fark ettik: daha önceden bildiğimiz Harika focus şasisi ve eco boosttaki değişiklikte ki acayiplik.

Ve bu focus ecoboost motor için modifiye edilen manual vitestir. çünkü yoksa şasede dahil olmak üzere amerikada ki ile ikiz. Ve genellikle biz benzinli veya dizel diğer modellerde çabuk veya daha az vites değiştirmeye alışkınız. Biz bunu yaptığımızda motor ufak bir titreme ile bizi uyarıyordu. motorda veya vites kutusunda bir tasarım hatası mı acaba?

eco boost motorun ortaya çıkardığı gelişmelerden bir tanesi silindirlerdeki sürtünmenin azalmasıdır. Bunun anlamı 4000 rpmden 2000 rpm e düşüldüğünde motor freninin az olması viteslerin daha kolay değişitirilmesi. Bu denli düşük tüketim sağlamasının ana nedenidir. Düzenli ve bir ritimde gittiğimizde tüketim sert bir şekilde düşüyor.

Mens - Lausanne

Sonunda , mense 7.1 ortalama ile vardık. Böyle virajlı şaşırtıcı ve rampalı bir yolda oldukça güzel bir rekor. Kısa bir duruştan sonra yolumuza mens- lausanneye devam ettik. 260 km lik dağ yolundan sonra 180 millik otoyol kısmına geldik. Otoyol çok miktarda yükseklik değişimleri ve virajlar la 130 km/h hızla, tüketim yeteri kadar faullüydü. Eğer 5 l/100 km tüketime ulaştıysak ford ağlıyor.

Böylece lausannedeki ford oteline vardık. Araç ortalama 6.3 l/100 km tüketmişti. Bu değer böyle bir yol için kötü değil. Ve verimli bir motor olma adına 6.3 l/100 km büyük bir başarı değil. Bu şartlarda iyi yakıt tüketimine ulaşmak için devamlı iyi bir hızda gidilmeli. Sonuç olarak test çok iyiydi. Ve biz eminiz ki daha uygun yolda neredeyse 5 l/100 km değerine ulaşırdık.

Sonuç:

Test esnasında, focusun şasesi hakkında çok az konuştuk ve bu temel olarak diğer focuslarla aynı şasi. Sert ve sessiz olmayan yapı. Bu durumda motor performansı iyi gözüküyordu. Aslında kaput kısmı daha büyük güçlü motorlar için yapılmıştı, kaputu açtığımızda alanın yarısı boştu. Çünkü burada 1 lt motor vardı.

8/10

Bizi ençok çeken ve konuştuğumuz 1.0 ecoboost motorun check edilmesi idi. Hiç şüphesiz şaşırtıcı olan çünkü

Sonuç olarak düşük devirde dizel gibi sürülen, esnek ve azaltılmış tüketim fakat biraz düşük tork. Sesi güzel ve yollardaki her şarta iyi cevap veren ve normal motor olarak görülen bir motor. Biraz gücü düşük olsada biz hiç şikayet etmedik.

Ve ford focus 1.0 ecoboost ile ilgili yorumum az tüketen, her şartta iyi çalışan, sessiz ve titreşimi az olan bir araç olarak görmekteyim. Kaputun altında 1.0 lt lik motor olduğuna inanmak çok zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Yukarıdaki yazıdan anlaşılan uzun yolda 6-7 aralığında gezinecek. Bu durumda çok fazla tasarruf yok. Zaten atmosferik benzinli uzun yolda 7-8 arası kolayca yakalar. Dikkat edilirse altına da inilir. Bir litre tasarruf iyi ama iddia edildiği kadar değil. Fiyat ve kullanım karakteri önemli olacak. Tork çok yüksek değil. 1.6lt benzinli atmosferiklerin hemen üzerinde 170nm. Fiyat politikası bu motorun tutup tutmayacağının en önemli göstergesi olacak. Ayrıca şehiriçi 9-10 civarı dolaşan atmosferiklerden ne kadar aşağı düşebilecek? (İstanbul) 8lt nin altına inmezse fiyat olarak atmosferiğe bayağı yakın konumlanması gerekir.

Engin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.