Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk.3 1.6 Ecoboost 5K Incelemesi


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Benimde acelem yok zaten, yeni mondeo'yu görmeden araç değiştirme, yenileme kararı vermek istemiyorum. Umarım Ecoboost lar mondeo da powershift ile gelir. Şuanda sadece 2.0T ve 2.0 TDCi modellerde PS seçeneği var ancak yeni gelecek mondeo'dan ben çok ümitliyim neden olsa 1 yıldan fazla zaman var. Ama net söyleyebilirim 2.0 altı motorlarda PowerShift seçeneği koymazlarsa direkt Ford seçeneğinin üstünü çizerim. D segment araçta otomatik vites seçeneğinin olmaması saçmalıktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Aracı alalı 30 ay olmuş, arada 40.800 km yapabilmişim hepi topu, yılda 16.000 km demek ki...

Fatura tarihine göre 24 Mart'da 3.yıl dolduğu için baskın bir TÜVTürk muayenesi yapmak zorunda kaldım.

Cumartesi bu iş için biçilmiş kaftan gibiydi.

Bilgisayardan kolaylıkla randevu aldım sabah 9'a.

Sonra aracı muayeneye hazırlamak üzere harekete geçtim.

 

İlk sorun çıkma Bi-Xenon farlardı, 

İstasyon amirini arayıp kendimi tanıtarak aracın otomatik far yükseklik ayarının bozulduğunu, yaptıracak vaktim olmadığını, bu şekilde olur alıp alamayacağımı sorunca nazikçe "mümkün değil" cevabını aldım.

Hal böyle olunca dolabın tepesine kaldırılmış halojen farlar yüklenildi ve servise gidilerek değiştirildi.

Sevindirici olan farların sorunsuz tak-çalıştır değişebilmesi oldu, röleli sistemi hiç bozmadan iki kapak aktarılıp bir de soket takılarak beş dakikada değişti.

İlginç olan xenonlarda aldığım "kısa far arızası" mesajının halojenlerde de devam etmesi oldu. 

Yani hata kaynağı xenonlar değil röleli by-pass sistemi bu durumda.

 

Sonra dikkatli inceleyince fark ettim ki ön lastiklerde diş derinliği 2 mm altında, arkalarda da 4 mm gibi

Hem muayeneyi hem de sürüş güvenliğini riske etmemek için lastikçimi aradım ve garantiden lastik değişiminden bana borçlandığı bir adet lastiği de hatırlatarak belki sadece önleri değiştirerek kurtarırım düşüncesi ile CPC2 bulup bulamayacağını sordum, aradı ve bulamadı, hal böyle olunca ve de Continental dışında başka düzgün bir marka satmadığı için mecburen dördünü de CPC5 ile değiştim.

Aslında birkaç ay sonra sonra jant ve lastik değiştirerek CSC5 215/50-17 düşünüyordum, ama fiyatları görünce hemen vazgeçtim.

CPC5 215/55-16 93W adedi 325 TL'den 9 taksitle almış oldum, 3 adet parası ödediğimden aşırı üzdü diyemem.

 

Lastikler nasıl derseniz, CPC2 karakterinde. Daha sessiz, direksiyona duyarlılık ve sadakat biraz artmış, yol tutuş daha iyi, ama bu da daha çok yeni lastik olmasına bağlı, konforu orta düzeyde. Fren denemeleri için hem lastik çok yeni hem de uygun ortam oluşmadı (neyse ki), zaten kendini kanıtlamış bir lastik, dert edilecek bir yanı yok.

cpc5.jpg

 

Son olarak da Ali Babadan zamanında alıp bagajda unuttuğum pedal setini buldum tesadüfen, onları da taktım, görsel ve basma hissi olarak başarılı olduğunu söyleyebilirim. 

20 TL'ye mükemmel demek lazım...

pedal.jpg

 

Sonunda bu sabah Antalya Sütçüler'deki muayene istasyonuna gittim, vergi/ceza borcu yok, trafik sigortası var, egzoz ölçümünü de serviste yaptırdığımdan belgeler tamam, 165 TL (haraç) bedel ödeyerek işlem başlatıldı. 10-15 dakika kadar sürdü, başvuru ve sonrasındaki bekleme ile yarım saat tutmuştur. Kabul etmeme lazım ki TÜVTürk gayet iyi organize ve kontrollerini düzgün yapıyorlar 

İşlem bittiğinde elemanla aramızda şöyle bir diyalog geçti:

" - Nasıl geçti mi kontrollerden?"

Kuşkulu bir yüz ifadesi ile:

"- Anlamadığım bir şey var, far arızası veriyor, ama farlar yanıyor...!?"

"- Ha o mu, hafta içi ampul patladı değiştim, ondan sonra verdi o arızayı, servisi aradım hata kodunu bilgisayara bağlayıp silmemiz lazım dediler, ondandır..."

"- Tabii bak bu olabilir, o zaman yaptırın bir an önce!"

"- Hemen gidiyorum..."

 

Gittim de, kaşlı farları geri taktık, IDS'ye bağlayıp güncelleme kontrolu yaptık, son sürüm olduğunu gördük, ustalarla biraz muhabbet edip döndüm.

Bu arada ne showroom ne de serviste müşteri görmedim desem yalan olmaz, işer çok durgun ve çalışanlar dahil herkes yüksek fiyatlardan yakınıyor.

 

Sonunda yaklaşık 1200 TL hafifleyerek arabama bir Cumartesi'mi ayırmış oldum, iki sene rahatız inşallah.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğanı geçirmek için 40 takla atıyoruz hala ama 1 saatte geçebilecek yeni araçlarımızı da muayeneden 1 hafta önce elden çıkartıyoruz. :D Bakalım Focusa nasip olacak mı muayene.. Geçmiş olsun hocam Allah daha uzun yıllar zevkle binmek nasip  etsin...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hadi geçmiş olsun Hocam, umarım bizlerde sorunsuz geçeriz...

bakımları yapılan ekonomik ömrünü doldurmamış bir aracın geçmemesi gibi bir ihtimal olduğunu düşünmüyorum :) 8 yaşında marea, 7 yaşında cmax 3 yaşında corolla doğrudan geçti hepsinde, 8 yaşında puntoda amerikan park gibi bazı şeyleri iptal ediyordum ne olur olmaz diye, kardeşimdeki haliyle oda doğrudan geçer seneye.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

 

 

 

Sonra dikkatli inceleyince fark ettim ki ön lastiklerde diş derinliği 2 mm altında, arkalarda da 4 mm gibi

Hem muayeneyi hem de sürüş güvenliğini riske etmemek için lastikçimi aradım ve garantiden lastik değişiminden bana borçlandığı bir adet lastiği de hatırlatarak belki sadece önleri değiştirerek kurtarırım düşüncesi ile CPC2 bulup bulamayacağını sordum, aradı ve bulamadı, hal böyle olunca ve de Continental dışında başka düzgün bir marka satmadığı için mecburen dördünü de CPC5 ile değiştim.

Aslında birkaç ay sonra sonra jant ve lastik değiştirerek CSC5 215/50-17 düşünüyordum, ama fiyatları görünce hemen vazgeçtim.

CPC5 215/55-16 93W adedi 325 TL'den 9 taksitle almış oldum, 3 adet parası ödediğimden aşırı üzdü diyemem.

 

Lastikler nasıl derseniz, CPC2 karakterinde. Daha sessiz, direksiyona duyarlılık ve sadakat biraz artmış, yol tutuş daha iyi, ama bu da daha çok yeni lastik olmasına bağlı, konforu orta düzeyde. Fren denemeleri için hem lastik çok yeni hem de uygun ortam oluşmadı (neyse ki), zaten kendini kanıtlamış bir lastik, dert edilecek bir yanı yok.

cpc5.jpg

 

 

 

 

        benim de aracım da 2 yıl, 45.000 km doldu, lastikleri inceledim, (continental cpc2 ) ön arka diş derinlikleri 4-5 mm altında değil kesinlikle. ancak tabi ki önler biraz daha çok aşınmış mikro yırtıklar mevcut, hiç şu ana kadar lastikleri rotasyona sokmadım, şimdi ön arka değişimi yapsam haliyle arkalar daha az yol tutuşlu olacağı için sıkıntı olur mu; bir soru da, bu haliyle bu lastikleri ne kadar daha kullanayım, kafamdaki süre 1 yıl ne dersiniz.......

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

        benim de aracım da 2 yıl, 45.000 km doldu, lastikleri inceledim, (continental cpc2 ) ön arka diş derinlikleri 4-5 mm altında değil kesinlikle. ancak tabi ki önler biraz daha çok aşınmış mikro yırtıklar mevcut, hiç şu ana kadar lastikleri rotasyona sokmadım, şimdi ön arka değişimi yapsam haliyle arkalar daha az yol tutuşlu olacağı için sıkıntı olur mu; bir soru da, bu haliyle bu lastikleri ne kadar daha kullanayım, kafamdaki süre 1 yıl ne dersiniz.......

Rotasyon için çok geç.

8-10.000 km'de bir değiştirmek lazımmış.

Ben de ihmal ettim.

Ama benim önler çok aşınmıştı, mecburen değiştim, tutunmayı da olumsuz etkiliyor idi.

Yol tutuşta sorun hissetmiyorsan herhalde bir yıl daha gider.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rotasyon için çok geç.

8-10.000 km'de bir değiştirmek lazımmış.

Ben de ihmal ettim.

Ama benim önler çok aşınmıştı, mecburen değiştim, tutunmayı da olumsuz etkiliyor idi.

Yol tutuşta sorun hissetmiyorsan herhalde bir yıl daha gider.

 

cevap için teşekkürler, rotasyon işini de böylece netleştirmiş oldum, demek ki takip lazım; 

yol tutuş da bir eksiklik henüz sezinlemedim, çok da risk alarak sürüş yapmıyorum zaten,

izlemede kalarak 1 yıl daha geçirmeye karar verdim. :)

bu arada bizim EB için michelin, continental, toyo petlas, vs seçenekler, teker başı maliyet 480 ila 200 tl arası değişiyor, maliyetlerde çok fark var... kafa karıştırıcı  :wacko:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

Konu benim olunca arada güncelleme yapma özgürlüğüm de var demektir :)

Bizim EB neredeyse 5 yaşına basacak, zaman ne çabuk geçiyor. 

Çok yakında 80.000 km'yi devirip ergenlikten gençlik dönemine geçecek.

Bu sürede neler yaşadım?

Hiç yolda bırakmadı.

Ciddi bir arıza da çıkarmadı.

3 yaş civarında garanti bitmeden motor kulağı değişti.

Dört yaşındayken genleşme kabı hortumu tesadüfen yıkamacıda patladı, hortum + genleşme kabı değişti.

Bir takım ön arka fren balatası eskittim. İkinci takım daha iyi durumda.

İki takım lastik eskittim, CPC 2 ve 5. Şu anda da 7,5"x17 jantlarla 225/45-17 GY F1 asymm2 var, kışlıklar da Crossclimate 205/55-16.

Beş yaşı geldi diye fren ve debriyaj hidroliğini değiştirdik. Her servis yapmıyor, biraz el tutan bir iş, sonuçta güvenlik açısından gerekli (Otosan'ın önerdiği gibi iki yılda bir olmasa da 4-5 yılda bir mantıklı). Fren pedalı hissi iyileşti, hem kavrama noktası hem de basınç duyarlılığı iyi yönde etkilendi. Motor temizliği ve koruması ile (hediye) 100 TL tuttu.

Daha önce de yazdığım gibi bir yaşından beri Sprintbooster, bir yıldan az fazla bir süredir de Superchips programı ve KN57S-4000 hava filtresini kullanıyorum. 

Filtreyi sonunda üşengeçliğimi üzerimden atıp 14. ayda temizledim, tahminimden az kirlenmişti, çabuk ve kolay temizlendi, kurudu yağlandı ve takıldı. MAF ile anlaşmazlıkları yok.  

Motorla ilgili tek aksaklık zaman zaman "wastegate" kapağının ne yapacağını şaşırıp nörotik bir açma kapama sekansına düşmesi ve güç kaybına neden olması, gazdan ayağını çekip tekrar basınca düzeliyor. Sık olmuyor, yani pek rahatsız edici değil, ama sıklığı arttı biraz. Bu motorda bu sorunda yalnız olmadığımı biliyorum. 

SS akü zayıf diye çalışmaktan vaz geçti son zamanlarda, ama akü güzel basıyor şimdilik. 

Ha bir de arka kapı lastikleri sonunda kendini bıraktı, bugün sıkıca yapıştırdık, önler iyi. 

Sonuçta beş yıllık beraberliğimizde olumsuz sürpriz olmadı, sürüş keyfi ve performansı da her zaman mutluluk verici oldu.

Neyi değiştirmek isterdim? Tel şey: ESP ayarı değişken olabilmeli, asla yoldan kontrollu olarak bile çıkmasına izin vermiyor ve hevesin kursağında kalıyor. 

İlgili konu başlıkları:

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

46 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

ESP ayarı değişken olabilmeli, asla yoldan kontrollu olarak bile çıkmasına izin vermiyor ve hevesin kursağında kalıyor. 

Eski serilerde göstergeyi ST olarak ayarlayınca mümkün abi, yani bi Ankara yapman lazım. Yada benim Antalya :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ozan Kar yazdı:

Eski serilerde göstergeyi ST olarak ayarlayınca mümkün abi, yani bi Ankara yapman lazım. Yada benim Antalya :D 

Ooo bu iyi haber, Kasım için planlıyorum bu durumda, hem şu çakan farı da hallederiz...

Dur yahu sana uçak bileti mi göndersem yoksa?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.